Om 12 uur zelf gaan de honden in de bench. Nu wonen we op een appartement waardoor ze 2 deuren uit moet rennen, maar voorheen was er maar 1 deur naar buiten. Tijdens het heen en weer lopen staat die altijd wel open, je moet er toch niet aandenken dat ze naar buiten glippen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel veel honden weggelopen op 31-12
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Heel veel honden weggelopen op 31-12
Noah is gelukkig totaal niet bang. Toch loopt ze op 31 december aan de riem. Op het strand kon ze wel los, daar was geen vuurwerk. Er hoeft maar 1 knal te zijn waarvan ze toch wel schrikt en ze neemt de benen!
Om 12 uur zelf gaan de honden in de bench. Nu wonen we op een appartement waardoor ze 2 deuren uit moet rennen, maar voorheen was er maar 1 deur naar buiten. Tijdens het heen en weer lopen staat die altijd wel open, je moet er toch niet aandenken dat ze naar buiten glippen
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Hier gaat de hond ook aan de extra zekering (tuig en halsband) Een aantal dagen voor en na de jaarwisseling mag hij alleen los op een plek waar geen mensen wonen (ergens midden in het bos of weides) en dan nog gooi ik zijn bal uit de hand en zeker niet ver weg (b.v met een werpstok) zodat hij meer in mijn buurt blijft. Ik heb opeens ogen in mijn rug en zo. Ouderjaar zelf lopen wij steevast rondjes met 2, man voorop om om de hoek te kijken b.v. of even aan te geven dat er een hond voorbij komt. Dan in de avonduren rijden we even met de auto naar stillere plek voor de laatste ronde. 's Nacht maken we er altijd een logeerpartij van, dus slapen we met Ezio in de huiskamer. En dan.............'s morgens vroeg, in de pyama, ongekamde haren en een kegel van heb ik jou daar, heerlijk in alle stilte het 1ste rondje om daarna lekker terug onder de dekens te kruipen.
Het is hier allemaal erg goed gegaan. Wat blaffen als men te dicht bij de voordeur komt maar verder keek hij af en toe eens op maar ging zijn intresse toch uit naar een hapje, aai e.d.
Het is hier allemaal erg goed gegaan. Wat blaffen als men te dicht bij de voordeur komt maar verder keek hij af en toe eens op maar ging zijn intresse toch uit naar een hapje, aai e.d.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Overdag loop ik in de bossen hier en dat is geen probleem.
Dan zijn alle knallen op ruime afstand en daar heeft ze geen probleem mee.
Ik dacht ook 's avonds even tussen de "gevechten" door te kunnen met Ita.
Ze was nooit bang, maar ik zoek het ook niet op met haar.
Ging er verdorie iemand die ik niet had gezien net achter onze rug loeihard knallende vuurpijlen afschieten
Ita compleet over de rooie.
Ik was blij dat ik haar aangelijnd had.
Want ze komt altijd naar mij toe, maar deze keer wilde ze alleen maar weg.
Weg van die knallen in de lucht, weg, weg, weg.
Ze is dus niet kwijtgeraakt.
Maar om 12 uur had ik deze keer wel een stressend hondje.
Gelukkig kon ik haar met een zak frolic op tafel, die ik snel heb gepakt en waar ik steeds stukjes uithaalde en rond strooide, door de ergste herrie heen helpen.
Daarna viel ze in slaap gelukkig.
Er kan altijd iets mis gaan waardoor een hond wel ontsnapt.
Ik hoop dat alle honden weer thuis zijn
Dan zijn alle knallen op ruime afstand en daar heeft ze geen probleem mee.
Ik dacht ook 's avonds even tussen de "gevechten" door te kunnen met Ita.
Ze was nooit bang, maar ik zoek het ook niet op met haar.
Ging er verdorie iemand die ik niet had gezien net achter onze rug loeihard knallende vuurpijlen afschieten
Ita compleet over de rooie.
Ik was blij dat ik haar aangelijnd had.
Want ze komt altijd naar mij toe, maar deze keer wilde ze alleen maar weg.
Weg van die knallen in de lucht, weg, weg, weg.
Ze is dus niet kwijtgeraakt.
Maar om 12 uur had ik deze keer wel een stressend hondje.
