Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amerikaanse Stafford (of kruisingen)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Amerikaanse Stafford (of kruisingen)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jansjepansjekevertje schreef: Het lijkt me niet dat een hond met zijn gedachten in het verleden blijft hangen. Maar gekrenkt zal menigeen wel zijn en daardoor hebben ze toch speciale aandacht nodig.

Daar kun je dus op selecteren. Herplaatsers zijn er overal in alle soorten en maten en met uiteenlopend gedrag. Honden met serieuze gedragsproblemen/moeilijk karakter zijn niet in trek en kosten een stichting tijd, plaats en geld. Dus een fatsoenlijke stichting kijkt zelf ook al naar de plaatsbaarheid van de honden.

Ik heb twee bulgaren die beiden terug zijn gekomen van de adoptanten. Beiden als pup geadopteerd. De één heeft gedragsproblemen, de ander is zo makkelijk als maar kan. En dat zegt niets over de situatie waar ze uit komen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 24 aug 2014 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kirra »

Inderdaad. Bij de zoektocht naar een herplaatser zou ik vooral kijken naar het gedrag en karakter en niet zozeer naar de geschiedenis.
Dat geldt voor zowel buitenlandse als Nederlandse honden.
De ene hond pikt nieuwe dingen heel snel op en past zich snel aan en de andere zal er lang in blijven hangen.
De ene hond zal wel gedragsproblemen krijgen van bepaalde gebeurtenissen en de andere hond weer niet...
En weer andere honden hebben gewoon gedragsproblemen die niet gelinkt kunnen worden aan hun geschiedenis. Het zit soms gewoon in het karakter.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dana, Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Jansjepansjekevertje »

Begrijp wat jullie bedoelen. Geschiedenis an sich zal wellicht niet zo veel zeggen. Maar bij een hond die in een bepaalde situatie (mishandeld e.d.) heeft gezeten en daarna is doorgegaan naar een asiel is misschien verder ook niet zo te veel te zeggen over hoe die het in huis zou doen. Dan weet je eigenlijk dus nog niet wat je zo ongeveer kunt verwachten.

Dus dan denk ik maar gaan voor een stichting die hun honden in opvanggezinnen heeft? Is dat het beste idee? Op welke sites kan ik daarvoor het beste zoeken? En is herplaatsing gewoon via particulieren wel of niet verstandig. Zal natuurlijk ook wel weer altijd verschillend zijn.

Moeilijk wel hoor...
dagmar88
Zeer actief

Jansjepansjekevertje schreef:Begrijp wat jullie bedoelen. Geschiedenis an sich zal wellicht niet zo veel zeggen. Maar bij een hond die in een bepaalde situatie (mishandeld e.d.) heeft gezeten en daarna is doorgegaan naar een asiel is misschien verder ook niet zo te veel te zeggen over hoe die het in huis zou doen. Dan weet je eigenlijk dus nog niet wat je zo ongeveer kunt verwachten.

Dus dan denk ik maar gaan voor een stichting die hun honden in opvanggezinnen heeft? Is dat het beste idee? Op welke sites kan ik daarvoor het beste zoeken? En is herplaatsing gewoon via particulieren wel of niet verstandig. Zal natuurlijk ook wel weer altijd verschillend zijn.

Moeilijk wel hoor...
:ok:

Ja, dat is het ook wel. Je zit er hopelijk nog een flink aantal jaren "aan vast".
Of je nu voor een hond uit het asiel, van een stichting, particulier of via een rasvereniging gaat, het blijft toch opletten. Er zijn nu eenmaal ook slechte asiels, stichtingen, bazen, broodfokkers.
Ik was alleen met mijn honden, dan kun je je wat meer permitteren dan met een gezin natuurlijk.
Neem je tijd, vraag ze gerust de oren van het hoofd, ga een keer kijken.

Niko komt direct van zijn bazen, via marktplaats. Zijn bazen vertelden van alles over hem, waren heel dol op hem en het klikte gewoon.
De stichting van de link die ik hierboven had gegeven staat goed bekend.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Op het forum staan hier http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=256538 websites die zich bezig houden met herplaatsen.
Daar zitten ook stichtingen bij voor buitenlandse honden.

Vergis je niet, soms weten ze meer over buitenlandse honden die in een gastgezin in Nederland zitten dan honden in een Nederlands asiel.
In Nederland worden regelmatig honden op straat gevonden of er moet worden afgegaan op het verhaal van de vorige eigenaar.
Ik zeg niet dat een buitenlandse hond beter is of een hond uit een Nederlands asiel beter is. Het heeft beide zijn voor- en nadelen.

