Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen
Moderator: moderatorteam
-
hondenwandelvoetjes
Re: Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen
Ik weet het niet dames, maar we zitten op een forum, waar gediscussieerd wordt. Dat heb ik van te voren aangegeven... Maar goed. En ik reageer gewoon op 1 antwoord.... niks mis mee toch? We leven gelukkig in een heel vrij land...
-
lets have fun
Ik denk dat je met deze toon niet voor elkaar krijgt dat mensen graag met je willen wandelenhondenwandelvoetjes schreef:Haha, zou dat het zijn? Zitten we allemaal zo vast in ons coconnetje dat we schuwe beestjes zijn geworden bang voor het grote onbekende? Kom op zeg! Wat is er nou leuker dan kennismaken met allemaal onbekende mensen?En allemaal onbekenden.
Echt, ik snap er niks meer van. Waar is de interesse in de mens gebleven? Misschien loopt je software daar wel op vast.
Ik vind het heel erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten maar dan wel in kleine groepje. Of nog beter 1 op 1. In een grote groep val ik wat naar de achter grond en wordt ik steeds stiller en stiller en stiller en heb ik het gewoon niet leuk meer
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik vat het ook niet als beledigend op. Maar er is een reden dat ik groepen onbekende mensen uitputtend vind. En dat heeft niets met cocon of angst voor het onbekende te maken. Integendeel, ik vind het juist leuk om nieuwe mensen te leren kennen, ben gek op het onbekende, maak graag praatjes met onbekenden op reis en ik zou willen dat ik groepen nieuwe mensen minder uitputtend zou vinden.
Oh, en interesse in andere mensen heb ik juist heel erg. Ik ben een lief en goed luisterend persoon en ik werk in de zorg. Daar kan mijn software zich wel goed op instellen
Oh, en interesse in andere mensen heb ik juist heel erg. Ik ben een lief en goed luisterend persoon en ik werk in de zorg. Daar kan mijn software zich wel goed op instellen
Laatst gewijzigd door Mit op 05 aug 2014 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik wandel heel graag en veel, ook lange afstanden, maar wil graag mijn honden los laten lopen en dat doe ik gewoon minder ontspannen in een grotere groep.
- dagmar88
- Zeer actief
hondenwandelvoetjes schreef:Haha, zou dat het zijn? Zitten we allemaal zo vast in ons coconnetje dat we schuwe beestjes zijn geworden bang voor het grote onbekende? Kom op zeg! Wat is er nou leuker dan kennismaken met allemaal onbekende mensen?En allemaal onbekenden.
Echt, ik snap er niks meer van. Waar is de interesse in de mens gebleven? Misschien loopt je software daar wel op vast.
Als mensen jou en jij hen een beetje kent, lijkt me de animo een stuk groter dan wanneer je je neus alleen laat zien voor je eigen agenda.
-
hondenwandelvoetjes
Daar heb je een punt. Zelfs ik val weleens stil. Maar waarom ook niet? Daar is denk ik niets mis mee. Zondag j.l. liepen we met 6 mensen waarvan 3 jongeren van net boven de 20 jaar. Ging perfect, de jongeren praatten en de ouderen waren stil. Niets mis mee.Ik vat het ook niet als beledigend op. Maar er is een reden dat ik groepen onbekende mensen uitputtend vind. En dat heeft niets met cocon of angst voor het onbekende te maken. Integendeel, ik vind het juist leuk om nieuwe mensen te leren kennen, ben gek op het onbekende, maak graag praatjes met onbekenden op reis en ik zou willen dat ik groepen nieuwe mensen minder uitputtend zou vinden.
Ik kan mij voorstellen dat als je in een groep zit van +20 man dat het je allemaal weleens teveel wordt. Mij ook, en dan ga ik onze hond maar eens wat aandacht geven!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Omdat ik geen 20+ km met andere loslopende honden wil doen. Lange wandelingen doen wij aan de riem. Met onbekende honden ook. Mijn honden hebben daar helemaal geen zin in, ze hebben genoeg aan elkaar 
-
hondenwandelvoetjes
Dat vraag ik mij af. Je kan alleen af gaan op degene wat er gezegd (geschreven) wordt. En KEN je dan die persoon?? Denk het niet.Als mensen jou en jij hen een beetje kent, lijkt me de animo een stuk groter dan wanneer je je neus alleen laat zien voor je eigen agenda.
