Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

To be teut or not te be teut

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: To be teut or not te be teut

Ongelezen bericht door Antonetta »

Tot nu toe gaat het redelijk met de bach rock rose druppels maar ik heb advocaat en slagroom in huis voor als het toch nodig blijkt. Balou ligt verstopt in zijn deken te soezen en Mowgli probeert boven het geluid van de top 1000 uit te komen, het verbaast mij dat ze de knallen nog hoort. Tot nu toe hebben zij en ik nog steeds profijt van de " knal, iets heel lekkers er in" methode waar ik vorig jaar vol overgave met haar mee aan de slag ben gegaan. Niets vervelender dan een hond die van angst niet weet waar ze moet kruipen, dan veel liever een hond die boven de knallen uit blaft.

Iedereen een gezellige jaarwisseling.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Crista schreef:Hier een klein uurtje geleden de eerste advocaat gegeven.. Hondjes zijn beide echt niet blij met die knallen :( Guus blaft bij iedere knal en Mitch ligt te bibberen op schoot. Heb niet echt het idee dat de advocaat werkt, maar durf niet zo goed nog meer te geven..
Nou, ik wel. Glenn schijt bagger voor die knallen dus die is nu redelijk laveloos. En het kan hem opeens veel minder schelen ;-)

Laveloos zijn ze niet, maar ik blijf wel met tussenpozen wat geven tot ze lekker aangeschoten zijn.
Met van de grote honden loopt het geen vaart hoor.
De klappers vliegen nu om onze oren en zelfs de grootste schijtlaars zit aan m'n voeten om vreten te bedelen.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
Crista schreef:Hier een klein uurtje geleden de eerste advocaat gegeven.. Hondjes zijn beide echt niet blij met die knallen :( Guus blaft bij iedere knal en Mitch ligt te bibberen op schoot. Heb niet echt het idee dat de advocaat werkt, maar durf niet zo goed nog meer te geven..
Nou, ik wel. Glenn schijt bagger voor die knallen dus die is nu redelijk laveloos. En het kan hem opeens veel minder schelen ;-)

Laveloos zijn ze niet, maar ik blijf wel met tussenpozen wat geven tot ze lekker aangeschoten zijn.
Met van de grote honden loopt het geen vaart hoor.
De klappers vliegen nu om onze oren en zelfs de grootste schijtlaars zit aan m'n voeten om vreten te bedelen.
In dat geval gaan er zo nog wat lepels naar binnen! Het is echt zielig om ze zo te zien...
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tsssss, Rasta is niet echt bang maar wenst nu wel een glaasje franse cognac, nou pech gehad, laten we dat nou nét niet hebben, hij doet het maar met een stukje bullenpees. :pffff:
Ik ben heul errug bang voor het vuurwerk dus neem ik vanavond maar eens een neut, yipiehhh hips
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier zijn ze alle drie gewoon relaxed en rustig, hoef dus ook niets te geven om rustig oudjaar uit en het nieuwe jaar in te gaan.
Voor iedereen met bange hondjes, sterkte vanavond en vannacht!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hier lijkt het nu verdorie wel oorlog met al die pokkeknallen. Lilo wilde vanmiddag ook echt niet naar buiten, ondanks al een flinke slok advocaat achter de kiezen. Binnen is ze wel redelijk rustig, ze heeft vooral slaaaaap, oogjes vallen steeds dicht.

Timberpoes zit bij zoonlief op de kamer in een doos in de kast. Dat gaat dus goed, alleen mag zoon zijn kamer niet uit, dan gaat Timber mauwen. :roll: Da's toch lastig want het kind gaat straks bij vrienden Oud & Nieuw vieren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik ben tot half zes op het strand geweest, dat was gelukkig vuurwerkvrij. Nu allemaal een portie Bach rescue. Ze zijn vrij rustig alledrie.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

iones schreef:Alcohol is slecht voor ons allemaal. MAar als het helpt te ontspannen en je helpt je hond er mee, dan kan dat voor één x heus geen kwaad.
Je kunt er beter van plassen, als van een korstje brood.
dagmar88
Zeer actief

korthaar schreef:
iones schreef:Alcohol is slecht voor ons allemaal. MAar als het helpt te ontspannen en je helpt je hond er mee, dan kan dat voor één x heus geen kwaad.
Je kunt er beter van plassen, als van een korstje brood.
:mrgreen: Dat hebben we gemerkt ja. Snoepjes zoeken werd samen met een borrel toch te spannend.
Vanavond geen hoofdkussen.