Gelukkig kon ik haar met een zak frolic op tafel, die ik snel heb gepakt en waar ik steeds stukjes uithaalde en rond strooide, door de ergste herrie heen helpen.
Daarna viel ze in slaap gelukkig.
Er kan altijd iets mis gaan waardoor een hond wel ontsnapt.
Ik hoop dat alle honden weer thuis zijn
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 jan 2015 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aiko springt ook op de klinken in een poging te vluchten, gelukkig zijn alle deuren hier standaard op slot.Valerie schreef:Ik zag inderdaad ook staan dat ze bv zelf de deur open hebben gedaan. Maar ook heel vaak geschrokken tijdens het uitlaten.Nanna schreef:Ik denk dat de meeste honden het huis uit vluchten.
Als je net met je dronken harses de buren staat te feliciteren, bijvoorbeeld.
Een nachtmerrie met al dat vuurwerk
Hij heeft geen idee dat het buiten nog veel erger is, hij wil gewoon weg, denkt niet na.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja het is maar waar je woont natuurlijk.... Voor mij is het geen optie om mijn honden een hele dag aan de lijn te houden. Norah wordt gillend gek en alleen maar bang worden van de knallen. Ze moeten uitgeraast zijn als 's avonds het geknal begint. Ze moeten lekker slapen en daar hebben die twee van mij veel beweging voor nodig. 31 december loop ik dan ook niet in de wijk. Normaal gaan we met een groepje border collies lopen in lauwersoog, maar ik redde het niet. Dus de hond van mijn ouders meegenomen naar het bos hier (die is panisch voor vuurwerk). Ik ben er 2,5 uur op uit getrokken en was dus half 5 weer bij mijn auto. Ze hebben de hele tijd los gelopen en echt geen vuurwerker die midden in het bos komt hier hoor. Gelukkig ook hier hondjes die naar mij toe komen in paniek, zelfs de hond van mijn ouders. Nou ja van Norah zou ik het niet zeker weten, daarom had die ook haar bedeltje aan het tuig (en Santos heb ik ook een tuig omgedaan met de bedel van Kay eraan). Daarna ben ik niet meer naar buiten gegaan, puur omdat ik die kleine ongelukjes te veel zie. Ik snap dus überhaupt niet dat mensen in de wijk nog lopen met de hond. Dat is mijn inziens wel vragen om problemen op oudjaarsdag/avond. Wij zijn om 2 uur 's nacht nog even het bospad op en neer geweest voor een plas en een poep.
Overigens zie ik ook veel honden die met lijn en al er vandoor zijn gegaan.... En honden zo vanaf het erf.... Tja daar verwachten ze misschien wel helemaal geen vuurwerk?
Ik denk dat het inherent aan oudjaarsdag is. Je kan het niet voorkomen en het lijkt me doodnormaal dat er die dag meer honden in paniek weglopen. Kan je niks aan doen. Ja ze vasthouden, maar dat is dus geen garantie. Sommige honden doen echt alles om te ontsnappen. Tot door ramen heen springen aan toe...
Overigens zie ik ook veel honden die met lijn en al er vandoor zijn gegaan.... En honden zo vanaf het erf.... Tja daar verwachten ze misschien wel helemaal geen vuurwerk?
Ik denk dat het inherent aan oudjaarsdag is. Je kan het niet voorkomen en het lijkt me doodnormaal dat er die dag meer honden in paniek weglopen. Kan je niks aan doen. Ja ze vasthouden, maar dat is dus geen garantie. Sommige honden doen echt alles om te ontsnappen. Tot door ramen heen springen aan toe...

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier is t ook onmogelijk om aangelijnd te lopen dus gaan we op oudejaarsdag alleen maar naar t industrieterrein en niet het laatste rondje in de wijk wandelen. En dat werkt al jaren uitstekend. Daar wordt geen vuurwerk afgestoken alleen op de achtergrond hoor je t.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik moet zelfs op industriegebied ze aangelijnd houden. Het zou veel beter zijn als ze overdag nog een beetje zouden kunnen rennen, maar overal hier in de buurt heb je vuurwerk, zelfs vlakbij/in de natuurgebieden...malinois schreef:Hier is t ook onmogelijk om aangelijnd te lopen dus gaan we op oudejaarsdag alleen maar naar t industrieterrein en niet het laatste rondje in de wijk wandelen. En dat werkt al jaren uitstekend. Daar wordt geen vuurwerk afgestoken alleen op de achtergrond hoor je t.
