Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik fout als hond bijt??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Ben ik fout als hond bijt??

Ongelezen bericht door Dinos »

Tara schreef:Ik snap eigenlijk al niet dat deze vraag überhaupt nog gesteld wordt.
Niks op tv misschien?
Ga lekker in je eigen potje roeren, je hoeft niet te reageren.
En met 5 kinderen 4 honden en grote tuin heb ik geen t.v nodig voor jouw informatie
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Dinos schreef: Dus je kan geen één hond zonder muilkorf meenemen naar de winkel want je weet niet wat mensen doen, pesten stokje prikken,oren trekken etc etc. En aangezien er op elke hond een stop zit kan en mag je hem dus nooit een seconde uit het oog c.q lijnafstand laten.
Jawel dat kan wel, ik heb het jaren gedaan in A'dam. Alleen ik liet mijn hond los buiten liggen. Mochten er randdebielen komen die hem aan z'n oren wilden trekken, hem met stokjes wilden prikken of anderszins tergen dan kon mijn hond zich vrijelijk verwijderen van die plek.

Edit: ik lees net je laatste post Dinos - met daarin het woordje strafrechtelijk. Mijn reactie is geheel persoonlijk en ik zou er wat strafrecht betreft vooral geen enkele waarde aan hechten :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jokkebrok op 13 aug 2014 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dinos

Caro. schreef:Oei oei :schrik:
Hoe haal je het in je hoofd om een hond die snel bijt zonder toezicht buiten te laten waar mensen en kinderen voorbij komen.
Echt, ik snap het niet :19: en daar bovenop val je dan nog die moeder aan en zegt dat het vast 'Gods wil is dat haar kind haar
gezichtje nog heeft'. In ieder geval lag het niet aan jouw bekwaamheid, dat is zeker.

Ik wil niet lullig doen, zal het vast wel doen, maar hoe kom je erop om zoiets te doen en dan nog te denken dat het jouw
fout niet is als er iets gebeurt :oohja:
Lul maar lekker met grote geheel mee.
Als ik een hondje water ga geven die vast staat vragen jullie waar ik in hemelsnaam mee bezig ben, nu gaat er iemand naar mijn hondjes ook niet goed.
Geef in godsnaam gewoon je eigen mening en loop niet als stelletje kudde dieren achter elkaar aan.
De vraag was ben je fout, strafrechtelijk gezien, dat heb ik er niet bij gezet dus schiet me maar af.
Wat jullie er persoonlijk van vinden boeit me niet zo zeer.
Dinos

Jokkebrok schreef:
Dinos schreef: Dus je kan geen één hond zonder muilkorf meenemen naar de winkel want je weet niet wat mensen doen, pesten stokje prikken,oren trekken etc etc. En aangezien er op elke hond een stop zit kan en mag je hem dus nooit een seconde uit het oog c.q lijnafstand laten.
Jawel dat kan wel, ik heb het jaren gedaan in A'dam. Alleen ik liet mijn hond los buiten liggen. Mochten er randdebielen komen die hem aan z'n oren wilden trekken, hem met stokjes wilden prikken of anderszins tergen dan kon mijn hond zich vrijelijk verwijderen van die plek.
Ja dat is een goede en zou Dinos wel kunnen, mist er geen loopse teef langs zijn neus wandeld.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ja, je bent fout als je hond bijt.
En daar waar vroeger werd gezegd dat je dan maar met je tengels van een vreemde hond af moet blijven die buiten al dan niet met eigenaar loopt, is dat tegenwoordig niet meer zo en zien veel mensen zo'n hond graag uit het straatbeeld verdwijnen dus worden er meldingen gemaakt als het even tegen zit. Of een ander nu wel of niet iets gemeens deed naar de hond toe (of naar de eigenaar toe).
En ook ik nam de honden wel mee voor een wandeling en even wat halen bij de apotheek waar ze even wat afgelegen aflagen, of even snel een afhaal ophalen. En ik kon ook wat narrig worden als mensen de honden niet gewoon lieten liggen waar ze lagen maar er persé heen moesten. Nooit wat gebeurd maar iets te vaak voor gekke dingen gestaan, maar goed, ook toen ik eens even snel pinde bij een automaat met de honden voor me. Ineens een peuter om de nek van mijn niet al te kleine honden :80:.
Het is niet leuk, maar inmiddels weet ik dat het dus kan gebeuren omdat veel mensen dieren als publiek bezit zien die altijd vriendelijk zijn :mrgreen:
Aan mij de keus om ze even te laten wachten, bij me te hebben ook als ik even wil pinnen of zo.. maar ook aan mij om te zorgen dat ze dan anderen geen kwaad doen.
Het is nogmaals zo dat je ten alle tijden verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond. Maar nog steeds dat vroeger mensen iets makkelijker hun schouders ophaalden bij een snauw of grauw van een hond jegens kind of volwassen mens.
Dinos