Maar ik begrijp waar jij op doelt, je vindt dat ik te weinig op het forum zit, en alleen maar voor mensjes te ronselen voor de wandelingen. Misschien wel. Maar dat heeft ook zo zijn redenen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Hier idem.Machie schreef:Omdat ik geen 20+ km met andere loslopende honden wil doen. Lange wandelingen doen wij aan de riem. Met onbekende honden ook. Mijn honden hebben daar helemaal geen zin in, ze hebben genoeg aan elkaar
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja, ik kan genieten van een wandeling maar dat hoeft van mij niet zo nodig in groepsverband. Ik loop wanneer ik daar zin in heb en dat is ontspannend omdat het juist niet zo georganiseerd is. Daarnaast doe ik mijn honden geen plezier met grote groepen, dat zou ik dan al puur voor mezelf te doen. En daar zijn mijn honden niet alleen in denk ik
Daarnaast, ik zag een topic waarin je postte dat er bij een vorige wandeling veel afzeggingen waren..op een dag dat het +25C was. Het is toch niet zo gek dat mensen geen enorme afstanden gaan afleggen met hun honden als het zo warm is? Het moet wel verantwoord blijven natuurlijk.
Daarnaast, ik zag een topic waarin je postte dat er bij een vorige wandeling veel afzeggingen waren..op een dag dat het +25C was. Het is toch niet zo gek dat mensen geen enorme afstanden gaan afleggen met hun honden als het zo warm is? Het moet wel verantwoord blijven natuurlijk.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Straks gewoon weer lekker de dogtrailAnne&Taar schreef:Hier idem.Machie schreef:Omdat ik geen 20+ km met andere loslopende honden wil doen. Lange wandelingen doen wij aan de riem. Met onbekende honden ook. Mijn honden hebben daar helemaal geen zin in, ze hebben genoeg aan elkaar
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
van mij hoeft het ook niet per se in groepsverband, maar voor Pom is het wel leuk. Maar als ik het gevoel krijg dat ik me moet verantwoorden waarom ik niet meega, dan hoeft het voor mij niet.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat ook idd, layla loopt ook altijd vadt, zeker bij lange wandelingen. En dogtrail is ook juist heerlijk vanwege alle aangelijnde hondenMachie schreef:Straks gewoon weer lekker de dogtrailAnne&Taar schreef:Hier idem.Machie schreef:Omdat ik geen 20+ km met andere loslopende honden wil doen. Lange wandelingen doen wij aan de riem. Met onbekende honden ook. Mijn honden hebben daar helemaal geen zin in, ze hebben genoeg aan elkaarLange wandeling zonder geklooi met loslopende honden

- Anne&Taar
- Zeer actief
Heerlijk!Kijk er al lekker naar uit!Machie schreef:Straks gewoon weer lekker de dogtrailAnne&Taar schreef:Hier idem.Machie schreef:Omdat ik geen 20+ km met andere loslopende honden wil doen. Lange wandelingen doen wij aan de riem. Met onbekende honden ook. Mijn honden hebben daar helemaal geen zin in, ze hebben genoeg aan elkaarLange wandeling zonder geklooi met loslopende honden
- dagmar88
- Zeer actief
Dat klopt.hondenwandelvoetjes schreef:Dat vraag ik mij af. Je kan alleen af gaan op degene wat er gezegd (geschreven) wordt. En KEN je dan die persoon?? Denk het niet.Als mensen jou en jij hen een beetje kent, lijkt me de animo een stuk groter dan wanneer je je neus alleen laat zien voor je eigen agenda.
Maar ik begrijp waar jij op doelt, je vindt dat ik te weinig op het forum zit, en alleen maar voor mensjes te ronselen voor de wandelingen. Misschien wel. Maar dat heeft ook zo zijn redenen.
Als iemand zo weinig moeite doet iets van zichzelf of zijn/haar hond te delen dat niemand ook maar weet hoe de hond heet, hoor je wat mij betreft niet op een hondenforum thuis.
En ja, met mensen die ik enigszins "ken" spreek ik graag af en wil ik zelfs nog wel een flink stuk reizen. Ook omdat ik dan vooraf redelijk in kan schatten of mijn honden het in de groep leuk gaan vinden en welke hond(en) ik mee kan nemen.
