Dat is een homeopatisch middel.
Kan je kopen/bestellen bij drogist en apotheek
Moderator: moderatorteam
thanxranetje schreef:Carbo Vegetabilis D6
Dat is een homeopatisch middel.
Kan je kopen/bestellen bij drogist en apotheek
ik heb al 20 jaar vooral molossers, en heb het gelukkig nooit meegemaakt dat een van mijn honden een torsie kreeg. mijn tante had een jachthond, en die stierf aan een torsie. een boxer in het asiel ook. verder heb ik het nooit meegemaakt, of in mijn omgeving gehoord. luna is de enige hond die ik ken die een maagdilatatie heeft gehad, wat gelukkig nog geen torsie is, maar het vaak wel wordt als je er niet op tijd bij bent. ik dacht altijd dat het vooral de zwaarder gebouwde honden waren, zoals de bordeauxdog, die er last van hadden. dat hebben ze mij vroeger verteld toen ik bij de dierenambulance werkte, maar dat is alweer lang geleden, dus in de tussentijd is er misschien meer kennis over, al zei mijn da dat het nooit wetenschappelijk is bewezen waar het door komt.laeken schreef:Persoonlijk denk ik dat maagtorsies niet te voorkomen en niet te veroorzaken zijn bij bepaalde honden. Het is denk ik vooral de bouw en hoe de maag vast zit. Volgens mij is het ook rasgebonden. Doggen krijgen het bv heel snel. Zover ik weet krijgen jack Russels het bv nooit.
Ik denk dat kleine beetjes voer, geen grote hoeveelheid koud water ed best wel invloed kan hebben op de dag waarop je hond het krijgt maar voorkomen bij een hond met aanleg zie ik niet gebeuren. Immers, voeding en wanneer voeren etc lijken allemaal nauwelijks een rol te spelen. Lijkt me vreselijk als je hond aanleg heeft om dit te krijgen. Volgens mij komt het ook vaker voor bij honden hoger dan gemiddeld. Kleine en middelgrote honden hebben vrijwel nooit maagtorsies. Opgetrokken buiklijn lijkt er ook mee te maken te hebben. Dat hebben wolven absoluut niet. Doggen, jachthonden en veel herders weer wel. Een ras als de rottweiler heeft dat niet. Komen daar veel maagtorsies bij voor?
Ik denk zelf dat je er als baas nauwelijks invloed op hebt als je het wil voorkomen in een hond met aanleg voor.