Tara schreef:
Dinos schreef: Geef in godsnaam gewoon je eigen mening en loop niet als stelletje kudde dieren achter elkaar aan.
Nou, misschien hebben heel veel mensen onafhankelijk van elkaar wel dezelfde mening. Dat kán hoor. :wink:
Ja dat kan zeker, is geen probleem hoor, alleen na drie keer dom hoor, snap ik dit wel.
Het zelfde riedeltje wat men er persoonlijk van vindt vraag ik ook niet, alleen of ik fout zou zijn als er gebeten wordt.Maar ik had er niet strafrechtelijk bij gezet dom dom dom.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Kruimel53 schreef:Als je hond in je eigen huis een inbreker bijt ben je aansprakelijk voor de schade. Ook al was die persoon daar zonder toestemming en heb je overal waarschuwingen hangen. Wat wel kan is dat de rechter de aansprakelijkheid vermindert wegens eigen schuld van het slachtoffer. Maar het hoeft niet.
Meen je dat nou echt. Als ik niet thuis ben en een inbreker komt mijn huis binnen en mijn hond bijt hem, dan zou ik aansprakelijk zijn voor schade.
Kijk, hiervoor heb ik nu heel specifiek voor een waakhond gekozen. Dat geld trouwens ook als ik thuis ben en slaap. Vanwege een opgelopen letsel ben ik aan een kant doof geworden. Als ik op mijn gezonde oor lig hoor ik niets. Maar mijn hond wel. Als die een inbreker bijt kan ik dat natuurlijk niet horen. En kan ik dus ook niet ingrijpen. Als ik na een tijdje me zou omdraaien dan hoor ik dat natuurlijk wel. Dan zeg ik natuurlijk tegen mijn hond dat hij moet stoppen met bijten. Naar mijn mening heb ik dan aan mijn inspannings verplichtingen voldaan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik laat mn honden nooit onbeheerd achter, behalve op wedstrijden. Maar dan liggen ze in een tent of achter een net en aan een pin.
Wolfsblut
Zeer actief

moosje schreef:
Inger1993 schreef:Het zou fijn zijn als iedereen beseft dat je een vreemde hond niet zomaar aait.
Mijn honden dragen tuigjes en halsbanden waarop duidelijk staat 'niet aaien'. En tóch gebeurd het regelmatig dat mensen het toch proberen.
Tachtig procent van de mensen schijnt dom te zijn. Daarom hebben fabrikanten tuigjes ontworpen met niet aaien erop. En dan toch aaien= Dan val je in een andere categorie dan de gewone dommen volgens mij.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt er beter de tekst opzetten van "aaien mag en graag " dan zal het een stuk minder worden.
Mensen schijnen door een verbod van iets niet mogen juist gemotiveerd te worden om het wel te doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dinos

