Heeft allemaal voordelen , dan knal je de hond met bench en al de berm in en met een duizend dingendoekje veeg je de restjes van je auto. Soort van kreukelzone.Hailfall schreef:Wat gevaarlijk! Wat als je nou ineens op de rem moet stappen en er knalt er achter je een boven op, dan is je hond zo plat :/
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Haren op de achterbank
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Haren op de achterbank
Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja zo zou ik mn honden ook niet willen vervoeren plek of geen plek. Ik heb een tijd 7 honden gehad die ook allemaal meegingen op vakantie. Heb een bus voor honden maar ook toen geen 7 kennels. Dus dat was idd passen en meten met losse varikennels oa op de achterbank. Al t andere aan bagage ging in de vouwwagen en later caravan. Altijd iets te bedenken hoor dakkoffer, aanhanger etc. De honden hadden hun benodigde ruimte.Annemieke schreef:Wat oordelen mensen toch snel, onze hond gaat ook zo mee, gewoon omdat er weinig ruimte in de auto is en een hond van 25 kilo bij 3 kinderen op de achterbank ook niet prettig is. Bij iedere stop gaat hij eruit en krijgt water en loopt in de rondte en daarna rent ie 3 weken lang in de bossen, mag de hele dag mee op sjouw en slaapt bij ons op bed. Soms moet een hond zich gewoon even aanpassen.....Jaap* schreef:In de vakantiemaanden zie ik vaak genoeg volledig volgepakte auto's waar dan een, veel te klein natuurlijk, kooitje in de zon tegen het achterruit staat, ingebouwd in bagage, met een gestreste hijgende hond met paniek-ogen erin waar niemand zich om lijkt te bekommeren. Dat vind ik ook altijd zo intens triest.
Laat zo'n hond dan thuis of zet hem bij de kinderen op de achterbank.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Manu
Misschien wel handig bij de elektrische auto als je inderdaad zo'n stevige box hebt met voldoende ventilatie. Ik denk dat mijn Manu dat nog fijner zou vinden dan de achterbank.
In de hitte wordt het natuurlijk een ander verhaal maar goed, dan is een auto zonder airco natuurlijk ook bloedheet.
Een beetje net als die leuke zingende vogeltjes in veel te kleine kooitjes die je gezellig voor het raam zet. Plofkip eh.. kanarie.
In de hitte wordt het natuurlijk een ander verhaal maar goed, dan is een auto zonder airco natuurlijk ook bloedheet.
Een beetje net als die leuke zingende vogeltjes in veel te kleine kooitjes die je gezellig voor het raam zet. Plofkip eh.. kanarie.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ach, ze zijn wel droog en vrij van zand bij thuiskomst, ik zie de voordelen wel
Helaas hebben we 3 honden, dat wordt wat krap in zo'n bakje.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nou, ik ook.Cleva schreef:Ik vind die aanhangwagentjes al zo erg.
Dit is echt levensgevaarlijk, als je maar een heel zacht tikje krijgt kan je hond het al niet meer navertellen en als je een harde tik krijgt kun je de resten tussen de mazen van de bench door lospulken...
Hoe verzinnen ze het zeg... Als je niet tegen hondenharen in je auto kunt kun je beter helemaal geen hond nemen lijkt me.
Dit soort honden zullen dan vast ook de binnenkant van het huis van de eigenaar niet te zien krijgen.
-
Manu
Nou ben ik echt niet heel opruimerig en schoon. Misschien neig ik nog eerder naar gewoon vies.LongFields schreef: Nou, ik ook.
Dit is echt levensgevaarlijk, als je maar een heel zacht tikje krijgt kan je hond het al niet meer navertellen en als je een harde tik krijgt kun je de resten tussen de mazen van de bench door lospulken...![]()
Hoe verzinnen ze het zeg... Als je niet tegen hondenharen in je auto kunt kun je beter helemaal geen hond nemen lijkt me.
Dit soort honden zullen dan vast ook de binnenkant van het huis van de eigenaar niet te zien krijgen.
Maar die haren op de achterbank zijn echt nooit meer weg te krijgen. En dan heb ik nog een kleed over de achterbank, zo'n speciale. Na 1 autobezoek zitten de haren óveral. Zelfs op de voorstoelen waar geen hond geweest is. Ik snap best dat mensen met poolhonden e.d. ze niet op de achterbank willen
Zo'n karretje ziet er altijd wel eng uit, zal ook best licht zijn. Die bench achterop de auto zal toch met een goed systeem wel veiliger zijn?
