Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kunnen jullie me helpen????

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Kunnen jullie me helpen????

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou een pup nemen, die kan je zelf opvoeden.

Bij herplaatsers wordt ook niet altijd even eerlijk verteld wat de nadelen zijn.

Zou wel even bij verschillende fokkers langs gaan en goed naar de moeder hond kijken, als het kan is het misschien ook handig om naar de reu te gaan kijken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef: Ik ben het er alleen niet mee eens dat je geen pup zou moeten nemen. Het lijkt de laatste tijd wel alsof er niemand nog een pup mag, iedereen moet maar een leuke herplaatster (liefst uit het buitenland) nemen. Als je een paar maanden tijd vrij kunt maken, kun je prima een pup in mijn ogen, zeker als je daarna ook nog oppasmogelijkheden hebt.
daar ben ik het eigenlijk wel erg mee eens.
het is nou ook weer niet zo dat een herplaatser per definitie een makkelijk hond is die zich overal maar aan aanpast.
er zijn zat herplaatsers waar een enorme bult werk in zit en vaak komt dat er pas uit als ze er al een tijdje zijn.

ik denk dat het zowel bij puppen als bij herplaatsers belangrijk is dat je de tijd neemt om ze in je leven in te passen en dat gaat over het algemeen niet in een week of twee.
en hoe een hond uitpakt bij de nieuwe eigenaar weet je gewoon nooit van te voren, niet met een pup en ook niet met een herplaatser.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Deze discussie hebben wij ook gehad
vader: "ik ga geen hond van een ander opvoeden"

Ik zou voor een pup gaan, je hebt aangegeven genoeg tijd te hebben en al nagedacht over hoe je het daarna gaat doen dus dat lijkt me prima

Kwam een australian kelpie tegen, dat lijkt me ook iets wat bij je omschrijving past?
renee-uk
Zeer actief

Gijsstabij schreef:Deze discussie hebben wij ook gehad
vader: "ik ga geen hond van een ander opvoeden"
herplaatsers zijn niet goed af bij iemand die zo denkt, dan kun je inderdaad beter voor een pup gaan.
het is maar net wat je zelf wil en ik vind dat mensen zelf die keus moeten mogen maken, vooropgesteld dat ze tijd genoeg hebben voor die pup of die herplaatser.

als je geen tijd hebt om een nieuwe hond fatsoenlijk in je leven te laten integreren kun je beter wachten tot die tijd er wel is.
als je kiest voor een hond zitten daar nou eenmaal consequenties aan en die zijn van toepassing op zowel pups als herplaatsers.
en ts heeft die tijd blijkbaar en er bovendien ook over nagedacht, dus ik zie niet in waarom ze geen pup zou nemen als dat is wat ze wil.

als ik jou was ging ik op de uitnodiging van gonnie in ts, dan kun je ze in levende lijve zien.
dat is toch anders dan afgaan op een plaatje en een algemene rasbeschrijving ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

SH1990 schreef:
Wolfsblut schreef:Geen enkele hond is geschikt voor jouw situatie.
Het is misschien niet de meest ideale situatie, maar ik zal toch moeten werken.
Hondenbrokken zijn niet gratis :wink:
Daarom juist, omdat je de hele dag moet werken. Een hond de hele dag alleen laten komt bij mij in de richting van sociale verwaarlozing.
Honden zijn net als mensen sociale wezens en vinden het heerlijk als ze bij hun baasje(s) zijn. Het zijn geen dingen zoals een radio die je uitzet als je gaat werken om vervolgens als je thuis komt weer aan te zetten. En de honden uitlaatservice is geen goedmakertje maar een noodzakelijk kwaad om te poepen en te plassen. En voor de rest je ouders ermee opzadelen. Maar dat laatste schijnt tegenwoordig normaal te zijn voor velen. Ouders met honden en/of kinderen opzadelen. Of ze het echt leuk vinden betwijfel ik. Ik doe er, tenzij in noodgevallen, in elk geval niet aan mee.
Jammer voor zo'n hondje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Maar bij een pup duurt het best lang voor deze mee mag met een HUS :wink: volgens mij moet de hond minstens 6 maanden of ouder zijn?
Daarom zou ik in dit geval ook voor een herplaatser kiezen.
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:Maar bij een pup duurt het best lang voor deze mee mag met een HUS :wink: volgens mij moet de hond minstens 6 maanden of ouder zijn?
een hus is niet het enige natuurlijk, er is ook nog dagopvang of je zoekt een oppas ;)
er zijn meer wegen die naar rome leiden en als je weldoordacht een hond aanschaft neem je dat soort dingen ook mee in je overwegingen.
ik heb niet de indruk dat ts over een nacht ijs gaat eigenlijk :U:
Afbeelding

