Hoog tijd voor een update.
Aismee heeft ondertussen haar promotiepunten binnen gesleept voor de overgang van debutanten naar de A.
Afgelopen zondag was ons debuut bij de FHN A40.
Omdat ze nog niet officieel gemeten was nu dus wel officieel gecontroleerd en gemeten en godzijdank nu in 1x gewoon op 39 cm gemeten.
Ze mag nu helemaal officieel haar hele verdere FHN carrière bij de Smalls lopen.
VP ging gister heel lekker. Was zelf zenuwachtig voor de wip want daar heeft Aismee in de aanleer periode bij de KC een flink trauma mee opgelopen dankzij een behulpzame trainer die haar enorm heeft laten schrikken. Dat had ik net weer een beetje goed toen ik haar liet dekken en dus is Aismee er toen een poosje uit geweest. Daarna bij andere club gaan trainen en hele tijd nooit geen wip in het parcours gehad op trainingen. Door onze promotie aangegeven graag de wip te willen oefenen, maar dus na 1,5 jaar geen wip te hebben gezien en pas slechts 2 lessen wel geoefend, nu op wedstrijd..
Ging wonder boven wonder goed, moet duidelijk nog wel meer geoefend worden maar was goed genoeg. Daarna wel een weigering op de kat, nam ze ook heel onzeker, denk dat dat door de wip ervaringen komt. Ze moest even zekerheid krijgen dat dit geen wip was o.i.d.
Verder keurig rondje waar ik best trots op ben en zeker heel tevreden op terug kijk.
Goed voor de 9e plek.
Een mede cursist was zo aardig een filmpje van ons te maken:
https://youtu.be/x-HwHCPwZq0
En ja, er komt een herder langs rennen, maar die heb ik zelf nooit gezien en ik ben ervan overtuigd dat ook Aismee deze hond nooit heeft gezien of opgemerkt.
Baasje kwam wel heel keurig naderhand nog even bij ons checken.
Jumping ging ook echt heel goed, alleen had ik de start heel anders moeten doen want nu rende ze eerst voor de start langs en toen ik haar terug stuurde sprong ze terug over de start (verkeerde richting) en dus een disk.. Zonde want het rondje ging echt heel goed.
En toen het spel, Snooker.. nog nooit gespeeld en dus op de dag zelf van onze trainster even een spoedcursus gehad hoe je dat speelt.
Begin ging goed, maar toen ik aan het parcoursje zelf zou beginnen had Aismee er na 6 paaltjes genoeg van en zou door naar de volgende hoogtesprong.. gek ding.
Was ook wel helemaal aan het eind van de dag dus heb haar fout gecorrigeerd en daarna naar de finish. Toch nog 6 puntjes en goed voor een 13e plek.
Al met al kijken we terug op een zeer geslaagd debuut.
Karen