Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond + Water

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jokkebrok

Re: Hond + Water

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ach het blijft afwachten. Mijn stabij heeft er ook best een tijdje over gedaan voor ie zwom, en nu wil ie niet anders meer. Apporteren daarentegen deed ie al vanaf week 9, dat vindt ie het einde. Een combinatie van die twee - apport en water - is tegenwoordig dan ook bijna gelijk aan xanadu :cheer:

Mijn andere hond - de border - die wil alles behalve zwemmen in water. Hij gaat tot aan z'n kin desnoods maar z'n poten los van de grond: geen denken aan. En ook die border is gek op apport - maar als je een stok (of bal) in het water gooit, dan blijkt die border toch overduidelijk van de herderclan: we proberen het met verbaal geweld op te lossen :mrgreen:

Beide heren aan en in het water op film: Filmpje Water
Edwin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Edwin »

Leuk filmpje! Maar we gaan het vanzelf wel zien dan :)
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ha, hoorde van de week over een Lagotto van 7 jaar die nog nooit had gezwommen. Nieuwe baasje leek het juist wel leuk om te zwemmen maar helaas, hondje deed het niet. 's Middags zegt ze nog tegen me: denk niet dat ze dat op deze leeftijd nog zal leren, 's avonds zwom ze en ik kan je zeggen, de beer is los. Ze zetten je ook altijd voor gek hè, kinderen en dieren.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Stitch is niet meer uit het water weg te houden. Ik zal morgen eens wat fotos uploaden van mijn duitse herder water rat.

Mijn beste tip: Die plastice blauw schelp zandbakken.

Je komt ze tegenwoordig voor 5 euro bij de blokker. Dan lekker koud water er in op een warme dag en we zijn begonnen met stitch daar eerst met zijn pootjes in te zetten en uit te laten drinken enzo. Uit eindelijk zijn favoriete speeltje erin (drijvende rubbere bal). Toen wat verder in het midden (zodat hij er wel in moest met zijn poten om de bal te pakken).

Dit heeft erg geholpen. En toen terwijl we langs het meer in het bos liepen hebben we gewoon steeds de bal in het water gegooid en iedere keer 5cm verder. Tot dat hij uit eindelijk niet meer kon staan en wel moest zwemmen.

Maar met het thuis zwembadje erbij heeft het zeker 2 weken geduurd van pootjes in een plastic schelpje met water tot een klein stukje zwemmen in de maas.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

dagmar88 schreef:Niko heeft ook leren zwemmen door z'n bal steeds iets verder in zee te gooien.
Zo hebben wij het ook aangeleerd aan Igor in een grote vijver. Zonder bal gaat Igor alleen pootje baden en/of plat op z'n buik gaan liggen. Zwemmen uit zichzelf zit er niet in.

We gaan nu proberen de stap te zetten naar zwemmen in zee gezien dat blijkbaar beter is voor de huid dan in stilstaand water.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta is ook geen zwemmer, pootjebaden is prima maar voor de rest, nee hoor dan wordt je nat :schrik:
Laatst toen Quint weer eens mee was, is ie in een vlaag van verstandsverbijstering zó plons in het vijvertje gesprongen :LOL: hij schrok er volgens mij zelf van en heeft het tot nog toe niet weer gedaan.
Ook zwemmende honden gaat ie niet achterna en stokken en ballen doet ie ook geen moeite voor.
Quint is trouwens ook maar een neplabrador want zwemmen daar doet ie ook niet aan.
Zelfs als je zijn heiligste aller heiligen de STOKKKK er in gooit :neenee: zwemmen is een nono.
Ach maakt me niet uit hoor, iedere gek zijn gebrek zeg ik maar.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”