Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bah, (mensen?)poep....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Bah, (mensen?)poep....

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:Je moest dan toch wassen met tomatenpuree of zoiets?
O hemel, wat was het ook weer?

Op plekken waar mensen vissen en zo, waar kinderen padvindertje doen, waar vogelaars komen, al dat soort plaatsen gaan mensen gewoon hopla zitten :schrik:
Echt té goor.
Ja tomatensap of eventueel tomatenketchup.
Dat verwijdert de geur erg goed. :ok:
Ook de geur van rotte vis of gevogelte gaat er goed mee weg.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn nu man, toen nog vriend had echt een hekel aan honden. Wij hadden een labrador. De allereerste keer dat hij bij ons bleef slapen had mijn broer de hond uitgelaten. Hij waarschuwde mijn man dat ie "mensen poep naar binnen gewerkt had, dus de hond maar even niet moest aaien" (alsof mijn man dat ooit deed),. Op een geven moment hoorde hij een goor geluid (ik was in de douche en mijn broer bezig met zijn brommer) kotste de hond alles uit ...stinken!!!! daarna at de hond ook weer alles op. Het verbaasd me nog steeds dat ik uiteindelijk nog honden mocht nemen.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ko flikte dat ook, die ging toch echt in de tuin onder de tuinslang met borstel en citroenreiniger. Dat ga ik echt niet binnen in de douche afwassen. Zoë vrat het op, ook zo lekker.
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Nou...even een update, want ik heb het echt HE LE MAAL gehad met onze Sky :evil: :evil: :evil: .....Werkelijk ELKE drol, en alle stront rolt hij doorheen, of hij probeert het (als hij het niet al probeert ervan te snoepen)... Ik moet hem per week minimaal 2x wassen na een boswandeling. Horendol word ik ervan. Nog even, en hij mag niet meer onaangelijnd het bos in. Vorige week zondag ging ik een ronde met hem lopen, heerlijke boswandeling gedaan en die zat er bijna op. Komt meneer eraan rennen met zijn hele rug, zijkant, kop en poten helemaal onder de stront!! Volgens mij mensenstront ook nog, en hij was werkelijk nog geen 5 seconden uit het zicht geweest. Telkens als ik hem aanstalten zie maken brul ik "SKY!!! NEE!!!!" door het bos, en nu was ik dus te laat.

Ik word er moedeloos van, vandaag was hij met dochterlief meegeweest en ja hoor, hij kwam weer smerig terug, stinkend naar Koeienstront.... En WEER moest ik hem wassen en ik krijg de geur niet weg.... :kotz:

Heeft er iemand tips om het te voorkomen (behalve aangelijnd houden?), het arme dier heeft wel beweging nodig namelijk. Ben ik eindelijk zover dat hij geen paardenstront meer eet als ik op tijd ingrijp, krijgen we dit... Sky is nu 7 maanden, misschien wordt het minder als hij ouder wordt?

Echt waar.....ik heb dit bij alle honden die we gehad hebben nog noooit zo erg meegemaakt. Ik heb er nog nooit 1 door de stront zien rollen, één keer in een dooie mu(i)s of zo....maar verder werkelijk nooit.... :ugh:
sky2014
Actief

Ff up, ik zoek tips nl.... :D
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Sorry geen tips, de mijne doen het ook en zijn al 9 jaar :schrik:
Ze lijken het wel meer te doen na het wassen dus laat ik ze nadat ik ze gewassen heb nog even in een sloot zwemmen zodat ze niet meer zo naar shampoo ruiken.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Sorry, geen tips hier.

Mies' levensmotto is: "Als het té vergaan of vies is om te eten, dan rol je erdoor".
Vanmorgen had ze ergens in een onbewaakt ogenblik een flats van godzilla-de-vogel gevonden. Het droop gewoon van achter haar oren vandaan :jank:
Verder staan dode beesten (van konijn tot muis of spin) en alle soorten poep (muv hondenpoep, gelukkig!) op het menu. In rollen ofwel om te eten dus. Ik verdenk haar er wel eens van om muizen te vangen zodat ze iets heeft om in te rollen :Q:

Ik zorg dat ik in de auto en bij de voordeur altijd een pak babydoekjes heb liggen. Daar kan ik het (ergste) mee wegpoetsen. En verder gaat ze heel vaak (gedeeltelijk) onder de douche. Ik laat haar alleen niet los als ik geen tijd/energie heb voor een eventuele douche. Maar douchen is makkelijker met een teckeltje natuurlijk :wink:

Misschien kan je oefenen met een lange lijn? Dan kan je als je het ziet gebeuren direct corrigeren. En als hij niet rolt een fikse beloning natuurlijk.
Bij Mies lukt dat niet, die luistert wel op een 'nee' maar haar oren hebben een ingebouwde vertraging van 20 seconden. Net genoeg tijd om 1x flink door te schuiven in de prut :19: En ze kan goed mikken :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

pioenroos schreef:Sorry, geen tips hier.