SH1990
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door SH1990 »

Wolfsblut schreef:
SH1990 schreef:
Daarom juist, omdat je de hele dag moet werken. Een hond de hele dag alleen laten komt bij mij in de richting van sociale verwaarlozing.
Honden zijn net als mensen sociale wezens en vinden het heerlijk als ze bij hun baasje(s) zijn. Het zijn geen dingen zoals een radio die je uitzet als je gaat werken om vervolgens als je thuis komt weer aan te zetten. En de honden uitlaatservice is geen goedmakertje maar een noodzakelijk kwaad om te poepen en te plassen. En voor de rest je ouders ermee opzadelen. Maar dat laatste schijnt tegenwoordig normaal te zijn voor velen. Ouders met honden en/of kinderen opzadelen. Of ze het echt leuk vinden betwijfel ik. Ik doe er, tenzij in noodgevallen, in elk geval niet aan mee.
Jammer voor zo'n hondje.
Wij verschillen daarin duidelijk van mening. Het is voor mij niet mogelijk om hele dagen thuis te zijn en daarom zoek ik naar oplossingen.

Een uitlaatservice is er inderdaad zodat de hond zijn behoefte kan doen, maar daarnaast ook zodat de hond lekker een stuk kan lopen.

Dat ik mijn ouders ermee opzadel is grote onzin. Het waren mijn ouders zelf die aanboden om, als het een keer voorkwam dat ik moet overwerken of cursus heb, op te passen.

Ik vind het jammer dat sommige mensen iemand die werkt en een hond wilt zo veroordelen. Als ik nou niks geregeld had en de hond aan zijn lot zou overlaten, dan had je een punt. Ik ben bereid om mijn leven aan mijn hond aan te passen. Ondanks dit alles zou ik dus nooit een hond mogen hebben omdat ik werk? Ik vind dat ik de hond een goed leven kan bieden en dat daarmee mijn keuze een verantwoord is.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:
ik denk dat het zowel bij puppen als bij herplaatsers belangrijk is dat je de tijd neemt om ze in je leven in te passen en dat gaat over het algemeen niet in een week of twee.
en hoe een hond uitpakt bij de nieuwe eigenaar weet je gewoon nooit van te voren, niet met een pup en ook niet met een herplaatser.
eens. beiden kosten tijd.
Afbeelding
SH1990
geregistreerd lid

Ik zou trouwens het liefst voor een pup gaan. Het lijkt me heerlijk zo'n beestje te zien opgroeien. Ik heb de mogelijkheid om een aantal weken volledig thuis te zijn en de maanden daarop veel thuis te werken. Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor het verleden van een herplaatser. Of dit terecht is weet ik niet hoor, het is meer mijn gevoel. Bovendien kost het volgens mij ook veel tijd om een herplaatser te laten wennen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Wolfsblut schreef:
SH1990 schreef:
Jammer voor zo'n hondje.
en zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. mijn honden zijn nog nooit iets tekort gekomen en wij werken allebei veel
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

renee-uk schreef:
Valerie schreef:Maar bij een pup duurt het best lang voor deze mee mag met een HUS :wink: volgens mij moet de hond minstens 6 maanden of ouder zijn?
een hus is niet het enige natuurlijk, er is ook nog dagopvang of je zoekt een oppas ;)
er zijn meer wegen die naar rome leiden en als je weldoordacht een hond aanschaft neem je dat soort dingen ook mee in je overwegingen.
ik heb niet de indruk dat ts over een nacht ijs gaat eigenlijk :U:
Dat is ook zo :ok: als TS een pup wilt dan moet zij er lekker voor gaan.

Overigens passen mijn ouders ook op mijn honden. Mijn vader wilde graag een hond maar ze gaan te vaak op vakantie daarvoor. Als ik daar kom dan worden de honden eerder en een stuk blijer begroet dan ik :mrgreen: ook haalt mijn vader ons een paar keer per week op zodat we samen kunnen lopen.
Het is echt geen opzadelen.
SH1990
geregistreerd lid

gonnie schreef:Ik weet niet waar je woont maar anders zou je s'middags eens mee kunnen lopen. Wij gaan meestal om half drie naar het Hitlandbos in Nieuwerkerk aan den IJssel.