-
hondenwandelvoetjes
Tuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat als er geen water was dat het dan te warm wordt voor de honden. Maar in dit geval waren er afkoelingsmogelijkheden genoeg. Onverantwoordelijk wordt het als er geen of te weinig water aanwezig zou zijn. en dan hadden we de wandeling ook niet door laten gaan, dat spreekt voor zich.Daarnaast, ik zag een topic waarin je postte dat er bij een vorige wandeling veel afzeggingen waren..op een dag dat het +25C was. Het is toch niet zo gek dat mensen geen enorme afstanden gaan afleggen met hun honden als het zo warm is? Het moet wel verantwoord blijven natuurlijk.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Een ieder moet voor zichzelf bepalen of iets verantwoord is natuurlijk. Evt asfalt wordt boven de 25 graden ook nog eens een stuk warmer.hondenwandelvoetjes schreef:Tuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat als er geen water was dat het dan te warm wordt voor de honden. Maar in dit geval waren er afkoelingsmogelijkheden genoeg. Onverantwoordelijk wordt het als er geen of te weinig water aanwezig zou zijn. en dan hadden we de wandeling ook niet door laten gaan, dat spreekt voor zich.Daarnaast, ik zag een topic waarin je postte dat er bij een vorige wandeling veel afzeggingen waren..op een dag dat het +25C was. Het is toch niet zo gek dat mensen geen enorme afstanden gaan afleggen met hun honden als het zo warm is? Het moet wel verantwoord blijven natuurlijk.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar vergis je je in. Oververhitting kan zelfs ín het water plaatsvinden. Ik weet dat daar honden aan zijn overleden, gewoon tijdens een dagje strand waarbij de hond dus kon zwemmen. Ze koelen niet voldoende af en blijven wel in beweging, dat is echt een risico. Dus dan maar een watje maar bij die temperaturen gaan mijn honden helemaal niet op pad, s'avonds pas gaan we een rondje lopenhondenwandelvoetjes schreef:Tuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat als er geen water was dat het dan te warm wordt voor de honden. Maar in dit geval waren er afkoelingsmogelijkheden genoeg. Onverantwoordelijk wordt het als er geen of te weinig water aanwezig zou zijn. en dan hadden we de wandeling ook niet door laten gaan, dat spreekt voor zich.Daarnaast, ik zag een topic waarin je postte dat er bij een vorige wandeling veel afzeggingen waren..op een dag dat het +25C was. Het is toch niet zo gek dat mensen geen enorme afstanden gaan afleggen met hun honden als het zo warm is? Het moet wel verantwoord blijven natuurlijk.
-
hondenwandelvoetjes
OK. Ik hoor dus niet thuis op dit forum. Dat is wel duidelijk.Als iemand zo weinig moeite doet iets van zichzelf of zijn/haar hond te delen dat niemand ook maar weet hoe de hond heet, hoor je wat mij betreft niet op een hondenforum thuis.
- dagmar88
- Zeer actief
De mijnen wel, maar zeker niet én reizen én een groepswandeling waarbij ze zich nog eens extra druk maken.Maeve schreef:Dus dan maar een watje maar bij die temperaturen gaan mijn honden helemaal niet op pad, s'avonds pas gaan we een rondje lopen
-
Sita
- Zeer actief
Loop graag lange afstanden, maar geen behoefte om dat in groepsverband te doen op een afgesproken dag en tijdstip. Zo'n wandeling plannen wij eigenlijk kort van te voren en willen ons dan niet vastleggen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sidhe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen
Mijn KV organiseert zelf mooie groepswandelingen dus dat is voor mij al voldoende eigenlijk
Daarnaast zou ik momenteel sowieso niet op pad gaan.
Mijn ene hond is een pup van 4 maanden dus die is er nog niet aan toe (en haar thuislaten doe ik niet graag)
De andere hond is dus meegeweest met groepswandelingen van de KV maar daar ben ik mee gestopt omdat zij -loops of niet- altijd belaagd wordt door de intacte reuen in de groep, dus ik doe er niemand een plezier mee door mee te gaan.
Daarnaast zou ik momenteel sowieso niet op pad gaan.
Mijn ene hond is een pup van 4 maanden dus die is er nog niet aan toe (en haar thuislaten doe ik niet graag)
De andere hond is dus meegeweest met groepswandelingen van de KV maar daar ben ik mee gestopt omdat zij -loops of niet- altijd belaagd wordt door de intacte reuen in de groep, dus ik doe er niemand een plezier mee door mee te gaan.