Soort transportkar tegen de auto aan. Het enige is dan dat je die uitlaatgassen hebt, al heb je tegenwoordig ook veel schone auto's natuurlijk.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Als je rekening houdt met wat voor hond(en) erin moeten bij de aanschaf van je auto hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je de hondenharen nooit meer uit de bekleding van de achterbank krijgt. Neem je toch leer?Manu schreef: Nou ben ik echt niet heel opruimerig en schoon. Misschien neig ik nog eerder naar gewoon vies.
Maar die haren op de achterbank zijn echt nooit meer weg te krijgen. En dan heb ik nog een kleed over de achterbank, zo'n speciale. Na 1 autobezoek zitten de haren óveral. Zelfs op de voorstoelen waar geen hond geweest is. Ik snap best dat mensen met poolhonden e.d. ze niet op de achterbank willen![]()
Zo'n karretje ziet er altijd wel eng uit, zal ook best licht zijn. Die bench achterop de auto zal toch met een goed systeem wel veiliger zijn?
Soort transportkar tegen de auto aan. Het enige is dan dat je die uitlaatgassen hebt, al heb je tegenwoordig ook veel schone auto's natuurlijk.
Bij ons zitten de honden altijd in de achterbak (stationwagen/SUV), niet op de achterstoelen. Mojo heeft van die irritante korte steekhaartjes en de meiden hebben ook een vacht waarbij je her en der nogal eens haren vindt. Maar als ik de stofzuiger pak en een rubberen borstel, krijg ik alle haren gewoon weer uit de achterbak weg, ook van de rugleuning/hoofdsteun van de stoelen/bank achterin want daar komen ook altijd wel haren op terecht.
-
Manu
Ja, ik ook. Maar goed, er zijn heel veel mensen schoner dan ik.Nanna schreef:Ik had liever een auto vol hondenhaar dan mijn hond in zo'n griezelig karretje.
En als ik het witte haarkleed zie wat mijn hond regelmatig op de achterbank achterlaat (ik overdrijf niet, het is een kleed van haar) terwijl hij niet eens in de rui is kan ik me voorstellen dat mensen die een toonbare auto willen een alternatief zoeken.
Leer zou inderdaad gemakkelijker gaan maar niet iedereen heeft de centen om daar hun auto op uit te zoeken natuurlijk.LongFields schreef: Als je rekening houdt met wat voor hond(en) erin moeten bij de aanschaf van je auto hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je de hondenharen nooit meer uit de bekleding van de achterbank krijgt. Neem je toch leer?![]()
Bij ons zitten de honden altijd in de achterbak (stationwagen/SUV), niet op de achterstoelen. Mojo heeft van die irritante korte steekhaartjes en de meiden hebben ook een vacht waarbij je her en der nogal eens haren vindt. Maar als ik de stofzuiger pak en een rubberen borstel, krijg ik alle haren gewoon weer uit de achterbak weg, ook van de rugleuning/hoofdsteun van de stoelen/bank achterin want daar komen ook altijd wel haren op terecht.
De politie vervoerde hun honden ook altijd in karretjes maar eigenlijk zie ik het nooit meer.
Ik krijg de haren er echt niet af, al helemaal niet van de achterbak (waar hij overigens nooit zit maar het vliegt er gewoon naartoe).
Mij maakt het dus niet uit, maar als ik de gezichten zie van mensen die mijn achterbank zien, geloof ik zomaar dat mensen het niet willen en liever een kar gebruiken.
Het is risicovoller ja en ik neem dat risico liever niet, maar kwetsbaar ben je op een motor ook, en met een paardentrailer ook. Het is een beetje hoe en waar je rijdt denk ik ook?
Volgens mij heeft Lief zo'n kar omdat haar vriend allergisch is.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Als je een tweedehands auto aanschaft hoef je daar echt niet meer geld aan uit te geven dan aan een soortgelijke auto zonder leer. Daar zit tweedehands geen of nauwelijks verschil in prijs tussen hoor.Manu schreef: Leer zou inderdaad gemakkelijker gaan maar niet iedereen heeft de centen om daar hun auto op uit te zoeken natuurlijk.
Vroeger had je bij Halfords en andere automaterialenzaken van die autohoezen voor de voor- en achterbankbekleding. Denk dat je daarmee toch wel behoorlijk wat haar van je stoelen zelf afhoudt? Of een (dik) fleece of andersoortig kleed/plaid, of voor mijn part een dekbedovertrek? Of zijn de haren van Manu zo stug dat ze daar dwars doorheen prikken en dan alsnog op de autobekleding gaan zitten?Manu schreef:Ik krijg de haren er echt niet af, al helemaal niet van de achterbak (waar hij overigens nooit zit maar het vliegt er gewoon naartoe).
