Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DNA test voor Xavi is opgestuurd *Resultaat binnen!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: DNA test voor Xavi is opgestuurd
ik wil het voor phoenix misschien ook laten doen, maar ik twijfel of ze wel betrouwbaar zijn. een kennis van me haalde een stafford uit het asiel, liet een test doen, en er kwam poedel/akita uit, wat echt helemaal niet te zien was.
- Bink2009
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ja dat was Lady toch? (op hondenpage?) daar zat ook veel labrador en ambull is wat waarschijnlijk het uiterlijk verklaarde.lunaquinty schreef:ik wil het voor phoenix misschien ook laten doen, maar ik twijfel of ze wel betrouwbaar zijn. een kennis van me haalde een stafford uit het asiel, liet een test doen, en er kwam poedel/akita uit, wat echt helemaal niet te zien was.
-
- Zeer actief
ik zit niet (meer) op hp, lady's baasje ken ik persoonlijk. het labrador staat mij ook iets van bij, ab kan ik me niet herinneren, maar kan best. maar als je een bastaard hebt en zelf niet weet wat erin zit, kunnen ze je alles wijsmaken denk ik.Bink2009 schreef:Ja dat was Lady toch? (op hondenpage?) daar zat ook veel labrador en ambull is wat waarschijnlijk het uiterlijk verklaarde.lunaquinty schreef:ik wil het voor phoenix misschien ook laten doen, maar ik twijfel of ze wel betrouwbaar zijn. een kennis van me haalde een stafford uit het asiel, liet een test doen, en er kwam poedel/akita uit, wat echt helemaal niet te zien was.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De Wisdom Panel test hebben wij ook gedaan, en die gaf een uitslag wat heel goed lijkt te kloppen.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: DNA test voor Xavi is opgestuurd *Resultaat binnen!!*
Nou, daar wassie al.. best snel nog!!
Hieronder het resultaat:

De mix gaat dus meer dan 3 generaties terug, dus moeilijk te herleiden. Het komt het meest overeen met de onderstaande rassen en het is vást die eerste

Maar goed, volgens de testen van Wisdom Panel is hij dus een Staffordshire bullterier (dus geen Amstaff) x Bulldog x nogwattes.
In die "nogwattes" zal vast iets groters zitten, een Vizsla of Pointer lijken me eerder in de buurt te zitten dan een Spaniel
Hoe dan ook wel iets andere uitslag dan ik had verwacht, al zit er dus toch iets dogachtigs in. En voor de rest weinig Amerikaans
Hieronder het resultaat:

De mix gaat dus meer dan 3 generaties terug, dus moeilijk te herleiden. Het komt het meest overeen met de onderstaande rassen en het is vást die eerste

Maar goed, volgens de testen van Wisdom Panel is hij dus een Staffordshire bullterier (dus geen Amstaff) x Bulldog x nogwattes.
In die "nogwattes" zal vast iets groters zitten, een Vizsla of Pointer lijken me eerder in de buurt te zitten dan een Spaniel

Hoe dan ook wel iets andere uitslag dan ik had verwacht, al zit er dus toch iets dogachtigs in. En voor de rest weinig Amerikaans

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Re: DNA test voor Xavi is opgestuurd *Resultaat binnen!!
Dus xavi is eigenlijk gewoon een neefje van Ollie hahaha 

- NiN
- Actief
Wat leuk om die uitslag zo te zien zeg!
Ik heb de DNA test van Olaf vandaag op de post gedaan.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuke uitslag
Vind het toch wel redelijk kloppen toch? En die mixed breed kan je gewoon weinig over zeggen, er zitten wel wat overeenkomsten in maar geen zekerheid over een ras. Voor hetzelfde geldt is dat deel een 'ras' of mix die ze niet in de database hebben zitten of die gewoon niet helemaal zuiver is ofzo. Bij Jura was ook 1 ras 50%, 1 ras 25% en de rest mixed breed. Ik vind het toch wel een duidelijke uitslag.

