Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Altijd hetzelfde ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Altijd hetzelfde ras?

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:Nee van x fox/kees, naar dobers en toen mechelaars. Waar wel uit blijkt dat die laatsten toch echt t beste passen bii wat ik zoek. Ook nog met zeer grote regelmaat dh te logeren maar dat weet ik nu iig ook zeker dat past niet bij me.
Een mechelaar zal er dus waarschijnlijk altijd blijven lopen, maar ook veel interesse in husky en ACD.
Sluit ook niet uit dat er zo een in de verre toekomst ooit bij zal komen.
Stom is dat dan he.. sommige mechelaars vind ik ook echt wel heel leuk, en toch denk ik dat ze voor mij het net niet zijn. Ik neig dan misschien weer naar een beauceron of bouvier. Maar qua beharing vind ik de bouvier weer zo bewerkelijk.
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flaneloba »

Mijn moeder heeft boomers en met het samenwonen kennis gemaakt met de golden retriever, maar beiden zijn eigenlijk mijn rassen niet. Ik zie mezelf nog wel met een schotse collie, flatcoated of viszla. Als het aan mijn vriend ligt wordt het wel weer een golden na Flame, we zien wel :mrgreen:
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Onze eerste hond was een bouvier belge des flandres, een super hond, mijn schaduw, mijn allessie.
Daarna een klein bastaardje die 18 jaar werd.
En nu de grote liefde van mijn man en ook ik vind een rottweiler helemaal super, die heerlijke dikke knuffelkop.
Ik heb geen idee wat we doen als Nelle er niet meer zou zijn, eerlijk gezegd heb ik daar ook nog niet over nagedacht.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik acht de kans groot dat er nog wel een keer een corgi bij komt.
Het is nou eenmaal wel echt een leuk ras dat bij ons past.
Gehoorzaam, clownesk, sociaal en niet te groot.
Maar er zijn verder ook andere rassen die ik best wel zou willen.
De golden ben ik mee opgegroeid, ik vind het ras wel super, maar die komt er denk ik niet zo gauw.
Kortom, ooit nog een corgi? Dat denk ik wel, maar sluit andere rassen ook absoluut niet uit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

jep, dat blijft zo.
Komt nog wel een ander bij, maar die is voor de extra. indien ik maar 1 hond zou mogen houden, zou dat zonder twijfel de mechel zijn.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:ik sluit niet uit dat ik ooit ga wisselen. Ik vind wel meer rassen leuk, maar eigenlijk ben ik erg tevreden met de labrador. Ze zijn vriendelijk en sociaal, kunnen (meestal) goed loslopen, trainbaar, zijn geen piepers/lastige eters/bangerikken, qua vacht vind ik ze ook best ideaal, en ze hebben weinig nadelen voor mij. Het enige dat ik een nadeel vind is dat in sommige lijnen/honden wel erg weinig inzit. Maar goed, dan maar wat beter zoeken :D
Wat zit er weinig in?
Ik weet het nog niet, ik voel me op een of andere manier altijd wel magisch aangetrokken door Labradors. Wanneer ik ze tegenkom wil ik ook eigenlijk altijd even met ze knuffen. Ik ben alleen bang dat ik teveel op zoek ga naar een tweede Gollum. Als de fokker nou iets beter haar best deed had ik daar zo nog een hond gehaald, maar ja.
Als tweede hondje zal er altijd wel een wat kleinere mixfrummel rondlopen denk ik. Twee Labradors lijkt me wel veel hond op een of andere manier maar je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Voorlopig hoop ik dat ik daar nog even niet over hoef na te denken.
mariekebrand
Actief
Mijn ras(sen): kruising stafford

Ongelezen bericht door mariekebrand »