- Bink2009
- Zeer actief
Bij ons ging er iemand tijdens de jaarwisseling met de hond buiten lopen
Die hond ging ineens springen (als een hertje zoals mijn neefje het zei), schiet los en rent als een gek de straat door, even later weer als een speer terug en toen weer de andere kant op, mijn vriend ging nog samen met iemand anders midden op straat op hun knieën zitten maar die hond was zo opgefokt dat ie blind voor alles was en de straat weer uit rende, echt zielig heb niks kunnen vinden op internet dus hopelijk is de hond weer bij zijn baasjes.
Maar hoe gek kan je zijn om tijdens het hoogtepunt met de hond buiten te lopen...
Die hond ging ineens springen (als een hertje zoals mijn neefje het zei), schiet los en rent als een gek de straat door, even later weer als een speer terug en toen weer de andere kant op, mijn vriend ging nog samen met iemand anders midden op straat op hun knieën zitten maar die hond was zo opgefokt dat ie blind voor alles was en de straat weer uit rende, echt zielig heb niks kunnen vinden op internet dus hopelijk is de hond weer bij zijn baasjes.
Maar hoe gek kan je zijn om tijdens het hoogtepunt met de hond buiten te lopen...
-
Sanner
- Zeer actief
Wel verschrikkelijk als je je hond dan kwijt bent.
Ik blijf mooi binnen met de honden oudjaarsdag. Ze kunnen de tuin in wanneer ze willen maar wandelen doen we niet. Nieuwjaarsdag zijn we naar een losloopgebied gereden, daar werd niet geknald en mochten ze los.
Ik blijf mooi binnen met de honden oudjaarsdag. Ze kunnen de tuin in wanneer ze willen maar wandelen doen we niet. Nieuwjaarsdag zijn we naar een losloopgebied gereden, daar werd niet geknald en mochten ze los.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Op oudjaarsdag heb ik voor de zekerheid alleen aangelijnd gelopen.
Wat een nachtmerrie om je hond op die dag kwijt te zijn....
Wat erg ook dat er mensen zijn die vuurwerk gooien naar andere mensen en dieren.
Als iemand vuurwerk naar mij gooit zou ik denk ik net zo overstuur zijn als de meeste dieren.
Ik vind het helemaal niets dat vuurwerk afsteken. Zelfs sterretjes vond ik spannend.
Wat een nachtmerrie om je hond op die dag kwijt te zijn....
Wat erg ook dat er mensen zijn die vuurwerk gooien naar andere mensen en dieren.
Als iemand vuurwerk naar mij gooit zou ik denk ik net zo overstuur zijn als de meeste dieren.
Ik vind het helemaal niets dat vuurwerk afsteken. Zelfs sterretjes vond ik spannend.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Daarin is Belgie wel een gelukzaligheid. (allé, op de meeste plaatsen toch want vandaag ook bericht van een paard dat zich letterlijk doodgeschrokken is als je het bericht mag geloven)
Ik ga met de honden gewoon de straat op, los.
We wandelen naar de paarden, als ik zie dat daar alles rustig is (dit jaar 1 van de paarden een beetje in panikeer modus, dus die ff moeten kalmeren) keren we over straat terug naar huis, ik had zelfs geen riemen bij
De honden hebben er overigens schijt aan
Als ze het op een rennen zouden zetten, zou het de Ruun zijn die een konijn in de mot heeft 
Ik ga met de honden gewoon de straat op, los.
We wandelen naar de paarden, als ik zie dat daar alles rustig is (dit jaar 1 van de paarden een beetje in panikeer modus, dus die ff moeten kalmeren) keren we over straat terug naar huis, ik had zelfs geen riemen bij
De honden hebben er overigens schijt aan
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Gisterochtend lekker in de polder losgerend en 's middags nog los op stal. Daar wordt niet geknald, is lekker ver van alles weg. Sidney is bang en is de ouderjaarsavond met advocaat doorgekomen, bibberend, maar verder rustig
Freddy is gelukkig niet bang, maar werd toch even onrustig op het hoogtepunt van het knallen. Ik houd ze voor de zekerheid de laatste dagen voor de 31e al aan de lijn in de bewoonde wereld. Je moet er toch niet aan denken
Ook gisteren en vandaag in de buurt nog aangelijnd en dan is het wel weer veilig 
- Tineke
- Zeer actief
Wij zagen gister op nieuwjaarsochtend ook een hele angstige herderkruising rennen op de ventweg naar de Vlietlanden.