Wolfsblut schreef:
Kruimel53 schreef:Als je hond in je eigen huis een inbreker bijt ben je aansprakelijk voor de schade. Ook al was die persoon daar zonder toestemming en heb je overal waarschuwingen hangen. Wat wel kan is dat de rechter de aansprakelijkheid vermindert wegens eigen schuld van het slachtoffer. Maar het hoeft niet.
Meen je dat nou echt. Als ik niet thuis ben en een inbreker komt mijn huis binnen en mijn hond bijt hem, dan zou ik aansprakelijk zijn voor schade.
Kijk, hiervoor heb ik nu heel specifiek voor een waakhond gekozen. Dat geld trouwens ook als ik thuis ben en slaap. Vanwege een opgelopen letsel ben ik aan een kant doof geworden. Als ik op mijn gezonde oor lig hoor ik niets. Maar mijn hond wel. Als die een inbreker bijt kan ik dat natuurlijk niet horen. En kan ik dus ook niet ingrijpen. Als ik na een tijdje me zou omdraaien dan hoor ik dat natuurlijk wel. Dan zeg ik natuurlijk tegen mijn hond dat hij moet stoppen met bijten. Naar mijn mening heb ik dan aan mijn inspannings verplichtingen voldaan.
Alleen en begrijp me niet verkeerd wolfsblut alleen om die reden zou ik ook wel zo,n oor willen :lol1:
Helaas als je hond bijt als je thuis bent ben je fout, evenals je zelf fout bent als je iets te ruw bent met ons inbrekertje.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ik ga toch maar reageren(niets beters te doen).
ik vind ook dat je dan fout zit, en ik zou zelf nooit 1 van mijn honden bij een winkel alleen vastleggen buiten. er worden veel honden gestolen de laatste tijd, ze kunnen je hond pijn doen, of de hond kan iemand bijten, los schieten en een auto-ongeluk veroorzaken, enz.
ja, tommy kan bijten, dus moet hij die kans niet(meer) krijgen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik snap eigenlijk niet dat je ervan uit gaat dat iedereen wel weet dat je een onbekende, vastliggende hond niet moet aaien. Heel veel kleine kindjes willen hondjes aaien, en al helemaal als ze zieligjes alleen voor de winkel liggen. Vaak kan dat ook prima. Begeleid. En dan wel graag door mijzelf ipv door een moeder die niets van honden weet.

Paar jaar geleden hadden we hier een tuinfeestje (12,5 jaar getrouwd). Buren waren ook uitgenodigd, maar de overburen namen ongevraagd hun vervelende dwarse tweelingzoontjes mee (jaar of 2, 3, 4 denk ik). Daar was ik niet blij mee. De honden waren al uit hun doen - door die mensenmassa - maar iedere keer als ze dachten een veilig rustig plekje gevonden te hebben, liep die tweeling weer op ze af. Ik heb de ouders 3x gezegd dat ze zelf op hun blagen moesten letten, en dat ik wilde dat ze de honden met rust lieten. "Jaja", maar ze hadden er geen oog hoor.
En toen ik zag dat ze dus weer op Miep afliepen met een beker water of weet ik wat, en ik zag dat Miep het echt zat werd, heb ik de jochies aan de arm gepakt en bij de ouders op het terras gepoot. Daarblijven, en anders wil ik graag dat jullie met zijn vieren weggaan. Ik gaf zelf een feestje, met allemaal mensen waar ik veel mee bij te praten had. Honden konden prima gewoon daarom heen keutelen en hun rust vinden, mits ze daar niet in gestoord worden door een grijpgrage tweeling waar ouders niets over te zeggen hadden. Ik vond het zelf eigenlijk achteraf ook wel verwonderlijk dat de honden nog niet eens gesnept hebben.

Maar goed. Als dat was gebeurt was het wel mijn verantwoordelijkheid, en waren wij erop aangekeken. Al was het mijn tuin, waren de kinderen niet uitgenodigd en heb ik de ouders een paar keer gewaarschuwd. Dan ben ik dus inderdaad fout, hoe krom ook.
Dinos

Marion. schreef:Ik snap eigenlijk niet dat je ervan uit gaat dat iedereen wel weet dat je een onbekende, vastliggende hond niet moet aaien. Heel veel kleine kindjes willen hondjes aaien, en al helemaal als ze zieligjes alleen voor de winkel liggen. Vaak kan dat ook prima. Begeleid. En dan wel graag door mijzelf ipv door een moeder die niets van honden weet.

