Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oude hond verveelt zich kapot... denk ik
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Oude hond verveelt zich kapot... denk ik
probeer hem niet teveel te pushen. sam kan echt over zijn grenzen gaan als wij dat doen. zo heeft hij gistren een kartband gekregen van iemand en dan stopt hij niet met spelen tot wij de band weghalen. hij is dan echt van het padje qua hijgen, zuchten en warm zijn.

-
Mojuan
- Zeer actief
Oh nee absoluut niet, ik laat hem al die dagen eigenlijk vooral heel veel met rust.M@scha schreef:probeer hem niet teveel te pushen. sam kan echt over zijn grenzen gaan als wij dat doen. zo heeft hij gistren een kartband gekregen van iemand en dan stopt hij niet met spelen tot wij de band weghalen. hij is dan echt van het padje qua hijgen, zuchten en warm zijn.
Ik ben veel te bang dat hij het te warm krijgt, dat is ook de reden dat ik hem dan niet mee naar het park neem, want hij geeft duidelijk aan dat wandelen helemaal niet prettig is op die warme dagen.
Misschien heb ik wel het idee dat hij zich verveelt, terwijl hij gewoon zo slim is om zichzelf lekker rustig te houden.
Maar goed, zo'n lekker yoghurtijsje met brokjes erin en als stokje een kalkoennek is dan wel een hele leuke en verkoelende bezigheid, dus dat ga ik sowieso uittesten.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja dat is zo, dat kan ik inderdaad wel doen.Mojuan schreef:renee-uk schreef:jemig, die hond is dertien jaar, mag ie het dan wat kalmer aan doen misschien?
Praat jij altijd op deze manier tegen iedereen?
Dat kan ook anders, probeer deze eens: 'Voor een hond van 13 jaar lijkt het me vrij normaal als hij wat kalmer aan gaat doen. Waarom denk je dat hij zich verveelt?'
Waarom moet het bij sommige mensen bijna altijd meteen op zo'n hatelijke toon, ik raak dat zo kotsbeu langzaamaan.
ik krijg alleen zo de kriebels van mensen die een hond niet gewoon hond laten en er van allerlei toestanden tegenaan gooien als een hond gewoon zichzelf is.
je hond is 13 jaar, dan is het toch vrij logisch dat ie minder doet en minder kan en wat last heeft van de warmte?
waarom moet daar dan weer een probleem van gemaakt worden?
laat hem toch lekker, doe inderdaad iets met die ijsjes als ie die lekker vindt en ga met hem wandelen als het nog of alweer koeler is.
zo moeilijk is dat toch allemaal niet?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb nooit eerder een hond gehad die zo oud is geworden, en al helemaal niet óud oud als je snapt wat ik bedoel.renee-uk schreef: ja dat is zo, dat kan ik inderdaad wel doen.
ik krijg alleen zo de kriebels van mensen die een hond niet gewoon hond laten en er van allerlei toestanden tegenaan gooien als een hond gewoon zichzelf is.
je hond is 13 jaar, dan is het toch vrij logisch dat ie minder doet en minder kan en wat last heeft van de warmte?
laat hem toch lekker, doe inderdaad iets met die ijsjes als ie die lekker vindt en ga met hem wandelen als het nog of alweer koeler is.
Romeo was nog op en top in conditie toen hij ingeslapen moest worden ivm zijn darmkrampen.
Julia was ook nog in topconditie ondanks haar kapotte lijf.
Het is gewoon een stukje onzekerheid van mij of ik het goed doe met hem, of ik hem eventueel nog wat 'blijer' kan maken ergens mee om de verveling van de lange saaie dag te doorbreken.
Zoals je kunt lezen in mijn reacties ben ik echt niet bezig om hem van alles op te dringen, ik wil het hem leuk maken, zodat hij nog een beetje plezier kan hebben in zijn leven.
Tot nu toe heb ik hem gewoon laten liggen, hele dagen lang.
Ik ga alleen maar in de ochtend even lopen, in de avond heeft hij er ook geen puf voor na de lange warme dag te hebben liggen 'niks doen'.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Rio ook de sprintjes die hij vroeger maakte doet hij allang niet meer en dat is ook prima.Inge O schreef:attack doet ook allang niet meer wat ze vroeger allemaal deed maar ik heb nog geen seconde gedacht dat ze zich verveelt - ze is gewoon oud en het hoeft allemaal niet meer zo nodig voor haar, da's toch normaal (en ontroerend)?
We zijn best tevreden over wat hij nog doet ,hij loopt iedere dag nog een grote wandeling en bij koeler weer zelfs twee(buiten korte plasrondes waarvan zeker de laatste erg kort is ,als in plassen omdraaien en weer naar binnen toe en verder pitten).
