flamme schreef:Asterix schreef:PFWWW....normaal, waar ik loop kom je nooit iemand tegen. Mijnheer dacht wrss hetzelfde
En dan nog elkaar tegenkomen net om een hoekje

Normaal verhalen hier: ik heb die hond weggeschopt. Vandaar dat ik het naar mijnheer riep.
Tja maatje is nou eenmaal een reu met bijbehorend gedrag. Een andere reu, klein groot of wat dan ook hoeft maar een lip op te trekken en hij smeert 'm.
Gebeurt zelden omdat ik niet van drukke losloop plekken houd.
Ik pas zo goed op de kledingstukken, met name sokken en en gedragen ondergoed. Rob ook.
Net nog, zit maatje bij oudste zoon op zijn kamer. Sokken liggen onder zijn bed. 1 paar. De rest gooit hij in zijn eigen wasmand waar Maatje niet bij kan.
Ik heb maatje geroepen en deur dicht gedaan. Oudste wil het door laten tochten, normaal is zijn deur altijd dicht.
De reden dat Rob niet wil dat Maatje voor de 3e keer geopereerd wordt, is dat hij dat Maatje niet wil aandoen. Als puntje bij paaltje komt, zal hij uiteraard naar een zeer kundige DA luisteren.
Ja, ik was zo dom om voor 1x mijn sokken in mijn schoenen te laten zitten.
Sok niet teruggevonden

Maar in Maatje zit hij niet. We kennen zijn gedrag inmiddels wel helaas.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die meneer reageerde.
Hij kon Maatje niet wegschoppen want dan zou hij omvallen schrijf je (lijkt me logisch inderdaad). Maar ondanks zijn grauwende honden rende Maatje er blijkbaar wel op af.
Op zich kan dat een keer gebeuren hoor, maar ik vind wel dat je erg laconiek reageert. Dat een hond een reu is met bijbehorend gedrag moet geen excuus zijn om dan maar niet op te voeden
Ook het sokken laten slingeren kan een keer gebeuren. Maar na 2 operaties niet meer. Ook niet bij je zoons die bijna volwassen zijn vind ik.
Ik vind dat Dinos een goed advies geeft. Zoek een overzichtelijk stuk op om te wandelen en ga niet uit van het "niet tegenkomen van mensen" want daar kun je in Nederland niet vanuit gaan.
Ach, zijn loslopende honden 1 DD teef van 10 jaar! en een loslopende labrador reu, kwamen ook niet toen hij ze riep.
Alsof degene die beweren, dat je hond, als een soort robot in 1 rechte lijn naar je toekomen. En zo niet. aan de lange lijn hebben. Het zal wel

Ik heb toch vele forumwandelingen meegelopen waarbij het er gewoon, zoals in welk losloop gebied waar dan ook, het er aan toe ging.
De loslopende honden van sommige forummers dan ook, (namen doen er niet toe) liepen ook dwars door elkaar heen en waren niet altijd terug te roepen.
Ja, Maatje wordt soms ook achtervolgt door een loslopende reu, als we al in een losloopgebied lopen.
Ook heb ik hier ooit verteld, dat toen ik voor het eerst om 6 uur 's ochtends naar het Spanderswoud ging, ik vreselijk verdwaalde en geen hond tegen kwam helaas. Ja, uiteindelijk rond een uur of 7 zag ik ergens een 1 mijnheer lopen. Geluk bij een ongeluk. Ik wist helemaal niet waar ik was en hoe terug te komen. Na ca 3/4 uur werd ik daar best nerveus van.
Edit: Ik ben uiteraard nog steeds met Maatje bezig om meteen, zoals Ella te komen.
Verloren sok teruggevonden

Had ze in mijn schoenen gestopt die ik toen aan had. Net ivm een plensbui hier, had ik ze weer nodig. Die ene verdwenen sok had ik helemaal in de neus van schoon geschoven