Persoonlijk zou ik niet een hond overnemen van een particulier. Tenzij er hele goede afspraken gemaakt worden en ik er ook vertrouwen in heb dat die nagekomen worden. Wat als het niet gaat thuis? Neemt de persoon de hond dan terug? Is de persoon eerlijk over het verhaal? Is de persoon eerlijk over de reden van herplaatsen?
Dat is echter puur persoonlijk, er zijn genoeg mensen die wel heel gelukkig zijn met de herplaatsing via een particulier.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Tsja... het kan dus gewoon eigenlijk overal alle kanten op.

Wat jullie zeggen idd. Maar 's rustig aan kijken. Het belangrijkste is toch het moment waarop je de hond irl ziet en hoe hij (of zij ;-) ) dan tegenover zijn huisgenoten is en hoe hij op mij als vreemde reageert. Kijken of er een klik is.

Zal 's op de genoemde site kijken en marktplaats staat ook regelmatig open :-)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind zelf toch altijd t belangrijkste dat je een klik hebt met de hond, dan kun je op voorhand al meer hebben dan een hond waar je toch twijfels over hebt.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Paisley schreef:
Hylos schreef:
Ik heb er zelf 1 en denk dat wij het erg getroffen hebben met Xavi.
Ik kan me herinneren dat ik van jou heb gelezen dat je een hond wilde om mee naar de hondenschool te gaan en een hondensport op te pakken, en dat dat niet is gelukt.
Heb je echt je droomhond getroffen, of heb je je aangepast aan de mogelijkheden van je hond?

Dat laatste is ook niets mis mee, maar je moet de flexibiliteit wel kunnen opbrengen om je plannen zo om te gooien.
Waarom zou je geen hondensport kunnen doen met een stafford :denken: Jigzy's zusje liep mee op NK behendigheid dit jaar. Dat lukt je toch echt eerder met een stafford dan met een stabij :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Kirra schreef:Vergis je niet, soms weten ze meer over buitenlandse honden die in een gastgezin in Nederland zitten dan honden in een Nederlands asiel.
In Nederland worden regelmatig honden op straat gevonden of er moet worden afgegaan op het verhaal van de vorige eigenaar.
Ik zeg niet dat een buitenlandse hond beter is of een hond uit een Nederlands asiel beter is. Het heeft beide zijn voor- en nadelen.
Precies. Als je voor een hond uit het buitenland gaat, zou ik ook zoeken naar honden die al in Nederland in een gastgezin verblijven. Dan is snel veel over ze bekend, omdat ze gewoon meedraaien in het dagelijks leven. Dan is al snel duidelijk of ze hond- en menssociaal zijn, los kunnen lopen, hoe ze zijn in de omgang met kinderen en andere huisdieren, of ze zindelijk zijn, etc.

Ik heb veel opvangers uit het buitenland gehad, en dat waren bijna allemaal heel makkelijke, ongecompliceerde, stabiele hondjes. Die hadden beslist geen trauma's of veel ellende meegemaakt, maar waren meer een soort van onbeschreven blad toen ze hier kwamen. De stichtingen waarvoor ik opvang/heb opgevangen keken altijd ter plaatse heel goed naar de plaatsbaarheid van de hond, dus alleen de sociale, ongecompliceerde hondjes worden in de regel naar NL gehaald.
DeDiana
Zeer actief

Valerie schreef:
Paisley schreef:
Hylos schreef:
Ik heb er zelf 1 en denk dat wij het erg getroffen hebben met Xavi.
Ik kan me herinneren dat ik van jou heb gelezen dat je een hond wilde om mee naar de hondenschool te gaan en een hondensport op te pakken, en dat dat niet is gelukt.
Heb je echt je droomhond getroffen, of heb je je aangepast aan de mogelijkheden van je hond?

Dat laatste is ook niets mis mee, maar je moet de flexibiliteit wel kunnen opbrengen om je plannen zo om te gooien.
Waarom zou je geen hondensport kunnen doen met een stafford :denken: Jigzy's zusje liep mee op NK behendigheid dit jaar. Dat lukt je toch echt eerder met een stafford dan met een stabij :mrgreen:
Ik ken verschillende staffords op mijn hondenschool die het echt heel leuk doen bij behendigheid. Maar ze zullen er niet allemaal voor in de wieg gelegd zijn. Zoals ik het lees van Hylos, is Xavi daar misschien wat te eigenwijs/zelfstandig voor. Kortom: ras zegt ook niet alles, je hebt ook altijd nog individuele verschillen natuurlijk.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Devel schreef:
dagmar88 schreef:
Devel schreef:Darko is nog maar 10maanden dus nog jong. Maar dat met ogen in rug te moeten hebben vindt ik ook overdreven.
De rottieskonden nooit met andere honden maar ik liep echt niet gestresst hoor. De meeste liepen om. Ideaal dus enanders keerde wijons om.

