Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
To be teut or not te be teut
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Re: To be teut or not te be teut
Tot nu toe gaat het redelijk met de bach rock rose druppels maar ik heb advocaat en slagroom in huis voor als het toch nodig blijkt. Balou ligt verstopt in zijn deken te soezen en Mowgli probeert boven het geluid van de top 1000 uit te komen, het verbaast mij dat ze de knallen nog hoort. Tot nu toe hebben zij en ik nog steeds profijt van de " knal, iets heel lekkers er in" methode waar ik vorig jaar vol overgave met haar mee aan de slag ben gegaan. Niets vervelender dan een hond die van angst niet weet waar ze moet kruipen, dan veel liever een hond die boven de knallen uit blaft.
Iedereen een gezellige jaarwisseling.
Iedereen een gezellige jaarwisseling.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Nou, ik wel. Glenn schijt bagger voor die knallen dus die is nu redelijk laveloos. En het kan hem opeens veel minder schelenCrista schreef:Hier een klein uurtje geleden de eerste advocaat gegeven.. Hondjes zijn beide echt niet blij met die knallenGuus blaft bij iedere knal en Mitch ligt te bibberen op schoot. Heb niet echt het idee dat de advocaat werkt, maar durf niet zo goed nog meer te geven..
Laveloos zijn ze niet, maar ik blijf wel met tussenpozen wat geven tot ze lekker aangeschoten zijn.
Met van de grote honden loopt het geen vaart hoor.
De klappers vliegen nu om onze oren en zelfs de grootste schijtlaars zit aan m'n voeten om vreten te bedelen.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
In dat geval gaan er zo nog wat lepels naar binnen! Het is echt zielig om ze zo te zien...dagmar88 schreef:Nanna schreef:Nou, ik wel. Glenn schijt bagger voor die knallen dus die is nu redelijk laveloos. En het kan hem opeens veel minder schelenCrista schreef:Hier een klein uurtje geleden de eerste advocaat gegeven.. Hondjes zijn beide echt niet blij met die knallenGuus blaft bij iedere knal en Mitch ligt te bibberen op schoot. Heb niet echt het idee dat de advocaat werkt, maar durf niet zo goed nog meer te geven..
Laveloos zijn ze niet, maar ik blijf wel met tussenpozen wat geven tot ze lekker aangeschoten zijn.
Met van de grote honden loopt het geen vaart hoor.
De klappers vliegen nu om onze oren en zelfs de grootste schijtlaars zit aan m'n voeten om vreten te bedelen.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Tsssss, Rasta is niet echt bang maar wenst nu wel een glaasje franse cognac, nou pech gehad, laten we dat nou nét niet hebben, hij doet het maar met een stukje bullenpees.
Ik ben heul errug bang voor het vuurwerk dus neem ik vanavond maar eens een neut, yipiehhh hips
Ik ben heul errug bang voor het vuurwerk dus neem ik vanavond maar eens een neut, yipiehhh hips
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier zijn ze alle drie gewoon relaxed en rustig, hoef dus ook niets te geven om rustig oudjaar uit en het nieuwe jaar in te gaan.
Voor iedereen met bange hondjes, sterkte vanavond en vannacht!
Voor iedereen met bange hondjes, sterkte vanavond en vannacht!
- Hanneke2
- Zeer actief
Hier lijkt het nu verdorie wel oorlog met al die pokkeknallen. Lilo wilde vanmiddag ook echt niet naar buiten, ondanks al een flinke slok advocaat achter de kiezen. Binnen is ze wel redelijk rustig, ze heeft vooral slaaaaap, oogjes vallen steeds dicht.
Timberpoes zit bij zoonlief op de kamer in een doos in de kast. Dat gaat dus goed, alleen mag zoon zijn kamer niet uit, dan gaat Timber mauwen.
Da's toch lastig want het kind gaat straks bij vrienden Oud & Nieuw vieren.