Mies' levensmotto is: "Als het té vergaan of vies is om te eten, dan rol je erdoor".
Vanmorgen had ze ergens in een onbewaakt ogenblik een flats van godzilla-de-vogel gevonden. Het droop gewoon van achter haar oren vandaan :jank:
Verder staan dode beesten (van konijn tot muis of spin) en alle soorten poep (muv hondenpoep, gelukkig!) op het menu. In rollen ofwel om te eten dus. Ik verdenk haar er wel eens van om muizen te vangen zodat ze iets heeft om in te rollen :Q:

Ik zorg dat ik in de auto en bij de voordeur altijd een pak babydoekjes heb liggen. Daar kan ik het (ergste) mee wegpoetsen. En verder gaat ze heel vaak (gedeeltelijk) onder de douche. Ik laat haar alleen niet los als ik geen tijd/energie heb voor een eventuele douche. Maar douchen is makkelijker met een teckeltje natuurlijk :wink:

Misschien kan je oefenen met een lange lijn? Dan kan je als je het ziet gebeuren direct corrigeren. En als hij niet rolt een fikse beloning natuurlijk.
Bij Mies lukt dat niet, die luistert wel op een 'nee' maar haar oren hebben een ingebouwde vertraging van 20 seconden. Net genoeg tijd om 1x flink door te schuiven in de prut :19: En ze kan goed mikken :ok:
hahaha die ingebouwde vertraging klinkt heel herkenbaar :LOL:
sky2014
Actief

Gollum schreef:Sorry geen tips, de mijne doen het ook en zijn al 9 jaar :schrik:
Ze lijken het wel meer te doen na het wassen dus laat ik ze nadat ik ze gewassen heb nog even in een sloot zwemmen zodat ze niet meer zo naar shampoo ruiken.
Ik zou ook willen dat we zwemwater in de zeer korte nabijheid hadden, dan had ik hem er allang ingeflikkerd hihi...maar de sloten hier zijn echt ranzig, oud blubberwater vol met oude bladeren/mest en andere zooi...daar de hond in laten springen is geen optie :LOL: Hij heeft er al eens een keer ingelegen (per ongeluk)...nou, dat was ook geen pretje.

Normaal spoelen we hem gewoon af met lauw water, maar als de lucht echt te erg is gebruiken we een beetje shampoo (ruik je naderhand niets meer van)...
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

ranetje schreef:
Marjoleine schreef:Je moest dan toch wassen met tomatenpuree of zoiets?
O hemel, wat was het ook weer?

Op plekken waar mensen vissen en zo, waar kinderen padvindertje doen, waar vogelaars komen, al dat soort plaatsen gaan mensen gewoon hopla zitten :schrik:
Echt té goor.
Ja tomatensap of eventueel tomatenketchup.
Dat verwijdert de geur erg goed. :ok:
Ook de geur van rotte vis of gevogelte gaat er goed mee weg.
Was er niet ook iets met koffiedik? Er was ooit een vrij hilarisch topic van iemand die alles ging proberen :D

@ts, sorry geen tips, ik heb ook een roller. Geen mensenpoep (nooit tegen gekomen gelukkig) maar wel ganzenpoep, plassen gier en dooie vissen en vogels. Lekker!

Meestal laat ik haar daarna zwemmen als dat kan en thuis ligt een stapel handdoeken klaar. Eerst afspoelen met (doeken in) water. Dan een Emmer water, evt met azijn (neutraliseert enigszins) of zeep of hondenshampoo of afwasmiddel of whatever en dan poetsen maar. Nog wat schoon water er achteraan. Goed af drogen/laten droogrollen op het gazon en that's it. Beter wordt het niet, haha. Heeeeel soms douche ik Lola met warm water en hondenshampoo, maar das meer een soort oorlog dus liever niet zeg maar.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

sky2014 schreef:[
een beetje shampoo (ruik je naderhand niets meer van)...
dat denk jij. Honden ruiken iet wat beter dan wij :wink: Ik denk dat er best iets in zit in het idee dat het gedrag erger wordt naar mate de hond niet naar zichzelf ruikt.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sas schreef:
sky2014 schreef: een beetje shampoo (ruik je naderhand niets meer van)...
dat denk jij. Honden ruiken iet wat beter dan wij :wink: Ik denk dat er best iets in zit in het idee dat het gedrag erger wordt naar mate de hond niet naar zichzelf ruikt.
Dat zou zeker kunnen :ok:

De hond van een vriendinnetje van me (ik was toen 6 jaar of zo) ging absoluut de wei in om in de koeienvlaai te rollen als zijn baas hem thuis in de badkuip had gewassen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”