Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen met zo'n pup?
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Wat te doen met zo'n pup?
Ook mijn vraag....bouvierpoedel schreef:Waarom.?????
- CKS
- Zeer actief
Gewoon. Omdat ik geen zin had het het hondje af te spuiten. En omdat het kan. En omdat afspuiten altijd nog kan. En omdat er héél goede pijnstillers bestaan zodat Mandy in ieder geval geen pijn heeft. Daarom.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Komt op mij ook over als het maar in stand houden door een beetje aanmodderen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Frolic
Nou lekker makkelijk zo. Er is dus ineens wel geld voor dit hondje, dat geen baasje meer heeft en waarvan je niet weet of het afdoende is om haar bek drie weken dicht getapet te houden.
Waarom dat geld dan niet gebruiken voor een hondje met een baasje die zielsveel van elkaar houden, waarvan je weet dat de behandeling succesvol zal zijn en die geen geld voor de behandeling hebben?
Buiten dat vind ik het niet kunnen om te vertellen dat je de hond in laat slapen en haar vervolgens toch op gaat lappen. 'Gewoon omdat het kan'.
Waarom dat geld dan niet gebruiken voor een hondje met een baasje die zielsveel van elkaar houden, waarvan je weet dat de behandeling succesvol zal zijn en die geen geld voor de behandeling hebben?
Buiten dat vind ik het niet kunnen om te vertellen dat je de hond in laat slapen en haar vervolgens toch op gaat lappen. 'Gewoon omdat het kan'.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
CKS schreef:Gewoon. Omdat ik geen zin had het het hondje af te spuiten. En omdat het kan. En omdat afspuiten altijd nog kan. En omdat er héél goede pijnstillers bestaan zodat Mandy in ieder geval geen pijn heeft. Daarom.
Dat is jouw keuze en daar zul je wel een reden voor hebben anders had je haar wel laten gaan. Ik ben in ieder geval erg blij dat zij niet met de mevrouw mee terug is gegaan en zij nu pijnvrij is. Succes en ik ben benieuwd naar updates!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Buiten het ethische aspect om vind ik dit een hele enge 'oplossing' (het dichttapen van het bekje), eentje die naar mijn mening niet door de beugel kan.
Als dit hondje bijv. een keer voedsel opgeeft dan kan dat het bekje niet uit en zal het beestje stikken en het risico dat dit hondje een verstikkingsdood sterft vind ik een onaanvaardbaar risico hier. Dan liever meteen een zachte dood.
Als dit hondje bijv. een keer voedsel opgeeft dan kan dat het bekje niet uit en zal het beestje stikken en het risico dat dit hondje een verstikkingsdood sterft vind ik een onaanvaardbaar risico hier. Dan liever meteen een zachte dood.
- CKS
- Zeer actief
Míjn geldFrolic schreef:Nou lekker makkelijk zo. Er is dus ineens wel geld voor dit hondje,
Waar lees jij precies dat zoiets nooit gebeurt? Moet het wel zin hebben natuurlijk. Ik kan dit hondje opknappen en aan de ex-eigenaars terug geven, waar ze dan een dag later opnieuw gesloopt wordt door die klapkaak verderop in de straat.Waarom dat geld dan niet gebruiken voor een hondje met een baasje die zielsveel van elkaar houden, waarvan je weet dat de behandeling succesvol zal zijn en die geen geld voor de behandeling hebben?
Tja, en ik vind dat je het niet kan maken om een pup zonder inentingen, zonder parasietbestrijding en zonder enige vorm van bescherming los op straat te laten lopen, en als de pup dan zoals te verwachten was aan stukken gebeten is, te verwachten dat een ander het maar oplost en dat ook maar moet betalen (gewoon omdat het kan). Zelfs het materiaal voor de euthanasie heeft het mens niet volledig betaald! (en het consult al helemaal niet overigens). Als mevrouw enig blijk van interesse getoond had in het welzijn van de pup dan had ik een andere oplossing gezocht. Deze dame zocht geen oplossing, ze wilde gewoon van de pup af. En dat is geregeld, ver onder kostprijs. Mag ze verder niet klagen denk ik. Ik had graag de waarheid verteld maar dat kan dus niet, om de eerder genoemde redenen.Buiten dat vind ik het niet kunnen om te vertellen dat je de hond in laat slapen en haar vervolgens toch op gaat lappen. 'Gewoon omdat het kan'.