Mijn vriend en ik hebben nu een amerikaanse stafford maar hierna komt er zeer waarschijnlijk een herder, duits mechelaar of zwitserse zijn we nog niet uit maar we hebben nog alle tijd, al zou ik ook wel graag een zwarte labrador willen. En ooit in de heel verre toekomst zeker ook wel weer een stafford maar ben niet zo ras gebonden. Ik ben alleen van de grotere rassen :mrgreen:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hierna een Beauceron of een Dinthe :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Opgegroeid met boxers en daarnaast hebben mijn ouders nog een boomer gehad.
Mijn allereerste eigen hond was een boxer. Daarna wilde ik meer, ik wilde een gezonder ras waarmee ik wat breder kon sporten,dat werd de Hollandse Herder korthaar. Nu heb ik 2 Mechelaren.
De volgende zal ws. een xMH of een xHH worden (dus stamboomloos) omdat ik voorlopig in de KNPV wil blijven trainen en ik deze rassen daar het meest geschikt voor vind.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nu een tatra en een mechelaar. De eerste heeft helaas niet lang meer en of en wat er dan bij komt weet ik nog niet. Eerst even rust voor Layla en mij. Ik ben niet echt rasgebonden, er zijn meerdere rassen die me aanspreken, belangrijk is ook dat het bij de hond past die er al is
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock is mijn eerste 'eigen' hond, Axel is de gezinshond waar ik mee opgegroeid ben.
Ik heb bewust voor een terriër gekozen omdat die rasgroep het best bij mij past. Eigenzinnig, koppig en een tikkeltje ongehoorzaam :P
Deze keuze is tot stand gekomen nadat ik vanwege mijn vrijwilligers werk in een asiel/pension met heel veel verschillende hondenrassen in aanraking ben gekomen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Hier niet rasgebonden maar een grote voorkeur voor molosser , vandaar dat er ook een chi bij loopt :lol1:
Vindt heel veel rassen leuk en zeg nooit nooit ,misschien loop ik nog wel eens met een poedel als het op je pad komt ga je er van houden heel snel .
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik heb hier een bont gezelschap aan honden en rassen. Mijn grote liefde was de teckel ,maar die liefde is wel wat minder geworden nu ik de voordelen van andere rassen ook ervaar. Ik denk dat hier altijd wel een buitenlandertje zal zijn , ik geniet erg van mijn chinees naakthondje dus dat zal ook wel blijven kriebelen, en een teckel , ik heb er nu nog 3 dus hoop voorlopig nog wel een teckel te hebben en tegen de tijd dat ze er niet meer zijn dan zie ik wel weer wat er komt. De honden komen vaak wel op mijn pad, een pup zal er niet komen denk ik, dus vaak herplaatsers .
Afbeelding
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Wellus »

De Hollandse Herder zal hier altijd blijven lopen. Naast de Hollanders hebben we een Schapendoes, Whippet, Saarloos Wolfhond, Barsoi en een Puli gehad.
Puli's vind ik nog steeds leuk maar de windhonden hebben mijn hart ook gestolen.
Ooit komt er hier nog een windhond, neig weer naar de Whippet en de Sloughi vind ik ook geweldig.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Gollum schreef:
sbientje schreef:ik sluit niet uit dat ik ooit ga wisselen. Ik vind wel meer rassen leuk, maar eigenlijk ben ik erg tevreden met de labrador. Ze zijn vriendelijk en sociaal, kunnen (meestal) goed loslopen, trainbaar, zijn geen piepers/lastige eters/bangerikken, qua vacht vind ik ze ook best ideaal, en ze hebben weinig nadelen voor mij. Het enige dat ik een nadeel vind is dat in sommige lijnen/honden wel erg weinig inzit. Maar goed, dan maar wat beter zoeken :D
Wat zit er weinig in?
Ik weet het nog niet, ik voel me op een of andere manier altijd wel magisch aangetrokken door Labradors. Wanneer ik ze tegenkom wil ik ook eigenlijk altijd even met ze knuffen. Ik ben alleen bang dat ik teveel op zoek ga naar een tweede Gollum. Als de fokker nou iets beter haar best deed had ik daar zo nog een hond gehaald, maar ja.
Als tweede hondje zal er altijd wel een wat kleinere mixfrummel rondlopen denk ik. Twee Labradors lijkt me wel veel hond op een of andere manier maar je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Voorlopig hoop ik dat ik daar nog even niet over hoef na te denken.
gewoon, er zit weinig in :P Weinig pit, passie, drive, weinig karakter eigenlijk. Dan zijn het van die honden die alles wel prima vinden alleen maar altijd lief en braaf zijn, zonder enig vuur oid. Daar houd ik niet van. Ik hoef ook geen knetterdwarse bokker, maar ik vind dat een beetje eigen initiatief hoort bij een jachthond, net als passie. En dat hoeft niet gillend tegen de muren omhoog, maar als het allemaal maar voortkabbelt vind ik dat minder. Zo ben ik zelf al, dus voor de hond graag wat meer pit hahaha..