Hond was duidelijk erg in paniek al was het toen al zo'n 8.30 in de ochtend.
Uiteraard weten we niet of het vuurwerk de oorzaak was.
We zijn nog wel gestopt maar we vermoedde al wel dat voor niets was en dat was ook zo ,hond rende in blinde paniek door wel de weilanden op weg van de ventweg en snelweg die daar weer naast ligt.
Hebben wel de dierenambulance gebeld en aangegeven welke richting de hond opging en zagen hem later op de dag bij de gevonden honden staan op de site van de Amivedi dus hij was in ieder geval wel van de straat.
Ik houd de honden ook vast op oudjaarsavond tijdens de laatste ronde die zo rond 21.30 was.
Rio trekt zich er net als Micron niets van aan en ook naar hem(Rio) is weleens een rotje gegooid maar ook toen liep hij zonder blikken of blozen door.
Abra en Sien vonden het wel spannender ,niet echt bang waren ze te noemen maar toch wel wat onzekerder dan anders en wat meer plakkerig bij elkaar of bij ons.
Hond was duidelijk erg in paniek al was het toen al zo'n 8.30 in de ochtend.
Uiteraard weten we niet of het vuurwerk de oorzaak was.
We zijn nog wel gestopt maar we vermoedde al wel dat voor niets was en dat was ook zo ,hond rende in blinde paniek door wel de weilanden op weg van de ventweg en snelweg die daar weer naast ligt.
Hebben wel de dierenambulance gebeld en aangegeven welke richting de hond opging en zagen hem later op de dag bij de gevonden honden staan op de site van de Amivedi dus hij was in ieder geval wel van de straat.
Ik houd de honden ook vast op oudjaarsavond tijdens de laatste ronde die zo rond 21.30 was.
Rio trekt zich er net als Micron niets van aan en ook naar hem(Rio) is weleens een rotje gegooid maar ook toen liep hij zonder blikken of blozen door.
Abra en Sien vonden het wel spannender ,niet echt bang waren ze te noemen maar toch wel wat onzekerder dan anders en wat meer plakkerig bij elkaar of bij ons.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik laat Kiki sowieso al nooit los in de wijk, maar in het bos loopt ze lekker los. De dubbele zekering is dus alleen voor pp-rondjes. Op oudjaarsdag wandel ik zoals altijd in het bos of zo dus uitgerend is ze altijd wel s'avonds.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Blacky is ook bang en alleen maar rustig als hij bij mij kan zijn dus die zou inderdaad naar buiten gaan om mij te zoeken in zijn angstHanneke2 schreef:Dat geloof ik niet. Stikbange honden gaan in een hoek liggen bibberen, die schieten volgens mij echt niet de deur uit naar buiten waar de herrie nog veel erger is.Nanna schreef:Ik denk dat de meeste honden het huis uit vluchten.
Als je net met je dronken harses de buren staat te feliciteren, bijvoorbeeld.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nee blijkt nu dus dat heel veel forummers buiten oudjaar hun hond wel los hebben lopen in de wijk. Dacht ik toch altijd dat iedereen beweerde dat niet te doen, want aanlijnplichtmarian* schreef:Ik laat Kiki sowieso al nooit los in de wijk, maar in het bos loopt ze lekker los. De dubbele zekering is dus alleen voor pp-rondjes. Op oudjaarsdag wandel ik zoals altijd in het bos of zo dus uitgerend is ze altijd wel s'avonds.
