Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Franse Bulldog vanavond in Radar.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Franse Bulldog vanavond in Radar.

Ongelezen bericht door billy »

Célie schreef:
Inge O schreef:ja, het zal vast weer tenenkrommend gebracht worden maar beter zo dan er helemaal over zwijgen :ok: .
Ze brengen het weer zo tenenkrommend dat ik nu op meerdere bullenforums op FB weer lees dat ze nu dan maar voor de stamboomloze of broodfok FB gaan :roll: :roll:
Ik vond er niets tenenkrommend aan :19: ik weet niets van fokken maar wel of hondjes niet gezond zijn en daar willen ze wat aan doen behalve de RvB met dat mens met haar gezwets en de voorzitter van de bullenclub want de stamboombullen zijn gezond :hmmm: of je moet ze willen om net als hier een heel kort dik vrouwtje loopt met haar even dikke buldogje samen hijgend hun stapvoets rondje, dan zal het wel gaan :wink:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vond de uitzending ook niet tenenkrommend. Is heb smakelijk gelachen om die vrouw van het RvB. Ze krijgt het nauwelijks dr mond uit, dat volstrekt lachwekkende verhaal over gezondheid. Ze had het duidelijk uit haar hoofd geleerd en zat heel hard te denken aan een carrière switch toen ze daar zat.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

marian* schreef:Hoe ze nou bij de ZWH zijn gekomen?

Zo raar vind ik die keuze niet. Maar daar zal ik wel een rare in zijn. :U:

Ik vond het geheel niet tenenkrommend. Ik heb een collega die groot fan is van de Franse Bull en ik vind ze zelf ook leuk ( maar niet zoals ze nu zijn ). Heb geprobeerd te kijken zoals het op mijn collega zou overkomen en ik denk dat er best weer wat ogen geopend zijn.

Ik vond alleen die mevrouw die namens de raad van beheer sprak, erg zwak overkomen. 'Mompelt ietsin de trant van de kracht v.d. herhaling en weinig te melden.'
Paisley
Zeer actief

Ik snap dat juist heel goed en snap dan weer niet wat jullie er niet aan snappen. Een herder met een recessieve vachtkleur. Als je de hond kiest met een goed karakter, is het toch een hele goede match?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paisley schreef:
Ik snap dat juist heel goed en snap dan weer niet wat jullie er niet aan snappen. Een herder met een recessieve vachtkleur. Als je de hond kiest met een goed karakter, is het toch een hele goede match?
Juist het karakter schijnt bij de ZWH ook ietwat problematisch te zijn waar het angst betreft. De Saarloos is terughoudend maar niet angstig en juist dat zou je dan misschien ook binnenhalen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Célie schreef:
billy schreef:
Célie schreef:
Inge O schreef:ja, het zal vast weer tenenkrommend gebracht worden maar beter zo dan er helemaal over zwijgen :ok: .
Ze brengen het weer zo tenenkrommend dat ik nu op meerdere bullenforums op FB weer lees dat ze nu dan maar voor de stamboomloze of broodfok FB gaan :roll: :roll:
Ik vond er niets tenenkrommend aan :19: ik weet niets van fokken maar wel of hondjes niet gezond zijn en daar willen ze wat aan doen behalve de RvB met dat mens met haar gezwets en de voorzitter van de bullenclub want de stamboombullen zijn gezond :hmmm: of je moet ze willen om net als hier een heel kort dik vrouwtje loopt met haar even dikke buldogje samen hijgend hun stapvoets rondje, dan zal het wel gaan :wink:
Die van Dier en recht was niet tenenkrommend :19: ??

Zeg dan gewoon dat 99% van de franse bullen hartstikke ongezond maakt niet uit met of zonder stamboom. Nu werd er gezegd dat de meeste rechtszaken die hun voeren voor honden met stamboom is en wordt er dus geconcludeerd dat die zonder boom dus blijkbaar wel gezond zijn.
Nou dat zal hun werk zijn rechtszaken voor honden met stamboom en vond jij de man van de bullenclub dan niet tenenkrommend, alle stamboom bullen zijn gezond :19:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

