Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advocaat geven aan bange hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Advocaat geven aan bange hond

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

fes/lou schreef:Ik geef meestal om 20 u en om 23 u
Ik meng een pak vanillevla met een fles advocaat en dan krijgen ze allemaal een juslepel ongeveer
Ik begin om een uur of vijf 's middags, theelepel advocaat en twee-drie theelepels slagroom. En dan elk uur wel of niet bijgeven, afhankelijk van het gedrag.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

marian* schreef:Afbeelding
Zo kijk ik na een avondje hijsen ook :smile2:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lemuria schreef:
marian* schreef:Afbeelding
Zo kijk ik na een avondje hijsen ook :smile2:
Echt er komt spontaan een liedje in mij op.. De Fles
" onclick="window.open(this.href);return false;
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

soooow hey, die kijkt bezopen! :O:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dee schreef:Ik heb me suf geoefend met Nani. Ze is ook vele malen minder angstig met regen, of onweer. Duikt niet meer weg. Trillend in een hoekje. Ik ga haar dit jaar ook n lepeltje advocaat geven. Ik vind t wel gescheten. Heb haar genoeg gepest met thundershirt ( fout idee hier ) .

Met Tibbe inderdaad ook aan de slag gegaan met counter conditioning. Op oudejaarsavond zelf was het allemaal net wat minder spannend met een borrel.
Hij is nu helemaal niet meer bang met onweer en vuurwerk, alleen harde wind om het huis blijft vervelend.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik word altijd straal bezopen gevoerd door mijn honden en als ik dan laveloos op de bank lig zuipen hun mijn drankvoorraad op. :evil: klotekrengen. :gvd:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Kruimel53 schreef:
Ja, want het komt gewoon allemaal van de bazen, die máken de honden bang. Als je zelf niet bang bent is d'r niks aan 't handje. :roll:

Dus eigenlijk kun je beter zelf die advocaat naar binnen gieten. Ben je niet bang en kun je je hond niet aansteken :idea:
Dat is dus niet waar.
Mijn eerste berner was de evenwichtigheid zelve. Nooit bang met oud en nieuw, behalve haar laatste. Toen vond ik haar met haar breekbare lijf op de vierde trede van de trap, een bibberend hoopje ellende. Mijn gedrag was hetzelfde als alle jaren ervoor.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Euh, kruimel was sarcsstisch toch met dat verhaal over bazen die hun honden bang maken? :D

Lola is gek op sheridan's, van dat zwart witte. Die krijgt daar af en toe een scheutje van in haar bak. Waarom mogen wij wel een borrel en de honden niet? Als je met mate voert en goed op blijft letten, kan het echt niet zoveel kwaad hoor Hendrik. Of lig je zelf ook gelijk halfdood onder tafel na een paar slokken?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mieke-Bo schreef:soooow hey, die kijkt bezopen! :O:
En dat was ze niet. Wel flink aangeschoten. Maar als het moet liever een keer per jaar zoiets dan een hond die van angst niet weet waar hij het zoeken moet. De volgende dag liepen ze weer fris en fruitig rond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
Kruimel53 schreef:
Ja, want het komt gewoon allemaal van de bazen, die máken de honden bang. Als je zelf niet bang bent is d'r niks aan 't handje. :roll:

Dus eigenlijk kun je beter zelf die advocaat naar binnen gieten. Ben je niet bang en kun je je hond niet aansteken :idea:
Wat gek dat mijn honden allemaal anders reageren dan.

Vreemd om te doen alsof een hond zijn eigen emoties niet kan hebben.
Ik heb helemaal geen angst voor onweer. Sterker nog, ik had meestal pas door dat het onweerde als Cleo onder de tafel kroop.
:mrgreen:
Wel eens van sarcasme gehoord?
Kruimel is er goed in :lol1:
Kruimel53 schreef:En ff serieus: nee, alcohol is niet gezond voor honden. Kalmerende middelen ook niet. Maar uren lang doodsbang zijn is nou ook niet bepaald gezondheidsbevorderend, en dan bedoel ik niet alleen de ellende van totaal in paniek zijn en er niet aan kunnen ontkomen, maar ook de fysieke effecten van langdurige angst. Torenhoge adrenaliniveau's met aanpalende torenhoge cortisolniveau's zijn zeer schadelijk voor hersenen en andere organen. Een paar uur paniek richt onherstelbare hersenschade aan. Altijd handig om dat tegen elkaar af te wegen.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik doe het ook. Ze krijgen hier allemaal wat advocaat en dan zijn ze lodderig. Ik vind dat dat prima kan.
Alleen Orpa vindt het echt vervelend, Chaconne houdt er gewoon niet van en Dinthe weet ik eigenlijk niet. Die heeft het vorig jaar amper meegekregen.
Ik zie het probleem niet.