Ik heb ze in de wijk inderdaad sowieso ook niet los. Gelukkig ben ik na een meter of 100 in het bos

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
In de wijk is hier de uitlaatplaats die op een kleine 20 mtr van mn voordeur verwijderd isgyanty schreef:Nee blijkt nu dus dat heel veel forummers buiten oudjaar hun hond wel los hebben lopen in de wijk. Dacht ik toch altijd dat iedereen beweerde dat niet te doen, want aanlijnplichtmarian* schreef:Ik laat Kiki sowieso al nooit los in de wijk, maar in het bos loopt ze lekker los. De dubbele zekering is dus alleen voor pp-rondjes. Op oudjaarsdag wandel ik zoals altijd in het bos of zo dus uitgerend is ze altijd wel s'avonds.![]()
Ik heb ze in de wijk inderdaad sowieso ook niet los. Gelukkig ben ik na een meter of 100 in het bos
Letterlijk midden in de wijk dus maar daar ga ik dus niet lopen rond oudejaar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Het is hier zelfs verboden vuurwerk af te steken i.v.m. het brandgevaar op het platteland en geen mens die het waagt om het wel te doen want er staan pittige straffen op en heel terecht dus heerlijk rustig hier. Voor vuurwerk moet je echt de stad in
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Morgenochtend is hier een grote zoekactie naar een weggelopen herderkruising. Een scheepshondje van een bruinevlootschipper. Ook op oudjaarsdag weggelopen. Moet ik op mijn enige vrije dag van deze week toch nog vroeg op
Zelf ben ik eind van de middag met de auto naar het strand gegaan en op het strand hebben ze wel even los gelopen, ik was er helemaal alleen, lekker rustig dus.
Zelf ben ik eind van de middag met de auto naar het strand gegaan en op het strand hebben ze wel even los gelopen, ik was er helemaal alleen, lekker rustig dus.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ze hadden mij bijna aan de lijst toe kunnen voegen dit weekend. Ik liep lekker in het losloopbos met het duo, soms klonk er een vage knal ver weg maar Dalí kon daar heel aardig mee omgaan. Ik had al bedacht dat ik niet te dicht bij de woonwijk ging lopen maar gewoon aan de kant van de dierentuin en akkers zou blijven.
Lopen we net langs het wolvenverblijf, begint er direct naast ons (dus ín de dierentuin!) een vuurwerkshow. Dalí vloog een paar meter weg, keek mij geschrokken aan, en precies toen ik hem riep begon het volgende vuurwerksalvo en zette hij het op een lopen
goddank, goddank, was Zorro dit jaar eindelijk over zijn vuurwerkangst heengekomen dus hij keek mij verwachtingsvol aan: 'nu krijg ik een koekje, toch?'. Die kreeg hij terwijl ik achter Dalí aan rende met een blije Zorro naast me
Gelukkig bleef Dalí bij iedere bocht wachten tot ik in beeld was om te zien of ik hem nog volgde (en dan peerde hij hem gelijk weer) en was hij overduidelijk onderweg naar de auto op de parkeerplaats. Na een minuut of 5 rennen wist ik hem met een streng 'BLIJF' stil te zetten, maar mijn hart zat in mijn keel.
Echt, welke imbeciel van een dierentuindirecteur bedenkt dat je een paar dagen na oud en nieuw nog gezellig een vuurwerkshow houdt in een dierentuin, naast een losloopgebied nota bene?!?
Lopen we net langs het wolvenverblijf, begint er direct naast ons (dus ín de dierentuin!) een vuurwerkshow. Dalí vloog een paar meter weg, keek mij geschrokken aan, en precies toen ik hem riep begon het volgende vuurwerksalvo en zette hij het op een lopen
Gelukkig bleef Dalí bij iedere bocht wachten tot ik in beeld was om te zien of ik hem nog volgde (en dan peerde hij hem gelijk weer) en was hij overduidelijk onderweg naar de auto op de parkeerplaats. Na een minuut of 5 rennen wist ik hem met een streng 'BLIJF' stil te zetten, maar mijn hart zat in mijn keel.
Echt, welke imbeciel van een dierentuindirecteur bedenkt dat je een paar dagen na oud en nieuw nog gezellig een vuurwerkshow houdt in een dierentuin, naast een losloopgebied nota bene?!?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou die vraag eens stellen aan die directeur
Klinkt als redelijk idioot om überhaupt in een dierentuin een vuurwerkshow te houden ..............
Klinkt als redelijk idioot om überhaupt in een dierentuin een vuurwerkshow te houden ..............