Ik ook.renee-uk schreef: ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen
Maar als ik die vinger krijg kan ik wel eens heul streng zijn
Moderator: moderatorteam
Ik ook.renee-uk schreef: ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen
ik haal wel een niet luisterende hond op (in dit geval had ik niet eens geroepen maar was hem meteen al gaan halen) maar daar komt geen nekvel gedoe aan te pas.dagmar88 schreef:Ligt aan de hond denk ik. Kan me sowieso niet voorstellen dat Tibbe ooit niet naar een verbale correctie zou luisteren (bij hem is dat "doe maar niet" of nog erger, "klaar", gevolgd door een beloning) maar die zou ik niet ophalen nee.renee-uk schreef: ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen
Niko zeg ik niet zo veel tegen, die haal ik na één waarschuwing standaard op. Die kan alleen wat met zo min mogelijk korte, duidelijke commando's.
Pjotr en vooral Charlie doen af en toe heel bewust stoute dingen. Prima, maar vervolgens moet er gewoon naar een verbale correctie geluisterd worden. Dan trekken ze even een poep, ikmagooknooitwat hoofd en gaan even vrolijk verder met dingen die wel mogen.

streng zijn houdt bij mij geen nekvelgedoe in.Manu schreef:Ik ook.renee-uk schreef: ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen
Maar als ik die vinger krijg kan ik wel eens heul streng zijn"Schietttop!" Dan wordt er heel langzaam opgestaan, en dan met de kop laag terwijl hij mij kwaad aankijkt zuchtend en steunend dat lichaam binnen leggen
Als hij wel gelijk luistert is hij overigens heel vrolijk want dan is baasje blij

riet heeft ook standaard een halsband om die ik gebruik(te) om haar bij de deur weg te halen.dagmar88 schreef:Ah, op die fiets. Ze hebben hier op Charlie na halsbanden om.
Misschien dat jij bij het nekvel pakken ziet als iets om de hond zeer te doen?
Heb het bij Niko zonder halsband wel eens gedaan, om hem te sturen.
Niet om hem lichamelijk te straffen.

En ik gaf een aanvulling op die reactie omdat mijn hond nog wel eens half-kruipend wil komen na zo'n sissend bevel en niet vrolijk.renee-uk schreef:ik reageer heel duidelijk op dat nekvelgedoe, zeg niet zomaar iets in het wilde weg en die indruk wordt wel gewekt als je alleen dat zinnetje aanhaalt.
had ook al een hele tijd hiervoor aangegeven dat ik in dit geval -als ik van te voren al weet dat de hond niet luistert- niet roep maar meteen ophaal: het heeft bijzonder weinig zin te gaan roepen als je toch al weet dat je hond niet komt.
en dat was mijn antwoord op de vraag van ts, de rest was een reactie op wat er gezegd werd.
Ik zeg ook wel eens "VOOR het donker is, graag!"Inge O schreef:spreek ik chinees of zoMiranda schreef:Die werkt vast ookdagmar88 schreef:Oerekapoet?!
![]()
![]()
?

De kans om vrolijk naar mij toe te komen hebben ze de eerste keer als ik ze roeprenee-uk schreef:ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen