Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De hond die niet bestaat?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: De hond die niet bestaat?

Ongelezen bericht door Leonie. »

Dromer schreef:Op zijn kleren, op de bank, op de vloer...overal eigenlijk. We hebben ooit een enorm verharende kat gehad, toen die overleed scheelde dat zooooo veel poetswerk dat hij nu nooit meer een verharend dier wil.
Ik zie trouwens dat jij een markiesje hebt, klopt het dat die ook minder verharen? Mooi beestje!
Mijn Markiesje verhaart ook best veel, er liggen hier altijd wel wat haren op de vloer, terwijl ik zo'n beetje om de dag stofzuig.

Verder zijn ze leuk, sportief en knuffelig (wel druk).

Denk ook dat het zonde is om een minder geschikt ras te kiezen omwille van de haren.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Manu schreef:Mijn vriend was ook geschokt door de hoeveelheid haar. Hond loopt langs, op 1 meter afstand, en er ligt haar op je tafel, het plakt aan je broek en er liggen er zo'n 25 op de vloer.
Hij ligt één keer op je vloerkleed en je ziet de pluizen al liggen, wolken hopen zich op in hoeken van de kamer.
Je hangt de was op die je nét uit de machine hebt gehaald en je ziet de witte haren al op je pas gewassen zwarte broek plakken. Sokken moet je plukken voor je ze in de was kunt doen en je vindt zelfs haar in je vaatwasser, onderbroeken en op plaatsen waarvan je zeker weet dat die hond nooit geweest kan zijn (niet dat 'ie wel in mijn onderbroek komt hoor) :scratch:

Maar alle goede kanten van hem laten die haren als sneeuw voor de zon verdwijnen :I:
Figuurlijk dan, ik moet namelijk gewoon elke week de stofzuigerzak vervangen en ik, als mislukte huisvrouw die absoluut niet van schoonmaken houd, moet elke dag stofzuigen en dan nog helpt het geen reet.

Maar ja... zo lief :mann:
Echt waar? :O: *streept Husky van de lijst*
Daar zou ik echt van gaan huilen hahaha! Dan moest hij inderdaad wel heel lief zijn. :mrgreen:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik geef eerlijk toe dat ik heeeeeel blij ben met mijn niet verharende hond!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

_Leonie schreef: Echt waar? :O: *streept Husky van de lijst*
Daar zou ik echt van gaan huilen hahaha! Dan moest hij inderdaad wel heel lief zijn. :mrgreen:
Haha, ja echt waar. TS moet dan ook zeker geen Husky nemen.
En Manu valt nog mee, een vriendin van mij heeft een Wooly en die is erger.
Ik kan er ook wel eens van balen hoor, de auto moet ook elke week gezogen worden terwijl hij nog een speciaal autokleed heeft ook. Hij hoeft maar zijn kop ergens op te leggen en het is er wit. Maar die was... en panty's of mijn nette blazers zijn ook altijd behaard.
Hij verhaart ook het hele jaar door. In de zomer laat ik hem ontwollen bij de trimmer, dan komt er 2 weken lang nauwelijks wat vanaf. Maar daarna gaat het gewoon weer door :mrgreen:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Manu schreef:
_Leonie schreef: Echt waar? :O: *streept Husky van de lijst*
Haha, ja echt waar. TS moet dan ook zeker geen Husky nemen.
En Manu valt nog mee, een vriendin van mij heeft een Wooly en die is erger.
Ik kan er ook wel eens van balen hoor, de auto moet ook elke week gezogen worden terwijl hij nog een speciaal autokleed heeft ook. Hij hoeft maar zijn kop ergens op te leggen en het is er wit. Maar die was... en panty's of mijn nette blazers zijn ook altijd behaard.
Hij verhaart ook het hele jaar door. In de zomer laat ik hem ontwollen bij de trimmer, dan komt er 2 weken lang nauwelijks wat vanaf. Maar daarna gaat het gewoon weer door :mrgreen:
Akira is een wooly en inderdaad, die verhaart als een malle :ugh: Wij raden visite ook altijd af om in een net pak of een zwarte broek te komen :mrgreen:

Voor ts, kijk eens bij de Lhasa Apso. Dat zijn hele sportieve hondjes, makkelijk mee te nemen en verharen niet. Eens in de zoveel maanden naar de trimmer om het haar lekker kort te houden (of je moet echt van lange haren houden maar ik vond dat niet handig met mijn moddermonster)
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Poedels zijn leuk..errugg leukkkk :mann: Maar onderschat het vacht onderhoud niet, elke dag borstelen en als je een korte vacht wil dan moet de hond elke 5 a 6 weken getrimd worden. Als je dit laat doen door een trimster dan is dat een behoorlijke kostenpost erbij, hou daar dus rekening mee ;)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of inderdaad een Tibetaanse Terrier. Deze verhaart niet, je kunt er agility mee doen, mee knuffelen, apporteren en kan alleen zijn. Je moet alleen wel bereidt zijn, zeker de eerste twee jaar veel tijd te besteden aan de vacht.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dromer schreef:Voor mijn gezin ben ik op zoek naar de perfecte hond. Mijn man wil eigenlijk pas een hond als de kinderen het huis uit zijn, ivm de drukte en de haren. Maar de kids zijn dol op honden. Zo dol dat ze drie keer per dag de hond van de achterburen uitlaten en dagelijks zeuren om een eigen hond.
Dus ik ben op zoek naar een gulden middenweg. Maar het wensenlijstje is inmiddels zooooo lang geworden dat deze hond volgens mij niet bestaat. Vandaar ook mijn gebruikersnaam.... ;-)
We zijn een gezin van 5 personen en 3 cavia's. En iedereen mag zijn zegje doen. Hier de wensenlijst...

Zoon: stoere hond om mee te rennen en te apporteren
Dochter 1: zachte hond om mee te knuffelen en te kammen
Dochter 2: slimme hond om agility mee te doen
Moeder: rustige hond die overal mee naartoe kan en die even alleen kan zijn.
Vader: hond die hem met rust laat en niet verhaard (zonder krullen)
cavia's: hond die hen met rust laat en niet op eet.

En nou moet ik dus iedereen tevreden stellen....vooral mijn man, anders komt er geen hond.
Die "niet verharen" wens is natuurlijk de moeilijkste. Dan kom je al gauw uit op een poedel, en dat wil mijn man absoluut niet. Hij vindt krullen lelijk. Het type hond waar hij op valt is de border collie en de toller. En over een jaar of 12 mag ik die best. Maar nu zoek ik dus een hond om die 12 jaar te overbruggen.... :wink: of moet ik nu 12 jaar blijven dromen? :slaap2:
een engelse cockerspaniel!
Afbeelding
Dromer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dromer »

@nanna: briljante post, niks tussen in te brengen! Ik vond het vlechten een heel goed idee. Dochterlief denkt er echter anders over. Net de puli laten zien en haar reactie was: "die wil ik niet, te harig" :LOL: Nou ja zeg, het is ook nooit goed. :scratch:
Dromer
Vaste gebruiker

De Engelse cocker spaniël verhaard toch wel? Vind dat wel hele leuke beesten. Cavalier king Charles spaniël vind ik nog mooier. Sowieso val ik op honden met flaporen, merk ik. Maar dat is geen criterium hoor...
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

sirene schreef:Een leuke ruwharige herplaatser die gewoon aan al jullie eisen voldoet.
Afbeelding
"GRIFA is een lieve, vrolijke kwispel! Ze is een flinke dame met een heerlijke knuffelberenvacht. Ze is verschrikkelijk blij wanneer je bij haar bent en heel gelukkig als je haar aandacht geeft. Ze doet heel erg haar best voor je. GRIFA is eigenlijk lief voor alles en iedereen.
GRIFA houdt van lekker stoeien en spelen, maar vindt ook haar rust. Ze is altijd in voor een wandeling of een spelletje, maar ze kan zich ook prima zelf vermaken. Ze is af een toe wat klunzig.
GRIFA loopt keurig aan de lijn. Ze is zindelijk. En ze is een makkelijke eter, nu krijgt ze brokken en droogvoer. Ze heeft geen voernijd.
Ze is lief en rustig met kinderen. Ze kijkt niet om naar de konijnen, dus geen jachtinstinct. Ze is wel waaks, maar zeker geen herriemaakster.
Kortom: GRIFA is een pareltje."

link

Lijkt aan jullie eisen te voldoen, alleen het vetgedrukte is misschien een probleem want of ze je man met rust laat.... :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dromer schreef:De Engelse cocker spaniël verhaard toch wel? Vind dat wel hele leuke beesten. Cavalier king Charles spaniël vind ik nog mooier. Sowieso val ik op honden met flaporen, merk ik. Maar dat is geen criterium hoor...
nauwelijks. ze moeten ook geplukt worden.

maar de cocker voldoet en precies aan je eisen. dan moet je er natuurlijk nog wel op vallen.
ik heb altijd grote honden gehad en nonstop bullmastiffs voor 16 jaar. ik had het nooit verwacht maar ik ben helemaal om. peer is als herplaatser van een jaar gekomen en nootje ook als herplaatser net 3 weken geleden.
ze hebben wel veel beweging/.uitdaging nodig maar dat staat ook in je lijstje.
Afbeelding
Dromer
Vaste gebruiker

Even een tussenstand:
Lhasa paso te klein
Shapedoes te groot
Tibetaanse terriër precies goed qua formaat, daar gaan we naar kijken.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Neeltje schreef:Of inderdaad een Tibetaanse Terrier. Deze verhaart niet, je kunt er agility mee doen, mee knuffelen, apporteren en kan alleen zijn. Je moet alleen wel bereidt zijn, zeker de eerste twee jaar veel tijd te besteden aan de vacht.
Ik wilde hem net neerzetten.Ik heb er ook ene gehad.
Wel is het zo dat alle honden die niet verharen weer veel kam werk vereisen wil je niet met een vervilte hond eindigen die kaal geschoren moet worden
In julie geval zou ik niet voor een herplaatser gaan.Het word julie eerste hond en bijna alle herplaatsers hebben wel een issue.Of je moet de hond toevallig kennen.

Ik heb zelf een beetje vraagtekens bij je eisenpakket en verhaal of julie wel goede hondeneigenaars gaan zijn .Maar goed het spreekt wel weer voor je dat je jezelf eerst informeert en dan pas aanschaft.
Dromer
Vaste gebruiker

Jemig, jullie zijn snel! Bijna niet bij te houden hier.... :wink:
Dat de cocker nauwelijks verhaard, daar word ik echt heel blij van! Ik ga me verder verdiepen in de cocker.
De cavalier valt af ivm de gezondheidsproblemen (arme beestjes)
Die herplaatser leek super maar bleek bij doorklikken toch een maatje te groot voor ons. We zitten te denken aan maatje 35-45 cm, ivm makkelijk overal mee naartoe nemen enzo. En dan past ie ook nog op de bank ;-). Dit is overigens een compromis, want zoon en 1dochter willen formaat herder. :lol1:
Dromer
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Dromer schreef: Lhasa paso
Shapedoes
Hahahaha, doet je toetsenbord het niet? :engel:
Oeps, te snel....probeer jullie bij te houden maar is niet te doen, zoals je ziet :LOL:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

beatje schreef: Ik heb zelf een beetje vraagtekens bij je eisenpakket en verhaal of julie wel goede hondeneigenaars gaan zijn .Maar goed het spreekt wel weer voor je dat je jezelf eerst informeert en dan pas aanschaft.
Waarom? Omdat iedereen andere wensen heeft? Omdat de man zich irriteert aan hondenhaar?
Hun lijst was ook mijn lijst, misschien minder specifiek dan het verharen maar ik hoef ook geen mega verharende hond, daar heb ik ook moeite mee. Sterker nog: ik zal daarom nooit meer dan twee honden willen hebben. En ik vind mezelf echt geen slechte hondeneigenaar hoor ondanks dit eisenpakket. :wink:
Ik denk dat die hond in een geweldig gezin terecht gaat komen: knuffelen, actief, weinig alleen en mag nog mee ook.
Dromer
Vaste gebruiker

beatje schreef:
Neeltje schreef:Of inderdaad een Tibetaanse Terrier. Deze verhaart niet, je kunt er agility mee doen, mee knuffelen, apporteren en kan alleen zijn. Je moet alleen wel bereidt zijn, zeker de eerste twee jaar veel tijd te besteden aan de vacht.
Ik wilde hem net neerzetten.Ik heb er ook ene gehad.
Wel is het zo dat alle honden die niet verharen weer veel kam werk vereisen wil je niet met een vervilte hond eindigen die kaal geschoren moet worden
In julie geval zou ik niet voor een herplaatser gaan.Het word julie eerste hond en bijna alle herplaatsers hebben wel een issue.Of je moet de hond toevallig kennen.

Ik heb zelf een beetje vraagtekens bij je eisenpakket en verhaal of julie wel goede hondeneigenaars gaan zijn .Maar goed het spreekt wel weer voor je dat je jezelf eerst informeert en dan pas aanschaft.
Vacht onderhoud is geen probleem. Mijn dochter is dol op kammen (kamt nu ook de labrador van de achterburen, waar echt niks aan te kammen valt :lol1: ) en ik vind het zelf ook wel een ontspannend werkje. Knip mijn kinderen ook altijd zelf, dus een hond knippen kan er dan ook nog wel bij....
Wil je je vraagtekens toelichten? We zijn onervaren en ik ben graag op alles voorbereid. Dus als jij waarschuwingstekens ziet dan hoor ik ze graag!
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zou maar goed rekening met de wensen van je man houden.
Veel kans, dat hij straks het meest de hond uit moet laten en daarnaast nog voldoende tijd moet zien te creëren voor de huishoudelijke karweitjes en aandacht voor de kinderen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Wat mij ten eerste een beetje stoort is id het verharen verhaal.Van een hond heb je nu enorm veel vuil.Er worden nu heel veel rassen gepromoot als weinig verharend waarvan ik weet dat ze in de praktijk best verharen.
Ik heb het idee dat julie ook niet te veel vuil van een hond willen.Niet verharende honden hebben meestal langere vachten die veel zand modder takjes en bladeren huis in slepen.

Persoonlijk neem ik nooit een hond/kat voor de kinderen.Hoe graag ze het ook willen na een half jaar zijn ze hem zat.
Dan lees ik ook dat de hond rustig moet zijn in huis.Dat gaat best.Mijn honden hoor je ook niet in huis.Maar dan ga je een hele opvoeding krijgen aan hond versus kinderen.Het zijn meestal de kinderen die de hond druk maken en een jonge hond gaat in het begin gewoon heel druk zijn.

En dan een kind van agility met de hond wil doen.Hier zijn geen honden scholen die kinderen zo jong toelaten.

Ik hoop gewoon dat je goed beseft dat het meeste werk van de hond op jou neer komt en dat een hond geen kinderspeelgoed is.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

lucie schreef:kwestie van goed zoeken, want echt: ze bestaan! Mijn mechelse herder voldoet aan al je wensen en meer. Ze is zeer sportief, zachtaardig, luistert perfect, doet geen vlieg kwaad, rustig in huis, weinig haar (al verhaart ze natuurlijk wel maar toch erg weinig), supergezond, perfect met andere honden / kinderen/ katten / kippen enz, vindt alles leuk en goed, gaat graag mee en kan prima alleen zijn. :pffff:
En deze perfecte hond heeft maar liefst 4!!!!!! maanden in het asiel gezeten.... :19:
Enig aandachtspuntje is de gevoeligheid van een mechelse herder, ze moeten ook wel hun rust krijgen. Ik denk uberhaupt dat het belangrijk is dat je kinderen dat goed kunnen, vooral als ze zo enthousiast zijn.
Succes :ok:

dat dacht ik dus ook ;) alleen toen las ik maximale maat 45 cm, een leuk stb mechel teefje komt toch al aan de 58-62 cm
Dromer
Vaste gebruiker

@beatje: ik snap je punt. Het komt zo over dat ik de hond voor de kinderen wil. Maar ik wil al jaren een hond. Eerst kon dat niet omdat we het te druk hadden met werk, daarna omdat we het te druk hadden met de kids. Dus ik stel mijn wens al jaren om hele verstandige redenen uit. En zie dat maar eens vol te houden als de kinderen zelf om een hond beginnen te vragen......ik ben zo om. :wink: Dus ik zal waarschijnlijk alleen maar blij zijn als de kids erop uit gekeken zijn en ik de hond eindelijk voor mezelf heb :LOL:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb een hond die 100% aan je wensen voldoet.
En het is ook nog eens een border collie.
Haar zusje is een wat drukker typje, maar is ook heel makkelijk.
Mijn Meagan (was de drukste uit het nest), is echt heel makkelijk, vindt alles en iedereen leuk, luistert heel goed, is super relaxed, werkt graag bij de schapen, kan agility, doet het heel goed bij rally-o. Wat je ook met haar doet vindt ze leuk.
Is een gigantische knuffel, in huis merk ik haar nooit, heeft nog nooit iets stuk gemaakt.
Ik zei altijd: Van haar kan ik er wel 10 hebben.
3 Jaar geleden kregen we een nestzusje van haar aangeboden. Daar hebben we dus niet over hoeven nadenken.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

beatje schreef:Wat mij ten eerste een beetje stoort is id het verharen verhaal.Van een hond heb je nu enorm veel vuil.Er worden nu heel veel rassen gepromoot als weinig verharend waarvan ik weet dat ze in de praktijk best verharen.
Ik heb het idee dat julie ook niet te veel vuil van een hond willen.Niet verharende honden hebben meestal langere vachten die veel zand modder takjes en bladeren huis in slepen.
Ik vind toch wel dat er tussen honden een groot verschil kan zijn in verharen hoor. Ik heb nu een Eurasier. Superhond, maar hij zal wel de enigste in mijn leven blijven. En ik vind een beetje haren niet eens erg, maar vergeleken met een lang of ruwhaar teckel (die regelmatig geplukt werd) verhaart een poolhondtype echt heel veel. En zo zijn er meer rassen die meer dan gemiddeld verharen en de al genoemde rassen die minder verharen.
En zand en aarde zal to wel gewend zijn met kinderen :wink: En dat is toch niet te vergelijken met haren die overal terechtkomen? Mijn teckel is vreselijk ranzig en komt bijna dagelijks onder zand, klei en takjes thuis. Met een beetje pech ook onder de vogel of eendenstront. Dat is snel weer schoon hoor. Babydoekjes erover, dekentjes regelmatig in de was en swiffer door het huis :19: In hoge nood komt ze met 10 minuten brandschoon uit de douche.
Die haren van Diem daarentegen. Idd tot in de vaatwasserzeef :denken: En dan al dat geborstel waar je nooit echt lang resultaat van ziet :ugh:

Een langhaar teckel vind ik trouwens ook minimaal verharen. Beetje wol kam je er zo uit en eindigt nauwelijks in huis. Maar ze zullen wellicht niet stoer genoeg eruitzien en zijn ook wat eigenwijs :wink: Ze zíjn wel stoer en lekker actief: Ik train 2x per week met mijn Mies, behendigheid en speuren.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dromer schreef:Voor mijn gezin ben ik op zoek naar de perfecte hond. Mijn man wil eigenlijk pas een hond als de kinderen het huis uit zijn, ivm de drukte en de haren. Maar de kids zijn dol op honden. Zo dol dat ze drie keer per dag de hond van de achterburen uitlaten en dagelijks zeuren om een eigen hond.
Dus ik ben op zoek naar een gulden middenweg. Maar het wensenlijstje is inmiddels zooooo lang geworden dat deze hond volgens mij niet bestaat. Vandaar ook mijn gebruikersnaam.... ;-)
We zijn een gezin van 5 personen en 3 cavia's. En iedereen mag zijn zegje doen. Hier de wensenlijst...

Zoon: stoere hond om mee te rennen en te apporteren
Dochter 1: zachte hond om mee te knuffelen en te kammen
Dochter 2: slimme hond om agility mee te doen
Moeder: rustige hond die overal mee naartoe kan en die even alleen kan zijn.
Vader: hond die hem met rust laat en niet verhaard (zonder krullen)
cavia's: hond die hen met rust laat en niet op eet.

