Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rustige honden klein/groot

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Tjeu315
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mops
Aantal honden: 1

Re: Rustige honden klein/groot

Ongelezen bericht door Tjeu315 »

Wij hebben een mops. En hij is redelijk rustig. Heel gemakkelijk als pup en in huis ook rustig.
Maaaar heeft ook zo zijn momenten, hij is nu 1,5 jaar. En is soms over enthousiast. Vooral buiten bij andere honden haha.
Maar zo in huis een rustig hondje.
Afbeelding
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Een berner sennen vind ik ook vaak rustig, maar die zijn niet klein, haha

Bulldogs inderdaad, en dan vind ik de franse bulldogs wel leuk
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Gijsstabij schreef:
Bulldogs inderdaad, en dan vind ik de franse bulldogs wel leuk
Ik kan je vertellen dat onze Franse Bull van 10 jaar oud nog steeds op standje stuiterbal staat hoor :Q:
Die kan echt helemaal niks normaal of rustig doen, nog steeds moet ik haar tegenhouden bv als ze naar binnen wil, houdt ik haar niet tegen gaat ze plat onderuit vol op haar bakkes, puur van gekkigheid :Q:
Valerie schreef:Akita's :mrgreen: alle Akita's die ik heb gezien liggen binnen 10 minuten te pitten(in hun eigen huis dan) :mrgreen:
En dan komt idd "Zen" Ti Jay de rust zelve, denk ook dat de meeste Amerikaanse Akita's vrij rustige honden zijn.
In huis heb je er echt geen hond aan, zo kalm.
Natuurlijk als er iemand van het gezin thuiskomt de blije 5 min, en dan weer terug in de zen stand haha

Buiten is een ander verhaal, hij loopt graag met de mouwen opgestroopt :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Flevo Bordertje schreef:
Dapper schreef:
Apple schreef:
Oh ja de clumber! Vind ze ook wel erg leuk. Ze hebben niet zo veel jachtinstinct meer toch tegenwoordig?
Nee, dat valt erg mee. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld onze Pointer is het echt een eitje.
Feya blijft altijd binnen een straal van 10 meter en lijkt hierin meer op een dogachtige dan op een jachthond. Staat ook direct naast me als ik haar roep. Houdt overigens wel erg van snuffelen en kan hier behoorlijk in opgaan, maar loopt nooit weg en zal ook nooit achter bewegende voorwerpen (fietsers/joggers/honden/andere dieren) aanjagen. Apporteren vindt ze dan weer wel erg leuk.
O, een jachthond die niet jaagt, die wil ik :lol1: :cheer: Ik vind de Clumber geweldig, die staat echt op mijn verlanglijstje voor de toekomst :I:
bij mij ook maar de gezondheid is echt niet al te best :ugh:

maar peer heeft ook geen jachtinstinct en die is ook heel erg leuk :I:
Afbeelding
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Wij hebben een Grand Basset Griffon Vendéen en dat vind ik beslist een rustige hond. Hij kan heel goed op z'n kont zitten om alles rustig te bekijken. Wel een hond met een goede neus natuurlijk.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Moos schreef:
Paisley schreef:De Golden is nog niet voorbij gekomen. Ondanks dat ze lekker druk kunnen zijn als ze jong zijn, zie ik ze nooit nerveus of zenuwachtig. Laatst zaten we met een stel jachthonden op de veerboot en ondanks dat mijn hond een echt botenhondje is in alle formaten, is ze heel kijkerig, neemt alles in zich op, en struint het liefst de hele boot af en moet dus onder appèl zit of af. De drie Goldens lagen te maffen onder de bank. De jongste was net een jaar, was nog nooit op een boot geweest maar het maakt haar dr pis niet lauw.