- CKS
- Zeer actief
Die krijg je 100% zekerrose schreef:Succes en ik ben benieuwd naar updates!
- CKS
- Zeer actief
Nope, universitair ziekenhuis, dus 24 uur per dag zijn er artsen bij haar. (het is nu 20 voor 3´s ochtends waarom dacht je dat ik wakker ben? Heb nu nachtdienst). Snuitje is binnen 5 secondes los, dit is dus geen reëel risico.Zamunda schreef: Als dit hondje bijv. een keer voedsel opgeeft dan kan dat het bekje niet uit en zal het beestje stikken en het risico dat dit hondje een verstikkingsdood sterft vind ik een onaanvaardbaar risico hier.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dit had ik direct al verwacht, heb je niet al eens eerder zo'n topic geplaatst? Iedereen wilde het hondje laten inslapen, je liet de mensen in spanning en hop! Hondje door jou 'gered' en mocht bij jou wonen als ik het me goed herinner.
Ik snap alleen niet zo goed waarom.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat je je dan op de schouder kunt slaan omdat je een kansloos hondje 'gered" hebt...
Als je echt hart voor het hondje had gehad, had je haar in laten slapen, en niet voor wetenschappelijk experiment gebruikt....
Als je echt hart voor het hondje had gehad, had je haar in laten slapen, en niet voor wetenschappelijk experiment gebruikt....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- CKS
- Zeer actief
Hmmmm nee hoor, bij mij wonen alleen mijn eigen honden, en geen daarvan is op medische manier 'gered' of zo. Ik ageer wel eens tegen mensen die een foto of filmpje plaatsen van een zielig hondje, en dan meteen inslapen roepen terwijl je aan het hondje helemaal niet kunt zien of het pijn heeft, en een goed leven kan leiden of niet. Misschien ben je daar mee in de war?Gollum schreef:Dit had ik direct al verwacht, heb je niet al eens eerder zo'n topic geplaatst? Iedereen wilde het hondje laten inslapen, je liet de mensen in spanning en hop! Hondje door jou 'gered' en mocht bij jou wonen als ik het me goed herinner.
En ik heb wel eens tijdelijke huisvesting gegeven aan een hond die dat nodig heeft, één keer zelfs aan een teefje met 5 pups, maar daar was verder niets mee aan de hand. Zat andere forumleden die dat ook doen hoor.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh dat je ze opvangt en oplapt snap ik wel hoor, zeker omdat je dierenarts bent (of word) en het ook kan. Ik snap alleen het topic niet, het lijkt een beetje op borstklopperij. Je laat pagina's lang mensen vertellen dat ze het hondje in zouden laten slapen om vervolgens te vertellen dat jij het hebt gered.CKS schreef:Hmmmm nee hoor, bij mij wonen alleen mijn eigen honden, en geen daarvan is op medische manier 'gered' of zo. Ik ageer wel eens tegen mensen die een foto of filmpje plaatsen van een zielig hondje, en dan meteen inslapen roepen terwijl je aan het hondje helemaal niet kunt zien of het pijn heeft, en een goed leven kan leiden of niet. Misschien ben je daar mee in de war?Gollum schreef:Dit had ik direct al verwacht, heb je niet al eens eerder zo'n topic geplaatst? Iedereen wilde het hondje laten inslapen, je liet de mensen in spanning en hop! Hondje door jou 'gered' en mocht bij jou wonen als ik het me goed herinner.
En ik heb wel eens tijdelijke huisvesting gegeven aan een hond die dat nodig heeft, één keer zelfs aan een teefje met 5 pups, maar daar was verder niets mee aan de hand. Zat andere forumleden die dat ook doen hoor.
Het kan zijn dat ik topics met elkaar mix maar ik heb eerder soortgelijke topics gelezen. Het maakt ook verder niet uit, het viel me gewoon op.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep, met zn bek dichtgetaped en overgeleverd aan de kunsten van een co-assistent....Célie schreef:En het arme dier zit nu 3 weken lang in een hok ?
- CKS
- Zeer actief
Overdrijf je niet een beetje nu?
En ja, ik had al eerder willen reageren maar ik heb nogal knap weinig tijd tegenwoordig. Het was je niet opgevallen dat ik nog maar tien borstkloptopic per dag plaats, waar dat er vroeger minstens dertig waren of zo?