Hij ravot iedere dag nog even met Abra al is dat veel korter als vroeger als hij met Orson aan het spelen was.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat doe ik met rita ook, die is 10 maar haat de warmte.Mojuan schreef:Ik heb nooit eerder een hond gehad die zo oud is geworden, en al helemaal niet óud oud als je snapt wat ik bedoel.renee-uk schreef: ja dat is zo, dat kan ik inderdaad wel doen.
Romeo was nog op en top in conditie toen hij ingeslapen moest worden ivm zijn darmkrampen.
Julia was ook nog in topconditie ondanks haar kapotte lijf.
Het is gewoon een stukje onzekerheid van mij of ik het goed doe met hem, of ik hem eventueel nog wat 'blijer' kan maken ergens mee om de verveling van de lange saaie dag te doorbreken.
Zoals je kunt lezen in mijn reacties ben ik echt niet bezig om hem van alles op te dringen, ik wil het hem leuk maken, zodat hij nog een beetje plezier kan hebben in zijn leven.
Tot nu toe heb ik hem gewoon laten liggen, hele dagen lang.
Ik ga alleen maar in de ochtend even lopen, in de avond heeft hij er ook geen puf voor na de lange warme dag te hebben liggen 'niks doen'.
dus lopen we 's morgens het lange eind (en soms helemaal niet als het ook 's morgens al warm is) en verder zoekt ze de koele plekken op en ligt te liggen
soms is ze ook wel eens boos op me, dan krijg ik dodelijke blikken, omdat ze denkt dat ik iets aan dat weer kan doen, maar dat is meestal de volgende dag weer over
er zijn ook zat (oudere) mensen die niet goed functioneren met die hitte, waarom zou dat voor (oudere) honden anders zijn?
ik zou hem lekker laten betijen, hij zoekt vast zelf wel de plekken op waar ie het fijn vindt liggen en gelukkig duurt de warmteperiode in nederland niet zo lang, da's nogal een bijkomend voordeel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tineke
- Zeer actief
Dat is onze ervaring ook ,Rio heeft na zo'n warme dag in de avond geen puf meer enkel in de ochtend.Mojuan schreef:Ik ga alleen maar in de ochtend even lopen, in de avond heeft hij er ook geen puf voor na de lange warme dag te hebben liggen 'niks doen'.
Misschien die wandeling wat langer maken en wat afwisselen ,indien mogelijk ,van wandelgebieden dat slaat ook altijd wel in heb ik het idee en houd het spannend.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Mojuan
- Zeer actief
Tineke schreef:Dat is onze ervaring ook ,Rio heeft na zo'n warme dag in de avond geen puf meer enkel in de ochtend.Mojuan schreef:Ik ga alleen maar in de ochtend even lopen, in de avond heeft hij er ook geen puf voor na de lange warme dag te hebben liggen 'niks doen'.
Misschien die wandeling wat langer maken en wat afwisselen ,indien mogelijk ,van wandelgebieden dat slaat ook altijd wel in heb ik het idee en houd het spannend.
Ja dat vindt hij ook leuk, er zijn meerdere plekken waar ik naartoe ga met de honden.
Twee verschillende parken (Devel- en Noord-) en de Veerplaat en het Develbos.

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Lekker heel vroeg in de ochtend op pad gaan voor een extra lange wandeling en de rest van de dag gewoon lekker met rust laten, af en toe een ijsje erin, klaar !
-
Mojuan
- Zeer actief
Cindy52 schreef:Lekker heel vroeg in de ochtend op pad gaan voor een extra lange wandeling en de rest van de dag gewoon lekker met rust laten, af en toe een ijsje erin, klaar !
Dat vind ik een prima idee voor Moos.

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Ik herken het. Ook mijn oude hond verveelt zich vooral smiddags met de warmte.
normaal doen we in de middag ook nog een lekkere wandeling maar dat trekt ze nu niet ook niet met haar hartprobleem.
dus heb ik ook een snuffelkleed wat ze geweldig vindt en ze wordt er echt moe van.
en ijsjes eten is hier ook favoriet!
normaal doen we in de middag ook nog een lekkere wandeling maar dat trekt ze nu niet ook niet met haar hartprobleem.
dus heb ik ook een snuffelkleed wat ze geweldig vindt en ze wordt er echt moe van.
en ijsjes eten is hier ook favoriet!
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
ZaZa is met dit weer ook niet vooruit te branden. Ligt de hele dag te liggen en, ja echt waar, tv te kijken. Vliegt een keer overeind als Bobby in de reclame is of die mops van de bouwmarktreclame om tegen ze te blaffen (de mops is daarna altijd meteen weg, dus weer een groot succes behaald). Dat was het wel weer en dan gaat ze weer liggen.
