Gollum schreef:Jeetje wat gedresseerd, dat ziet er hier toch vrolijker uit als ik als een malloot voor de honden uit huppel en zij achter mij aan
Als je hond dan zo loopt als in het eerste filmpje weet je meteen: het beestje is ziek.
Moderator: moderatorteam
Gollum schreef:Jeetje wat gedresseerd, dat ziet er hier toch vrolijker uit als ik als een malloot voor de honden uit huppel en zij achter mij aan
Ben ik met je eens hoor.Cleva schreef:Ik heb best wel wat filmpjes van mijn honden. Meer dan deze meneer.ranetje schreef:Op zich is het zeker knap.
Ik vind het geen gezellig gezicht.
Op het filmpje waar hij in een bos loopt en op een veld zat ik te wachten tot ze eindelijk eens vrij mochten.
Dat gebeurde niet..
Het geeft nog steeds niet genoeg informatie om te weten hoe ze leven.
Misschien is alles kut in dat huis. Misschien is alles geweldig.
We weten het niet, Net.
Hein mag minstens 10 minuten niet vrij als ik een polderronde loop. Om nou te gaan zeggen dat hij daarom een rotleven heeft.
Stel je niet aan. Zo lopen mijn honden ook als ze zich even moeten gedragen (al dan niet aan de lijn). Want dan mogen ze niet stuiteren, beuken, trekken of anderszins uit hun dak gaan. En dan moeten ze zich beheersen. En dat vinden ze Héél Erg Moeilijk! En dan lopen ze wat gedrukt. Overigens net als deze herders wel met de oren naar voren. Een écht bange herder heeft de oren plat.korthaar schreef:Gollum schreef:Jeetje wat gedresseerd, dat ziet er hier toch vrolijker uit als ik als een malloot voor de honden uit huppel en zij achter mij aan![]()
Als je hond dan zo loopt als in het eerste filmpje weet je meteen: het beestje is ziek.
Nou, leuk vinden ze het alvast nietCleva schreef:misschien niet het geweldigste wat een hond ooit meemaakt
Oh, ben ik met je eens hoorCleva schreef: Heb ik schijt an.
Niets is ooit alleen maar leuk.
Ja hoor, soms. En soms ook gewoon niet. Want regelherder. Kijk VOOR je. Niet reageren. Ik méén het!korthaar schreef:Een hond mag toch wel een beetje oog hebben voor de omgeving
Oh, die bestaan ook in jachthondenvorm hoorMiranda schreef:Ja hoor, soms. En soms ook gewoon niet. Want regelherder. Kijk VOOR je. Niet reageren. Ik méén het!korthaar schreef:Een hond mag toch wel een beetje oog hebben voor de omgeving
Oh, hahahahaha. Wat Cleva zegt dus
Er staan geen heel duidelijke filmpje van op youtube, maar dit is een gemiddeld voorbeeld. Sommige Tollers gooien er nog wat meer drama in, maar dit geeft een ideeCleva schreef:Maeve schreef:"it sounds like a dog being fed into a woodchipper"![]()
![]()
Cleo was een soort tante sidonia.
Zodra er ook maar de minste spanning in huis was was zij de meest kritieke patiënt. Bibberen en kruipen en als je dan de riem pakte was ze ineens genezen van haar angstpsychose.
korthaar schreef:Een hond mag toch wel een beetje oog hebben voor de omgeving
korthaar schreef:Een hond mag toch wel een beetje oog hebben voor de omgeving
manon, ik klikte op de link, zag het filmpje en spontaan gingen 4 tollers mee zitten gillen. hoe bedoel je herkenningMaeve schreef:Er staan geen heel duidelijke filmpje van op youtube, maar dit is een gemiddeld voorbeeld. Sommige Tollers gooien er nog wat meer drama in, maar dit geeft een ideeCleva schreef:Maeve schreef:"it sounds like a dog being fed into a woodchipper"![]()
![]()
Cleo was een soort tante sidonia.