Timberpoes zit bij zoonlief op de kamer in een doos in de kast. Dat gaat dus goed, alleen mag zoon zijn kamer niet uit, dan gaat Timber mauwen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Ik ben tot half zes op het strand geweest, dat was gelukkig vuurwerkvrij. Nu allemaal een portie Bach rescue. Ze zijn vrij rustig alledrie.

-
korthaar
- Zeer actief
Je kunt er beter van plassen, als van een korstje brood.iones schreef:Alcohol is slecht voor ons allemaal. MAar als het helpt te ontspannen en je helpt je hond er mee, dan kan dat voor één x heus geen kwaad.
- dagmar88
- Zeer actief
korthaar schreef:Je kunt er beter van plassen, als van een korstje brood.iones schreef:Alcohol is slecht voor ons allemaal. MAar als het helpt te ontspannen en je helpt je hond er mee, dan kan dat voor één x heus geen kwaad.
Vanavond geen hoofdkussen.
Ze bedelen en stelen er ook van als de raven.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben zo blij dat ik nog nooit een vuurwerkangstige hond heb gehad... sterkte voor iedereen!
-
Miella
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising staff en waarschijnlijk een pincher
Volgens mij is die van ons doof denk ik, want ze ligt heerlijk te knorren.....
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Dalí durfde geen worst meer aan te pakken maar lust zelfs bij de hardste knallen nog vla met advocaat. Nu ligt hij dus in slaap te vallen op schoot, ideaal. Net keek hij op bij een harde knal dichtbij, nam een likje neutvla, en legde zijn koppie gelijk weer neer. Zorro krijgt geen advocaat maar wel bij iedere knal een stukje Rodiworst en hij vindt het de beste jaarwisseling ooit!
Selene en ReneeUK (en alle anderen die daar actief waren), ik weet niet of jullie hier meelezen maar jullie hebben voor Zorro en Dalí en volgens mij nog heel veel forumhondjes nieuwjaar een stuk minder stressvol gemaakt met het counter conditioning topic. Heel erg bedankt!
Selene en ReneeUK (en alle anderen die daar actief waren), ik weet niet of jullie hier meelezen maar jullie hebben voor Zorro en Dalí en volgens mij nog heel veel forumhondjes nieuwjaar een stuk minder stressvol gemaakt met het counter conditioning topic. Heel erg bedankt!
- dagmar88
- Zeer actief
Lothian schreef: Selene en ReneeUK (en alle anderen die daar actief waren), ik weet niet of jullie hier meelezen maar jullie hebben voor Zorro en Dalí en volgens mij nog heel veel forumhondjes nieuwjaar een stuk minder stressvol gemaakt met het counter conditioning topic. Heel erg bedankt!
Sterker nog, Tibbe is sinds de vorige jaarwisseling ook niet meer bang voor onweer, zonder daar iets mee te hebben gedaan.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik ben bij Dushi soms ook wel bang dat ik haar teveel geef. Ze is maar 5 kg dus dan komt het ineens aan. dat gebeurde dus ook vorig jaar. het ene moment was ze gewoon relaxt en het volgende moment zo teut als een student op donderdag. Ik probeer het nu wat beter te doseren. Ze is nu volgens mij niet echt dronken maar gewoon net wat relaxter. ik twijfel nog of ik nog wat moet geven. Nou ja over een uurtje of zo.
- Hanneke2
- Zeer actief
Lilo krijgt effe niks meer, die ligt te snurken op de bank.Miezemuis schreef:Ik ben bij Dushi soms ook wel bang dat ik haar teveel geef. Ze is maar 5 kg dus dan komt het ineens aan. dat gebeurde dus ook vorig jaar. het ene moment was ze gewoon relaxt en het volgende moment zo teut als een student op donderdag. Ik probeer het nu wat beter te doseren. Ze is nu volgens mij niet echt dronken maar gewoon net wat relaxter. ik twijfel nog of ik nog wat moet geven. Nou ja over een uurtje of zo.