En nou moet ik dus iedereen tevreden stellen....vooral mijn man, anders komt er geen hond.
Die "niet verharen" wens is natuurlijk de moeilijkste. Dan kom je al gauw uit op een poedel, en dat wil mijn man absoluut niet. Hij vindt krullen lelijk. Het type hond waar hij op valt is de border collie en de toller. En over een jaar of 12 mag ik die best. Maar nu zoek ik dus een hond om die 12 jaar te overbruggen.... :wink: of moet ik nu 12 jaar blijven dromen? :slaap2:
Ik zeg een Westie (west highland white terrier) stoere hond die gek is op apporteren en andere sporten, lief en knuffelig, verhaart niet, kan overal mee naar toe, kan keffen maar dat is goed af te leren..met cavia's omgaan is ze ook vast te leren, dat is het enige wat ik niet zeker weet :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Chinese naakthond powderpuf past ook prima in het plaatje. Qua afmeting ook want veel zijn er flink groter dan de 33 cm die in de rasstandaard staat. Vacht kun je lang laten groeien of kort laten. Zijn ook wel leuke herplaatsers van te vinden.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Dromer
Vaste gebruiker

Bedankt weer allemaal voor de tips!
Vuil maakt inderdaad niet uit. Haren die overal in gaan zitten wel.

Tot nu toe op het lijstje om verder te onderzoeken:
Tibetaanse terrier
Engelse cocker spaniel
Westie
Langharige teckel
Powderpuff naakthond

Huiswerk genoeg dus! Bestaat er misschien een vergelijkingssite voor honden, net zoiets als kieskeurig?
:LOL:
Oh en ik kwam ook nog de welsh springer spaniel tegen, iemand daar ervaring mee?
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Qua formaat... een schapendoes teef hoort volgens de rasstandaart tussen de 40 en 46 cm te zijn. Past dus toch wel :wink:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Karakter van de Welsh Springer Spaniel
Welsh Springer Spaniel
Net zoals het uiterlijk van een Welsh Springer, moet ook zijn temperament vriendelijk, zachtaardig en betrouwbaar zijn. De Rasstandaard zegt: ‘vriendelijk van aard, geen sporen van agressie of nervositeit tonend.’
Ze zijn zeer intelligent en leergierig.

Een Welsh zoekt sportieve eigenaren, die van een flinke wandeling houden,ook als het stortregent!!!!!. Dan kan de Welsh– bij voorkeur niet aan de lijn - zijn energie kwijt en zal hij in huis rustig zijn. Een Welsh Springer is een jachthond, ze gaan graag achter wild en andere dingen aan. Dit aangeboren jachtinstinct, gecombineerd met een uitstekende neus, vormen een wezenlijk deel van zijn temperament, alert, actief, intelligent en onvermoeibaar. Het najagen van “prooien” is overigens wel af te leren.

Zoek je een waakhond, dan moet je geen Welsh Springer nemen. Bezoek wordt altijd enthousiast kwispelend begroet!!! Agressie is in strijd met de rasstandaard. Elke pup, dus ook een Welsh Springer Spaniel, heeft een consequente hand van opvoeden nodig, want ze kunnen enorm eigenwijs zijn, zeker in de puberteit.De meeste Welsh Springers voelen zich uitstekend thuis in het gezelschap van kinderen of andere huisdieren, zeker als ze ermee zijn opgegroeid. Een Welsh Springer is een familiehond, hij heeft graag mensen om zich heen. Die eigenschap maakt het niet altijd even eenvoudig een Welsh Springer voor een aantal uren alleen te leren zijn. Kan eigenlijk nauwelijks alleen zijn. Dit verschilt echter per hond. Langer dan 4 uur alleen laten is sterk af te raden.
http://www.hondenpage.com/hondenrassen/ ... paniel.php
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

De Westie zal ik niet snel doen wat betreft de gezondheid. Dan zal ik eerder voor de Cairn Terrier gaan, qua uiterlijk en karakter bijna hetzelfde, alleen een stuk gezonder. Er zal misschien wat werk zitten in het hond - cavia verhaal, maar de meeste Cairns is het prima te leren dat ze van eigen dieren af moeten blijven.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”