Zodra er ook maar de minste spanning in huis was was zij de meest kritieke patiënt. Bibberen en kruipen en als je dan de riem pakte was ze ineens genezen van haar angstpsychose.Klik!
Vaak wel maar niet altijd... als er een andere hond aan komt ben ik de enige waar ze naar mogen kijken.korthaar schreef:Een hond mag toch wel een beetje oog hebben voor de omgeving

Even hoor, misschien mis ik wat maar waar zijn ze kruiperig? De staart hangt zo bij een ontspannen Dh. De oren staan bij herders in contact met baas bijna altijd naar achter en ze vertonen verder helemaal geen excuserend gedrag. Een onderdrukte herder gaat naar je handen likken en je aankijken. Ook zal zo'n hond zelden of nooit rechtdoor kijken zoals deze honden doen. Ik kan mij zelfs heel goed voorstellen dat de een na linkse hond de rest mede onder appel heeft. Dat lijkt mij nl de baas en herders kennende werken die maar al te graag mee aan het appel van de andere honden.Nanna schreef:Ik loop ook met vijf hondenEn nooit heeft er eentje een schok gekregen. Toch lopen ze netjes mee.
En dan heb ik toch wat minder dienstbare rassen dan Duitse herders er bij. Je maakt mij niet wijs dat je die niet op een normale manier kunt laten meelopen. Dat dat dus kruiperig en uit angst tegen je aangeplakt moet.
Nanna schreef:O, ik ben verder helemaal voor hoor. Beter zo dan dat ze rampokkend door de buurt vliegen.laeken schreef: Wat ik echter fijn vind bij dit filmpje is de mate van duidelijke taal. De honden weten wat mag en niet mag.![]()
Maar goed, mijn honden weten ook dat ze niet mogen trekken en die kunnen wèl normaal meelopen ipv tegen me aangeplakt en zich verdringend om maar tegen mijn klapkuiten aan te batsen.
Het verbaast mij dat een herder dat dan schijnbaar niet kan. That's all.
Nee jij hebt geen regelneefjes... want dat zijn herders als mh en dh redelijk vaak nl. Ik heb die bijv wel en dat x 5 is niet altijd handig. Liever dan een tt nodig voor eentje die t hele spul kan opfokken dan een platte andere hond of een knokkende roedel.Nanna schreef:Ik loop ook met vijf hondenEn nooit heeft er eentje een schok gekregen. Toch lopen ze netjes mee.
En dan heb ik toch wat minder dienstbare rassen dan Duitse herders er bij. Je maakt mij niet wijs dat je die niet op een normale manier kunt laten meelopen. Dat dat dus kruiperig en uit angst tegen je aangeplakt moet.

Maar dat kun je ook niet vergelijken... totaal ander type honden.Nanna schreef:Dan zullen ze niet kruiperig zijnlaeken schreef:Even hoor, misschien mis ik wat maar waar zijn ze kruiperig?Nanna schreef:Ik loop ook met vijf hondenEn nooit heeft er eentje een schok gekregen. Toch lopen ze netjes mee.
En dan heb ik toch wat minder dienstbare rassen dan Duitse herders er bij. Je maakt mij niet wijs dat je die niet op een normale manier kunt laten meelopen. Dat dat dus kruiperig en uit angst tegen je aangeplakt moet.Maar voor mij ziet het er kruiperig uit. Mijn honden lopen héél anders mee. Gewoon ontspannen en met open blik.

bwa, het is maar waar je prioriteiten van 'trots zijn op' liggen.Manu schreef:Ik vind het er niet zielig uitzien hoor. Dit filmpje is gewoon gemaakt om te kunnen laten zien hoe goed zijn honden naar hem luisteren. Prima toch? Daar ben je trots op dus film je het en staat het online.
Ja, maar dat ben jij én dat is in het lange gras.maart schreef:bwa, het is maar waar je prioriteiten van 'trots zijn op' liggen.Manu schreef:Ik vind het er niet zielig uitzien hoor. Dit filmpje is gewoon gemaakt om te kunnen laten zien hoe goed zijn honden naar hem luisteren. Prima toch? Daar ben je trots op dus film je het en staat het online.
