Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De BOZ kangal

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief

Re: De BOZ kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

Kangals zijn groot, heel atletisch, heel snel, intelligent (kunnen zelfstandig beslissingen nemen), hebben weinig ziektes en leven heel lang.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb liever geen hond die zelfstandig beslissingen neemt. Ik weet beter wat er op straat of in huis gewenst is, dan mijn hond.
Marion.

Tara schreef:Weet je Kangal, misschien moet je er maar een boek over schrijven. :roll:
En dan samen met Pak de Bal! Dat gaat een bestseller worden :ok:
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Kells schreef:
Marion. schreef:
Tara schreef:Weet je Kangal, misschien moet je er maar een boek over schrijven. :roll:
:LOL: :LOL: :LOL:

Die is goed.

Leef Pak de Bal! nog wel? Heb hem al een tijd niet gezien, of lees ik die topic niet?
Marion.

deugenietje schreef:
Kells schreef:
Marion. schreef:
:LOL: :LOL: :LOL:

Die is goed.

Leef Pak de Bal! nog wel? Heb hem al een tijd niet gezien, of lees ik die topic niet?
Dat is niet zo'n leuke vraag Deugeniet. Niemand weet of ze (het is een vrouw) nog leeft, aangezien ze is geband.

Alleen ging mijn fantasie met mij op de loop, en Kangalfan en Pak de Bal zo enorm verschillen in hondenbeleving lijkt me dat een erg grappig boek worden.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

kangalfan schreef:Kangals zijn groot, heel atletisch, heel snel, intelligent (kunnen zelfstandig beslissingen nemen), hebben weinig ziektes en leven heel lang.
ik vind de Kangals die jij laat zien niet echt atletisch over komen, Sjon is dat in mijn ogen bv wel.
en intelligent zijn en zelfstandig beslissingen nemen is niet hetzelfde, ik heb een intelligente hond, die ook zelfstandige beslissing neem (moest ik haar laten doen) en voor haar zullen het best allemaal goede beslissingen zijn, ik denk daar (wat betreft vreemde mensen) wel eens anders over
1 van mijn andere honden neemt wel eens zelfstandige beslissingen die haar wel eens naar de hondenhemel kunnen helpen, dus zo intelligent is ze in mijn ogen niet
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

kangalfan schreef:Kangals zijn groot, heel atletisch, heel snel, intelligent (kunnen zelfstandig beslissingen nemen), hebben weinig ziektes en leven heel lang.
Ja, kan me voorstellen dat je jaloers bent. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

vania schreef:
ik vind de Kangals die jij laat zien niet echt atletisch over komen, Sjon is dat in mijn ogen bv wel.
en intelligent zijn en zelfstandig beslissingen nemen is niet hetzelfde, ik heb een intelligente hond, die ook zelfstandige beslissing neem (moest ik haar laten doen) en voor haar zullen het best allemaal goede beslissingen zijn, ik denk daar (wat betreft vreemde mensen) wel eens anders over
1 van mijn andere honden neemt wel eens zelfstandige beslissingen die haar wel eens naar de hondenhemel kunnen helpen, dus zo intelligent is ze in mijn ogen niet
Wanneer zo'n hond ook nog makkelijk te trainen en in de hand te houden is, zijn de genoemde eigenschappen niet verkeerd.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

kangalfan schreef:
Brigitte schreef:
Branka schreef:Ik vind het lijken op doorfokken van extreme fysieke eigenschappen. En net als bij andere rassen zal dat bij de Kangal ook geen gezonde ontwikkeling zijn.
:ok:

doe mij dit maar, ook niet perfect maar ben er dik tevreden mee

Afbeelding

Afbeelding
Jij hebt echt een prachtige hond. Hij kan zo op de postzegel

Afbeelding
Dank je wel :ok: ben ook heel erg blij met hem :wink:
Brigitte
Zeer actief

vania schreef:
duitse herder schreef:
kangalfan schreef:Deze boz kangal weegt 104 kg en heeft een schofthoogte van 90 cm

Afbeelding
Dat geloof ik niet zo. De Duitse Dog die ik ken zal even groot zijn en weegt maar 80 kilo.
zou dat niet wat hetzelfde zijn als dat deze Dogo canario reu 70kg zou moeten wegen en 65 cm is?
Afbeelding
(ter vergelijk, Darko was 68cm en woog +/- 60kg)
Afbeelding
Sjon is nu 78cm en nu 45kg, ik ben 1.70 of zo

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Deze meneer lijkt nog wel echt van die hond te houden en het lijkt ook wederzijds.
Schitterende harses! :I:

