Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prednison

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Prednison

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Sonnie1983 schreef:Ja precies het is iets of niet dan maar wst korter maar wel met plezier
Nou zo moet je het niet zien met sommige ziektes zoals mijn kat heb je ook geen keus. zodra de prednison is uitgewerkt eet mijn kat niks en zit hij verstopt en krijgt hij geen prednison dan gaat hij Dood. Dus door prednison te geven verleng ik juist zijn leven.
Dit is prima zolang zijn leven mooi is ''en ik was bang dat door de prednison veel dingen minder zouden worden, maar nu 2 jaar gaat het goed.

Maar prednison kan de lever en de nieren aan tasten en zeker op lange termijn daardoor zou ik wel echt zeker willen zijn van die immuun ziekte :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

De da heeft uitgebreid gesproken met de patholoog hierover.
De literatuur gaf deze 3 opties aan en dan is het afstrepen.
Maar er volgt zowiezo eerst nog overleg met de da weer.
maar zolang hij niet weer af valt en zolang hij levendig bjft zoals hij nu is stellen we de orednison nog maar even uit denk ik.
Hoor hier ook dat haargroei niet terug kwam. Weet niet hoe snel dat terug groeit maar diego is 1 sept geopereerd en nog niet volledig terug de haren op zijn buik.
Drinken dowt hij nu ook sl veel dus het meer plassen ben ik gewend maar ik had mij al ibgesreld op binnrn plassen als we weg zijn met de prednison.

Tijd renske gevoerd is hypo allergeen maar kwam hij niet van aan. En verder geen klavhten die bij een voedselallergie passen dus dat valt weg. Dan worminfectie nu bestrijden. En als het dat niet is is het de auto immuun
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Het is wel fijn deze ervaringen te horen. zo kunnen we ons een beetje voorbereiden op mogelijke bijwerkingen. Dank!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”