marian* schreef:
Paisley schreef:
Juist het karakter schijnt bij de ZWH ook ietwat problematisch te zijn waar het angst betreft. De Saarloos is terughoudend maar niet angstig en juist dat zou je dan misschien ook binnenhalen.
Er zijn inderdaad helaas een hoop angstig aangelegde witjes, maar er zijn gelukkig ook nog witjes die gewoon gereserveerd en terughoudend zijn, zonder angst. Waar er door de fokkers wel is gekeken naar karakter, en dan vind ik het heel geen rare keus, aangezien ze een ras zochten dat dichtbij hun eigen ras ligt. Want bij een angstvrij witje heb je ook een eigenzinnige hond, die niet zomaar slaafs doet wat je wil. Ik zie best veel overeenkomsten en het ging hier om nieuw bloed. Ik neem, in deze, zomaar aan dat deze mensen dat wel meegenomen hebben. Ik vond het in ieder geval mooi om te zien dat die mensen, nadat ze uit de vereniging geknikkerd werden, toch doorgegaan zijn in het belang voor de gezondheid van de honden. :ok:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Célie schreef:
Zeg dan gewoon dat 99% van de franse bullen hartstikke ongezond maakt niet uit met of zonder stamboom. Nu werd er gezegd dat de meeste rechtszaken die hun voeren voor honden met stamboom is en wordt er dus geconcludeerd dat die zonder boom dus blijkbaar wel gezond zijn.

De conclusie is voor ieders eigen rekening, ik denk dat het komt omdat men meer geld voor een stamboomhond betaalt én dat er met de pretentie gezwaaid wordt dat die stamboomhonden gezond(er) zijn. Tref je dan een kneus dan doet dat zeerder dan wanneer je er eentje van 350 euro van marktplaats gehaald hebt.

Voor een auto van 10.000 die niet goed is strijd ik harder dan voor dat bakkie wat ik voor 250 euro op de kop tikte. Bij de een heb ik verwachtingen en bij de ander niet.

Dus voor die dure hond met epilepsie waarvan de fokker ook nog eens zegt dat het aan jou ligt en dat die hond mankeert zal een advocaat ingeschakeld worden, voor het parvopupje wat vervangen werd, niet.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

billy schreef:(...) of je moet ze willen om net als hier een heel kort dik vrouwtje loopt met haar even dikke buldogje samen hijgend hun stapvoets rondje, dan zal het wel gaan :wink:
:LOL: Doet me denken aan een heel kort dik vrouwtje bij ons, dat ongeveer eens per maand hijgend met haar twee chihuahua's met kleertjes aan stapvoets een rondje doet, de chihuahua's gillend van frustratie horizontaal aan de lijn. Maar die hebben tenminste nog puf, wat je van een FB niet kunt zeggen. Stumperds vind ik het, en het fokken van zulke beestjes simpelweg dierenmishandeling, alleen een moedwillig blinde ziet dat niet lijkt me.
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Hoera!
Ik ben de enige in Nederland die het goed heeft getroffen met haar Franse Bulldogjes.
Mijn eerste hondje is probleemloos 13 jaar geworden en aan haar heb ik (naast de benodigde entingen) totaal geen dierenartskosten gehad. Gina was absoluut niet benauwd en had verder ook geen gezondheidskwaaltjes.
Mijn Timka is nu ruim een jaar oud en doet het ook hartstikke goed. Enkel bij de dierenarts voor haar enting.
Ook Timka heeft (gelukkig) een hele goede gezondheid en is absoluut niet benauwd. Ze doet (zelfs met warm weer) probleemloos wandelingen van 1½ uur.
Beiden zijn zorgvuldig uitgezochte honden met stamboom.

Dus wat heb ik toch een geluk!

:cheer:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

jvanringen schreef:
billy schreef:(...) of je moet ze willen om net als hier een heel kort dik vrouwtje loopt met haar even dikke buldogje samen hijgend hun stapvoets rondje, dan zal het wel gaan :wink:
:LOL: Doet me denken aan een heel kort dik vrouwtje bij ons, dat ongeveer eens per maand hijgend met haar twee chihuahua's met kleertjes aan stapvoets een rondje doet, de chihuahua's gillend van frustratie horizontaal aan de lijn. Maar die hebben tenminste nog puf, wat je van een FB niet kunt zeggen. Stumperds vind ik het, en het fokken van zulke beestjes simpelweg dierenmishandeling, alleen een moedwillig blinde ziet dat niet lijkt me.
Dit dus. Ik vind bulletjes en mopsjes ook schattig, maar echt niet dat ik ooit een hondje wil dat amechtig hijgend en met allerlei skeletafwijkingen pijnlijk door het veel te korte leven moet :cry: Hoe komt het toch dat mensen dit gewoon niet willen zien??? Zijn ze zo verblind door de schattige uitstraling en het leuke karakter dat ze het welzijn van de hond wegredeneren? Ik zou dat serieus wel eens van een liefhebber willen weten. Ik ben er namelijk van overtuigd dat deze mensen ook gewoon van hun honden houden, maar waarom dan deze keuze voor eigenlijk heel erg zielige beestjes :19:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ben wel benieuwd. Als je heel strikt naar de nieuwe wetgeving kijkt, welke rassen zijn er dan nog wel toegestaan om te fokken volgens de rasstandaard? Dus welke hebben geen erfelijke gebreken?
Paisley
Zeer actief