Mij maakt het dus niet uit, maar als ik de gezichten zie van mensen die mijn achterbank zien, geloof ik zomaar dat mensen het niet willen en liever een kar gebruiken.
Het is risicovoller ja en ik neem dat risico liever niet, maar kwetsbaar ben je op een motor ook, en met een paardentrailer ook. Het is een beetje hoe en waar je rijdt denk ik ook?
Volgens mij heeft Lief zo'n kar omdat haar vriend allergisch is.
Weet je, iedereen moet natuurlijk gewoon doen waar hij zichzelf het prettigst bij voelt. Als dat is door de hond in een karretje te vervoeren, dan is dat prima. Maar ik zou het persoonlijk dus echt nooit doen, de fokker van Sjefke heeft een van hun honden doodgereden zien worden omdat die tijdens een rit in de aanhanger van vrienden zat omdat zij zelf hun auto helemaal vol hadden. Zo'n laag karretje wordt toch eerder over het hoofd gezien of te laat opgemerkt dan een trailer of aanhanger met huif die meer dan autohoog is.
Een bench die totaal geen kreukelzone heeft achterop je trekhaak monteren vind ik echt niet kunnen. Geen schaduw, uitlaatgassen, in de winter ijskoud en er zijn vast nog meer zaken te bedenken waardoor zoiets geen goed idee is.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Hangt een beetje van het soort auto af natuurlijkLongFields schreef:Als je een tweedehands auto aanschaft hoef je daar echt niet meer geld aan uit te geven dan aan een soortgelijke auto zonder leer. Daar zit tweedehands geen of nauwelijks verschil in prijs tussen hoor.Manu schreef: Leer zou inderdaad gemakkelijker gaan maar niet iedereen heeft de centen om daar hun auto op uit te zoeken natuurlijk.![]()

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een stevige box, meen je dat nouManu schreef:Misschien wel handig bij de elektrische auto als je inderdaad zo'n stevige box hebt met voldoende ventilatie. Ik denk dat mijn Manu dat nog fijner zou vinden dan de achterbank.
Je kunt het beter een doodskist noemen.
Nee, als het dan toch zou moeten prop ik daar mijn bagage wel in en gaan mijn waardevolle spullen (a.k.a. honden) mooi in de auto
-
Manu
Die hoezen zijn een goedeLongFields schreef: Vroeger had je bij Halfords en andere automaterialenzaken van die autohoezen voor de voor- en achterbankbekleding. Denk dat je daarmee toch wel behoorlijk wat haar van je stoelen zelf afhoudt? Of een (dik) fleece of andersoortig kleed/plaid, of voor mijn part een dekbedovertrek? Of zijn de haren van Manu zo stug dat ze daar dwars doorheen prikken en dan alsnog op de autobekleding gaan zitten?
Weet je, iedereen moet natuurlijk gewoon doen waar hij zichzelf het prettigst bij voelt. Als dat is door de hond in een karretje te vervoeren, dan is dat prima. Maar ik zou het persoonlijk dus echt nooit doen, de fokker van Sjefke heeft een van hun honden doodgereden zien worden omdat die tijdens een rit in de aanhanger van vrienden zat omdat zij zelf hun auto helemaal vol hadden. Zo'n laag karretje wordt toch eerder over het hoofd gezien of te laat opgemerkt dan een trailer of aanhanger met huif die meer dan autohoog is.
Een bench die totaal geen kreukelzone heeft achterop je trekhaak monteren vind ik echt niet kunnen. Geen schaduw, uitlaatgassen, in de winter ijskoud en er zijn vast nog meer zaken te bedenken waardoor zoiets geen goed idee is.
Wat afschuwelijk van die aanrijding
-
Manu
Daarom zeg ik dat het dan een stevige box zou moeten zijnZamunda schreef:Een stevige box, meen je dat nouManu schreef:Misschien wel handig bij de elektrische auto als je inderdaad zo'n stevige box hebt met voldoende ventilatie. Ik denk dat mijn Manu dat nog fijner zou vinden dan de achterbank.? Ding is van wat tralies en een beetje kunststof... wat denk jij dat er van een hond overblijft nadat die 'stevige box' een tikje van een andere auto heeft gekregen?
Je kunt het beter een doodskist noemen.
Nee, als het dan toch zou moeten prop ik daar mijn bagage wel in en gaan mijn waardevolle spullen (a.k.a. honden) mooi in de auto. Stelletje idioten die hun hond in zo'n doodskist stoppen
.