Kan je zien hoe ze zijn.
Gonnie, wat leuk dat je het aanbiedt! Ik woon zelf helaas niet in de buurt.
Valerie
Zeer actief

SH1990 schreef:Ik zou trouwens het liefst voor een pup gaan. Het lijkt me heerlijk zo'n beestje te zien opgroeien. Ik heb de mogelijkheid om een aantal weken volledig thuis te zijn en de maanden daarop veel thuis te werken. Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor het verleden van een herplaatser. Of dit terecht is weet ik niet hoor, het is meer mijn gevoel. Bovendien kost het volgens mij ook veel tijd om een herplaatser te laten wennen.
Dat hoeft niet hoor :wink: ik heb zelf een "gewone" Nederlandse herplaatser in huis genomen en ze kon meteen loslopen, alleen thuis blijven etc. Dat was een kant en klaar afgeleverd hondje. Zo zijn er genoeg, bijvoorbeeld omdat de hond niet in de groep ligt, mensen naar het bejaardentehuis gaan, scheiden, te weinig geld etc.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou zelf voor een sociaal ras gaan als werkende. Nu heb ik wel eens dat een buurman mijn hond uit laat, of dat ze daar thuis is. Het is dan maar wát makkelijk als je hond met alles en iedereen kan, want mag haar bij veel mensen kwijt.
Heb misschien voor de meeste mensen maar een 'simpele' Golden, maar er zit naast haar inschikkelijke karakter ook behoorlijk werklust in. Misschien is een retriever een leuke optie?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wolfsblut schreef:
SH1990 schreef:
Jammer voor zo'n hondje.
Ok, dan weet ik dat ook weer. Jouw reactie heb ik veel gehoord toen ik twee honden thuis had zitten en full time werkte en alleen was. Dat de honden niets te kort kwamen en vrolijk waren zagen mensen in mijn directe omgeving wel. Dat ze vonden dat ik me teveel op hun focuste prima, maar dat was omdat ze overdag al alleen waren. Het beperkte mij in afspraken maken waar geen honden mee konden. Wat anderen daarvan vonden vond ik niet zo belangrijk :wink:
We hebben nu een pup, en we werken allebei fulltime, ook daar zagen we mensen fronsen. Op mijn werk heb ik kunnen regelen dat ik een uur pauze heb, dus kan in de middag naar huis om de pup uit te laten en wat te oefenen met hem, mijn vriend gaat direct na werktijd naar huis om de honden uit te laten. En in de avond zijn we thuis bij en met de honden. Ideaal? Nee, maar te doen? Ja. En ik ben elke vrijdagmiddag nu vrij, en wat doet meneer, die ligt nu onder mijn voeten te slapen. Had ik op mijn werk geweest had hij in zijn bench geslapen. Dat is het enige verschil.

Dit is mijn eerste pup. En het is wennen. Maar ook bij de twee volwassen honden die in mijn leven kwamen was het wennen. De ene klikte direct met mijn vader en hij werd dus ook regelmatig meegenomen als ik aan het werk was en pa had zin om te gaan wandelen. Dat heeft hij met de ander nooit gedaan omdat de andere hond niet zo goed naar hem luisterde als dat hij voor ogen had. Jammer, maar zo was het wel en ik snapte het ook best.

Waarom denk je voor jezelf aan een pincher? Welke raseigenschappen bijvoorbeeld valt je op? Er zijn zoveel rassen waar je behendigheid mee kunt doen. Maar wil je een gladharige hond, daar denk ik aan als je aan een pincher denkt. Ik zat voor jou in de richting van een bearded collie te denken. Maar dat is wel direct een harige hond :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Valerie schreef:
SH1990 schreef:Ik zou trouwens het liefst voor een pup gaan. Het lijkt me heerlijk zo'n beestje te zien opgroeien. Ik heb de mogelijkheid om een aantal weken volledig thuis te zijn en de maanden daarop veel thuis te werken. Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor het verleden van een herplaatser. Of dit terecht is weet ik niet hoor, het is meer mijn gevoel. Bovendien kost het volgens mij ook veel tijd om een herplaatser te laten wennen.
Dat hoeft niet hoor :wink: ik heb zelf een "gewone" Nederlandse herplaatser in huis genomen en ze kon meteen loslopen, alleen thuis blijven etc. Dat was een kant en klaar afgeleverd hondje. Zo zijn er genoeg, bijvoorbeeld omdat de hond niet in de groep ligt, mensen naar het bejaardentehuis gaan, scheiden, te weinig geld etc.
Mijn dh reu was een kant en klare hond. Luisterde erg goed naar de baas, maar ook naar iemand die hem mee nam. Prima "herplaatser".
blondie
Zeer actief