marian* schreef:
Paisley schreef:
Dat er hier en daar een angstige zwitser tussen zit, betekent niet dat die ene hond dat ook gaat vererven. Er zijn genoeg zwitsers die heel vrij en zelfverzekerd zijn en als je die hond kiest voor de outcross, gaat hij niet de karaktereigenschappen van de rasgenootjes met angstproblemen vererven.
Dat die zwitsers vaak angstig zouden zijn, heb ik ook alleen van het forum. De witte herders die ik ken, zijn eigenlijk allemaal vrij en zelfverzekerd zonder scherp te zijn. Dat matcht lijkt me heel goed met de saarloos.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
jvanringen schreef:
Dit dus. Ik vind bulletjes en mopsjes ook schattig, maar echt niet dat ik ooit een hondje wil dat amechtig hijgend en met allerlei skeletafwijkingen pijnlijk door het veel te korte leven moet :cry: Hoe komt het toch dat mensen dit gewoon niet willen zien??? Zijn ze zo verblind door de schattige uitstraling en het leuke karakter dat ze het welzijn van de hond wegredeneren? Ik zou dat serieus wel eens van een liefhebber willen weten. Ik ben er namelijk van overtuigd dat deze mensen ook gewoon van hun honden houden, maar waarom dan deze keuze voor eigenlijk heel erg zielige beestjes :19:
Ik ook wel, misschien kan Celie antwoord geven.
De mensen met een franse bull die ik ken, hebben er voornamelijk uit onwetendheid voor gekozen. Mijn zus wilde er 1, heeft uit eindelijk voor een kruising gekozen godzijdank. Een heel fit, gezond en actief hondje met alle leuke eigenschappen van een bull, zonder de fysieke ellende.
Blijkbaar zijn al die extreme uiterlijke kenmerken zo recessief dat ik me bijna kan voorstellen dat ze een outcross niet zien zitten.
Afbeelding
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nanna schreef:En het zijn juist de stamboomloze Fransoosjes die zo ongezond zijn hoorrrrrr....die mèt stamboom zijn zo gezond als vissen :lol1:

Ja, dat zou ik ook zeggen als ik 1700 euro per pup ving ;-)
Ach...het is overal hetzelfde.
In de Sharpei wereld hebben ze het verzieken van het ras op die manier ook jarenlang benaderd.
Daar zaten er een paar op een troon joh... In het land der blinden is eenoog koning zeg maar...
Tenenkrommend..

En inderdaad...die pupprijs varrierend van 850 - 1700 euro gewoon doodleuk rechtvaardigen door werkelijk
alles door te berekenen in de pupprijs.
Er waren er ook zat die allelei onderzoeken achterwege lieten maar ook gerust 1200 euro vroegen.
Als je dan vroeg hoe of wat?
Tja... gewoon kopieer gedrag want dat vraagt elke 'goede fokker' met honden die weleens wat puntjes hebben gehaald op show.
Rechtvaardigen konden ze het allang niet meer.

Op mijn Hollands-Smous-model theorie die ik bij de Sharpei wel zag zitten werd wat lacherig gedaan.
En als ze er niet om konden lachen werden ze natuurlijk bloedlink, want ik zat wel te zagen aan hun stoelpoten..
Of beter gezegd; de nieuwe scooter voor dochter, de caravan, de dikke vakantie naar Spanje, de nieuwe banken, het nieuwe keukenblok
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:
marian* schreef: De Saarloos is terughoudend maar niet angstig
Vergeet het maar. Ga eens op een show kijken. De grootste schijtbakken van allemaal.
Het zal misschien aan mijn opvatting van de term terughoudend liggen maar de Saarlozen die ik tot nu toe heb gezien waren way past terughoudend.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
Célie schreef:Maar nu wordt er dus geconcludeerd dat die zonder stambomen blijkbaar wel gezond zijn.
Nou. Misschien is dat ook wel zo. Ik zie hier in Brabant bákken broodfok voorbij komen waar niets mis mee is, integendeel.
Dat is ook zo. Het meeste blijft leven, blijft gezond, wordt oud. Anders was de broodfok toch allang uitgestorven. Meestal gaat het gewoon goed.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

