Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef/Reu bij teef?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Teef/Reu bij teef?

Ongelezen bericht door laeken »

vosse schreef:Mijn ervaring is ook dat reuen over het algemeen makkelijker zijn dan teven.
Ik heb ook liever een reu dan een teef (zit met een huis vol teven maar ok).

Waar het vandaan komt dat elke reu vecht of lastig is als deze volwassen zou zijn :denken:
Wel afhankelijk van de karakters en rassen denk ik
Ik denk van jou. Want dat zegt hier niemand.
Wat is de reden dat sommige mensen op het hondenforum woorden als altijd, allemaal, elke etc toevoegen aan stellingen? Daarna wordt daarmee dan een punt gemaakt. Want hoe kom je erbij dat er iemand die honden kent en heeft zou denken dat elke reu lastig of agressief wordt? En waar staat dat en wie zegt dat? :denken:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik dacht eerst ook dat teefjes makkelijker waren, maar Misty is geen makkie dus daar kwam een reu bij. Ik ben daarmee dol op reuen geworden.
Hij is heel beleefd naar teven (zo is hij wel gedrild door die takketeef thuis) en vechten en overmatig markeren zit meer in Misty dan in Shadow.
Misty luistert beter en is slimmer ( en dus ook gehaaider).
Je maakt Shadow de pis nergens lauw mee, Misty sleurt soms aan zijn staart of kuurt zich anderszins op hem uit. Hij tolereert haar gedoetje totdat hij het zat is en er valt hier geen onvertogen woord. Shadow is geen doetje, maar ook zeker niet het schrikbeeld wat je wordt voorgespiegeld als je een Malamute reu in huis haalt.
Ik kan genieten van de communicatie tussen mijn tweetal, knuffelen, spelen, elkaar corrigeren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

vosse schreef:Mijn ervaring is ook dat reuen over het algemeen makkelijker zijn dan teven.
Ik heb ook liever een reu dan een teef (zit met een huis vol teven maar ok).

Waar het vandaan komt dat elke reu vecht of lastig is als deze volwassen zou zijn :denken:
Wel afhankelijk van de karakters en rassen denk ik
Dat wordt inderdaad zo in het dagelijkse leven vaak gezegd.
Niet voor niets dat de meeste mensen een teefje willen uit een nestje en liever geen reu.
Die veronderstelling is kennelijk wijd verbreid.

Ik denk ook dat het afhankelijk is van ras en karakter.
Bovendien, teven kunnen ook strontvervelend zijn, al is dat dan net op een andere manier dan reuen vervelend kunnen zijn (vind ik)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik zou niet snel een labaradorreu nemen, ook omdat ik ze meestal minder mooi vind, maar je ziet er ook wel veel die als een soort tanks over straat gaan. Al is dat natuurlijk opvoeding, ken ook genoeg leuke lab reuen. Ieder ander ras zou erg afhangen van hoe Pom zich verder ontwikkelt en het ras. Als het ff kan een teef, want dat vind ik zelf gewoon leuker.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik zou ook voor een reu gaan denk ik, om eerder genoemde redenen. :ok:
Wij hebben hier een reutje en als er hier ooit wat bij zou komen zou het ook een teefje zijn, ik zou hem absoluut geen plezier doen met een andere volle reu in huis. Een gecastreerde herplaatser zou wel kunnen denk ik. Denk dat jij Isa het beste kent en zelf het best kunt beoordelen wat past.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”