Ik weet zeker dat ik uit Csiva binnen 3 generaties geweldige pumi's heb. Ze heeftt een foute kleur, geen tiporen en is iets te lang in dr rug maar dat fok je er zo uit. Heb je toch vers bloed. Had Luca zn ballen nog gehad dat had ik met hem zo weer rastypische wetters kunnen fokken. Al heeft hij maar 25% wetterbloed.
Het is best makkelijk om met nieuw bloed toch weer rastypscihe honden te fokken. Alleen je F1 is niet correct. de F2 zal grotendeels correct zijn op rastype en generatie 3 heb je rastypisch. Denk ik
Mij maakt het persoonlijk allemaal niet uit. Ik wil een hond die past binnen het type wat ik zoek. Atletisch, veel werkvermogen en graag een beetje slim. Maakt mij het nu uit of ze papieren hebben of niet

Zoals het nestje waar Mojo uitkomt. Ik vind het geweldig dat een fokker dat gewoon doet! Zulke fokkers zijn gewoon goed bezig. Dan maar buiten de gebaande paden

Dat gebeurt trouwens bij meer 'rassen'. Gelukkig.
En idd, binnen de VHB mag de antool gewoon aangekeurd worden. Wat ook vrijwel elk jaar gebeurd.
Enige nadeel van aankeuren vind ik dat als je met zo'n hond fokt je op papier het COI wel omlaag brengt, maar of dat daadwerkelijk gebeurd is maar de vraag. Je weet nl niks van een lookalike