runninggirl schreef:Ik ben wel benieuwd. Als je heel strikt naar de nieuwe wetgeving kijkt, welke rassen zijn er dan nog wel toegestaan om te fokken volgens de rasstandaard? Dus welke hebben geen erfelijke gebreken?
Dat vraag ik me ook af.
Volgens mij zijn er geen rashonden zonder erfelijke gebreken.
Als de wet zo voorgelezen werd, was het verboden om te fokken met honden/rassen waarvan bekend waren dat er erfelijke gebreken waren.
Of is dat zo'n gevalletje waar die mevrouw over praatte "Je moet er alles aan DOEN, maar...."
Of gaat het om het testen van de ouderdieren? En waar ligt de grens dan van de uitslagen?
Wat ik hier op het forum al vaker heb gelezen... dat betekent dat er alleen maar meer honden uitgesloten worden.... Lost niets op?
lets have fun

Inge O schreef:
lets have fun schreef:
Nanna schreef:
Célie schreef:Maar nu wordt er dus geconcludeerd dat die zonder stambomen blijkbaar wel gezond zijn.
Nou. Misschien is dat ook wel zo. Ik zie hier in Brabant bákken broodfok voorbij komen waar niets mis mee is, integendeel.
Dat is ook zo. Het meeste blijft leven, blijft gezond, wordt oud. Anders was de broodfok toch allang uitgestorven. Meestal gaat het gewoon goed.
de broodfok doet met name één ding veel en veel beter dan de 'goede' fokker : ze zetten gewoon alles in voor de fok dat ook maar een beetje de gevraagde raskenmerken heeft, hun genenpoel blijft dus veel groter.
Ze selecteren weer op een andere manier. Alles wat niet zelf dekt, niet zelf kan bevallen en de puppen niet verzorgd wordt niet mee verder gegaan. Dat is ook iets wat ze beter doen.
lets have fun

Célie schreef:
lets have fun schreef:
Nanna schreef:
Nou mijn ervaring is echt anders hoor, tenminste bij de franse bull broodfok honden.
Broodfok honden hebben meestal een minder extreem lijf. Dat is nodig omdat ze zelf moeten kunnen bevallen, dekken, zogen. Anders wordt het te duur. Dat minder extreme lijf geeft al gezondheidswinst. Ik weet dat het niet leuk is om te horen voor rashondenfokkers maar het is wel zo.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Oh, die filmpjes, wat afschuwelijk :ugh: Ik zou echt zo naar worden als mijn honden zo rond moesten lopen rochelen.
Ik snap de schattigheidsfactor echt wel, want ze zijn koddig en leuk en lief. Ik kan me dan nog voorstellen dat je - als je niet zo goed geïnformeerd hebt - er een aanschaft uit pure vertedering.... maar als je er dan 1 gehad hebt met de bijbehorende gezondheidsklachten en beperkingen, ben je dan niet meteen genezen? Dan neem je er toch nooit en te nimmer meer een? Laat staan dat je ze zou willen fokken :80:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tony schreef:
Célie schreef:Nou ken ik heel veel bullenfokkers, maar daar zit er geen 1 tussen die de pups na 1 week bij de moeder weghaalt om ze sondevoeding te gaan geven hoor!
Nee, daar zullen ze openlijk mee te koop lopen.... :roll: Werd mij ook maar in vertrouwen verteld hoor, wat ik bij deze dus schaad... :tongue: Maar, lijkt mij niet dat het complete onzin is als dat zelfs door familie wordt aangegeven...!? En nee, ze hebben geen ruzie of wat dan ook, zelfs een heel goede band...
Ik heb heel wat jaren in de bullenwereld rondgelopen en ben dit nog echt nergens never tegengekomen.
-Saskia-
Zeer actief

Inge O schreef:
Flevo Bordertje schreef:Oh, die filmpjes, wat afschuwelijk :ugh: Ik zou echt zo naar worden als mijn honden zo rond moesten lopen rochelen.
Ik snap de schattigheidsfactor echt wel, want ze zijn koddig en leuk en lief. Ik kan me dan nog voorstellen dat je - als je niet zo goed geïnformeerd hebt - er een aanschaft uit pure vertedering.... maar als je er dan 1 gehad hebt met de bijbehorende gezondheidsklachten en beperkingen, ben je dan niet meteen genezen? Dan neem je er toch nooit en te nimmer meer een? Laat staan dat je ze zou willen fokken :80:
ik snap daar ook niks van en sta me er ook elk jaar ontzettend druk over te maken tegen mijn studenten - ik verwittig hen wel in het begin van het jaar dat ik in deze cursus vreselijk ga zeuren, dat ze maar vast voorbereid zijn :F: .
Als ex-student kan ik dat beamen :engel:
-Saskia-
Zeer actief

