Wat ik natuurlijk al eerder aangaf, ik maak niet zo heel snel een beslissing want dat zou een verkeerde kunnen zijn en dat doe ik mijn toekomstige hond niet aan.
Eurasier zien er opzich wel grappig uit en dat ze bijna geen jachtinstinct meer hebben dat vind ik opzich wel jammer dat betekend dat ver doorgefokt zijn. Je moet ze vaak laten hoe de natuur ze gemaakt hebben. Aan een husky of een Malamute hebben ze niet veel aan veranderd daardoor is hij meer een wolf dan een hond.
Het sloopgedrag zou een nadeel kunnen zijn indien ik daar geen oplossing voor bedenk. Oppas of een uitlaatcentrale. Minder werken is niet echt een optie.Het zou een optie zijn als morgen de staatsloterij ons een cadeautje geeft.
Dan koop ik er gelijk 2

Over machtsvertoon ach ik ben zelf niet dominant aangelegd. Niet dat ik altijd over mij heen laat lopen maar vroeger gebeurde dat best vaak tegenwoordig kan ik vrij aardig voor mijzelf opkomen. Daarom zou een "dog" Sommige honden rassen kunnen best wel domineren. Maar een lamme goedzak hoef ik natuurlijk ook niet een beetje pit mag hij wel hebben.
en uren lopen met een hond is voor mij geen probleem. Ik hou van de natuur. regen of kou maakt mij niet veel uit maar sneeuw dat is een ander verhaal. Dan ga ik niet fietsen maar een voorzichtige wandeling maakt mij verder niet veel uit.
Dat huskies way of life zijn dat verschilt per persoon denk ik want ik zie in mijn buurt verschillende mensen met huskies en zij werken gewoon en ik hoor ze niet en ze vertellen aan ons niet echt negatieve ervaringen. het zijn de buren van mijn buren. Maar ik zal deze week wel nogmaals aanspreken.
De ene persoon van het forum brengt alleen negatieve info en de ander juist het tegenovergstelde. dan hou ik mij aan het middenstuk dat een husky nadelen heeft maar het best op kunnen wegen tegen de leuke kanten van een husky.
De komende dagen ga ik eens rustig met mijn vrouw praten over het gene wat hier besproken is.
Maar voor elke hond die je los laat lopen let je toch op dat hij of zij niks verkeerds doet. Dat doe ik ook altijd met de hond van mijn moeder.
een Labrador heeft ook 1 klein foutje wat de fokkers er maar niet uitkrijgen en dat is te veel eten.
een Labrador eet en denkt dit is het laatste eten meer krijg ik niet dus hij blijft maar eten.
daarom moet met een labrador ook oppassen dat hij niet wegloopt en dat deed de hond van mijn moeder.
Ze maakte altijd een ronde van een uurtje en altijd liep ze langs een flat. Daar strooide mensen brood naar buiten en de hond vloog daar altijd naar toe. Zodra hij los was liep hij daarheen en mijn moeder maar roepen en fluiten maar terugkomen oh maar.
Maakte niet van welk gedeelte zij aan kwam lopen de hond wist precies waar hij zijn moest. de plek waar het meeste te halen viel.
Zo heeft elke hond wel wat en vaak ligt het gewoon aan het baasje en heel soms aan de hond zelf omdat het gewoon een instinct is. en een instinct iets afleren daar gaat zoveel tijd inzitten daarom is het spreekwoord toch ook. een oude hond kan je geen nieuwe trucjes meer leren.