en twee labradors veel ja? Oh dat lijkt mij wel meevallen! Pom slaapt sowieso altijd :D
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nee, ik ben absoluut niet rasvast.
Al heb ik dankzij eerdere honden en logees wel geleerd welke rassen ik vooral niet wil :tongue:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Altijd hetzelfde ras?

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn eerste liefde is de Drentsche Patrijshond en waarschijnlijk zal er hier wel altijd een rondlopen. Maar ik heb ook Max de heul echte CoLahond (x Cocker/ Labrador) gehad en thuis hadden we ook een Teckel en een x- Bouvier. Mocht er iets anders op mijn pad komen dan is dat ook van harte welkom. Zolang het 4 poten heeft en kan blaffen is het mij best.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij hebben sinds 1991 al minstens 1 Belgische Herder rondlopen, de eerste was een Mechelaar, daarna hebben we diverse Laekense gehad en op dit moment hebben we daar nog 2 van. De Laekense is wel het ras waar ik mijn hart aan verpand heb, maar sinds dit jaar hebben we naast de Laekense iets heel anders in huis, namelijk een kruising Peruaanse Naakthond x Working Kelpie. En die bevalt tot nu toe ook meer dan prima.
Ik denk dat er altijd wel 1 Laekense rond zal blijven lopen hier, maar daarnaast vind ik het leuk om ook wat anders te hebben lopen, zoals nu de kruising en wellicht in de toekomst nog wel weer wat anders.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik ben niet rasvast en de volgende zal ongetwijfeld weer een herplaatser worden. De Husky vind ik zelf erg bij mij passen, Akira is echt alles wat ik in een hond zoek, maar of de volgende hond weer een Husky wordt weet ik niet. Ik ga voor de hond die op dat moment een baas zoekt, en dat zal dan geen staff of een molosser worden, ik vind ze leuk maar niet voor mezelf. Als ik echt heel oud ben dan wil ik graag een Boxer op leeftijd, lekker samen kuieren en genieten van elkaar :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb altijd asielhonden gehad dus van alles wat,maar hier blijven toch altijd een kees en een duitser in de roedel zitten,hoewel ik denk dat dit onze laatste duitsers zijn, de honden zijn nog jong en wij worden langzaam oud.Dus of ik dan nog zo'n roedel aankan betwijfel ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

beatje schreef:Ik heb altijd asielhonden gehad dus van alles wat,maar hier blijven toch altijd een kees en een duitser in de roedel zitten,hoewel ik denk dat dit onze laatste duitsers zijn, de honden zijn nog jong en wij worden langzaam oud.Dus of ik dan nog zo'n roedel aankan betwijfel ik.
dan neem je toch een oudere dh herplaatser ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Dat kan ook natuurlijk,maar voorlopig wil ik er lekker nog niet aan denken,de oudste is 5 en hij heeft me moeten beloven 16 te worden. :lol1:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

beatje schreef:Dat kan ook natuurlijk,maar voorlopig wil ik er lekker nog niet aan denken,de oudste is 5 en hij heeft me moeten beloven 16 te worden. :lol1:
laten we maar hopen dat ie zijn belofte houdt dan :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Thuis hebben we duitse herders gehad, bouvier x mechelaar, collie x husky, lab, kelpie en bouvier.