-
blondie
- Zeer actief
Dat is het ook vaak. Ik heb nu geen auto met airco, en moet zeggen dat ik bij lange afstanden ik nu wel nadenk wat ik doe. Even in een file komen te staan is niet fijn. Afgelopen zondag was het nog niet eens zo heet, maar de terugrit uit Zeeland had ik het zelf al gigantisch warm in de auto en toen we in de file terecht kwamen was ik blij dat de zon achter de wolken was verdwenen.dagmar88 schreef:De mijnen wel, maar zeker niet én reizen én een groepswandeling waarbij ze zich nog eens extra druk maken.Maeve schreef:Dus dan maar een watje maar bij die temperaturen gaan mijn honden helemaal niet op pad, s'avonds pas gaan we een rondje lopen
Animo voor lange afstandswandelingen en groepswandelingen. Heb het 2x gedaan met herders en dat ging best prima, maar met allerlei soorten en maten gaan wandelen waarbij ik de mensen niet ken doe ik niet zo snel. Maar dat ligt denk meer aan het type hond dat ik heb.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Voor mij zijn de wandelingen helaas vaak te ver weg
Maar zou in eerste instantie ook wat kortere wandelingen lopen 10/15 km moet wel lukken.
Als dat zou bevallen zou ik eerst een grotere conditie op moeten bouwen
Maargoed dat zou zijn als de wandelingen dichter bij huis waren. Maar daar kunnen jullie niks aan doen
Maar zou in eerste instantie ook wat kortere wandelingen lopen 10/15 km moet wel lukken.
Als dat zou bevallen zou ik eerst een grotere conditie op moeten bouwen
Maargoed dat zou zijn als de wandelingen dichter bij huis waren. Maar daar kunnen jullie niks aan doen
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb nog geen enkele andere reactie gelezen dus mijn excuses als er wat dubbel staat.hondenwandelvoetjes schreef:Hallo hondenliefhebbers.
Mogelijk dat ik nu een hele felle discussie ontketend, maar ik doe het toch.
Al een tijdje organiseren wij wandelingen voor de lange afstand. De afstanden zijn tussen de 15 en 30 km (gem. 20km) De wandelingen worden meestal gehouden vanaf de lijn Utrecht tot aan de Belgische grens. Naast de LA organiseren we ook kortere wandelingen als opstapje naar de lange afstand. De wandelingen lopen veelal door natuurgebieden heen.
En wat blijkt? Er wordt wel meegelopen met de kortere afstand, maar niet 1 keer met de langere afstand!!
Mijn vraag is hoe kan dat nou? Ik weet dat iedereen wel zo zijn reden kan bedenken, maar we hebben van alles wel gehoord. Het is te warm, het is te koud, het is te lang, er zitten te veel pauzes tussen, we starten te vroeg, we starten te laat, het is te ver rijden, mijn hond kan het niet aan, kan niet over weg met andere honden (?) Ik wordt er helemaal simpel van.
Er zijn 2 miljoen honden dus ongeveer 5 miljoen baasjes en er wil NIEMAND meelopen????
Ik vind zelf 20 km te lang. Ik loop liever 2 x een kortere afstand. Ik loop graag alleen en niet in een groep, zeker niet met allemaal andere honden erbij.
Ik heb geen zin om ver te rijden voor een lange wandeling. Heb de bossen op 5 minuten rijden.
Mijn belangrijkste reden is dat ik het nut er niet van inzie om met een groep lange wandelingen te doen en rekening te moeten houden met allerlei omstandigheden als ik alles ook gewoon zelf kan plannen en dan zoals ik zelf wil.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Maeve schreef:Daar vergis je je in. Oververhitting kan zelfs ín het water plaatsvinden. Ik weet dat daar honden aan zijn overleden, gewoon tijdens een dagje strand waarbij de hond dus kon zwemmen. Ze koelen niet voldoende af en blijven wel in beweging, dat is echt een risico. Dus dan maar een watje maar bij die temperaturen gaan mijn honden helemaal niet op pad, s'avonds pas gaan we een rondje lopenhondenwandelvoetjes schreef:Tuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat als er geen water was dat het dan te warm wordt voor de honden. Maar in dit geval waren er afkoelingsmogelijkheden genoeg. Onverantwoordelijk wordt het als er geen of te weinig water aanwezig zou zijn. en dan hadden we de wandeling ook niet door laten gaan, dat spreekt voor zich.Daarnaast, ik zag een topic waarin je postte dat er bij een vorige wandeling veel afzeggingen waren..op een dag dat het +25C was. Het is toch niet zo gek dat mensen geen enorme afstanden gaan afleggen met hun honden als het zo warm is? Het moet wel verantwoord blijven natuurlijk.