Maar goed, een tikje krijgen is voor iedereen natuurlijk schadelijk. Als je op de motor zit moet je ook geen tikje krijgen, ben je ook stuk.
Wat dat betreft is het een risico, ja.
Nogmaals.Nanna schreef:Ik heb bij de Lidl ooit voor een tientje zo'n nylon geval gekocht dat je aan de hoofdsteunen voor en achter vastmaakt.
Achterbank is immer brandschoon hierdoor.
En ja, als je een hond prefereert waarvan de haren het jaar door in het rond vliegen moet je niet zaniken. Dat wist je van tevoren.
Ík vind het niet erg. Maar ik kan me dus wel voorstellen dat een ander dat wél vindt en op zoek gaat naar een alternatief. En tja, waar vraag is, is aanbod.
Ik hoef je vast niet te vertellen dat niet iedereen alles van tevoren bedenkt bij de aanschaf van een bepaald soort hond
Voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat ik mijn hond in zo'n box zou proppen. Ik zeg alleen maar dat het zóu kunnen werken. Wel met een degelijk systeem.
Zo'n box achterop is al veiliger dan eentje achter je auto hangen lijkt mij. Bovendien houden mensen van gemak en zal het dus zeker verkopen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zit nooit op mijn achterbank, dus daar mag gerust een hoop haar liggen (en dat ligt er
)
De honden vinden het overduidelijk niet erg en de mensen die het wel erg vinden, nemen maar een taxi
De honden vinden het overduidelijk niet erg en de mensen die het wel erg vinden, nemen maar een taxi
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik zag in amerika een hoop koffers op die manier vervoerd worden, maar gelukkig geen honden.
Ik heb zo'n aanhanger, maar die is veel beter toegerust op twee malamutes dan een achterbank, en bij ons in de sedan kun je geen kennel kwijt, of in ieder geval niet iets waar onze honden nu netjes inpassen. Mijn Malamutes hebben veel ruimte en frisse lucht in de aanhanger (die overigens ook goed geïsoleerd is en daarom stukken beter te trekken is dan een achterbank in de zomer).
Overigens, ik denk zomaar dat ze van de leasemaatschappij niet blij waren toen mijn vorige auto terugkwam...en die was weliswaar helemaal uitgestofzuigd en gepoetst, maar dan nog is 2 malamutes echt een aanslag op een auto.
Ik heb zo'n aanhanger, maar die is veel beter toegerust op twee malamutes dan een achterbank, en bij ons in de sedan kun je geen kennel kwijt, of in ieder geval niet iets waar onze honden nu netjes inpassen. Mijn Malamutes hebben veel ruimte en frisse lucht in de aanhanger (die overigens ook goed geïsoleerd is en daarom stukken beter te trekken is dan een achterbank in de zomer).
Overigens, ik denk zomaar dat ze van de leasemaatschappij niet blij waren toen mijn vorige auto terugkwam...en die was weliswaar helemaal uitgestofzuigd en gepoetst, maar dan nog is 2 malamutes echt een aanslag op een auto.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een oud-leraar van mij vervoerde zijn honden in zo'n verbouwde pick-up die je in de sledehondenwereld wel eens ziet.
Ik wil niet weten wat het heeft gekost maar dat lijkt me dus zó handig
Ik wil niet weten wat het heeft gekost maar dat lijkt me dus zó handig
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gewoon de hond in zo'n skibox op het dak.
Moet wel erg ongelukkig aflopen wil er iets uit de lucht komen vallen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad.Suske schreef:Gewoon de hond in zo'n skibox op het dak.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Of...........zet de kinderen in zo'n aanhang"mantje". Denk eens aan al die mensen die straks in July weer met gemiddeld 2.6 jengel-jong op de achterbank richting Zuid-Frankrijk vertrekken? Ik zie, met mogelijk wat kleine aanpassingen her en der, wel mogelijkheden.Jaap* schreef:In de vakantiemaanden zie ik vaak genoeg volledig volgepakte auto's waar dan een, veel te klein natuurlijk, kooitje in de zon tegen het achterruit staat, ingebouwd in bagage, met een gestreste hijgende hond met paniek-ogen erin waar niemand zich om lijkt te bekommeren. Dat vind ik ook altijd zo intens triest.
Laat zo'n hond dan thuis of zet hem bij de kinderen op de achterbank.
Hond kan dan lekker languit op de achterbank.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Doet me denken aan van die kinderkooien aan wolkenkrabbers die je weleens ziet op oude foto's!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou overigens honden nooit op de achterbank zetten. Mijn labrador vroeger werd acuut wagenziek op de bank, terwijl ze in de achterbak prima een autoritje kon verdragen.