Pindapoes krijgt ook niks meer, die rent door het huis met een speelgoedmuis.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Valt ze van de kasten? of kan ze nog met haar poten haar neus aanraken?Hanneke2 schreef:Lilo krijgt effe niks meer, die ligt te snurken op de bank.Miezemuis schreef:Ik ben bij Dushi soms ook wel bang dat ik haar teveel geef. Ze is maar 5 kg dus dan komt het ineens aan. dat gebeurde dus ook vorig jaar. het ene moment was ze gewoon relaxt en het volgende moment zo teut als een student op donderdag. Ik probeer het nu wat beter te doseren. Ze is nu volgens mij niet echt dronken maar gewoon net wat relaxter. ik twijfel nog of ik nog wat moet geven. Nou ja over een uurtje of zo.
Pindapoes krijgt ook niks meer, die rent door het huis met een speelgoedmuis.
-
Marion.
Oh nou, daar ben ik niet zo bang voor hoor. Eén keertje in het jaar kan dat best. Ik ga haar straks een paar toastjes met zelfgemaakte paté geven (met in cognac gewelde cranberry's). De paté heb ik immers gemaakt van een stuk van haar leverworstCrista schreef:Hier een klein uurtje geleden de eerste advocaat gegeven.. Hondjes zijn beide echt niet blij met die knallenGuus blaft bij iedere knal en Mitch ligt te bibberen op schoot. Heb niet echt het idee dat de advocaat werkt, maar durf niet zo goed nog meer te geven..
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
De jongens hebben allebei 1 eetlepel advocaat op en liggen heerlijk te maffen. Af en toe schrikken ze nog maar herstellen zich snel
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Luna heeft een paar uur geleden theelepel advocaat gehad en ligt nog steeds te ronken op haar plek onder tafel.
Balu trekt zich weinig aan van het vuurwerk en vraagt zich af waarom zijn zus zo stilletjes is.
Voor de jaarwisseling ligt het puzzelkleed klaar om ze bezig te houden.
Balu trekt zich weinig aan van het vuurwerk en vraagt zich af waarom zijn zus zo stilletjes is.
Voor de jaarwisseling ligt het puzzelkleed klaar om ze bezig te houden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Mexx heeft ook de eerste eetlepel advocaat op en zijn thundershirt aan, vanmorgen 20km gewandeld in de Ardennen, dus lekker moe. En hij ligt nu dan ook heerlijk te slapen ! De andere twee boeit het helemaal niwts
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb ze om zes uur allebei een alprazolammetje gegeven (Lyndie's derde vandaag) en ze zij liggen nu tamelijk rustig. Om 11 uur vanavond geef ik ze nog één.
Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin
Déden ze het nou maar in huis.
Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ken mijn luxe met een rustige niet gedrogeerde Kiki. Zou de band toch wat doen?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi had net ook geen rust om te piesen toen ik ze mee had genomen (toen begon natuurlijk nét het geknal weerlieke schreef:Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin![]()
Zelfs mijn strenge "Húp, plasje doen!" werkte niet. Te druk met alles in de gaten houden.
Pas toen ik op het lumineuze idee kwam om te zeggen "Schatje, als je een plasje doet gaan we daarna meteen naar binnen" ging ze acuut door de hurken, zeek als een reiger aan de drank en wou daarna in één streep door naar de achterdeur. Helaas moest ze nog héél even wachten, want als Skadi heeft gepiest moet Cayuga daar ook piesen natuurlijk.
Maar dat is dus nog een idee voor echt slimme honden
Probeer het straks om 11.45 anders nog even. Dan is het stil.
Even ferm van "hop, plasje doen" met je meest strenge blik erbij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Die opmerking over slimme honden negeer ik even.Miranda schreef:Skadi had net ook geen rust om te piesen toen ik ze mee had genomen (toen begon natuurlijk nét het geknal weerlieke schreef:Maar ik maak me wel zorgen om het feit dat ze allebei sinds vanmorgen niet hebben geplast. Ze durven niet eens in de tuin![]()
Déden ze het nou maar in huis.).