Precies, en dan heb je het nog niet eens over de reis naar de wandeling toe, erg leuk voor de honden in de auto met +25 graden
Maar ook ik wandel liever alleen of met een vriendin, teveel mensen vind ik ook niet leuk. Lekker met de honden spelen in het water, veel foto's maken, dat zijn mijn dingen als we gaan wandelen. Op kilometers vreten zitten wij alledrie niet te wachten
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Ik loop heel graag lange afstanden, mijn honden kunnen ook prima los tussen andere honden dus dat zou allemaal geen belemmering zijn. De enige reden waarom ik niet met een groep mee loop is het looptempo. Ik wil kunnen lopen op mijn eigen tempo, en pauzes kunnen houden wanneer ik het nodig heb/wil. Ik hou nog geen 5 km vol als ik te langzaam of te snel zou moeten lopen.
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik vind de openingspost nu niet meteen zo aantrekkelijk dat ik denk: leuk, maar eens meegaan. Ook lijkt het net of alle redenen die jullie al gehoord hebben, geen legitieme redenen zijn, je wordt er zelfs simpel van.
Op zich snap ik je teleurstelling wel, maar wordt die niet veroorzaakt door te hoge verwachtingen?
Vaak moeten zulke aktiviteiten groeien en soms moet je nog eens naar je concept kijken.
Verslag doen helpt soms ook en mond op mond reclame.
Negatief zijn naar degene die niet meedoen helpt denk ik niet om het aantrekkelijk te maken.
Zeggen dat het nog niet goed loopt en vragen hoe je het aantrekkelijker kunt maken is denk ik effectiever.
Ik loop altijd alleen met Herman, ik loop wel mee in natuurgroepen, maar dan zonder hond.
Op zich snap ik je teleurstelling wel, maar wordt die niet veroorzaakt door te hoge verwachtingen?
Vaak moeten zulke aktiviteiten groeien en soms moet je nog eens naar je concept kijken.
Verslag doen helpt soms ook en mond op mond reclame.
Negatief zijn naar degene die niet meedoen helpt denk ik niet om het aantrekkelijk te maken.
Zeggen dat het nog niet goed loopt en vragen hoe je het aantrekkelijker kunt maken is denk ik effectiever.
Ik loop altijd alleen met Herman, ik loop wel mee in natuurgroepen, maar dan zonder hond.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik vind een wandeling van 10 of 15 km prima te doen en ook wel de max voor mijn hond. Ook met onbekende mensen kan ik mij best vermaken. Ik heb alleen een hond die niet altijd met alle andere honden op kan schieten en dan wil ik dus van tevoren precies weten wat voor honden er mee lopen.
Ik ben niet van plan om op de gok ergens heen te rijden en vervolgens weer om te kunnen draaien of mijn hond en andere honden continu met argusogen in de gaten te moeten houden.
Ik ben niet van plan om op de gok ergens heen te rijden en vervolgens weer om te kunnen draaien of mijn hond en andere honden continu met argusogen in de gaten te moeten houden.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- dagmar88
- Zeer actief
Je wilt weten waarom er zo weinig of geen mensen zijn op het forum die lange wandelingen met je willen doen.hondenwandelvoetjes schreef:OK. Ik hoor dus niet thuis op dit forum. Dat is wel duidelijk.Als iemand zo weinig moeite doet iets van zichzelf of zijn/haar hond te delen dat niemand ook maar weet hoe de hond heet, hoor je wat mij betreft niet op een hondenforum thuis.
Voor mij is dat één van de redenen.
Je zou de conclusie kunnen trekken dat het loont meer tijd en moeite in de promotie van je wandelingen te steken. Zeker als je leest dat vaste forummers geen idee hebben van het bestaan ervan.
Er wordt hier best wat gewandeld met elkaar.