On the bright side: na twee dagen antibioterapie is de stank uit het bekkie goeddeels verdwenen.
Dit topic was precies 1 dag oud en 1 pagina plus drie reacties lang toen ik mijn update gafGollum schreef: Je laat pagina's lang mensen vertellen
Mwah, 'redden' is nogal een sterk woord voor 'niet inslapen en een snuitje knutselen' denk je niet?dat jij het hebt gered.
On the bright side: na twee dagen antibioterapie is de stank uit het bekkie goeddeels verdwenen.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Maar als je niet gaat opereren, wat gebeurt er dan met die kapotte onderkaak? Gaat dat weer ongeveer netjes aan elkaar groeien?

- Roompie
- Zeer actief
Inslapen kan altijd nog. Ben wel erg benieuwd hoe het af gaat lopen met dit pupje. En of dat bekkie nog wat gaat worden.

- dagmar88
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk altijd, zou ik zoiets willen voor mijn hond. Eerlijk gezegd heb ik hier over nagedacht, en als ik zoiets zou willen redden ging ik er vol voor: operatie etc, maar geen halfslachtig ingrijpen met een beetje tape om het bekkie en dan maar zien wat het wordt...Roompie schreef:Inslapen kan altijd nog. Ben wel erg benieuwd hoe het af gaat lopen met dit pupje. En of dat bekkie nog wat gaat worden.
- Roompie
- Zeer actief
Goed punt. Ben het er ook wel mee eens trouwens.fes/lou schreef:Ik denk altijd, zou ik zoiets willen voor mijn hond. Eerlijk gezegd heb ik hier over nagedacht, en als ik zoiets zou willen redden ging ik er vol voor: operatie etc, maar geen halfslachtig ingrijpen met een beetje tape om het bekkie en dan maar zien wat het wordt...Roompie schreef:Inslapen kan altijd nog. Ben wel erg benieuwd hoe het af gaat lopen met dit pupje. En of dat bekkie nog wat gaat worden.
@CKS: er komt toch wel een operatie? Heb de foto bekeken en zonder lijkt me een missie gedoemd te mislukken.

- kipo
- Zeer actief
Ik kan me prima voorstellen dat je het af en toe gewoon helemaal zat bent om (vaak nog jonge) dieren in te slapen omdat hun eigenaar er a: geen geld voor en b: geen zin in heeft. Ik neem tenminste zomaar aan dat je dat in Mexico vaker tegenkomt dan in Nederland. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik in jouw schoenen stond, ik ben zeker geen tegenstander van inslapen in dit geval, maar als je haar pijnvrij kunt houden, zie ik ook geen kwaad in haar een kansje geven.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Och het arme beestje, ik hoop dat het wat wordt. Ik snap het kritiek op CKS niet - waarom zou ze wat moeten aantrekken van de reacties op het forum? Zij kent de hond, de cultuur, de omstandigheden, en heeft het meeste inzicht van ons allemaal wat dit nog kan worden. Bovendien is het haar tijd, haar geld.
Wat gaat er met het hondje gebeuren als het opknapt, en al dan niet met wat medische zorg zijn leven kan oppakken? Is daar in Mexico wel plek voor?
Wat gaat er met het hondje gebeuren als het opknapt, en al dan niet met wat medische zorg zijn leven kan oppakken? Is daar in Mexico wel plek voor?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
CKS is dierenarts voor zover ik weet, die kan dus heel best een betere behandeling inzetten dan ducttape....
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hij.Paisley schreef:Och het arme beestje, ik hoop dat het wat wordt. Ik snap het kritiek op CKS niet - waarom zou ze wat moeten aantrekken van de reacties op het forum? Zij kent de hond, de cultuur, de omstandigheden, en heeft het meeste inzicht van ons allemaal wat dit nog kan worden. Bovendien is het haar tijd, haar geld.