Zelfs mijn strenge "Húp, plasje doen!" werkte niet. Te druk met alles in de gaten houden.
Pas toen ik op het lumineuze idee kwam om te zeggen "Schatje, als je een plasje doet gaan we daarna meteen naar binnen" ging ze acuut door de hurken, zeek als een reiger aan de drank en wou daarna in één streep door naar de achterdeur. Helaas moest ze nog héél even wachten, want als Skadi heeft gepiest moet Cayuga daar ook piesen natuurlijk.
Maar dat is dus nog een idee voor echt slimme honden
Probeer het straks om 11.45 anders nog even. Dan is het stil.
Even ferm van "hop, plasje doen" met je meest strenge blik erbij.
Goed idee trouwens, om kwart voor twaalf nog eens proberen. Als ik ze om 11 uur het laatste pilletje geef, dan zouden ze voldoende gedrogeerd moeten zijn om even te kunnen gaan plassen.
Er ontploffen trouwens je reinste bommen hier.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Volgend jaar hier ook advocaat voor de honden.
2 blaffen er bij elke knal en het gaat hier de hele avond al flink tekeer.
2 blaffen er bij elke knal en het gaat hier de hele avond al flink tekeer.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ah, je vat 'm op zoals ik 'm bedoel, gelukkig maarlieke schreef:Die opmerking over slimme honden negeer ik even.![]()
Ik leef met je mee, we wonen hier zeven kilometer van het dorp, maar het klinkt hier nog luid. Bizar gewoonGoed idee trouwens, om kwart voor twaalf nog eens proberen. Als ik ze om 11 uur het laatste pilletje geef, dan zouden ze voldoende gedrogeerd moeten zijn om even te kunnen gaan plassen.
Er ontploffen trouwens je reinste bommen hier.
Ik moet er niet aan denken om nu ergens in de bebouwde kom te zitten
Ik hoop dat ze vlak voor de jaarwisseling nog even rustig kunnen piesen.
And few will ever climb
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
De truuk met advocaat werkte hier niet ....dus bier in een bord gekieperd .
En eindelijk rust, en hier complete bommen
En eindelijk rust, en hier complete bommen
-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Mexx ligt te snurken in zijn mandje (zo rustig is hij nog nooit geweest met oud op nieuw) hopelijk houd hij dat ook vol tot vannacht 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier drie redelijk rustige honden. Finn is nog moe van de wandeling en heeft een paar likjes advocaat op (omdat de andere dat kregen). Hij ligt lekker rustig te slapen. Joris ook, wel onder de tafel, maar komt af en toe even kijken en wilde net zelfs z'n balletje zoeken
Biry is wel zenuwachtig. Komt steeds kijken en wil aandacht. Nu haar mat naast de bank gelegd en daar ligt ze nu rustig. Net even met ze de tuin in gegaan en dan zijn het echt drie verschillende types. Joris komt niet verder dan een meter, snel plassen en weer terug naar binnen. Biry loopt mee, plast en komt dan bij me staan voor steun en Finn doet z'n ding en gaat bij een knal blaffen.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, de advocaat was hier niet zo'n succes als ik gehoopt had eigenlijk. Aiko is net zo bang als andere jaren, Frank sliep wel door de knallen in de verte heen en is íets rustiger, herstelt ook sneller van de angst maar het kon beter...
Ik heb ze in totaal vijf theelepels gegeven, meer leek me wat overdreven?
Het knallen is al grotendeels over, op dat vlak mogen we ons gelukkig prijzen
Edit: het was theelepel, geen eetlepel.
Ik heb ze in totaal vijf theelepels gegeven, meer leek me wat overdreven?
Het knallen is al grotendeels over, op dat vlak mogen we ons gelukkig prijzen
Edit: het was theelepel, geen eetlepel.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 01 jan 2015 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.