Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwemmen jullie honden nog?
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Brianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Re: Zwemmen jullie honden nog?
Mijn Aussie duikt ook nog overal het water in, zolang ze zelf gaat zal het wel prima zijn inderdaad ga ik ook van uit. Heb haar ook nog niet zien bibberen dus schijnbaar klopt dat ook wel. Een wandeling zonder water is geen echte wandeling vind ze geloof ik
Maar inderdaad daarna wel even lekker warm droog lopen en nog even rennen met een balletje desnoods en thuis of bij de auto afdrogen en/of haar badjasje aan. (en die badjas vindt zij maar onzin geloof ik maar schijnbaar vindt de baas het belangrijk dus oké dan)

Maar inderdaad daarna wel even lekker warm droog lopen en nog even rennen met een balletje desnoods en thuis of bij de auto afdrogen en/of haar badjasje aan. (en die badjas vindt zij maar onzin geloof ik maar schijnbaar vindt de baas het belangrijk dus oké dan)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Al mijn honden zwommen vrolijk door in de winter tot er een ijslaagje lag wat ik niet meer vertrouwde. Ook vreemd voor een jachthond ; die eend apporteer ik niet meer water te koud.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Toen Rana jonger was zwom ze gewoon door. Nu stop ik haar als het water kouder wordt want na zwemmen in koud water heeft ze last van een spier in een van haar achterpoten, ook wanneer ze na het zwemmen goed in beweging blijft. Ik vermoed dat het kramp is.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, te koud. Ze willen nietCleva schreef:Ik kreeg gisteren de wind van voor van een mevrouw die vond dat Hein zielig was omdat ik een stok in het water gooide.
Het is nota bene 10 graden en het water is nu warmer (nou ja, minder koud) dan op een mooie dag in maart.
Ben ik een dierenbeul?
Ik zorg dat hij wel in beweging blijft daarna. Niet dat ik daar bij Hein nou zozeer iets voor hoef te doen.
Soms heeft hij het onderweg naar huis (met de auto) wel wat frisjes. Dan rilt hij wat maar dat is snel over als hij eenmaal bij de kachel ligt.
Hoe doen jullie dat?
Wel of niet nog laten zwemmen?

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ja hoor, Ayleen zwemt nog. Daarna moet ze toch nog altijd even lopen, of zijn we snel thuis.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
elke dag pootje baden en smekend aankijken of ik die bal in het water gooi. maar geen zin in hoor, gedoe om dr dan weer droog te krijgen
maar tot nu toe is het in Rivers korte leven nog nooit te koud geweest om te zwemmen

maar tot nu toe is het in Rivers korte leven nog nooit te koud geweest om te zwemmen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer niet, die vind het te koud.
Hij zwemt alleen als ik iets in het water gooi, wat ik alleen doe als hij erom vraagt. Laatste keer was zo'n 1,5 maand geleden, hij heeft er bijna een half uur over gedaan om te besluiten toch maar dat water in te gaan
Juma zwemt niet. Die gaat alleen wel altijd in het water staan als ze dorst heeft, want als je buik niet nat is, kan je niet drinken vind ze
Die breekt daarvoor zelfs het ijs.
Hij zwemt alleen als ik iets in het water gooi, wat ik alleen doe als hij erom vraagt. Laatste keer was zo'n 1,5 maand geleden, hij heeft er bijna een half uur over gedaan om te besluiten toch maar dat water in te gaan

Juma zwemt niet. Die gaat alleen wel altijd in het water staan als ze dorst heeft, want als je buik niet nat is, kan je niet drinken vind ze

Die breekt daarvoor zelfs het ijs.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ook gewoon nog een zwemmende hond, ze doet het zelf 

-
- Actief
Hier willen ze niet. 'T is natuurlijk ook veel leuker om eruit te zien als moerasmonsters
.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier moeten ze het zelf weten. lijfje kijkt wel uit en peer zwemt het hele jaar door, ook als er ijs ligt. goed oppassen met hem dus.
we kwamen van de week langs een meertje waar we ruim omheen liepen omdat we peer nu eens niet nat wilden hebben maar nootje ging ervandoor en kwam zeiknat weer terug. die zwemt dus ook als het koud is.
zolang ze er zelf geen last van hebben maakt het mij niet uit.
we kwamen van de week langs een meertje waar we ruim omheen liepen omdat we peer nu eens niet nat wilden hebben maar nootje ging ervandoor en kwam zeiknat weer terug. die zwemt dus ook als het koud is.
zolang ze er zelf geen last van hebben maakt het mij niet uit.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier zwemmen ze het hele jaar door, als ik het verbied gaat kopó uit wraak in een modderplas ligge zodat hij alsnog het water in moet
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Zwemmen doen ze beide niet echt. Maar ze gaan er nog wel beide in, uit zichzelf.
Figo doet een soort van kangaroegehops en Nani gaat aan het begin van het water liggen.
Figo doet een soort van kangaroegehops en Nani gaat aan het begin van het water liggen.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Nani gaat tevreden in een waterplasje liggen op het strand.Dee schreef:Zwemmen doen ze beide niet echt. Maar ze gaan er nog wel beide in, uit zichzelf.

