Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond door ander laten voorbrengen
Moderator: moderatorteam
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hond door ander laten voorbrengen
Ik breng ook wel eens (Tatra)honden van anderen voor. De ene hond is er veel makkelijker in dan de ander. Als ik twijfel aan een hond, dan doe ik het niet. Ik neem altijd wel ruim de tijd met een hond, voordat we de ring in gaan. Even lopen, even knuffelen, tandjes een paar keer kijken en dat soort dingen. Even vertrouwd raken met elkaar.
Met Jelka liep ik wel eens shows en die kon ik ook uit handen geven. Ze showde altijd heel mooi maar met mij had ze net even iets extra's. Sam kan ik zelf niet showen, die maakt er een feest van met lopen en met een andere handler loopt ze veel mooier en dan is ze ook minder terughoudend naar een keurmeester.
Ik vraag er niks voor. Meestal is het voor iemand die meerdere honden bij zich heeft of geblesseerd is of zelf absoluut de ring niet in wil of kan.
Met Jelka liep ik wel eens shows en die kon ik ook uit handen geven. Ze showde altijd heel mooi maar met mij had ze net even iets extra's. Sam kan ik zelf niet showen, die maakt er een feest van met lopen en met een andere handler loopt ze veel mooier en dan is ze ook minder terughoudend naar een keurmeester.
Ik vraag er niks voor. Meestal is het voor iemand die meerdere honden bij zich heeft of geblesseerd is of zelf absoluut de ring niet in wil of kan.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 1 toller die het mooiste loopt en staat bij mijn buurvrouw/vriendin en 1 toller wie het geen hol uitmaakt met wie ze in de ring staat als ze maar kan vreten. is voor mij heel mooi want ik heb echt een hekel aan showen.
ellen
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik zou de fokker van pom weleens met haar de ring in willen sturen, ik denk dat zij er meer uithaalt dan ik
Pom maakt het niet uit, die loopt met iedereen mee. Zeker als er voer bij is. Kan haar makkelijk uit handen geven dus, maar ik doe het tot nu toe steeds zelf 

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De fokster heeft Nelson op de clubmatch in Engeland geshowd. Ging hartstikke goed. Even geprobeerd en hij ging vrolijk mee. Op de regionale clubmatch was Nelson 1e in de veteranen klas en Monty in de jeugdklas, dus moesten ze tegen elkaar voor beste reu. Nelson aan een andere golden eigenaar gegeven en hij liep toch vrolijk met haar mee. Ik heb haar ook laten lopen voor beste veteraan. Mijn eerste golden teef, was niet uit te besteden, ooit een keer geprobeerd en na een paar meter ging ze op de rem. Maar dat was ook een hele eigenwijze tante. 

- chinanooksyekona
- Actief
- Mijn ras(sen): Malamute
Ik vraag me af hoe de mensen die andere honden showen begonnen zijn, of dat doen?
Het lijkt me namelijk ook erg leuk!

Chinanooks Hailey & Yekona 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik had er drie bij me en een reservehandler geronseld just in case. Gelukkig was er nog een vriend mee, want ze wonnen alledrie en moesten toen tegen elkaar.
Dus heb ik die vriend rap een hond in z'n handen geduwd
Ik heb er een die alleen kan worden geshowd door iemand die ze kent, een die het niks uitmaakt zolang ze je maar okee vindt en een die alleen door mij wil worden geshowd. Het is dus niet altijd zo makkelijk, even uitbesteden.
Daar leer je ontzettend veel en aangezien je leert door doen brengen die heel vaak honden van anderen uit.

Ik heb er een die alleen kan worden geshowd door iemand die ze kent, een die het niks uitmaakt zolang ze je maar okee vindt en een die alleen door mij wil worden geshowd. Het is dus niet altijd zo makkelijk, even uitbesteden.
Mensen die het regelmatig doen zijn vaak begonnen in de juniorhandling.chinanooksyekona schreef:Ik vraag me af hoe de mensen die andere honden showen begonnen zijn, of dat doen?
Daar leer je ontzettend veel en aangezien je leert door doen brengen die heel vaak honden van anderen uit.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En je andere reserve handler was er alweer vandoorMarjoleine schreef:Ik had er drie bij me en een reservehandler geronseld just in case. Gelukkig was er nog een vriend mee, want ze wonnen alledrie en moesten toen tegen elkaar.

- chinanooksyekona
- Actief
- Mijn ras(sen): Malamute
Mensen die het regelmatig doen zijn vaak begonnen in de juniorhandling.chinanooksyekona schreef:Ik vraag me af hoe de mensen die andere honden showen begonnen zijn, of dat doen?
Daar leer je ontzettend veel en aangezien je leert door doen brengen die heel vaak honden van anderen uit.[/quote]
Bedankt voor de tip!

Chinanooks Hailey & Yekona 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben jaren terug een keer gevraagd om voor een kennis een Groenendaeler voor te brengen. Zij bracht zelf haar andere Groenendaeler voor en wilde graag dat díe hond zou winnen, voor een titel of zo. Vandaar dat ze haar andere hond aan mij had gegeven om voor te brengen, en niet andersom. Ik kende de hond niet en de hond mij dus ook niet.
Tot haar verbazing won niet de hond die zij voorbracht, maar de hond waar ik mee liep. Oeps!
Zelf heb ik altijd mijn eigen honden voorgebracht, ik vond het veel te leuk om te doen om het uit handen te geven. Als het zo was dat ik 2 honden had die tegen elkaar moesten voor bijvoorbeeld het CAC vroeg ik een goede vriendin om 1 van de 2 voor te brengen. Ik zou bij mijn honden niet snel een onbekende (meer professionele) handler vragen om voor te brengen, daar heb ik de honden niet naar. Hoewel, met Mojo zou het denk ik op zich wel kunnen. Maar dat is dan weer geen rashond, dus daarbij hoeft het niet.
Tot haar verbazing won niet de hond die zij voorbracht, maar de hond waar ik mee liep. Oeps!
Zelf heb ik altijd mijn eigen honden voorgebracht, ik vond het veel te leuk om te doen om het uit handen te geven. Als het zo was dat ik 2 honden had die tegen elkaar moesten voor bijvoorbeeld het CAC vroeg ik een goede vriendin om 1 van de 2 voor te brengen. Ik zou bij mijn honden niet snel een onbekende (meer professionele) handler vragen om voor te brengen, daar heb ik de honden niet naar. Hoewel, met Mojo zou het denk ik op zich wel kunnen. Maar dat is dan weer geen rashond, dus daarbij hoeft het niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
chinanooksyekona schreef:Ik vraag me af hoe de mensen die andere honden showen begonnen zijn, of dat doen?
Doordat je op show meegaat met andere
En er een 'probleem ' is. Zo ben ik begonnen Allensinds
De hond liet zich niet meer betasten ze vertrouwd het niet.
Baasje werd ook onzeker
En zo ben in ermee begonnen. Enkele keren aan de hond rustig duidelijk gemaakt en
Toen kon baasje er weer mee gaan.
Dan een fokker die meerdere jonden inschreef en me meevroeg om te helpen.
en zo begin je eraan. Al doe ik enkel de honden van kennissen, dus de honden kennen me