Ze bedelen en stelen er ook van als de raven.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ben zo blij dat ik nog nooit een vuurwerkangstige hond heb gehad... sterkte voor iedereen!
Afbeelding
Miella
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising staff en waarschijnlijk een pincher

Ongelezen bericht door Miella »

Volgens mij is die van ons doof denk ik, want ze ligt heerlijk te knorren.....
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Dalí durfde geen worst meer aan te pakken maar lust zelfs bij de hardste knallen nog vla met advocaat. Nu ligt hij dus in slaap te vallen op schoot, ideaal. Net keek hij op bij een harde knal dichtbij, nam een likje neutvla, en legde zijn koppie gelijk weer neer. Zorro krijgt geen advocaat maar wel bij iedere knal een stukje Rodiworst en hij vindt het de beste jaarwisseling ooit!

Selene en ReneeUK (en alle anderen die daar actief waren), ik weet niet of jullie hier meelezen maar jullie hebben voor Zorro en Dalí en volgens mij nog heel veel forumhondjes nieuwjaar een stuk minder stressvol gemaakt met het counter conditioning topic. Heel erg bedankt!
dagmar88
Zeer actief

Lothian schreef: Selene en ReneeUK (en alle anderen die daar actief waren), ik weet niet of jullie hier meelezen maar jullie hebben voor Zorro en Dalí en volgens mij nog heel veel forumhondjes nieuwjaar een stuk minder stressvol gemaakt met het counter conditioning topic. Heel erg bedankt!

:ok:

Sterker nog, Tibbe is sinds de vorige jaarwisseling ook niet meer bang voor onweer, zonder daar iets mee te hebben gedaan.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik ben bij Dushi soms ook wel bang dat ik haar teveel geef. Ze is maar 5 kg dus dan komt het ineens aan. dat gebeurde dus ook vorig jaar. het ene moment was ze gewoon relaxt en het volgende moment zo teut als een student op donderdag. Ik probeer het nu wat beter te doseren. Ze is nu volgens mij niet echt dronken maar gewoon net wat relaxter. ik twijfel nog of ik nog wat moet geven. Nou ja over een uurtje of zo.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Miezemuis schreef:Ik ben bij Dushi soms ook wel bang dat ik haar teveel geef. Ze is maar 5 kg dus dan komt het ineens aan. dat gebeurde dus ook vorig jaar. het ene moment was ze gewoon relaxt en het volgende moment zo teut als een student op donderdag. Ik probeer het nu wat beter te doseren. Ze is nu volgens mij niet echt dronken maar gewoon net wat relaxter. ik twijfel nog of ik nog wat moet geven. Nou ja over een uurtje of zo.
Lilo krijgt effe niks meer, die ligt te snurken op de bank.

Pindapoes krijgt ook niks meer, die rent door het huis met een speelgoedmuis. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hanneke2 schreef:
Miezemuis schreef:Ik ben bij Dushi soms ook wel bang dat ik haar teveel geef. Ze is maar 5 kg dus dan komt het ineens aan. dat gebeurde dus ook vorig jaar. het ene moment was ze gewoon relaxt en het volgende moment zo teut als een student op donderdag. Ik probeer het nu wat beter te doseren. Ze is nu volgens mij niet echt dronken maar gewoon net wat relaxter. ik twijfel nog of ik nog wat moet geven. Nou ja over een uurtje of zo.
Lilo krijgt effe niks meer, die ligt te snurken op de bank.

Pindapoes krijgt ook niks meer, die rent door het huis met een speelgoedmuis. :roll:
Valt ze van de kasten? of kan ze nog met haar poten haar neus aanraken? :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Oh nou, daar ben ik niet zo bang voor hoor. Eén keertje in het jaar kan dat best. Ik ga haar straks een paar toastjes met zelfgemaakte paté geven (met in cognac gewelde cranberry's). De paté heb ik immers gemaakt van een stuk van haar leverworst :pffff:
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

De jongens hebben allebei 1 eetlepel advocaat op en liggen heerlijk te maffen. Af en toe schrikken ze nog maar herstellen zich snel
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Luna heeft een paar uur geleden theelepel advocaat gehad en ligt nog steeds te ronken op haar plek onder tafel.
Balu trekt zich weinig aan van het vuurwerk en vraagt zich af waarom zijn zus zo stilletjes is.