CKS is een man.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje, ik vind dit er best zielig uit zien zo. Mag ik vragen wat voor toekomst je voor dit hondje in gedachten hebt. Mocht die kaak echt zo aan elkaar groeien? Ik snap best dat je eens een "project"wilt om te redden maar lijdt dit beestje zo niet vreselijk? Het ziet er echt naar uit.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heel voorspelbaar weer.
het hondje is niks meer dan a means to an end: weer een gouden ster op het blazoen van keesie
kijk hem eens goed zijn
het hondje is niks meer dan a means to an end: weer een gouden ster op het blazoen van keesie
kijk hem eens goed zijn

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Best jammer, want heel eerlijk gezegd denk ik dat dit goed kan genezen als het fatsoenlijk behandeld wordt. Het lijkt erop dat het net voor de tandjes afgescheurd is...
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Misschien een wereldwijde actie plus zielige foto op facebook, lijkt me dat er zat geld binnen komt stromen want mensen zijn gék op dat soort acties want dat werkt ook op hun reddersgevoel.
Sorry dat ik een beetje sarcastisch over kom want het is niet eens zo bedoeld.
Soms vind ik het erger dat mensen maar constant persé zo'n frummel moeten willen redden.
Tuurlijk, jij maakt het van dichtbij mee en als je dan zo'n frummeltje in je handen hebt en misschien wel een klik voelt dan wil je alles doen om het hondje te redden.
Ik hoop dat de kleine er heelhuids doorheen komt en ik vertrouw er dan maar op dat je het hondje niet onnodig laat lijden.
Sterkte en ik volg je updates.
Sorry dat ik een beetje sarcastisch over kom want het is niet eens zo bedoeld.
Soms vind ik het erger dat mensen maar constant persé zo'n frummel moeten willen redden.
Tuurlijk, jij maakt het van dichtbij mee en als je dan zo'n frummeltje in je handen hebt en misschien wel een klik voelt dan wil je alles doen om het hondje te redden.
Ik hoop dat de kleine er heelhuids doorheen komt en ik vertrouw er dan maar op dat je het hondje niet onnodig laat lijden.
Sterkte en ik volg je updates.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- CKS
- Zeer actief
Als ik geen mogelijkheden zag deden we het niet natuurlijk. Pup is iets van 3 maanden oud, en dat geeft goede hoop.DaniBanani schreef:Maar als je niet gaat opereren, wat gebeurt er dan met die kapotte onderkaak? Gaat dat weer ongeveer netjes aan elkaar groeien?
Nee, bij beide kaakhelften is het stuk waar zeg maar de hoektanden en de eerste premolaren zitten, verbrijzeld. Het voorste stuk van de kaken ligt aan beide kanten bloot. Operatie is zeker een optie hoor, maar niet opereren is dat ook. Overigens zou ook na de operatie waarschijnlijk het bekkie dichtgehouden moeten worden en sondevoeding gegeven moeten worden. En ja, dit is met de orthopeed besproken en als opereren een betere optie geweest was dan hadden we dus heus gedaanfes/lou schreef:Best jammer, want heel eerlijk gezegd denk ik dat dit goed kan genezen als het fatsoenlijk behandeld wordt. Het lijkt erop dat het net voor de tandjes afgescheurd is...
Thankskipo schreef:Ik kan me prima voorstellen dat je het af en toe gewoon helemaal zat bent om (vaak nog jonge) dieren in te slapen omdat hun eigenaar er a: geen geld voor en b: geen zin in heeft. Ik neem tenminste zomaar aan dat je dat in Mexico vaker tegenkomt dan in Nederland. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik in jouw schoenen stond, ik ben zeker geen tegenstander van inslapen in dit geval, maar als je haar pijnvrij kunt houden, zie ik ook geen kwaad in haar een kansje geven.
Mexico heeft 116 miljoen inwoners en daar zitten arme sloebers bij maar ook Carlos Slim, de rijkste man ter wereld. En je hebt hele rijke mensen die geen zak om hun dieren geven en hele arme mensen die al hun munten bij elkaar schrapen om hun hond of kat de aller, allerbeste zorg te kunnen geven. Letterlijk mensen die hun afgereden kevertje verkopen om de behandeling van de hond te kunnen betalen (letterlijk meegemaakt zo). Mandy is een schatje van een pup, vrolijk, lief en ziet er schattig uit. Huisje hiervoor vinden wordt geen probleem.Inge O schreef:dat zou me ook nog het meeste zorgen baren.Paisley schreef: Wat gaat er met het hondje gebeuren als het opknapt, en al dan niet met wat medische zorg zijn leven kan oppakken? Is daar in Mexico wel plek voor?