Maeve schreef:
Ik ga er vanuit dat een DA dan ook let op de lichaamstaal van de hond en niet zozeer de uitleg van de eigenaar. Een beetje ervaren DA kan daar veel meer mee namelijk. En hij zal in zijn vak toch wel geleerd hebben om honden te lezen. Maar inderdaad, bij twijfel gewoon een korfje erom. Dat zou ik helemaal niet erg vinden bij mijn honden. Wel wat overdreven

maar niet erg. Een roesje vind ik wel een ander verhaal.
Tuurlijk, maar volgens mij zijn er best veel eigenaren die die lichaamstaal niet zo geweldig kunnen lezen en naast de lichaamstaal van de hond heb je nog te maken met de eigenaar.
Puur en alleen op grond van wat ik hier lees, zou ik iemand als Renee-uk, Malinois, IngeO (en vast nog wel anderen ook) prima durven te vertrouwen met hun hond(en), maar iemand die je niet kent en die niet zo doortastend lijkt te zijn?
En dan is ook niet elke da even vertrouwd/handig met honden.
renee-uk schreef:
nee dat zal best niet en bij gerede twijfel kan ik het me ook wel voorstellen, maar ik had het toch niet gedaan en een ander gezocht die wel vertrouwde op mijn kennis van het gedrag van mijn eigen honden.
geen hand vol maar een land vol da's gelukkig!
Daarom zei ik al bij twijfel. Maar idd, het is je goed recht en volkomen logisch ook om een da te zoeken die bij je past.