ja inderdaad dat ben ik helemaal met je eens, heel af en toe laten we hem even loslopen in een hondenveldje om toch even lekker zn energie kwijt te kunnen dat vind hij helemaal geweldig en neemt het er dan ook lekker van. dat gaan we hem zeker niet ontnemen, dan hebben we eerst wel even een klein rondje gelopen om zn spieren wat op te warmen en dan de dag erna lekker rustig aan doenInge O schreef:of hij zichzelf wel of niet spaart heeft natuurlijk ook te maken met de motivatie van het moment : een beetje sloffen aan de lijn is niet echt megaleuk dus dan gaat hij wel moeilijk lopen en als hij dingen kan doen die hij heel fijn vindt is de pijn minder belangrijk en voelt hij ze ook minder door de adrenaline van het moment.mariekebrand schreef:ja hij geeft toe door het mank lopen maar hij gedraagt zich er niet na, dat bedoel ikhij gedraagt zich buiten nog als een jonge pup en rent alle kanten op, en binnen gaat hij ook echt niet in zn mand liggen, hij blijft maar doorgaan. ik kan hem moeilijk de halve dag in zn bench doen, zolang ie mij hoort gaat hij alleen maar piepen. ik vind het gewoon heel lastig om voor hem te moeten beslissen wat op dat moment het beste is
ik zou hem ook niet beperken hoor, dat lost zijn probleem niet op en wat heeft hij dan nog voor een leven?
hebben die artsen die hem hebben beoordeeld hem eigenlijk ooit wel eens zien lopen zoals op dit filmpje?
ja bij de dierenarts hebben we ook buiten een rondje gelopen maar die zeiden eigenlijk grofweg als het niet slechter word dan dit en als hij verder nog gewoon lol in het leven heeft en alles nog wil houd ie het nog max. ongeveer 3 jaar vol