Paar jaar geleden hadden we hier een tuinfeestje (12,5 jaar getrouwd). Buren waren ook uitgenodigd, maar de overburen namen ongevraagd hun vervelende dwarse tweelingzoontjes mee (jaar of 2, 3, 4 denk ik). Daar was ik niet blij mee. De honden waren al uit hun doen - door die mensenmassa - maar iedere keer als ze dachten een veilig rustig plekje gevonden te hebben, liep die tweeling weer op ze af. Ik heb de ouders 3x gezegd dat ze zelf op hun blagen moesten letten, en dat ik wilde dat ze de honden met rust lieten. "Jaja", maar ze hadden er geen oog hoor.
En toen ik zag dat ze dus weer op Miep afliepen met een beker water of weet ik wat, en ik zag dat Miep het echt zat werd, heb ik de jochies aan de arm gepakt en bij de ouders op het terras gepoot. Daarblijven, en anders wil ik graag dat jullie met zijn vieren weggaan. Ik gaf zelf een feestje, met allemaal mensen waar ik veel mee bij te praten had. Honden konden prima gewoon daarom heen keutelen en hun rust vinden, mits ze daar niet in gestoord worden door een grijpgrage tweeling waar ouders niets over te zeggen hadden. Ik vond het zelf eigenlijk achteraf ook wel verwonderlijk dat de honden nog niet eens gesnept hebben.

Maar goed. Als dat was gebeurt was het wel mijn verantwoordelijkheid, en waren wij erop aangekeken. Al was het mijn tuin, waren de kinderen niet uitgenodigd en heb ik de ouders een paar keer gewaarschuwd. Dan ben ik dus inderdaad fout, hoe krom ook.
Ik weet niet maar ik ben redelijk op leeftijd , en vroeger hoorde dit bij je opvoeding net als geen meisjes slaan en opstaan voor ouderen enz enz
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dinos schreef:Ik weet niet maar ik ben redelijk op leeftijd , en vroeger hoorde dit bij je opvoeding net als geen meisjes slaan en opstaan voor ouderen enz enz
Nou nee hoor. Waarom zouden ouders - die zelf al helemaal niets met honden hebben - kinderen opvoeden in de hondse taal? Die kennen ze zelf niet eens. Je moet niet je eigen normen en opvoeding langs de lat van anderen leggen hoor.
Of ben jij allround, en kreeg je bij je opvoeding bv ook mee hoe je je hoort te gedragen als er een symphonie van Bach op de radio is?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dinos schreef:
Marion. schreef:Ik snap eigenlijk niet dat je ervan uit gaat dat iedereen wel weet dat je een onbekende, vastliggende hond niet moet aaien. Heel veel kleine kindjes willen hondjes aaien, en al helemaal als ze zieligjes alleen voor de winkel liggen. Vaak kan dat ook prima. Begeleid. En dan wel graag door mijzelf ipv door een moeder die niets van honden weet.

Ik weet niet maar ik ben redelijk op leeftijd , en vroeger hoorde dit bij je opvoeding net als geen meisjes slaan en opstaan voor ouderen enz enz
Bij mijn opvoeding hoorde het ook inderdaad.
Ik ben één keer in mijn leven gebeten door een hond, en dat was toen ik als drie- of vierjarige een poedeltje wilde aaien dat vastgebonden bij een winkel stond te wachten. Dat was direct 'hap!'. Mijn moeder vond dat toen een goede, wijze les voor mij; het was mijn fout want ik mocht niet zomaar vreemde hondjes aaien. Er werd ook verder absoluut geen drama van gemaakt (door mijn moeder althans: ik moest een tetanusspuit en daar maakte ik wel een drama van :mrgreen: ).
Wat dat betreft wordt daar nu vaak wel echt anders mee omgegaan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je bent altijd verantwoordelijk voor je hond. Da's heel simpel toch?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Is ook wel echt zo... naar mijn idee zijn er steeds meer hondenhaters die ook nog gesteund worden door de gemeente.
Mensen met honden mogen steeds minder, en elk incident wordt tegen alle hondengebruikers gebruikt.

