Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leavitt Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Leavitt Bulldog

Ongelezen bericht door dagmar88 »

shinobi schreef: Als je kijkt naar de afbeelding uit 1817 die ik had geplaatst hadden ze blijkbaar geen grote harses vroeger.

Weet je wat een retorische vraag is?

De engelse bulldog afgeleiden die ik ken, met een heel aardig lijf en zonder ademhalingsproblemen, zijn nog steeds geen gedreven honden. Gewoon wandelen, beetje door het bos rennen en verder net zo koppig en lui als een engelse bul.
Zo'n rotkop fokken op een hond met een atletisch lichaam en (gezien de kruising) waarschijnlijk wel de wil om met liefst 100 kilometer per uur vooruit te gaan is niet minder schrijnend dan de huidige showstoppers.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

dagmar88 schreef:
shinobi schreef: Als je kijkt naar de afbeelding uit 1817 die ik had geplaatst hadden ze blijkbaar geen grote harses vroeger.

Weet je wat een retorische vraag is?

De engelse bulldog afgeleiden die ik ken, met een heel aardig lijf en zonder ademhalingsproblemen, zijn nog steeds geen gedreven honden. Gewoon wandelen, beetje door het bos rennen en verder net zo koppig en lui als een engelse bul.
Zo'n rotkop fokken op een hond met een atletisch lichaam en (gezien de kruising) waarschijnlijk wel de wil om met liefst 100 kilometer per uur vooruit te gaan is niet minder schrijnend dan de huidige showstoppers.
Jij had over een grote harses dus ik wees je aan op die afbeelding.
Ik vind er niks schrijnend aan aan de hond bij mijn openingspost en ik vind het ook geen rotkop hebben, ik ken geen 1 hond met een rotkop, mensen daarin tegen wel.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

shinobi schreef: Jij had over een grote harses dus ik wees je aan op die afbeelding.
Ik vind er niks schrijnend aan aan de hond bij mijn openingspost en ik vind het ook geen rotkop hebben, ik ken geen 1 hond met een rotkop, mensen daarin tegen wel.
Kan best wezen dat het 200 jaar geleden ook zo was, maar zo'n korte snuit is natuurlijk verre van optimaal. Toen niet, nu niet. Zodra een hond na een paar honderd meter al bijna stikt omdat het te weinig lucht binnenkrijgt, vind ik het hondonwaardig. Daarom, fok die snuiten gewoon eens wat langer. Dat doet heul geen zeer hoor en dan hebben die beestjes ook wat meer plezier :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

shinobi schreef: Jij had over een grote harses dus ik wees je aan op die afbeelding.

De hond in je openingspost is uit verhouding.
En voor de hond zelf is het wel zeker een rotkop. Het uiterlijk zal me worst wezen; zolang de hond maar niet beperkt wordt door wat mensen toevallig mooi vinden.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

De Bulldog is een hond met een lange en bloedige geschiedenis. Bullbaiting en Bullrunning waren de taken van de oude Bulldog. Toen in 1835 deze smerige sporten werden verboden werden er andere soorten van vermaak bedacht , bulldoggen tegen elkaar of tegen wat dan ook beschikbaar was. Al snel werd duidelijk dat de bulldog hier niet geschikt voor was aangezien de gevechten van zeer korte duur waren. Om dit op te lossen werden de toenmalige bulldoggen gekruist met o.a de Old Englisch White terrier om een ander type hond te krijgen die men toen Bull and Terriers noemde. Deze honden waren minder sterk, waren atletischer gebouwd maar hadden nog steeds de moed en vastberadenheid van de bulldog. Deze honden kennen we nu als de verschillende Staffordshireterriers en natuurlijk de Pitbull. De hond die nog de meeste raskenmerken van deze Bull and Terriers heeft is de tegenwoordig steeds zeldzamer wordende Gamebred American Pitbullterrier. De oude bulldog was nutteloos geworden en werd langzaam vergeten. Totdat men op het idee kwam op het ras zo te fokken dat het een huishond werd met een uitgesproken lief karakter. Helaas, door verschillende oorzaken is de huidige bulldog een karikatuur geworden van het ooit zo machtige beest. De afbeelding in een van de eerdere reacties stellen twee oude bulldoggen voor genaamd Crib en Rosa. Zij lijken naar mijn mening meer op de standard type American Bulldog dan op de Leavitt honden, die overigens eerst door het leven gingen als Olde Englisch Bulldogge. Nu zijn er veel verschillende soorten van deze '' Old Bulldogge '' gecreeerd de afgelopen jaren. Maar of het er beter op is geworden .....
Laatst gewijzigd door Maich op 13 nov 2014 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man and his Dog
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Maich schreef:(...)
Duidelijk verhaal :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”