Mijn beide herplaatsers waren zeer snel gewend aan het reilen en zeilen in hun nieuwe huis. En ik liep niet écht tegen gekke dingen aan in hun gedrag eerlijk gezegd.
Nu heb ik voor het eerst een pup. En het is best vermoeiend :lol1: bij mijn tweede herplaatser heb ik wel eens gekscherend gezegd dat het leek alsof ik een pup in huis had gehaald, en nu moet ik eigenlijk beamen dat het ook wel een beetje zo was. Wat ik die kleine nu bijbreng moest ik haar ook vaak aan- en afleren. Nu heb ik wel een redelijk makkelijke pup gekregen, die al veel geleerd heeft bij de fokker dus janksessies in de bench en onzindelijk zijn in huis hebben we hier niet meegemaakt, ik lees her en der wel eens anders als het om pups gaat..
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De DP's die ik ken vind ik niet makkelijk.
Maar een pup, van welk ras ook trouwens, kan prima, en hoe dan ook een hond ook.
Zat honden die bij mensen wonen die niet werken en waar niks mee gedaan wordt, die ook de hele dag in de bench zitten.

Ik zou alleen geen DP doen omdat die behoorlijk pittig zijn.
Er zijn genoeg honden van vergelijkbaar type met andere karakters.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
SH1990
geregistreerd lid

blondie schreef:
Wolfsblut schreef:
SH1990 schreef:
Jammer voor zo'n hondje.
Ok, dan weet ik dat ook weer. Jouw reactie heb ik veel gehoord toen ik twee honden thuis had zitten en full time werkte en alleen was. Dat de honden niets te kort kwamen en vrolijk waren zagen mensen in mijn directe omgeving wel. Dat ze vonden dat ik me teveel op hun focuste prima, maar dat was omdat ze overdag al alleen waren. Het beperkte mij in afspraken maken waar geen honden mee konden. Wat anderen daarvan vonden vond ik niet zo belangrijk :wink:
We hebben nu een pup, en we werken allebei fulltime, ook daar zagen we mensen fronsen. Op mijn werk heb ik kunnen regelen dat ik een uur pauze heb, dus kan in de middag naar huis om de pup uit te laten en wat te oefenen met hem, mijn vriend gaat direct na werktijd naar huis om de honden uit te laten. En in de avond zijn we thuis bij en met de honden. Ideaal? Nee, maar te doen? Ja. En ik ben elke vrijdagmiddag nu vrij, en wat doet meneer, die ligt nu onder mijn voeten te slapen. Had ik op mijn werk geweest had hij in zijn bench geslapen. Dat is het enige verschil.

Dit is mijn eerste pup. En het is wennen. Maar ook bij de twee volwassen honden die in mijn leven kwamen was het wennen. De ene klikte direct met mijn vader en hij werd dus ook regelmatig meegenomen als ik aan het werk was en pa had zin om te gaan wandelen. Dat heeft hij met de ander nooit gedaan omdat de andere hond niet zo goed naar hem luisterde als dat hij voor ogen had. Jammer, maar zo was het wel en ik snapte het ook best.

Waarom denk je voor jezelf aan een pincher? Welke raseigenschappen bijvoorbeeld valt je op? Er zijn zoveel rassen waar je behendigheid mee kunt doen. Maar wil je een gladharige hond, daar denk ik aan als je aan een pincher denkt. Ik zat voor jou in de richting van een bearded collie te denken. Maar dat is wel direct een harige hond :mrgreen:
De reden dat ik bij de pinscher kwam, was dat het een intelligente, levendige hond is, goed met kinderen en andere honden en energiek. De beschrijving op Internet komt niet altijd overeen, vandaar dat ik om meer informatie vraag.