Heel triest, maar des te meer reden om te bewijzen dat de meeste honden zich netjes gedragen.
Dat vereist wel veel opvoeding en houden aan de regeltjes.
- Poep ruimen;
- Honden zo nodig muilkorven;
- Aanlijnen etc.;
Wolfsblut
Zeer actief

Dinos schreef:
Wolfsblut schreef:
Alleen en begrijp me niet verkeerd wolfsblut alleen om die reden zou ik ook wel zo,n oor willen :lol1:
Helaas als je hond bijt als je thuis bent ben je fout, evenals je zelf fout bent als je iets te ruw bent met ons inbrekertje.
Zou ik met zo´n oor weg komen bij de rechter als mijn hond een inbreker gebeten zou hebben. Ja en met inbrekertjes aanpakken, ik weet nu hoe het wel moet. In elk geval geen politie inschakelen. Valt me trouwens de laatste jaren wel op dat ze veel dooien overal vinden. In de krant staan dan foto´s afgebeeld met de vraag of iemand die dooien kent.. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de slachtoffers slimmer zijn geworden en niet langer als dader veroordeelt willen worden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Sanner schreef:Oei, een hond die zal bijten zou ik sowieso niet zonder toezicht buiten vast leggen. Het is zeer voorspelbaar dat kinderen of zelfs volwassenen aan je honden gaan zitten.
En ja, dan ben jij fout.

Dat.

Ik zou werkelijk geen enkele hond zonder toezicht vast leggen.
Als ik boodschappen doe blijft Toots thuis.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nou, naast dat je hond een ander wat kan doen zou ik als de dood zijn dat mijn hond gestolen zou worden :ugh:
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Hilde schreef:Nou, naast dat je hond een ander wat kan doen zou ik als de dood zijn dat mijn hond gestolen zou worden :ugh:
Dat is ook altijd mijn grote angst. Dat je uit de winkel komt en je hond is weg. Ik doe het om die reden dus ook nooit mijn hond buiten de winkel achterlaten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Inger1993 schreef:
Is ook wel echt zo... naar mijn idee zijn er steeds meer hondenhaters die ook nog gesteund worden door de gemeente.
Mensen met honden mogen steeds minder, en elk incident wordt tegen alle hondengebruikers gebruikt.

Heel triest, maar des te meer reden om te bewijzen dat de meeste honden zich netjes gedragen.
Dat vereist wel veel opvoeding en houden aan de regeltjes.
- Poep ruimen;
- Honden zo nodig muilkorven;
- Aanlijnen etc.;
Kan mij best voorstellen dat mensen een pleurishekel aan honden hebben. Daar maken heel veel hondeneigenaren het ook wel naar.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Dinos schreef:
bouvierpoedel schreef:Zelfs in je eigen huis/tuin ben je nog verantwoordelijk. Zelfs als iemand anders jouw hond uitlaat en iemand grijpt.
Nee dit is niet waar Kees ,
Als ik weg ben en ik heb officiële waarschuwingsborden hangen, de boel is afgesloten en men komt dan binnen mag de hond bijten.
Als ik op dat moment thuis ben mag het weer niet omdat ik de hond onder apel heb moeten staan.

Ik mag hopen dat dat niet zo is. Dat je dan ook zelf de schuldige bent.

Hier zitten ze regelmatig met droog weer lekker in de tuin. Aan het einde heb ik het afgesloten en een hek, met vierkante vlakken.

Onze overbuurkinderen komen regelmatig (als ik net thuis kom met de honden) Kaz aaien. Ze weten héél goed dat Fay niet geaaid mag worden. Al een jaar is dat heel erg duidelijk en alle kindjes en ouders uit de buurt weten dit.

En tóch een paar weken terug zie ik het overbuurmeisje haar handen door het hek steken om Fay te aaien.

