Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen met springer?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Fietsen met springer?

Ongelezen bericht door Paisley »

De flexi op de fiets is ideaal! Je hoeft je fiets niet af als je je hond op het gras wil laten, en je kunt vieren en innemen met 1 hand.
Ik gebruik de flexi eigenlijk alleen als ik ga fietsen. Zonder flexi loop ik te klooien met een riem die ik om mijn hand moet wikkelen als ik hem onder spanning iets wil innemen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Paisley schreef:
Zamunda schreef:Jeetje, wat is zo'n springer nog prijzig zeg :80: .
Inderdaad als je dezelfde hoeveelheid RVS in een vormpje van een wasrek giet, is het ding ineens een tientje.
Dat is wel zo maar aan een wasrek worden weinig veiligheidseisen gesteld en het is best een uitgebalanceerd ding.
-Lilo- schreef:
Zo'n springer lijkt me helemaal niks omdat de hond schuin achter je loopt en je m dus niet in de gaten kan houden. Ik wil wel Lola's oortjes en houding etc. kunnen zien om haar gedrag in te kunnen schatten. Ik zou ook doodsbang zijn om omver getrokken te worden, maar dat is misschien meer mijn gebrek ;)
Dat klopt niet, de hond loopt wel degelijk naast je ( die van mij tenminste) en ik kon ze altijd prima in de smiezen houden, inclusief oortjestaal en poepdrang :mrgreen: En omtrekken gaat makkelijker vanuit de schouder dan vanuit je billen :wink: kwestie van natuurkunde.Hoe lager je trekt of duwt, des te meer kracht heb je nodig. Trek maar eens een paal om, dat gaat veel makkelijker als je hem bovenaan vastpakt dan vanuit het midden van de paal.
Je zit als het ware op het bevestigingspunt van de springer, knappe hond die je dan nog omtrekt.Uitzonderingen daargelaten :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Marie-Josée schreef:
Paisley schreef:
Inderdaad als je dezelfde hoeveelheid RVS in een vormpje van een wasrek giet, is het ding ineens een tientje.
Dat is wel zo maar aan een wasrek worden weinig veiligheidseisen gesteld en het is best een uitgebalanceerd ding.
Veiligheidseisen :mrgreen: jaja. E-keurmerk en materiaalkundig getest? Wishfull thinking, tis gewoon een stuk RVS en dat trekken hondjes niet zomaar kapot. Ze zijn duur omdat er een kleine markt voor is, niet vanwege niet bestaande veiligheidseissen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Paisley schreef:
Marie-Josée schreef:
Paisley schreef:
Veiligheidseisen :mrgreen: jaja. E-keurmerk en materiaalkundig getest? Wishfull thinking, tis gewoon een stuk RVS en dat trekken hondjes niet zomaar kapot. Ze zijn duur omdat er een kleine markt voor is, niet vanwege niet bestaande veiligheidseissen.
Zal ook best hoor maar ik heb vaker ruzie met mijn wasrek dan ik ooit had met de springer :engel:
Cleva schreef:Als je staat laat je je hond je toch ook niet tegen de grond trekken? Dan is het toch ook je arm?
Ik begrijp dat argument nooit zo. Alsof honden zich ineens als wilde beesten gaan gedragen als je op een fiets zit.
Ik wens helemaal nooit dat een hond zijn gewicht in de strijd gooit. Niet op de bank, niet als ik wandel en niet als ik fiets.
Ik zelf sta steviger met twee voeten op de grond dan het evenwicht houdend op twee dunne bandjes. Maar dat is voor iedereen verschillend denk ik :Q:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ik vind de springer ook fijn fietsen en heb daarnaast de hond ook aan de halsband/riem voor meer controle.
Door de springer kan je gewoon 2 handen aan het stuur houden. Ook voor de springer geld dat je je hond wel moet leren naast de fiets te lopen, ik zie regelmatig mensen voorbij denderen die denken dat als je een springer gebruik de hond ook maar gelijk weet wat hij moet doen.
Hier was het plassen, fietsen( geen gesnuffel onderweg) , ergens tussendoor nog een keertje stoppen om behoefte te doen, fietsen en het laatste stukje uitlopen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Cleva schreef:Ik wil helemaal niet stevig te hoeven staan. Als ik mijn veter sta te strikken moet je me ook niet onderuit halen omdat het even kan. Dan krijg je een beuk voor je kop en dat krijg je ook als je me om probeert te leggen omdat ik toevallig even op een fiets zit.

Nee hoor, zo doen we dat echt even helemaal niet. Er wordt gewoon niet tekeer gegaan aan de riem. Punt.
Ik heb minder gezag :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Lilo- schreef:Ik fiets als een echte tokkie met een flexi in de hand. Die heb ik wel met mn duim op de rem, maar als er ineens geplast moet worden of als Lola ergens van schrikt, is mijn duim gelijk van de rem en heeft ze de ruimte. Lola blijft verder keurig naast, maar wel op een afstand naast de fiets die met een gewone lijn nét niet te overbruggen is. Katten en hazen zie ik doorgaans eerder dan zij en als ik een andere hond moet passeren, gaan mijn pootjes ff aan de grond. Paaltjes passeren we goed met commando 'deze kant'.

Zo'n springer lijkt me helemaal niks omdat de hond schuin achter je loopt en je m dus niet in de gaten kan houden. Ik wil wel Lola's oortjes en houding etc. kunnen zien om haar gedrag in te kunnen schatten. Ik zou ook doodsbang zijn om omver getrokken te worden, maar dat is misschien meer mijn gebrek ;)
Huh... Xavi loopt gewoon naast me hoor ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Die van mij was iets van een tientje op mp. Zo goed als nieuw nog...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Inmiddels heb ik er twee keer mee gefietst en ik vind het erg fijn! En mijn hond ook. :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”