Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samenstelling bij 3 of meer honden, teven/reuen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Re: Samenstelling bij 3 of meer honden, teven/reuen?

Ongelezen bericht door monky555 »

Bij Rio (rott) kan niks bij, geen reu of teef.
Bij iza (peludo) kan alles, al is zij de baas in huis. Dus reu of teef moet daar gewoon een beetje respect voor hebben.
Bij monky en amy (AST) kon ook alles, die waren zo makkelijk met andere honden vooral in huis alles was goed.
Bij sara (golden) kon alles ze had er toch weinig mee.

Tot rio werd verziekt omdat mijn ex zich niet aan mijn regels hield kon hij ook met alles. Alleen mijn ex liet zijn pit reu en mijn rio samen los in de tuin. Waarop zijn pit dus bovenop rio klapte, toen ging het knopje om bij rio. Vooral staffordachtige (dus ook monky en amy) moet hij niet. Hij heeft monky en amy ook een paar keer flink gepakt helaas :jank: Hij speelt maar met iza aangezien ik weet wat hij kan aanrichten laat ik hem gewoon nooit meer met andere honden. Hij is ook vreselijk moeilijk te lezen en hij kan omslaan als een blad van een boom, en hij heeft genoeg aan ons en zijn bal :wink:

Maar goed, als rio er niet meer is zet ik een teef bij iza. Iza is ook echt een teven hond en ik een teven mens, dus geen moeilijke keus. Ik wil in de toekomst ook niet meer als 2 honden en graag mens en hondsociale honden. Zou wel graag weer een AST willen maar ik heb gewoon geen zin meer in honden waarbij ik ervan uit moet gaan dat ze niet sociaal blijven, ondanks ik dus erg sociale staffie's had.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb door mijn leven heen ,een paar roedeltjes gehad,voor mezelf vind ik reuen roedels het makkelijkste.Mijn teven vochten met andere honden niet, maar onderling kon de vlam wel eens in de pan schieten.Reuen vind ik meer ,lang leve de lol type's.Nu hebben we 3 reuen en 1 teef waarvan de oudste reu de leider van de boel is(op mij na :wink: ).Als werkhond vind ik de teef beter,die is geconcentreerder op wat ze doen moet,mijn reu wil tussen het werken door ook graag de omgeving afscannen of hij zich nog ergens mee moet bemoeien.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben gestopt met naar geslacht kijken, ik heb van alles bij elkaar gehad en nooit problemen gelukkig.
Toen het nest van Doran geboren zou worden had ik geen voorkeur, behalve voor karakter dan, ik hou van pittige honden met een flinke kop erop :I: dat werd dus Doran, de fanatieke regelneef van het nest, paste ook prima bij Luna die ook best een pittige tante is :F:

Bij Doran moet ik alleen geen reu zetten, dat gaat hem niet worden, dus toen Mart een pup wilde werd het een teefje, wel weer eentje met een kop erop :I: ook dat gaat prima!

Het ligt dus vooral aan de karakters die je al in huis heb en wat je daar het beste bij kan zetten, tenminste hier wel, ik hou van rust in de roedel namelijk :F: Enige nadeel zijn nu de loopsheden :schrik: maarja die overleven we ook wel. De volgende (ooit) wordt weer een teef!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb alleen teefjes... en de volgende zal weer een teef worden over een paar jaar. Van de fokker waarvan ik een hond wil krijg ik geeneens een reu haha, ik hou teveel van tutten met de dames :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”