Ik kan er wel jaloers op zijn want mijn hond reageert op alles, maar ik denk dat ik met de tijd dat wel verschrikkelijk saai ga vinden :)
Vera een weekje lenen :engel:
Nerveus is ze inderdaad niet, maar wel heel alert, en ze wil de boel wel eerst even verkennen/bekijken voordat ze onder een bank gaat liggen maffen. Dat moet dus ook onder appel bij haar, gaat prima dan, maar je moet wel even vertellen wat de bedoeling is :wink: Behalve op terrasjes of in restaurants overigens. Daar gaat ze los naast mijn stoel liggen en komt pas weer tot leven als ik op ga staan :19:
Maar in het OV, of op visite, moet ze wel even van mij horen dat ze 'af' moet gaan liggen, anders gooit ze overal die grote neus tussen :F:
En dan is Vera nog erg rustig vergeleken met Isa. Isa is niet alleen druk, maar kan ook heel nerveus doen. De eerste drie jaar hebben je haar nooit gewoon zien lopen, op een wandeling zigzagde ze altijd druk dribbelend voor ons uit. Haar bijnaam was Juffrouw Mier. Nu loopt ze af en toe normaal. Binnen is ze gelukkig wel rustig, maar als ze in de gaten krijgt dat het tijd is voor de grote wandeling, is ze heel nerveus. Met trainen is ze vaak heel impulsief en denkt bij de eerste letter van een commando al te weten wat de bedoeling is. Ze doet voordat ze denkt. Suus is wat rustiger, maar niet heel veel :).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik moet zeggen dat de meeste Shilohs ook wel aardig onverstoorbaar zijn volgens mij. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Maar voor een herder vind ik ze over het algemeen behoorlijk rustig. Wel actief, maar niet snel overprikkeld zoals veel andere herdersoorten.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb een rustige Teckel en een rustige Riezen Schnauzer
Mijn eerste hond, een Airdale Terrier was ook rustig.
De ruwharige Foxterriers die ik gehad heb waren ook rustig maar toch iets actiever dan de eerder genoemden.
Dit is echter niet representatief voor de aangehaalde rassen.
Er kunnen grote verschillen in zitten. Dat geldt ook voor de verschillende karakters binnen een zelfde nest.

Bij mij is eigenlijk iedereen rustig, omdat ik zelf ook een rustig type ben.
Zou ik echter een opgefokte stresskip zijn dan zouden alle bovengenoemde honden dat ook geweest zijn. Daar ben ik van overtuigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

runninggirl schreef:
Ik vind een heleboel teckels (meeste zijn ruwhaar) ook wel rustig.
Mijn tekkels waren/zijn in huis ook altijd rustig (buiten trouwens ook wel -- actief maar niet hyper en onbereikbaar).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Belle schreef:. Suus is wat rustiger, maar niet heel veel :).
Dat was Veer ook niet tot een jaar of 3, er is dus nog hoop :engel:
Ik vind het altijd wel grappig dat het ook heel erg aan je referentiekader ligt. Ik weet nog wel dat ik heel verbaasd was dat jij Vera zo rustig vond, en jij verbaasd dat ik haar druk vond. Vergeleken bij Saar is ze ont-zet-tend druk, vergeleken bij Isa dus niet zo :mrgreen: :wink:

Oh ja. Saartje is een ongelooflijk rustig hondje. Die neem je mee naar een verjaardag en na een uur of 3 vraagt er iemand "was dat hondje er de hele tijd al???". Ze is alleen wel redelijk snel wat angstig, dus heel stabiel is ze dan weer niet. Dat is Vera dan weer wel, die is rete stabiel, alleen niet heel rustig :19:
Afbeelding
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Een havanezer, in ieder geval mijn Keanu laat zich bijna nergens door uit het veld slaan.
Hij is erg rustig in huis,hij heeft wel zijn speelmomentje dan vliegen de kluifjes door de lucht of hij rent als een gek door
de kamer maar dat is maar 5 minuten per dag.
Hij blaft alleen wanneer nodig,lui is hij absoluut niet voor een wandeling van 1,5 uur of langer draait hij zijn poot niet voor om.
Hij was als pup ook al rustig en maakte zich niet snel ergens druk om
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja wat ik makkelijke honden vind is nog altijd Schotse Collies. Onverstoorbaar absuluut niet, maar ik ken maar weinig exemplaren die aan de lijn trekken, sowieso maar weinig exemplaren die veel aan de riem lopen omdat ze eigenlijk altijd braaf met de baas meelopen. Is ook een ras was ik als herplaatser ook veel vertrouw en vanaf pups hele makkelijke hondjes vind. Heb nu ook een cursist die altijd tervurense heeft gehad en nu een collie heeft. Ze moet er wel aan wennen dat deze pup nu al gewoon een beetje achter haar aan sjokt.