-
- Zeer actief
staat de amerikaanse bulldog wel in de databank? (aangezien het geen erkend ras is)
- Hylos
- Zeer actief
Haha ja precies! Zeg nou zelf, als twee druppels water toch?grover schreef:Dus xavi is eigenlijk gewoon een neefje van Ollie hahaha

Spannend, succes met het lange wachten!NiN schreef:Wat leuk om die uitslag zo te zien zeg!
Ja, op zich wel! Ik had alleen niet verwacht dat het de gewone Stafford zou zijn (de Engelse dus, als ik het goed begrijp) maar eerder de Amerikaanse Stafford. Die staat er bij de mixed breed wel bij, maar helemaal onderaan dus er kan nooit veel van in zitten.runninggirl schreef:Leuke uitslagVind het toch wel redelijk kloppen toch? En die mixed breed kan je gewoon weinig over zeggen, er zitten wel wat overeenkomsten in maar geen zekerheid over een ras. Voor hetzelfde geldt is dat deel een 'ras' of mix die ze niet in de database hebben zitten of die gewoon niet helemaal zuiver is ofzo. Bij Jura was ook 1 ras 50%, 1 ras 25% en de rest mixed breed. Ik vind het toch wel een duidelijke uitslag.
En beide rassen zijn nogal een stuk kleiner qua schofthoogte! Was nou eigenlijk juist zo benieuwd wat hem groter/slanker maakt. Nou de Bulldog niet iig haha

Maar ik snap Bulldog ook wel, dat er iets dog-achtigs in moest zitten is wel duidelijk en dat karakter klopt ook wel. Vooral dat doen waar hij zin in heeft.
Ja, die staat er ook in. Had ik ergens wel verwacht, dat die er uit zou komen ipv de gewone Bulldog.lunaquinty schreef:staat de amerikaanse bulldog wel in de databank? (aangezien het geen erkend ras is)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Leuk om te weten....
En hij is nog steeds gewoon een erg mooie hond!

En hij is nog steeds gewoon een erg mooie hond!

-
- Zeer actief
Doe gewone bulldog verklaart wel waarom t zo`n heerlijke mafkees is 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vaak zijn kruisingen groter dan de oorspronkelijke ouders, dus die Welsh kan best 
Maar houd het maar gewoon op "iets uit de spanielhoek", dat lijkt me aannemelijk. Al dat staande honden spul is in de oorsprong toch verwant

Maar houd het maar gewoon op "iets uit de spanielhoek", dat lijkt me aannemelijk. Al dat staande honden spul is in de oorsprong toch verwant

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Hij is gewoon een waanzinnig goed gelukt mix van heel veel!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- dagmar88
- Zeer actief
Echtgrappig. Nu deze uitslag bekend is ben ik wel heel erg nieuwsgierig hoe zijn ouders eruit zagen. Heb je daar foto's van?
- Hylos
- Zeer actief
Haha ja! En waarom hij doet waar ie zin in heeft en zo ongelooflijk dwars isS@ndr@ schreef:Doe gewone bulldog verklaart wel waarom t zo`n heerlijke mafkees is

Dat is ook zo. Maar een Spaniel is wel een heel andere hoek, lijkt mijMarjoleine schreef:Vaak zijn kruisingen groter dan de oorspronkelijke ouders, dus die Welsh kan best

Pff ja wel ergens. Foto's van zijn moeder moet hier ook wel ergens op het forum staan. Zn ouders zijn (ja zn pa heb ik alleen op foto's gezien) ook niet groot maar ze lijken wel een stuk breder dan Xavi, ook zijn broertjes zijn een stuk breder. Misschien is het 1 van de melkboerDevel schreef:Echtgrappig. Nu deze uitslag bekend is ben ik wel heel erg nieuwsgierig hoe zijn ouders eruit zagen. Heb je daar foto's van?

Dankje, Cloris & Kooi!