Darko doet nu nog niks op andere honden ook niet als ze blaffen dat doet hem niks... maarja als jehetniet belangrijk vinddat je hond niet met andere honden kan. Is het een prima ras. Los lopen kan ook op plekken of tijden waar niemand komt.

Da's nogal makkelijk met een jonge hond of hond waar die hond gerichte agressie niet zo sterk in zit. Rottweilers zijn geen vergelijk, "niet met andere honden kunnen" ook niet.
Hier is dat de afgelopen vijf jaar gewoon zo, altijd. Niets overdrevens aan.
Daarom zeg ik... hij is nog jong maar ken staffs die ze nog niet op afstand kunnen luchten
Devel was hond agressief. Daar liep ik alleen mee als het rustig was. Die kon ook geen luchten of zien..maar dan nog stresserig rond lopen? Nee hoor. Als er honden komen is roeien met wat je hebt... kort houden.. omdraaien en als de hond eigenwijs is omdat hij losloopt en eigenaar niet luistert door terug te roepen, krijgt hij maatje 38 :lol1:

Gelukkig nooit gebruik van hoeven maken..
Hij is pas 1,5 he? De man hier even verder op zei ook zo vrolijk dat zijn stafford van 3 jaar zo fijn met alle honden overweg kon en niet begreep dat ik niet wilde dat deze met Lotje speelde en ik hem ontliep omdat de hond altijd los liep. Hoor ik vorige week van een andere hondeneigenaar hier in het dorp, dat zijn 'lieve' hondje wat gaatjes in een andere hond heeft gemaakt. De hond loopt nu gelukkig aan de lijn.

Aan TS neem een gezellige hond waar straks je kinderen ook mee kunnen gaan wandelen en je niet met argusogen hoeft rond te lopen of het wel goed gaat. Een herplaatser (stafford) zou ik al helemaal niet doen, je hebt geen flauw idee hoe de hond is, en ook al krijg je lovende berichten erover, ik zou ze voor geen 5 cent geloven.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Waarom altijd zo negatief over dit soort rassen. Opvoeding doet een hoop hoor. Ondanks dat darko een puber is met puber buitjes is het een lieve hond. Iemand met ervaring zou daar prima mee uit kunnen.
Valerie
Zeer actief

Nou ja voordat je een hond koopt kun je er ook een rondje mee lopen. Dan weet/zie je genoeg.
Zat sociale staffs te vinden hoor.
Devel

Ja duh. Daar heb ik het ook niet over. Het gebeuren over een herplaatser dat zo negatief wordt neergezst. Wij hebben gelukkig hele eerlijke mensen getroffen.
Valerie
Zeer actief

DeDiana schreef: Ik ken verschillende staffords op mijn hondenschool die het echt heel leuk doen bij behendigheid. Maar ze zullen er niet allemaal voor in de wieg gelegd zijn. Zoals ik het lees van Hylos, is Xavi daar misschien wat te eigenwijs/zelfstandig voor. Kortom: ras zegt ook niet alles, je hebt ook altijd nog individuele verschillen natuurlijk.
Ik reageerde niet op Hylos :wink: daarnaast kan je hond wel geschikt zijn, als baas moet je het ook maar kunnen :wink:
Neeltje

Devel schreef:Waarom altijd zo negatief over dit soort rassen. Opvoeding doet een hoop hoor. Ondanks dat darko een puber is met puber buitjes is het een lieve hond. Iemand met ervaring zou daar prima mee uit kunnen.
Dat zei die meneer hier ook, hij had er zo voor gezorgd dat ze met alle hondjes overweg kon, ja ja, het hondje was alleen nog niet volwassen. Toen hij zei dat ze 3 jaar was, wist ik meer dan genoeg, mooi uit de weg gaan. Het zou Lotje maar zijn geweest die even in de weg had gestaan en was geperforeerd. Hij was op bezoek bij vrienden die ook een hondje hadden. In hoeverre dat hondje is toegetakeld, weet ik niet, maar schijnbaar genoeg om zijn hond voortaan aan de lijn te houden.
DeDiana
Zeer actief