Inge O schreef:oh, heb jij ook tweedejaarsvakken gedaan :F: ? dan zou ik je toch moeten kennen :scratch: ?

of zeurde ik in het eerste jaar ook al :LOL: ?
Dat laatste, ja :mrgreen:
Overigens bleek dat gewoon nodig, dat 'zeuren', want nóg waren er studenten die om de filmpjes konden lachen.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Neeltje schreef:Ik heb heel wat jaren in de bullenwereld rondgelopen en ben dit nog echt nergens never tegengekomen.
Ik ook niet :wink:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Flevo Bordertje
Zeer actief

Nanna schreef:
Flevo Bordertje schreef:Oh, die filmpjes, wat afschuwelijk :ugh: Ik zou echt zo naar worden als mijn honden zo rond moesten lopen rochelen.
Ik snap de schattigheidsfactor echt wel, want ze zijn koddig en leuk en lief. Ik kan me dan nog voorstellen dat je - als je niet zo goed geïnformeerd hebt - er een aanschaft uit pure vertedering.... maar als je er dan 1 gehad hebt met de bijbehorende gezondheidsklachten en beperkingen, ben je dan niet meteen genezen? Dan neem je er toch nooit en te nimmer meer een?
Heel veel mensen linken dat gerochel helemaal niet aan benauwdheid. Die denken dat die beestjes dat doen omdat het zo 'gezellig' is. :roll:
Serieus :eek: Zouden ze een 'astmatisch' kind ook zo gezellig vinden, vraag ik me dan af. Gewoon kappen met die handel, stoppen met fokken van dit ras en nog een paar andere. Of kruis er een lekkere lange neus in en een paar gezonden botten, maar ja dan is het niet meer 'raszuiver' :hmmm:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dee schreef:
marian* schreef:
Paisley schreef:
Er zijn inderdaad helaas een hoop angstig aangelegde witjes, maar er zijn gelukkig ook nog witjes die gewoon gereserveerd en terughoudend zijn, zonder angst. Waar er door de fokkers wel is gekeken naar karakter, en dan vind ik het heel geen rare keus, aangezien ze een ras zochten dat dichtbij hun eigen ras ligt. Want bij een angstvrij witje heb je ook een eigenzinnige hond, die niet zomaar slaafs doet wat je wil. Ik zie best veel overeenkomsten en het ging hier om nieuw bloed. Ik neem, in deze, zomaar aan dat deze mensen dat wel meegenomen hebben. Ik vond het in ieder geval mooi om te zien dat die mensen, nadat ze uit de vereniging geknikkerd werden, toch doorgegaan zijn in het belang voor de gezondheid van de honden. :ok:
Als dat zo is dan is er natuurlijk niks mis mee maar dan moet je ook wel goed weten welke je pakt.
Voor degenen die dit gedaan hebben verder niks dan lof hoor :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik weet wel van een Teckelfokker die later ook Mopsen fokte (nu praat ik over 30 jaar geleden) die immer klaagde over die Mopsenpups. Want waar de Teckelpups gewoon zelf dronken moest die verrekte klotemopsen altijd aangelegd en vastgehouden worden omdat ze niet in staat bleken zelf die tepel met dat platte bekje vast te houden.
Ik kan me voorstellen dat de gemakkelijke stap naar sondevoeding zó gemaakt is. :19:
Echt Nanna, in al de jaren dat ik in de bullenwereld heb gelopen en dat is toch echt heel lang, al jaaaaaaaaren voordat ik Tirsa had, ben ik dat nog nooit tegengekomen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik leg niks aan, ze zoeken zelf maar.
Maar goed.

De keuze voor de ZWH snap ik prima. Die ZWH komt uit de DH namelijk en daar komt die Saarloos ook vandaan, zij het 50 jaar geleden minimaal.
Witjes hebben een rug die vergelijkbaar is met de Saarloos, en dus is de keuze simpel.
Die angst waar iedereen zo over roept, die zal dus ook in de DH zitten, het komt érgens vandaan, he.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb er totaal geen verstand van hoor,maar er zullen toch wel rashonden zijn waar het nog wel goed zit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”