Voor de jaarwisseling ligt het puzzelkleed klaar om ze bezig te houden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Mexx heeft ook de eerste eetlepel advocaat op en zijn thundershirt aan, vanmorgen 20km gewandeld in de Ardennen, dus lekker moe. En hij ligt nu dan ook heerlijk te slapen ! De andere twee boeit het helemaal niwts
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb ze om zes uur allebei een alprazolammetje gegeven (Lyndie's derde vandaag) en ze zij liggen nu tamelijk rustig. Om 11 uur vanavond geef ik ze nog één.
Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin :ugh:
Déden ze het nou maar in huis. :cry:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ken mijn luxe met een rustige niet gedrogeerde Kiki. Zou de band toch wat doen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lieke schreef:Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin :ugh:
Skadi had net ook geen rust om te piesen toen ik ze mee had genomen (toen begon natuurlijk nét het geknal weer :roll: ).
Zelfs mijn strenge "Húp, plasje doen!" werkte niet. Te druk met alles in de gaten houden.
Pas toen ik op het lumineuze idee kwam om te zeggen "Schatje, als je een plasje doet gaan we daarna meteen naar binnen" ging ze acuut door de hurken, zeek als een reiger aan de drank en wou daarna in één streep door naar de achterdeur. Helaas moest ze nog héél even wachten, want als Skadi heeft gepiest moet Cayuga daar ook piesen natuurlijk.

Maar dat is dus nog een idee voor echt slimme honden ;)

Probeer het straks om 11.45 anders nog even. Dan is het stil.
Even ferm van "hop, plasje doen" met je meest strenge blik erbij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miranda schreef:
lieke schreef:Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin :ugh:
Skadi had net ook geen rust om te piesen toen ik ze mee had genomen (toen begon natuurlijk nét het geknal weer :roll: ).
Zelfs mijn strenge "Húp, plasje doen!" werkte niet. Te druk met alles in de gaten houden.
Pas toen ik op het lumineuze idee kwam om te zeggen "Schatje, als je een plasje doet gaan we daarna meteen naar binnen" ging ze acuut door de hurken, zeek als een reiger aan de drank en wou daarna in één streep door naar de achterdeur. Helaas moest ze nog héél even wachten, want als Skadi heeft gepiest moet Cayuga daar ook piesen natuurlijk.

Maar dat is dus nog een idee voor echt slimme honden ;)

Probeer het straks om 11.45 anders nog even. Dan is het stil.
Even ferm van "hop, plasje doen" met je meest strenge blik erbij.
Die opmerking over slimme honden negeer ik even. :hmmm:
Goed idee trouwens, om kwart voor twaalf nog eens proberen. Als ik ze om 11 uur het laatste pilletje geef, dan zouden ze voldoende gedrogeerd moeten zijn om even te kunnen gaan plassen.
Er ontploffen trouwens je reinste bommen hier. :gvd:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Volgend jaar hier ook advocaat voor de honden.
2 blaffen er bij elke knal en het gaat hier de hele avond al flink tekeer.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lieke schreef:Die opmerking over slimme honden negeer ik even. :hmmm:
Ah, je vat 'm op zoals ik 'm bedoel, gelukkig maar :engel: :mrgreen: :cool2:
Goed idee trouwens, om kwart voor twaalf nog eens proberen. Als ik ze om 11 uur het laatste pilletje geef, dan zouden ze voldoende gedrogeerd moeten zijn om even te kunnen gaan plassen.
Er ontploffen trouwens je reinste bommen hier. :gvd:
Ik leef met je mee, we wonen hier zeven kilometer van het dorp, maar het klinkt hier nog luid. Bizar gewoon :piew:
Ik moet er niet aan denken om nu ergens in de bebouwde kom te zitten :schrik:
Ik hoop dat ze vlak voor de jaarwisseling nog even rustig kunnen piesen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

De truuk met advocaat werkte hier niet ....dus bier in een bord gekieperd . :pffff:
En eindelijk rust, en hier complete bommen :80:
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Mexx ligt te snurken in zijn mandje (zo rustig is hij nog nooit geweest met oud op nieuw) hopelijk houd hij dat ook vol tot vannacht :D
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier drie redelijk rustige honden. Finn is nog moe van de wandeling en heeft een paar likjes advocaat op (omdat de andere dat kregen). Hij ligt lekker rustig te slapen. Joris ook, wel onder de tafel, maar komt af en toe even kijken en wilde net zelfs z'n balletje zoeken :80: Biry is wel zenuwachtig. Komt steeds kijken en wil aandacht. Nu haar mat naast de bank gelegd en daar ligt ze nu rustig. Net even met ze de tuin in gegaan en dan zijn het echt drie verschillende types. Joris komt niet verder dan een meter, snel plassen en weer terug naar binnen. Biry loopt mee, plast en komt dan bij me staan voor steun en Finn doet z'n ding en gaat bij een knal blaffen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nou, de advocaat was hier niet zo'n succes als ik gehoopt had eigenlijk. Aiko is net zo bang als andere jaren, Frank sliep wel door de knallen in de verte heen en is íets rustiger, herstelt ook sneller van de angst maar het kon beter...
Ik heb ze in totaal vijf theelepels gegeven, meer leek me wat overdreven?
Het knallen is al grotendeels over, op dat vlak mogen we ons gelukkig prijzen :ok:

Edit: het was theelepel, geen eetlepel.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 01 jan 2015 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”