Bullen vind ik qua karakter juist heel chaotisch en overenthousiast, maar kunnen door hun lichaam lang niet wat ze zouden willen.
Maltezers vind ik wel weer van die rustige hondjes die je met al heel weinig opvoeding mee uit de voeten kan. En niet alle terriërs wil ik onder de kam van ondeugend scharen er is voor mijn toch echt een uitzondering: de yorkshire terrier. Ook hele gemakkelijke rustige hondjes in mijn ervaring. Overigens vind ik de cairn ook behoorlijk rustig. De westy iets vrolijker en joliger, maar wel in tamelijke rust.

Overigens in mijn beleving vind ik corgi's ook hele gemakkelijke honden met een relatief rustig karakter.

Maar goed mijn reverentiekader is misschien ook wel erg hoog met hyper Norah (en ooit met Lurcher opvanger Gizmo)
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Le Grand schreef:Wij hebben een Grand Basset Griffon Vendéen en dat vind ik beslist een rustige hond. Hij kan heel goed op z'n kont zitten om alles rustig te bekijken. Wel een hond met een goede neus natuurlijk.
Verschilt wel per karakter. Mijn reu is heel rustig maar mijn teven zijn wel 'aanwezig'.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

gyanty schreef:Tja wat ik makkelijke honden vind is nog altijd Schotse Collies. Onverstoorbaar absuluut niet, maar ik ken maar weinig exemplaren die aan de lijn trekken, sowieso maar weinig exemplaren die veel aan de riem lopen omdat ze eigenlijk altijd braaf met de baas meelopen. Is ook een ras was ik als herplaatser ook veel vertrouw en vanaf pups hele makkelijke hondjes vind. Heb nu ook een cursist die altijd tervurense heeft gehad en nu een collie heeft. Ze moet er wel aan wennen dat deze pup nu al gewoon een beetje achter haar aan sjokt.

Bullen vind ik qua karakter juist heel chaotisch en overenthousiast, maar kunnen door hun lichaam lang niet wat ze zouden willen.
Maltezers vind ik wel weer van die rustige hondjes die je met al heel weinig opvoeding mee uit de voeten kan. En niet alle terriërs wil ik onder de kam van ondeugend scharen er is voor mijn toch echt een uitzondering: de yorkshire terrier. Ook hele gemakkelijke rustige hondjes in mijn ervaring. Overigens vind ik de cairn ook behoorlijk rustig. De westy iets vrolijker en joliger, maar wel in tamelijke rust.

Overigens in mijn beleving vind ik corgi's ook hele gemakkelijke honden met een relatief rustig karakter.

Maar goed mijn reverentiekader is misschien ook wel erg hoog met hyper Norah (en ooit met Lurcher opvanger Gizmo)
Apple is voor een corgi wel vrij druk, niet dat ze hier in huis alleen maar aan het stuiteren is, maar ze is met vlagen wel erg aanwezig en laat zich vooral heel erg makkelijk beïnvloeden door de omgeving. Als er bezoek is, kinderen, honden erg dan is ze heel erg aanwezig :mrgreen: nieuwe situaties en geluiden is ze ook wel redelijk gevoelig voor.
Ooit als er hier een tweede bijkomt zou ik dus wel een hond willen hebben die zich iets minder laat beïnvloeden door de omgeving of door andere honden, ik denk dat dat bij Apple het beste zou passen.

Schotse collie ben ik sowieso ook wel fan van (met dank aan Lieke :mrgreen:)
Alleen dat haar :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”