Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dilemma hond met issue

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: dilemma hond met issue

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef:
lucie schreef:kun je zo'n hond wel leren van je bezoek af te blijven, dus omdat jij dat zegt (en met instructies naar de bezoeker toe uiteraard)? Ik zou het geen probleem vinden de hond in een bench te zetten als de meteropnemer komt bv, maar soms heb ik hier logees en dan wil ik natuurlijk dat ie gewoon rond kan lopen .
Ik denk dat je er met een flinke waker wel rekening mee moet houden dat dat weleens niet samen zal kunnen (dus dat die hond misschien niet vrij over het terrein kan lopen op de dagen dat je logees hebt). Dus daar moet je je misschien wat meer in verdiepen om een goede afweging te maken. Inge O kan je daar trouwens veel meer over vertellen (o.a. iets over wartjes en schilders, wat best goed ging ;) ).

Mijn eigen ervaring:
Mijn hond is best een waker. Ik kan haar wel vertellen om in mijn bijzijn van het bezoek af te blijven en dan wil ze ook best even een aai en vooral wat lekkers, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het bezoek ook accepteert als ik er niet bij ben. Als mensen hier al even zijn dan kan ik haar op die dag oha gerust bij het bezoek achterlaten. Maar gaat bezoek vervolgens aan de wandel verder het terrein op dan zal ze toch weer reageren en dan is het beter als ik daar bij ben.
De volgende dag reageert ze sowieso weer op de logees, dus ik moet er eerst weer even bij zijn en vertellen dat ze hen met rust moet laten.

Ik kan me dus voorstellen dat een flink grotere waker lang niet altijd zonder toezicht los kan lopen op het terrein als je logees hebt. Dat begeleiden en/of wegsluiten moet je m.i. wel willen als je voor een flinke waker kiest.
ja dat klopt wel, in elk geval voor sommige honden.
toen jan er nog was sliep ik altijd beneden op de bank als we logé's hadden, dan kon er niks fout gaan als ze onverwacht in de kamer stonden.
als de logé's weg waren geweest en weer terugkwamen moest ik idd het riedeltje weer afdraaien en ik heb hem ook wel weggestuurd als ie bij de kamerdeur ging waken omdat er een bezoeker naar de wc was.

maar zolang ik erbij was ging het goed en ik heb ook wel wakers gehad die dat minder hadden als mensen bleven logeren.
meer het soort van als vrouwtje het goed vindt, blijft het ook goed.
alleen van buiten naar binnen (als we zelf niet mee weg waren geweest) bleef bij allemaal wel een aandachtspuntje, waren we zelf mee weg en kwamen we met z'n allen thuis was er niks aan de hand.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Inge O schreef:
lucie schreef:Ik denk dat het gedrag best te handelen is, als ik hem maar wel aan zn verstand kan peuteren dat IK bepaal of iemand Welkom is. Dus ben ik vooral benieuwd hoe je dat aan zou pakken.
ik ben angela niet maar voor hoe ik het zie is dat tamelijk simpel : door te maken dat er nooit iemand in z'n uppie bij jou naar binnen kan (ook niet op het erf).

Dat dus ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Zamunda schreef:
lucie schreef:kun je zo'n hond wel leren van je bezoek af te blijven, dus omdat jij dat zegt (en met instructies naar de bezoeker toe uiteraard)? Ik zou het geen probleem vinden de hond in een bench te zetten als de meteropnemer komt bv, maar soms heb ik hier logees en dan wil ik natuurlijk dat ie gewoon rond kan lopen .
Ik denk dat je er met een flinke waker wel rekening mee moet houden dat dat weleens niet samen zal kunnen (dus dat die hond misschien niet vrij over het terrein kan lopen op de dagen dat je logees hebt). Dus daar moet je je misschien wat meer in verdiepen om een goede afweging te maken. Inge O kan je daar trouwens veel meer over vertellen (o.a. iets over wartjes en schilders, wat best goed ging ;) ).

Ik kan me dus voorstellen dat een flink grotere waker lang niet altijd zonder toezicht los kan lopen op het terrein als je logees hebt. Dat begeleiden en/of wegsluiten moet je m.i. wel willen als je voor een flinke waker kiest.
precies, daarom ben ik blij met alle ervaringen.
Ik begrijp dat als dit gedrag er in zit, ik er niet vanuit moet gaan dat je dat er uit krijgt.
Nou ja, mijn man gaat eerst maar eens even kennismaken, dan zien we wel weer verder :cool2:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”