Ik had in mijn station-lease-auto van mijn vorige werkgever zo'n achterbakhoes, maar dat hielp toch echt niet tegen het overal aan en in kruipende haar. Alleen modder bleef wat beperkter door de hoes...
En echt, je hoeft niet heel schoon te zijn om mijn auto toendertijd toch een stinkbak te vinden, ondanks regelmatig uitzuigen en poetsen was het echt niet een auto waarin je je schoonmoeder van het station gaat halen bij wijze van spreken.
En nu wij alleen nog de sedan van vriend hebben (die idd allergisch is) kunnen de honden goed mee met de kar, zonder dat de hele auto vergeven is van de geur van natte hond. Deze auto is immers primair gekozen voor het vervoer van mensen ivm werk en andere zaken waarbij je liever niet stinkend en onder het haar verschijnt.
De kar geeft idd minder zicht op de honden, en daar heb ik ook al eens de nadelen van ondervonden. Qua veiligheid denk ik niet dat ze veiliger zitten in de auto. Het is een keuze of je het risico neemt, maar ik moet zeggen dat de kar mij uitermate bevalt. De honden gaan er ook graag in.
En dan ga je kijken voor een nieuwe auto, maar dan heb je weer compleet andere overwegingen: Op de achterbank komt geen hond, want daar komt het kinderstoeltje van onze telg. En ja die krijgt voorrang op de honden. En ze kunnen ook niet lekker zitten in de achterbak, want daar ligt natuurlijk het hele wagenpark van de telg dadelijk. Dus dan toch wel weer een trekhaak op de auto zodat de kar meekan en iedereen ruim zit (mensen, honden en plek voor bagage).
Kijk als je nu een klein hondje hebt zie ik nog wel opties voor een plekje naast de telg of de bagage, maar met 2 van die joekels past dat simpelweg niet. Ik vraag me echt af of hoe sommigen met een omvangrijker roedel op pad gaan.
Ik had in mijn station-lease-auto van mijn vorige werkgever zo'n achterbakhoes, maar dat hielp toch echt niet tegen het overal aan en in kruipende haar. Alleen modder bleef wat beperkter door de hoes...
En echt, je hoeft niet heel schoon te zijn om mijn auto toendertijd toch een stinkbak te vinden, ondanks regelmatig uitzuigen en poetsen was het echt niet een auto waarin je je schoonmoeder van het station gaat halen bij wijze van spreken.
En nu wij alleen nog de sedan van vriend hebben (die idd allergisch is) kunnen de honden goed mee met de kar, zonder dat de hele auto vergeven is van de geur van natte hond. Deze auto is immers primair gekozen voor het vervoer van mensen ivm werk en andere zaken waarbij je liever niet stinkend en onder het haar verschijnt.
De kar geeft idd minder zicht op de honden, en daar heb ik ook al eens de nadelen van ondervonden. Qua veiligheid denk ik niet dat ze veiliger zitten in de auto. Het is een keuze of je het risico neemt, maar ik moet zeggen dat de kar mij uitermate bevalt. De honden gaan er ook graag in.
En dan ga je kijken voor een nieuwe auto, maar dan heb je weer compleet andere overwegingen: Op de achterbank komt geen hond, want daar komt het kinderstoeltje van onze telg. En ja die krijgt voorrang op de honden. En ze kunnen ook niet lekker zitten in de achterbak, want daar ligt natuurlijk het hele wagenpark van de telg dadelijk. Dus dan toch wel weer een trekhaak op de auto zodat de kar meekan en iedereen ruim zit (mensen, honden en plek voor bagage).
Kijk als je nu een klein hondje hebt zie ik nog wel opties voor een plekje naast de telg of de bagage, maar met 2 van die joekels past dat simpelweg niet. Ik vraag me echt af of hoe sommigen met een omvangrijker roedel op pad gaan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De auto bij je honden kiezen. Hier dus een transporter.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daar ligt oma al in.Suske schreef:Gewoon de hond in zo'n skibox op het dak.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
marian* schreef:Daar ligt oma al in.Suske schreef:Gewoon de hond in zo'n skibox op het dak.
Bij ons mijn schoonmoeder...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ze wil niet met jou samen in de auto zitten.?LongFields schreef:marian* schreef:Daar ligt oma al in.Suske schreef:Gewoon de hond in zo'n skibox op het dak.
Moet wel erg ongelukkig aflopen wil er iets uit de lucht komen vallen.![]()
Bij ons mijn schoonmoeder...
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Liesbeth
- Zeer actief
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018