Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zielig...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Zielig...

Ongelezen bericht door maart »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
maart schreef:ik heb gelukkig exemplaren die daar niet stuk van gaan :wink:

Dit dus. Heb Nell ook redelijk snel alleen gelaten en ze is daar echt niet "stuk" van gegaan. Geloof zulke "verhalen" dan ook nooit zo. Zal vast een kern van waarheid inzitten, maar hoe onnozel ook, de meeste nieuwe hondeneigenaren laten hun hond toch echt niet gelijk de hele dag alleen. En dat zal in dit geval denk ik ook niet zo zijn. Vaak is het gewoon overdreven "van horen zeggen" shit.
Oh hier laat ik ze in het begin ook wel even alleen hoor maar geen hele dag gelijk na binnenkomst.
Ken er trouwens wel die in het weekend een hond kopen en maadag al de hele dag voor de rest van zijn leven alleen gelaten word omdat ze beide moeten werken.
Plus in de avond ook nog hun familie ,sportschool en sociale bezigheden hebben. En dan vreemd opkijken dat zoiets toch niet werkt.
ik heb dat met de jongste ook gedaan, op dagen dat het kon,ging hij mee naar het werk (vnl in de auto wel).
Prima hond geworden, en familie/sportschool/sociale bezigheden gaat hond gewoon mee, al helemaal als pup zijnde.

Met een chihuahua of dergelijke zou ik overigens wel anders handelen vermoed ik.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef:
jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
Geloof dat je de dierenpolitie dan even moet vertellen wat de regels zijn om een hond te mogen houden buiten.
Aan de ketting mag zowiezo al niet meer . en er hoord ten alle tijden beschuttig tegen weersinvloeden te zijn , dus een goed hok , tochvrij ,regenvrij en ligplaats vrij van de grond.
Dat dacht ik ook! Daarom snap ik het niet. Het zal wel weer te maken hebben met welke agenten je te maken hebt, zoals dat overal mee geldt..... De ene agent lijkt beter op de hoogte te zijn van regels dan de ander en dan heb je ook nog vaak verschillen in interpretaties.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

bouvierpoedel schreef:Ken er trouwens wel die in het weekend een hond kopen en maadag al de hele dag voor de rest van zijn leven alleen gelaten word omdat ze beide moeten werken.
Plus in de avond ook nog hun familie ,sportschool en sociale bezigheden hebben. En dan vreemd opkijken dat zoiets toch niet werkt.
Precies. Ik ken er echt veel die het op die manier doen :schrik:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

-Saskia- schreef:
bouvierpoedel schreef:Ken er trouwens wel die in het weekend een hond kopen en maadag al de hele dag voor de rest van zijn leven alleen gelaten word omdat ze beide moeten werken.
Ik gelukkig niet. Zou me kapot ergeren. En mogelijk ruzie krijgen met zulke mensen want ik kan dan mijn kop niet houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:
jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
Geloof dat je de dierenpolitie dan even moet vertellen wat de regels zijn om een hond te mogen houden buiten.
Aan de ketting mag zowiezo al niet meer . en er hoord ten alle tijden beschuttig tegen weersinvloeden te zijn , dus een goed hok , tochvrij ,regenvrij en ligplaats vrij van de grond.
Dat dacht ik ook! Daarom snap ik het niet. Het zal wel weer te maken hebben met welke agenten je te maken hebt, zoals dat overal mee geldt..... De ene agent lijkt beter op de hoogte te zijn van regels dan de ander en dan heb je ook nog vaak verschillen in interpretaties.
De mevrouw van de dierenpolitie zei dat de hond volgens de eigenaar maar af en toe buiten zit, wat niet waar is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet veel van de dierenpolitie. Een paar weken terug zijn hier een oud hondje en haar bazin zwaar toegetakeld door een loslopende hond. De dierenpolitie hier is heel erg in de weer voor de loslopende hond (die al vaker heeft gebeten, maar tot nu toe alleen maar honden en geen mensen), want het is best wel heel erg als de hond misschien een muilkorf zou moeten of altijd aan de lijn zou moeten, en ze bekijken altijd het verhaal van twee kanten, misschien heeft het aangevallen, bejaarde hondje wel iets gedaan om het uit te lokken want waar twee kijven hebben twee schuld immers, enz enz bla bla bla. Alles om naar niet te hoeven optreden. En intussen zitten die mensen en hun hondje met de ellende. En nou doen ze ook weer niks. Ik vraag me weleens af wat voor zin het heeft om ze te bellen of te mailen.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

iones schreef:
-Saskia- schreef:
Ik gelukkig niet. Zou me kapot ergeren. En mogelijk ruzie krijgen met zulke mensen want ik kan dan mijn kop niet houden.
(vet van mij). Ik ook niet. Ik probeer het wel, want het helpt toch niet, maar het lukt me vaak niet en dan zeg ik toch weer wat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”