(en dan wil je toch niet dat zo iets dierbaars beschadigd raakt of veel stress ondervindt door gevechten met andere honden?) :scratch:

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Atletisch: hoe groter en grover hoe meer je daar op inlevert. Een olifant wil je toch niet atletisch noemen? Of een orka?
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Dat met die grootte/scbofthoogte is altijd zon gelul. Ik keek naar mijn Jonge opgroeiende honden die uit atletische grote lijnen moeten komen en ik dacht na alle fotos en gewichten op facebook mijn Hemel ik heb echt een miskoop gedaan er is iets niet goed hoor. Tot ik op crufts kwam en daar alle honden in het Echt zag en ik dacht jeetje mensen liegen gewoon mijn hemel. Ik ben bij de fokker geweest die in Europa de grootste mastiffs met meeste bone etc fokt. En sindsdien kan Ik heel goed de maten uit elkaar halen. Sjon is bijv een prachtkangal mag wat uitzwaren maar hij is echt een grote hond hoor en vergeet ook niet dat die mannetjes vaak heel klein zijn en de foto uit een bepaalde hoek nemen.

En dan dat vechten wie wil dat nou. Ik vind jou geen hondenvriend kangalfan en uit wat je schrijft komt ook niet veel kennis naar voren.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Brigitte schreef:
vania schreef:
duitse herder schreef:
kangalfan schreef:Deze boz kangal weegt 104 kg en heeft een schofthoogte van 90 cm

Afbeelding
Dat geloof ik niet zo. De Duitse Dog die ik ken zal even groot zijn en weegt maar 80 kilo.
zou dat niet wat hetzelfde zijn als dat deze Dogo canario reu 70kg zou moeten wegen en 65 cm is?
Afbeelding
(ter vergelijk, Darko was 68cm en woog +/- 60kg)
Afbeelding
Sjon is nu 78cm en nu 45kg, ik ben 1.70 of zo

Afbeelding
Ja en plaats dat nu naast mijn 1.58m das heel wat hond en ik vind hem geweldig. Mocht je er ooit flaw van zijn stuur maar op hoor :engel:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wat een zuur gezeik weer zeg! :roll: ~

Jij bent enthousiast? Forget it! Bam!! Wegwezen jij met je kutkangal :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

smoekie schreef:Wat een zuur gezeik weer zeg! :roll: ~

Jij bent enthousiast? Forget it! Bam!! Wegwezen jij met je kutkangal :S:
Tja het draait toch uiteindelijk weer uit op gevechten wat hij schitterend vind, kan ik ook niet echt een liefhebber vinden
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Cindy52 schreef:Tja het draait toch uiteindelijk weer uit op gevechten wat hij schitterend vind, kan ik ook niet echt een liefhebber vinden
Ik ben ook geen liefhebber van hondengevechten.
kangalfan schreef:De BOZ is een subtype van de kangal. De Boz is zwaarder en groter. Ze laten honden wel kort tegen elkaar worstelen, maar dit heeft vooral een doel. Ze willen namelijk doorfokken met de sterkste en moedigste kangals zodat ze de kuddes beter kunnen verdedigen.

In de VS zijn er al verschillende Boz kangal fokkers. De honden worden steeds populairder bij Amerikaanse boeren die in gebieden wonen waar ook wolven, coyottes en beren zijn. Ze zijn er achter gekomen dat de kangal de beste hond is voor het verdedigen van hun vee.
Daar (hondengevechten) had ts het dan volgens mij ook niet echt over.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
kangalfan
Zeer actief

Hier een video van een boz kangal fokker. Voor zijn favoriete hond had iemand uit Korea $100.000 geboden. Hij heeft zijn hond niet verkocht. Hij wil zijn honden het liefst alleen aan boeren verkopen in gebieden waar wolven, coyottes en beren leven. Zijn honden worden nu overal ter wereld verkocht. Hij had een voorbeeld aangehaald van een Amerikaanse boer, die 11 Pyrineers had verloren aan 6 timberwolven (grootste wolven ter wereld). Deze boer heeft nu ook boz kangals aangeschaft. Deze fokker doet echt zijn best om de kwaliteiten van de kangal te behouden en te beschermen. Daarom wil hij dat zijn honden geexporteerd worden naar gebieden waar ze kuddes kunnen beschermen.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Heb het filmpje gezien en ik versta geen Turks maar ik zie een man die begaan is met zijn honden.
Ik vind het wel indrukwekkende honden om te zien maar daar blijft het ook bij.
Hier in de wijk woont een Turks gezin die er ook een hadden die regelmatig ontsnapte samen met zijn huisgenoot, een Husky.
De twee hebben enorme schade aan gericht onder de honden en kattenpopulatie hier.
Toen de honden na een tijdje teruggevonden werden heeft de Politie de Kangal in beslag genomen en is het beest ingeslapen.
De Husky hebben ze mogen houden.
A Man and his Dog
kangalfan
Zeer actief