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila idem.Tallie schreef:Ze mag van mij, maar het blijft in de winter bij pootjebaden, verder gaat ze er uit zichzelf niet in.
In Nederland in de winter dan. Hier in Spanje is het een ander verhaal

Ze gaan er nog steeds uit zichzelf in en ik hou ze niet tegen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang mijn xwindhond uit haar zelf het water in springt vind ik het prima, ze lag vorig weekend nog in zee... heb wel een badjasje in mijn rugzakje zitten voor dit soort gevallen. zolang ze kan hollen en vliegen houdt ze zich wel warm maar tijdens het koffie drinken krijgt ze het toch wel koud en aangezien ik zelf een bakkie in een strandtent wel heel erg lekker vind na een wandeling gaat het jasje gewoon mee en krijgt ze die aan...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Chuck wel, al is het minder dan in de zomer. De dames peinzen er niet over.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
ohh ja hoor onze labrador heeft geen boodschap aan kou.......daarna flink doorstappen thuis goed afdrogen en hup ...bij de verwarming zo droog!!
- Eva_NJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër
Ik laat Nouca ook zelf kiezen of ze het water in wil of niet. Tijdens het wandelen warmt en droogt ze zelf toch ook op en in de auto heb ik altijd een handdoek liggen voor haar. Daarna kan ze lekker voor de open haard liggen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Babs zwemt nu niet, dat vind ze te koud denk ik.
Als ze het wel zou willen moet ze dat lekker zelf weten
Ze zullen zelf vast wel weten of het te koud is of niet
Als ze het wel zou willen moet ze dat lekker zelf weten
Ze zullen zelf vast wel weten of het te koud is of niet

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hier zwemmen ze ook gewoon hoor. Zomer en winter.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Runar speelde eind vorig jaar van ijsbreker
water bij de paarden was bevroren, nou hij heeft dat netjes weer kapot gedaan... zwom er gewoon rondjes in
Bewust doe ik het niet, maar als ze zelf willen, gaan ze hun gang maar.
Met het weer nu, zou ik gerust balletjes gooien trouwens, het is nu echt niet koud meer. Als het echt koud is, probeer ik het wel te vermijden, gezien ze buiten zitten en dan heb ik ze toch liever droog in de kennel. (hoewel Runar de ganse winter op bed geslapen heeft, maar dan wil ik weer geen natte hond boven
)

water bij de paarden was bevroren, nou hij heeft dat netjes weer kapot gedaan... zwom er gewoon rondjes in

Bewust doe ik het niet, maar als ze zelf willen, gaan ze hun gang maar.
Met het weer nu, zou ik gerust balletjes gooien trouwens, het is nu echt niet koud meer. Als het echt koud is, probeer ik het wel te vermijden, gezien ze buiten zitten en dan heb ik ze toch liever droog in de kennel. (hoewel Runar de ganse winter op bed geslapen heeft, maar dan wil ik weer geen natte hond boven

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Lola zwemt ook gewoon het hele jaar door. We kunnen alleen nu de uiterwaarden niet in want die staan onder water. Als ze daarna in beweging blijft en thuis goed wordt afgedroogd, gaat het allemaal prima. Zelfs als er ijsschotsen opgewaaid zijn in bussloo zwemt ze daar nog tussendoor. Geen centje pijn 
Trouwens, als ze op een natte weg loopt of door nat gras, dan is ze ook doorweekt aan de poten, buik en borst dus ach.... Droog is ze al een tijdje niet meer thuisgekomen

Trouwens, als ze op een natte weg loopt of door nat gras, dan is ze ook doorweekt aan de poten, buik en borst dus ach.... Droog is ze al een tijdje niet meer thuisgekomen

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
als ik de bal niet in het water gooi doen ze het zelf wel. er moet en zal gezwommen worden want anders is het geen goede wandeling voor de dames.
ellen
ellen
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben net terug van een wandeling. Shima liep tot de buik in het water, maar als ze had willen zwemmen had ik haar echt niet tegen kunnen houden.
dat was gelukkig wel op het laatste stuk van de wandeling, dus daarna de auto in en naar huis om te drogen. Gelukkig wordt ze door haar dikke vacht niet zo snel door-en-door nat. 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco liep vanochtend een plas in. Je zag hem aarzelen en toen toch maar besluiten niet dieper te gaan maar er omheen te lopen. Maar als hij in het water wil spelen, hou ik hem niet tegen. Alleen als hij na de wandeling achterop de fiets moet, hou ik hem echt uit het water (en krijgt hij als het koud is nog een jasje aan ook)
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
zwemmen doen ze hier niet meer, maar dat is meer omdat ik niet meer naar de vijver rijd
Kita zat daar straks in de beek, Jänta wilde ook wel (Kita had haar bal in de beek gedropt) maar vond het toch maar koud
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0688_o.jpg
de plassen (aja patatten veld dat onder water staat) vinden ze beide wel geweldig
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1219_o.jpg
Kita zat daar straks in de beek, Jänta wilde ook wel (Kita had haar bal in de beek gedropt) maar vond het toch maar koud
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0688_o.jpg
de plassen (aja patatten veld dat onder water staat) vinden ze beide wel geweldig
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1219_o.jpg
- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
In de zomer kijken ze mij al aan of ik wel spoor....laat staan met deze "kou" hahahaha
Hier absoluut geen zwemmers, de tuinslang vinden ze al een hel.
Hier absoluut geen zwemmers, de tuinslang vinden ze al een hel.