Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen , ben zo boos!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Aangevallen , ben zo boos!

Ongelezen bericht door Dinos »

Nanna schreef:
Dinos schreef:Zou kunnen werken, ligt aan ieder mens persoonlijk hoe hij reageert, ik maak me niet zo druk om paar hechtingen en ben een gemene vechter, dus of het een tekkel of een boerboel is die op één van onze hondje klapt die is er heel rap af.
Nou, ik denk dat als een grote Boerboel zich op mijn Teckeltje stort, die hele Teckel dood is voordat ik boe kan roepen :ugh:
Daarom ga ik dat soort gedierte meestal ook ruimschoots uit de weg. Better safe than sorry.
Beetje vreemd verwoord dat gedierte, maar dat zal wel komen omdat we er zelf twee hebben.
En waar jij vorige week liep met honden los is niet overzichtelijk dus als er ineens één staat valt er weinig te ontlopen. Hoop dat als Dinos of Luna om het bochtje komen je niet direct gaat pepperen.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

nicolioo schreef:Ik heb wel melding gemaakt bij de wijkagent natuurlijk. Maar zolang er niet meerdere meldingen zijn wordt er eigenlijk in eerste instantie niets gedaan. Ik ken hier iedereen met een hond, we wonen in een niet zo drukke buitenwijk. En ik weet dat dit gelukkig de eerste en hopelijk de laatste keer is dat die hond heeft gebeten. Het is hier gelukkig niet zo druk met honden.

Ik heb wel aan alle hondeneigenaren die ik hier ken het verhaal gemeld, er lopen hier namelijk ook een aantal bejaarden met hun hondjes.
Dat hoor ik ook voortdurend, dat er meerdere meldingen moeten zijn geweest (hoeveel dan vraag ik me af) maar dat blijkt niet juist te zijn. Als een burger meldt dat hij bezorgd is omdat er een bijthond rondloopt, hoeven gemeente en/of politie niet te wachten tot de hond weer bijt - met mogelijk fatale gevolgen. Ik weet ook dat de politie dat heel vaak zegt, maar het is gewoon niet waar.

Wellicht ten overvloede omdat jullie het wel weten: om een hond te mogen muilkorven hoeft er niet eerst een bijtincident te zijn geweest, en er is ook geen uitspraak van de rechter voor nodig, B&W mogen dit zelf bepalen. Dit heeft de de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State beslist naar aanleiding van een zaak van de gemeente Doesburg. De uitspraak geldt voor alle Nederlandse gemeenten. http://www.vng.nl/onderwerpenindex/rech ... ft-gebeten" onclick="window.open(this.href);return false;
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

jvanringen schreef:
nicolioo schreef:Ik heb wel melding gemaakt bij de wijkagent natuurlijk. Maar zolang er niet meerdere meldingen zijn wordt er eigenlijk in eerste instantie niets gedaan. Ik ken hier iedereen met een hond, we wonen in een niet zo drukke buitenwijk. En ik weet dat dit gelukkig de eerste en hopelijk de laatste keer is dat die hond heeft gebeten. Het is hier gelukkig niet zo druk met honden.

Ik heb wel aan alle hondeneigenaren die ik hier ken het verhaal gemeld, er lopen hier namelijk ook een aantal bejaarden met hun hondjes.
Dat hoor ik ook voortdurend, dat er meerdere meldingen moeten zijn geweest (hoeveel dan vraag ik me af) maar dat blijkt niet juist te zijn. Als een burger meldt dat hij bezorgd is omdat er een bijthond rondloopt, hoeven gemeente en/of politie niet te wachten tot de hond weer bijt - met mogelijk fatale gevolgen. Ik weet ook dat de politie dat heel vaak zegt, maar het is gewoon niet waar.

Wellicht ten overvloede omdat jullie het wel weten: om een hond te mogen muilkorven hoeft er niet eerst een bijtincident te zijn geweest, en er is ook geen uitspraak van de rechter voor nodig, B&W mogen dit zelf bepalen. Dit heeft de de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State beslist naar aanleiding van een zaak van de gemeente Doesburg. De uitspraak geldt voor alle Nederlandse gemeenten. http://www.vng.nl/onderwerpenindex/rech ... ft-gebeten" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh hier heb ik wel wat aan, ga het volgende week gelijk met de wijkagent bespreken!

En dat met je hele lijf je hond verdedigen, ik weet het niet, ik sta dan met 3 honden, dat is toch lastiger.... Ik zie me dat praktisch niet helemaal doen heel eerlijk gezegd, wat doe je met de andere 2 honden?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”