Qua uiterlijk trekt de pinscher me aan vanwege zijn middelgrote formaat en inderdaad de kortharige vacht.
SH1990
geregistreerd lid

Ik wil me nog gaan verdiepen in de kelpie. Dat is geen bekend ras voor mij. De golden vind ik onwijs leuk, maar een slagen te groot/zwaar voor mij.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik denk dat je als je werkt inderdaad moet kijken voor een sociale hond. Ik vind DP's en Kelpies daar beiden nou niet echt in uitblinken.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wolfsblut schreef:
SH1990 schreef:
Jammer voor zo'n hondje.
Wat een flauwekul.
Ik heb ruim 15 jaar honden en ben ook altijd alleen geweest.
Nika, mijn boxer, ging naar mijn ouders als ik moest werken en dat ging prima (zij hadden al 2 honden).
Marouck kwam erbij toen ik een burn out had en een tijd thuis zat, Biène 3 jaar later ook. Toen ik weer ging werken had ik er dus 3, die echter wel gescheiden waren.
Nu heb ik er 2, die ook niet samen zitten als ik moet werken. Ze gaan regelmatig mee (en blijven dan in de auto) of ze blijven thuis. Biène binnen, Numa in zijn kennel.
Ik werk op papier 28 uur per week maar in de praktijk meer. Ze komen echter niets tekort. Met Numa train ik 3x per week, Biène gaat dan mee. Ze lopen dagelijks los, krijgen dus voldoende beweging.
Uitlaatservice is voor mij geen optie, maar mijn honden hebben het beter dan honden die 3x per dag een blokje om het huis mogen doen en verder geen aandacht krijgen, ook al zijn ze regelmatig alleen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
gonnie
Zeer actief

SH1990 schreef:
gonnie schreef:Ik weet niet waar je woont maar anders zou je s'middags eens mee kunnen lopen. Wij gaan meestal om half drie naar het Hitlandbos in Nieuwerkerk aan den IJssel.

Kan je zien hoe ze zijn.
Gonnie, wat leuk dat je het aanbiedt! Ik woon zelf helaas niet in de buurt.
Misschien woont er een fokker in je buurt die het goed vindt dat je eens met hun meegaat op een wandeling. Ik heb dat wel vaker gedaan toen ik nog fokte.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Met wat ik nu weet zou ik geen Duitse Pinscher plaatsen bij kinderen.

Het gaat toch best weleens mis of de kinderen moeten ook zeer consequent opgevoed zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Het meeste is al gezegd denk ik. Wil nog wel even benadrukken dat ik de pincher ook niet het meest ideale hondje vind. Er zijn heel veel andere rassen die veel gemoedelijker zijn en ook leuk behendigheid kunnen doen. Je hoeft daarvoor niet meteen een werk ras aan te schaffen. En ik wil nog even zeggen dat voor mijn hond meegaan met de HUS een heus uitje is waarbij ze na afloop hartstikke moe en voldaan is.
billy20
Actief

Ongelezen bericht door billy20 »

Parson jack russel (zo'n hoogbenige) of boerenfox?
Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

kipo schreef:
Alex schreef:
SH1990 schreef:
Dat is de enige juiste reactie. Bovendien ís er geen ideale situatie. Je hebt zin in wandelen en sport met de hond, je hebt de avond al voor hem gereserveerd, je hebt zelfs al oppas! Absolute onzin dat er geen enkele hond geschikt is.

Verder wat Tekkel zegt; ik zou in jouw situatie ook geen pup nemen. Gewoon zo'n lief, sociaal Roemeentje of zo.

Succes!
Nou inderdaad, met een beetje moeite kun je best een hond en een baan combineren. Ideaal? Nee, vast niet, maar ik leef zelf ook niet als God in Frankrijk.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat je geen pup zou moeten nemen. Het lijkt de laatste tijd wel alsof er niemand nog een pup mag, iedereen moet maar een leuke herplaatster (liefst uit het buitenland) nemen. Als je een paar maanden tijd vrij kunt maken, kun je prima een pup in mijn ogen, zeker als je daarna ook nog oppasmogelijkheden hebt.
Oh, zo was het helemaal niet bedoeld en ik wist ook niet dat het hip was om een buitenlandse herplaatser aan te bevelen. Ik redeneerde gewoon vanuit mezelf en vanuit de succesverhalen om me heen. Ik zie gewoon heel veel leuke Roemeentjes, handzame formaatjes, makkelijk te plaatsen bij andere honden want de hondentaal zeer machtig. Dat soort dingen. 't Leek mij makkelijker. Da's alles, van mij 'mag' ze een pup hoor! :mrgreen:

Qua rassen: misschien een parson russell? Middenslag poedel? Iets spanielachtigs?
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Hollandse smoushond vind ik trouwens ook leuk
of gaat je voorkeur uit naar gladharig? Geloof het wel he..
SH1990
geregistreerd lid

Gijsstabij schreef:Hollandse smoushond vind ik trouwens ook leuk
of gaat je voorkeur uit naar gladharig? Geloof het wel he..
Eigenlijk wel ja... [WHITE SMILING FACE]
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”