De collie x husky (Bowie) en kelpie (Pasha) zijn mee gegaan toen ik samen ging wonen en toen waren vriend en ik er al snel over uit dat de volgende een Weimaraner zou worden. Nu hebben we een Kelpie en 2 Weimen. Er zullen hier nu wel altijd Weimen blijven lopen, met iets anders erbij. Als Pasha er niet meer is, en laat dat nog heel lang duren aub, dan komt er een ruwhaar dwergteckel of een petit basset griffon vendeen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Opgegroeid met een Duitse Herder en nooit een ander ras gehad. Noah is mijn 4e DH. Wat de volgende word, geen idee. Ben niet meer zo trouw aan de DH.
Perry en Noah

Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Neen ben niet rasgebonden

Heb nu ook een roedel van verschillende rassen nm: chinese naakthonden, shi tzu een kruising belgische griffon en australische terrier en een engelse mastiff

Toen ik nog thuis woonden hadden we yorkjes. Hebben een chihuahua gehad, een carolina dog en een engelse bulldog

Zie ons wel altijd in de molossers gaan. Vind ik persoonlijk hele leuke honden en die passen ook bij ons. Vooral de rustige . Engelse mastiff of engelse bulldog

Hoef geen hond waar je echt bovenop moet zitten. Waar je altijd consequent mee moet zijn
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Helemaal niet rasgebonden. Nu drie verschillende rassen in huis. De golden past wel bij mij en sluit niet uit dat er na Rowan weer een golden komt. Welk ras er als eerste bij komt? Nog geen idee, misschien een border collie of een leuke kruising. Gelukkig hebben we nog even de tijd omdat te beslissen. Sita is pas 9 jaar en die wordt minimaal 16 heeft ze beloofd ;-)
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben niet echt rasgebonden, wel heb ik een zwak voor een bepaald herderachtige hond. Ik vind veel honden leuk, en ik vind diversiteit ook leuk.
Wel hebben we heel bewust gekozen voor die witte hier. Om wat we over het ras konden vinden qua info en na kennismaking met de fokker helemaal.
We hebben heel hard geduimd dat we uit dat nest ( om de ouders van Figo i.c.m. de fokker ). Het is mijn eerste witje en ik ken er verder niet veel. Zie ze wel buiten, en heb wel wat contact met eigenaren van nestgenootjes. Ik ben helemaal gek met Figo, is helemaal wat we zochten in een hond. Maar ik vind daardoor niet dat ik kan zeggen dat ik nou raskenner ben. Dus of ik nou nooit meer anders wil? Nee, dat kan ik niet zeggen. Ik hoop dat Figo nog zeker een jaar of zestien bij ons is :pffff: Maar daarnaast hebben we dus ook een hondje waarvan we niet weten wat het is, behalve hond en dat vind ik heerlijk. Inmiddels heb ik ook kennis mogen maken met de Shiloh, dat vind ik ook een geweldig ras. De Duitse herder ( met een gezonde bouw ) blijf ik prachtig vinden. Voor ons leek de Zwitserse herder toen/ nu een goede keus en dat is het ook geweest. Ik vind het een heerlijke combi van samen aan de slag moeten/ innovatief ( weet niet of dat helemaal het goede woord is, maar ik bedoel nieuwe dingen bedenkend, proberend om gewenst effect te verkrijgen ) / lekker samen stoeien en ravotten en ik snap zijn spel. Ik vind het ook fijn wat hond te hebben qua formaat Figo. Het is een ontzettende knuffelbeer en clown en ondanks dat er heus echt wel werk in zit, het blijft wel een herder en een reu, zit er geen vleugje kwaad in.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ben opgegroeid met collies, mijn eerste hond was ook een collie, daarna een uitstapje gemaakt naar de Groenendaeler, maar toch weer bij de collie terug gekomen. Ik ben dus best rasvast.
Honden uit rasgroep 1 (of kruisingen daarmee) passen veruit het beste bij mij. Ik denk dat er wel altijd een collie hier rond zal lopen, maar dan het liefst in combinatie met een andere herderachtige, zoals een border collie, kelpie, sheltie, bearded collie.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

mariekebrand schreef:Ik ben alleen van de grotere rassen :mrgreen:
Dat heb ik ook wel, ik kan niet veel met kleine hondjes. Ik mot een hond waar ik tegenaan kan beuken en mee kan worstelen zonder dat-ie gelijk wat breekt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”