Ik naar buiten, nogmaals uitgelegd, en dat ze het niet meer mag doen. Ook wel even wat strenger dan normaal. Zit ik op de bank met Saartje, kijk ik door het raam, doet ze het gewoon wéér. Nu zal Fay niet zomaar bijten maar ik vertrouw het gewoon niet.

Ik kon niet opstaan dus heb de overbuurvrouw de eerst volgende keer verteld hoe of wat en zij zou het nogmaals tegen haar dochter zeggen.

Nou als ik dán nog verantwoordelijk word gehouden is het echt belachelijk. Mijn tuin, mijn terrein.
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:
Dinos schreef:
bouvierpoedel schreef:Zelfs in je eigen huis/tuin ben je nog verantwoordelijk. Zelfs als iemand anders jouw hond uitlaat en iemand grijpt.
Als ik weg ben en ik heb officiële waarschuwingsborden hangen, de boel is afgesloten en men komt dan binnen mag de hond bijten.
Als ik op dat moment thuis ben mag het weer niet omdat ik de hond onder apel heb moeten staan.

Hier zitten ze regelmatig met droog weer lekker in de tuin. Aan het einde heb ik het afgesloten en een hek, met vierkante vlakken.

Onze overbuurkinderen komen regelmatig (als ik net thuis kom met de honden) Kaz aaien. Ze weten héél goed dat Fay niet geaaid mag worden. Al een jaar is dat heel erg duidelijk en alle kindjes en ouders uit de buurt weten dit.

En tóch een paar weken terug zie ik het overbuurmeisje haar handen door het hek steken om Fay te aaien.

Ik naar buiten, nogmaals uitgelegd, en dat ze het niet meer mag doen. Ook wel even wat strenger dan normaal. Zit ik op de bank met Saartje, kijk ik door het raam, doet ze het gewoon wéér. Nu zal Fay niet zomaar bijten maar ik vertrouw het gewoon niet.

Ik kon niet opstaan dus heb de overbuurvrouw de eerst volgende keer verteld hoe of wat en zij zou het nogmaals tegen haar dochter zeggen.

Nou als ik dán nog verantwoordelijk word gehouden is het echt belachelijk. Mijn tuin, mijn terrein.
Jij blijft verantwoordelijk als je hond bijt.
Je hebt namelijk niet voldoende gedaan om te voorkomen dat jouw hond niet kan bijten.
Kinderen kunnen zomaar hun handen door het gaas steken en dat terwijl jij weet dat je hond zou kunnen bijten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

klopt wat BP zegt fafo. jouw hond, jouw verantwoordelijkheid. als er een risico is moet jij dat verminderen. dus die hond niet buiten of zorgen dat er geen handjes bij kunnen komen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn honden buiten, ik ook, zo simpel is t, ze zijn hier nooit buiten zonder toezicht, gewoon omdat ik mensen niet vertrouw, die doen soms hele domme/rare en nare dingen. hoe mijn honden dan reageren dat kan ik wel voorspellen , door en door betrouwbaar en voor bijna 99.99% te voorspellen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M@scha schreef:klopt wat BP zegt fafo. jouw hond, jouw verantwoordelijkheid. als er een risico is moet jij dat verminderen. dus die hond niet buiten of zorgen dat er geen handjes bij kunnen komen
Ja, om die reden hebben wij dus bij de hekken/poorten (2 stuks) op circa 1m er vanaf een stroomdraad. Zodat ook waar de mensen wel door het hek bij de honden kunnen (de rest staat buiten hek met ook stroomdraad ook nog een dikke haag ;)) de honden niet bij de mensen kunnen ;)
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:
Dinos schreef:

Jij blijft verantwoordelijk als je hond bijt.
Je hebt namelijk niet voldoende gedaan om te voorkomen dat jouw hond niet kan bijten.
Kinderen kunnen zomaar hun handen door het gaas steken en dat terwijl jij weet dat je hond zou kunnen bijten.
Ja amehoela hoor :jank: Mijn heg moet gewoon nog groeien :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”