Heb bij haar absoluut niet het idee dat ze zich verveeld.
Heb bij haar absoluut niet het idee dat ze zich verveeld.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas doet ook geen drol en dus wandelen wij smorgens of evt in de avond. Net hoe het uit komt. Ik kan geen speeldingen doen met snoep want dan wordt ze meteen dik. Zoeken is ook intensief in dit weer denk ik.
Ik leg me erbij neer dat mijn hond niet met de warmte kan omgaan. Als ik ga wandelen gaat ze liggen onder elke boom en op elke plek met schaduw. Dat is echt naar dus dat doen we niet meer.
Wat ze wel doet is leven en lopen in huis en in de tuin. Dus ze ligt niet de hele dag maar ze is ook geen oude hond. Ik denk dus dat ze hier haar vertier wel vind en verder neem ik haar veel mee. Tuincentrum, op bezoek gister bij vrienden en daar tot diep in de nacht bij het kampvuur zitten en grommen naar de katten etc etc. Ik probeer dus wandelen te vervangen door activiteiten die geestelijk wat vermoeiender zijn. Meenemen vooral. Maar dat is bij jou oude hond denk ik geen goed idee. Dat is te belastend verwacht ik.
Ik leg me erbij neer dat mijn hond niet met de warmte kan omgaan. Als ik ga wandelen gaat ze liggen onder elke boom en op elke plek met schaduw. Dat is echt naar dus dat doen we niet meer.
Wat ze wel doet is leven en lopen in huis en in de tuin. Dus ze ligt niet de hele dag maar ze is ook geen oude hond. Ik denk dus dat ze hier haar vertier wel vind en verder neem ik haar veel mee. Tuincentrum, op bezoek gister bij vrienden en daar tot diep in de nacht bij het kampvuur zitten en grommen naar de katten etc etc. Ik probeer dus wandelen te vervangen door activiteiten die geestelijk wat vermoeiender zijn. Meenemen vooral. Maar dat is bij jou oude hond denk ik geen goed idee. Dat is te belastend verwacht ik.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is dat ook niet gewoon wat bij ouderdom hoord en de hitte.
Gewoon maar uitzitten zoals zovele honden en mensen die nogal last hebben en moeilijk kunnen funtioneren bij hitte.
Je klinkt als een beetje overbezorgd en dan ga je meestal meer zien als er daadwerkelijk is.
Gewoon maar uitzitten zoals zovele honden en mensen die nogal last hebben en moeilijk kunnen funtioneren bij hitte.
Je klinkt als een beetje overbezorgd en dan ga je meestal meer zien als er daadwerkelijk is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn honden liggen al hun hele leven gewoon te slapen als we niet buiten zijn. Ze staan af en toe eens op als mijn man wat te eten pakt, maar verder liggen ze gewoon te pitten. En als er gebeld wordt staan ze op, maar verder niet. Heb er nooit aan gedacht dat ze zich kunnen vervelen, en dan ik verveel me ook weleens krijgen ze niks van.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Mojuan
- Zeer actief
Het gaat niet zo goed met Moos
Naar het park voor een leuke wandeling gaat ook al niet meer... hij heeft nu voor de derde keer een zenuwbeknelling in zijn rug.
De eerste keer is al erg lang geleden.
De tweede keer is pas geleden nog geweest.. en dat was nadat we naar het park zijn geweest met hem, toen moest hij een tijdje rust houden en op pijnstillers.
Daarna ging het weer goed, rustig weer de wandelingen opgebouwd. En nu is het weer raak
Hij jankt dan als hij gaat liggen van de pijn, arme schat... nou begin ik echt te twijfelen of hij niet gewoon een beetje op aan het raken is.
Nu moet hij weer rust houden en op de pijnstillers. Ik denk dat ik hem maar gewoon standaard op de pijnstillers ga zetten, net als Julia toen, die heeft er nog een aantal mooie jaren mee gehad.
Naar het park voor een leuke wandeling gaat ook al niet meer... hij heeft nu voor de derde keer een zenuwbeknelling in zijn rug.
De eerste keer is al erg lang geleden.
De tweede keer is pas geleden nog geweest.. en dat was nadat we naar het park zijn geweest met hem, toen moest hij een tijdje rust houden en op pijnstillers.
Daarna ging het weer goed, rustig weer de wandelingen opgebouwd. En nu is het weer raak
Hij jankt dan als hij gaat liggen van de pijn, arme schat... nou begin ik echt te twijfelen of hij niet gewoon een beetje op aan het raken is.
Nu moet hij weer rust houden en op de pijnstillers. Ik denk dat ik hem maar gewoon standaard op de pijnstillers ga zetten, net als Julia toen, die heeft er nog een aantal mooie jaren mee gehad.