Hier eten ze het zo trouwens. Fien tweemaal een dessertlepel en de rest tweemaal een eetlepel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier hielp het niets helaas. Vorig jaar haar voor het eerst volgestopt met pillen en dat ging beter maar sloeg een beetje door naar het manische. Dit jaar kies ik toch weer voor pillen maar pak het wel iets anders aan dan vorig jaar.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier is het niet nodig maar anders zou ik net zo makkelijk advocaat geven hoor. Alsof al die pillen zo goed zijn voor de lever. Natuurlijk niet katjelam voeren haha. Gelukkig heb ik een ras dat niet bekend staat om angst voor harde geluiden, lijkt me erg lastig in deze periode. Het klapt hier al een aantal weken behoorlijk savonds. De kat was het eerste jaar ook bang trouwens, maar die geeft nu niet echt sjoege meer :)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots krijgt ook advocaat.
Hij vind het lekker. En vrouwtje ook dus. Ik neem een glaasje en Toots krijgt een theelepeltje haha.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 13 dec 2014 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

-Lilo- schreef:Euh, kruimel was sarcsstisch toch met dat verhaal over bazen die hun honden bang maken? :D
Oeps, sorry. Sarcasme niet herkent met mijn duffe kop.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik ga ook advocaat geven. Maar twijfel over de hoeveelheid, ze is 26 kg.

Dat stukje ongezond boeit mij dus echt niks. Ik (en veel met mij) hebben ook wel eens alcohol op en wij zijn ook niet direct ongezond. :19:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Onze vorige hond, Lotus, was panisch voor vuurwerk. Kroop over straat de op oudjaarsdag.
Braaksel, urine en ontlasting lagen in de keuken, zo verschrikkelijk sneu.
Zij kreeg ook advocaat, had ik hier toen gelezen. Ze was nog wel bang, maar het was te doen.
Kon snel een plas doen en dan weer naar binnen.
Ze kreeg een eetlepel om het uur(op een gewicht van 28 kg).
Hippie heeft nergens last van.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Counter conditioning doe ik ook jaarrond en daardoor is de aanloop al heel wat minder vervelend :ok: Vorig jaar was het alleen de paar dagen rond oud- en nieuw echt zo erg dat ze niet meer te bereiken was. Het eerste jaar dat ze hier was is ze 3 maanden van het padje geweest :ugh:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wij hebben het vuurwerkgeweld al weer een tijdje achter de rug.
heb vorig jaar met veel succes gecounterconditioned met riet en dit jaar moest dat de eerste dag dat het in alle hevigheid losbarstte weer.
ze was gelukkig niet in paniek en onbereikbaar zoals het jaar hiervoor, maar wel bang, al was dat na een uur of wat koekjes strooien ook weer over.
de rest van de week heeft ze er geen last van gehad, al blijft ze bij knallen wel vragen om haar koekje wat ze natuurlijk ook krijgt.

met oud en nieuw is hier wel wat vuurwerk, maar het is bij lange na niet zo'n gekkenhuis als bij jullie.
ik voorzie geen problemen, al zorg ik wel dat de asbak vol koekjes klaarstaat ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hoe komt diegene erbij de alcohol slecht is voor mensen? Te veel is slecht voor mensen. Maar te veel water (8 liter en meer) is ook dodelijk voor een mens om te drinken..... Is water dan ineens ook slecht? Het geld bij alles.

Nooit gehoord dat alcohol in mate ook goed is voor hart en bloedvaten zeker?

Weer iemand die alleen maar de klok hoort luiden en totaal geen idee heeft waar de klepel hangt. Sommige mensen kunnen beter geen wijsheden uitblaten :roll:

:engel:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn honden hebben nergens last van die geven niks om vuurwerk. Ik vind het wel doodeng dus die advocaat neem ik zelf maar dan. Goede tip trouwens. Wel een hilarisch topic dit :LOL:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

gyanty schreef:Hoe komt diegene erbij de alcohol slecht is voor mensen? Te veel is slecht voor mensen. Maar te veel water (8 liter en meer) is ook dodelijk voor een mens om te drinken..... Is water dan ineens ook slecht? Het geld bij alles.

Weer iemand die alleen maar de klok hoort luiden en totaal geen idee heeft waar de klepel hangt. Sommige mensen kunnen beter geen wijsheden uitblaten :roll:

Alcohol is goed voor de bloedvaten. Alleen de suiker wat minder :tongue:

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

toots schreef:
gyanty schreef:Hoe komt diegene erbij de alcohol slecht is voor mensen? Te veel is slecht voor mensen. Maar te veel water (8 liter en meer) is ook dodelijk voor een mens om te drinken..... Is water dan ineens ook slecht? Het geld bij alles.