Valerie schreef:
DeDiana schreef: Ik ken verschillende staffords op mijn hondenschool die het echt heel leuk doen bij behendigheid. Maar ze zullen er niet allemaal voor in de wieg gelegd zijn. Zoals ik het lees van Hylos, is Xavi daar misschien wat te eigenwijs/zelfstandig voor. Kortom: ras zegt ook niet alles, je hebt ook altijd nog individuele verschillen natuurlijk.
Ik reageerde niet op Hylos :wink: daarnaast kan je hond wel geschikt zijn, als baas moet je het ook maar kunnen :wink:
Ja, dat is zeker waar ;-)
Neeltje

Valerie schreef:Nou ja voordat je een hond koopt kun je er ook een rondje mee lopen. Dan weet/zie je genoeg.
Huh??? Je weet na een rondje lopen genoeg over een hond die je nog niet kent???? Je mag dan misschien heel veel hondenkennis hebben, ik ken je verder niet, maar dan zou je ook moeten weten dat een nieuwe hond zeer zeker in het begin nog niet zijn echte karakter zal laten zien en dat dit pas duidelijk wordt als de hond zich thuis voelt. Ontpoppen heet zoiets geloof ik.
Valerie
Zeer actief

Neeltje schreef:
Valerie schreef:Nou ja voordat je een hond koopt kun je er ook een rondje mee lopen. Dan weet/zie je genoeg.
Huh??? Je weet na een rondje lopen genoeg over een hond die je nog niet kent???? Je mag dan misschien heel veel hondenkennis hebben, ik ken je verder niet, maar dan zou je ook moeten weten dat een nieuwe hond zeer zeker in het begin nog niet zijn echte karakter zal laten zien en dat dit pas duidelijk wordt als de hond zich thuis voelt. Ontpoppen heet zoiets geloof ik.
Genoeg om mee te beginnen :19: de rest van het gedrag kan toch veranderen bij een nieuwe eigenaar. Je ziet echter vrij snel of een hond vriendelijk is naar andere honden of niet.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

1 van Chuck's vriendinnen is een amstaff teefje van bijna 2 jaar. Heel lief, heel sociaal, maar, ze heeft wel een heel kort lontje. Gisterenochtend liep er een klein reutje met ons mee wat aan het patsen was bij haar en daar reageerde ze wel erg fel op.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: Je ziet echter vrij snel of een hond vriendelijk is naar andere honden of niet.
Maar waarom zou je, als je een leuke gezinshond zoekt, beginnen aan een hond waarbij je maar moet afwachten of hij zich niet ontpopt tot killer?
Je kunt een volwassen hond kopen :19: dan ontpopt er niets. Verder vind ik dat als je een stafford neemt je echt voor het ras moet gaan. En ja dan is er niets aan de hand. Als je niet compleet verliefd op ze bent kun je beter een deurtje verder kijken.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zou geen Stafford (achtige) willen.
Sommige mensen moeten, door de vele negatieve ervaringen wijzer geworden, bepaalde rassen nou eenmaal niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Valerie schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef: Je ziet echter vrij snel of een hond vriendelijk is naar andere honden of niet.
Maar waarom zou je, als je een leuke gezinshond zoekt, beginnen aan een hond waarbij je maar moet afwachten of hij zich niet ontpopt tot killer?
Je kunt een volwassen hond kopen :19: dan ontpopt er niets. Verder vind ik dat als je een stafford neemt je echt voor het ras moet gaan. En ja dan is er niets aan de hand. Als je niet compleet verliefd op ze bent kun je beter een deurtje verder kijken.
Dat moet je bij ieder ras ervoor gaan, want daarom kies je een ras. Maar je moet niet je ogen sluiten voor gedrag waar niet iedere hondenbezitter op zit te wachten. Je moet daar gewoon eerlijk in zijn. Als ik hier de Franse Bulldog ga aanprijzen als heerlijke gezinshond, wat het als karakter ook is, zal ik toch ook de gezondheidssituatie moeten vertellen en niet zeggen, oh dat moet je maar op de kop toe nemen want als je voor het ras kiest moet je er voor gaan en anders een deurtje verder kijken??? Nee, bij de keuze van een ras moet je niet alleen met je hard, maar ook met je hoofd kiezen en kijken waarom je de hond wilt, in wat voor situatie je zit, wat wil je met de hond. Dat zijn de dingen die je in ogenschouw moet nemen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ts, heb je niet iemand met wat algemene hondenkennis die met je mee kan gaan als je eventueel gaat kijken bij een hond?
het kan best goed zijn om iemand bij je te hebben die met een open blik naar de hond in kwestie kan kijken, juist omdat zo iemand minder gauw vertederd zal zijn en wat objectiever dan wanneer de hond voor jezelf is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief

Neeltje schreef:
Valerie schreef:
Nanna schreef:
Dat moet je bij ieder ras ervoor gaan, want daarom kies je een ras. Maar je moet niet je ogen sluiten voor gedrag waar niet iedere hondenbezitter op zit te wachten. Je moet daar gewoon eerlijk in zijn. Als ik hier de Franse Bulldog ga aanprijzen als heerlijke gezinshond, wat het als karakter ook is, zal ik toch ook de gezondheidssituatie moeten vertellen en niet zeggen, oh dat moet je maar op de kop toe nemen want als je voor het ras kiest moet je er voor gaan en anders een deurtje verder kijken??? Nee, bij de keuze van een ras moet je niet alleen met je hard, maar ook met je hoofd kiezen en kijken waarom je de hond wilt, in wat voor situatie je zit, wat wil je met de hond. Dat zijn de dingen die je in ogenschouw moet nemen.
Klopt en dat gaat beide kanten op. Niet iedereen zoekt een pluche hond.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Ik ben niet op zoek naar een pluchehond want dan was ik de speelgoedzaak wel ingelopen. Volgens mij zijn honden altijd dieren met een eigen karakter en zowel plus- als minpunten.

Maar ik ga niet op zoek naar een hond om vervolgens te gaan hopen er geen ellende mee te krijgen. Het zal best allemaal een stuk genuanceerder liggen dan her en der wordt geroepen. En iemand met kennis zal er best een goede hond aan hebben. Maar ik vind het gewoon het risico niet waard. Ik wil een hond waar mijn kinderen ook mee vooruit kunnen.

En ik ga ook niet voor een bepaald ras maar een bepaalde hond. De klik moet er gewoon zijn.
Devel

Nanna schreef:
Waarom moeten honden maar altijd met andere honden gaan? Altijd dat gedoe. Ik ben blij dat hier geen 100 mensen langs komen met honden waar je dan een babbeltje mee moet maken. Gezinshonden zijn het prima en op geselecteerd gefokt alleen niet om sociaal te zijn richting andere honden.

Liever een sociale gezinshond die echt voor zijn gezin klaarstaat en minder met andere honden gaat als een labrador die met andere hondjes speelt en een hap in een gezichtje geeft..

daarnaast weet je ook niet wat je met een lab collie enz..treft.. mijn ma heeft ooit eens een stabij op proef gehad mijn zusje zat op de bank te te kijken. Hond komt langs en hap in haar arm. Wil je zoiets wel aanbevelen?
Laatst gewijzigd door Devel op 24 aug 2014 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Devel

Jansjepansjekevertje schreef:Ik ben niet op zoek naar een pluchehond want dan was ik de speelgoedzaak wel ingelopen. Volgens mij zijn honden altijd dieren met een eigen karakter en zowel plus- als minpunten.

Maar ik ga niet op zoek naar een hond om vervolgens te gaan hopen er geen ellende mee te krijgen. Het zal best allemaal een stuk genuanceerder liggen dan her en der wordt geroepen. En iemand met kennis zal er best een goede hond aan hebben. Maar ik vind het gewoon het risico niet waard. Ik wil een hond waar mijn kinderen ook mee vooruit kunnen.

En ik ga ook niet voor een bepaald ras maar een bepaalde hond. De klik moet er gewoon zijn.
verdiept i dit ras? Ze worden niet voor niets the nanny dogs genoemd.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Die term kende ik idd Devil. Ik weet dat ze heel goed met kinderen gaan. Maar jij kent mijn kinderen niet ;-)

Buiten dat ze niet heel consequent zijn staan de deuren hier nog wel eens per ongeluk langer open dan de bedoeling is. En wat m.b.t. wandelen? Ik denk niet dat ik er blij van zou worden mochten ze dat willen. Terwijl dat wel is wat ze (af en toe, laten we wel wezen. Het moet niet koud zijn of regenen want dan is er playstation :P) willen.
dagmar88
Zeer actief

Devel schreef:
Jansjepansjekevertje schreef:Ik ben niet op zoek naar een pluchehond want dan was ik de speelgoedzaak wel ingelopen. Volgens mij zijn honden altijd dieren met een eigen karakter en zowel plus- als minpunten.

verdiept i dit ras? Ze worden niet voor niets the nanny dogs genoemd.
Kom jij daar over een jaar of twee nog maar eens over vertellen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”