Ik vind het geen zicht.
Dan liever vol trots mijn herders samen los aan het spelen in het lange gras met happy faces en daar een foto van.
Ze luisteren ook hoor, want ik heb ze nog allemaal![]()
Daar zou ik meer trots op zijn. Nederige onderdanen in mijn voetsporen vind ik vnl irritant en al helemaal als daar dan een janker bijzit.
Dan kan ik niet snel genoeg zijn waar ze vrij kunnen zijn en ik mijn hielen kan lichten zonder achter mij 1 zijn tanden uit de bek te kloppen.
Ik vind de clownesk en de debieligheid heel leuk hoor en ik ben er ook wel verliefd op geworden. Maar mijn hond vliegt alle kanten op terwijl een Duitser alleen op pad is met baas en balNanna schreef: Ik heb dus precies het tegenovergesteldeIk kan helemaal niks met dat onderdanige gekruip; heb dan de neiging dat beest een schop te geven met een "doe jij eens even normaal"
Nanna schreef:maart schreef: Dan kan ik niet snel genoeg zijn waar ze vrij kunnen zijn en ik mijn hielen kan lichten zonder achter mij 1 zijn tanden uit de bek te kloppen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie ook liever een foto van DS die mooizit hoorDat lijkt me nou een heerlijk beest en die heb ik nooit ergens zien kruipen.
Nanna schreef:Dan zullen ze niet kruiperig zijnlaeken schreef:Even hoor, misschien mis ik wat maar waar zijn ze kruiperig?Nanna schreef:Ik loop ook met vijf hondenEn nooit heeft er eentje een schok gekregen. Toch lopen ze netjes mee.
En dan heb ik toch wat minder dienstbare rassen dan Duitse herders er bij. Je maakt mij niet wijs dat je die niet op een normale manier kunt laten meelopen. Dat dat dus kruiperig en uit angst tegen je aangeplakt moet.Maar voor mij ziet het er kruiperig uit. Mijn honden lopen héél anders mee. Gewoon ontspannen en met open blik.

Vetgedrukte is héél herkenbaar. En toen ze jong was en moeite had met zelfbeheersing ging het ook nog wel eens gepaard met frustratiegilletjes. Dan ging haar tempo een tíkje omhoog, en als ik haar dan corrigeerde (met een 'eh') SPRONG ze naar achteren weer naast me met een frustratiegil. En vaak klapte daarna haar bek ook nog hoorbaar dichtdagmar88 schreef:Ik liep toen Charlie jong was regelmatig met een man met drie DH kruisingen.
Die zaten onderweg net zo aan hem geplakt. Inhouden is moeilijk als er iets heel leuks gaat komen. En ja, hij kon niets toelaten omdat ze anders uit enthousiasme alle kanten op zouden gaan.
Maar ze waren ook gewoon vanzelf idolaat van de baas bezig met hem plezieren, dus een woord of blik was genoeg.
Zodra ze voor de ingang van het losloopgebied stonden gingen ze compleet los.Even krijsen, rondjes rennen en sprintjes trekken om de opgebouwde spanning kwijt te raken.
Ze was toen al geen lieverdje meer, maar je kon haar zo in de groep gooien en mee laten apporteren. Die honden zagen niets anders dan baas en bal.
Ja. Maar nu ben je rassen aan het vergelijken. Mijn poedel zal ook nooit zo kruiperig doen. Hij danst als een vrolijk hertje achter mij aan, die is niet serieus te sláánkorthaar schreef:Nanna schreef:Dan zullen ze niet kruiperig zijnlaeken schreef:Even hoor, misschien mis ik wat maar waar zijn ze kruiperig?Nanna schreef:Ik loop ook met vijf hondenEn nooit heeft er eentje een schok gekregen. Toch lopen ze netjes mee.