Maich schreef:Heb het filmpje gezien en ik versta geen Turks maar ik zie een man die begaan is met zijn honden.
Ik vind het wel indrukwekkende honden om te zien maar daar blijft het ook bij.
Hier in de wijk woont een Turks gezin die er ook een hadden die regelmatig ontsnapte samen met zijn huisgenoot, een Husky.
De twee hebben enorme schade aan gericht onder de honden en kattenpopulatie hier.
Toen de honden na een tijdje teruggevonden werden heeft de Politie de Kangal in beslag genomen en is het beest ingeslapen.
De Husky hebben ze mogen houden.
Dat is een treurig verhaal.
kangalfan
Zeer actief

Moet je zien hoe geweldig deze hond is. Van dezelfde fokker

kangalfan
Zeer actief

Dezelfde hond als in de video hierboven, samen met zijn moeder.

Schofthoogte: 94 cm

De Boz honden worden steeds populairder bij Amerikaanse ranch houders.

kangalfan
Zeer actief

10 maanden oud en 98 cm schofthoogte

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

kangalfan schreef:10 maanden oud en 98 cm schofthoogte

Hoe oud wordt zo'n hond nou?
kangalfan
Zeer actief

mosquito1980 schreef:

Tussen de 12 en 17 jaar oud. Het is een zeer gezond ras.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

mosquito1980 schreef:

Wat een ongelooflijk slecht gebouwd dier, die achterhand is om te huilen. Zo zonde dat mensen een ras kapotfokken om onzinnige dingen als groter, zwaarder, breder. Dit dier is absoluut niet meer functioneel, het kan niet eens fatsoenlijk een poot optillen.
En dit terwijl de Kangal tot voor kort nog een prachtig functioneel ras was. Om te huilen.

Gelukkig zijn er nog de Sjonnies op deze wereld. Helaas zal deze wel niet veel gevraagd worden voor dekkingen vrees ik, Brigitte? Want mensen zijn vaak niet op zoek naar functioneel, maar groter en zwaarder.
Gr. Aniek

Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Vind Sjonnie veel mooier
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:het lijken me kruisingen met doggen. Wat een vreselijke achterhanden... :ugh:
Dat vond ik ook al, met die flubberkop.
Die achterhand ook :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:het lijken me kruisingen met doggen. Wat een vreselijke achterhanden... :ugh:
Idd wat een lelijkerds ... en deze mogen blij zijn als ze de 7 halen... dan breken ze af nl bij hun achterhand... geef mij ook maar een Sjonnie hoor!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

Budkes schreef:
mosquito1980 schreef:

Wat een ongelooflijk slecht gebouwd dier, die achterhand is om te huilen. Zo zonde dat mensen een ras kapotfokken om onzinnige dingen als groter, zwaarder, breder. Dit dier is absoluut niet meer functioneel, het kan niet eens fatsoenlijk een poot optillen.
En dit terwijl de Kangal tot voor kort nog een prachtig functioneel ras was. Om te huilen.

Gelukkig zijn er nog de Sjonnies op deze wereld. Helaas zal deze wel niet veel gevraagd worden voor dekkingen vrees ik, Brigitte? Want mensen zijn vaak niet op zoek naar functioneel, maar groter en zwaarder.
Nee, ik heb één keer de vraag gehad van een fokker uit NL of hij een dekking zou mogen doen maar nooit meer wat van gehoord. Sjon is idd niet zo heel erg in trek omdat hij maar 78cm en 48 kilo is :wink: ik hoor ook zeker 5x per dag van Turken die ik tegen kom dat hij zo klein is en als ik dan zeg nou ik vind hem prima zo vinden ze dat maar raar...terwijl dit soort honden als in dit topic niets meer van doen hebben met de Kangal zoals hij echt hoort te zijn. De BOZ en Malakli zijn puur hoe groter en zwaarder hoe indrukwekkender, dat ze bijna niet normaal fatsoenlijk op hun poten kunnen blijven staan maakt dan niet uit, maar ja ze staan toch hun hele leven alleen maar aan een ketting weg te teren :kotz:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”