Alcohol is goed voor de bloedvaten. Alleen de suiker wat minder :tongue:
Ja maar daar hadden we het niet over, we hadden het over dat alcohol slecht was voor de hond...../mens... :pffff: :lol1: :smile2:

En tja gelukkig zit ook niet in alles eigenlijk al suiker: zoals ook in heel veel hondeneten. En ho suiker is ook weer niet meteen slecht. In fruit zit ook suiker..... (en die breekt hetzelfde af als andere suikers)

Ben benieuwd hoe bewust die personen zijn met eten me betrekking tot hun zelf en van hun hond. Wat ze eten dat een beetje advocaat 1 keer per jaar zo vreselijk mee in vergelijk is..... (overigens geef ik het hier nu ook 2 jaar aan Kay. Maar ik lust zelf geen advocaat dus das een probleem. 1 fles voor 1 hond. Mijn man lust het ook niet. Heb vorig jaar ook met Baileys gekeken of hij dat lust. Ging ook goed idd. De advocaat maakte ik ook lekker met slagroom, anders lust het moeilijke eter Kay ook echt niet en laten mijn man en ik nou ook geen slagroometers zijn haha
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou suiker ook in fruit is met name erg slecht voor het gebit :P

Haha maar goed alles wat lekker is heeft iets wat niet goed is ;)

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Wij gaven Bowie ook advocaat. En dan gebeurde het dat hij om middernacht over de heg hing en tegen de hond van de buren zei "mijn vrouwtje begrijpt mij niet. Doe mij nog een rondje". :mrgreen:

Bij Bowie ging er vanaf een uur of 5 ieder uur een lepeltje met slagroom in. Tegen 9 kon je dan de slagroom zo rechtstreeks zijn bek inspuiten en dat was het teken dat het verder wel zou gaan. Vervolgens om middernacht de radio wat harder, de gordijnen dicht en heel veel lekkere hapjes.
Alles beter dan hem bang zien zijn want dat beestje leed echt.

Ezio is gelukkig niet bang.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik ga het dit jaar voor het eerst geven. Simba is ruim 10 en hij vind vuurwerk dood eng. Toen Bella er nog was ging het altijd redelijk goed. Die muts vond vuurwerk eigenlijk best wel leuk. Stak ook rustig om 12 uur dr koppie door de gordijnen om te kijken. Omdat zij en wij altijd rustig bleven, bleef simba ook altijd redelijk kalm.

Nu zij er niet meer is en ik verhuisd ben naar een plek waar veel en veel meer vuurwerk wordt afgestoken, vind ik dat ik iets moet proberen om te voorkomen dat hij volledig over zijn grens heen gaat. Slagroom soesjes staan hier ookop tafel voor meneer, dus dit jaar worden het dan advocaat soesjes...of het nu goed is oc niet...als hij maar de avond doorkomt..zonder al te veel stress.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Stellar krijgt altijd, de ukken ga ik ook een beetje geven nu. Die krijgen dan wel echt heel weinig, in totaal een eetlepeltje ofzo?
Stellar krijgt best wel ruim, maar die is van zichzelf al nerveus en die schiet er zo doorheen anders. Ik geeft ze dit liever eens per jaar dan dat ik panische honden heb. Voor de dames niet leuk, maar voor mezelf ook echt niet.
Drank lost álles op!
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik werk bij een pension. op oudjaarsdag verwachten we nu ook weer een stuk of 70 honden, en dat is de ideale oplossing. De locatie is buitenaf, er wordt dichtbij het pension amper geknald, we proberen de honden zoveel mogelijk bij elkaar in de kennels te doen als de hond er naar geschikt is en de muziek gaat op goed volume. De hondjes worden tactisch uitgelaten zodat ze goed moe zijn voordat ze de kennel in gaan, op die manier slapen ze sneller en vaster. verder is het aardig gedempt en samen met de muziek zullen de honden er amper tot niets van horen. (misschien een gillend vuurpijltje, maar dan wordt er in harmonie gezongen :P) Misschien een goed idee om naar zoiets te kijken in jullie buurt? (jullie = degenen die nog een oplossing zoeken) ik weet niet of dit in meerdere pensions zo is, maar bij ons werkt het perfect.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Hier gelukkig een hond die niets geeft om het geknal.
Twee jaar geleden ( of zo) hebben een stel opgeschoten rotjongens een rotje achter mij en Nilsson gegooid.
Ik schrok mij echt het apelazerus....gelukkig bleef Nilsson de rust zelve.
Jongens verontschuldigden zich in allerlei toonaarden, hadden de hond niet gezien, mij dus blijkbaar wel :hmmm:
Gelukkig heeft Nilsson er geen angst aan over gehouden maar als hij dat wel had gehad, dan gaf ik hem ook zeker wat advocaat met slagroom.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Yara schreef:Mijn honden hebben nergens last van die geven niks om vuurwerk. Ik vind het wel doodeng dus die advocaat neem ik zelf maar dan. Goede tip trouwens. Wel een hilarisch topic dit :LOL:
Ja als je geen bange hond hebt, wel ja. Het breekt je hart als je hondje ligt te trillen en te hijgen van de angst.
En nee, dat bedoel ik niet lullig. Humor maakt alles dragelijk, maar met oud&nieuw heb je niet alles in de hand.
Ik heb drie buurjongens die het leuk vinden om vuurwerk af te steken, en dat snap ik heus. Maar ik weet ool dat twee van de drie dierenvrienden zijn , dus ik ga denk ik gewoon eens filmen hoe Nani reageert op vuurwerk, ze dan dat filmpje laten zien, met de vraag of we wat af kunnen spreken qua tijden ofzo. Dan zorg ik dat ik weg ben met haar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”