Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou jij doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Wat zou jij doen?

Ongelezen bericht door Manu »

renee-uk schreef: ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen :roll:
Ik ook.
Maar als ik die vinger krijg kan ik wel eens heul streng zijn :engel: "Schietttop!" Dan wordt er heel langzaam opgestaan, en dan met de kop laag terwijl hij mij kwaad aankijkt zuchtend en steunend dat lichaam binnen leggen :lol1: Als hij wel gelijk luistert is hij overigens heel vrolijk want dan is baasje blij :cheer:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen :roll:
Ligt aan de hond denk ik. Kan me sowieso niet voorstellen dat Tibbe ooit niet naar een verbale correctie zou luisteren (bij hem is dat "doe maar niet" of nog erger, "klaar", gevolgd door een beloning) maar die zou ik niet ophalen nee.
Niko zeg ik niet zo veel tegen, die haal ik na één waarschuwing standaard op. Die kan alleen wat met zo min mogelijk korte, duidelijke commando's.
Pjotr en vooral Charlie doen af en toe heel bewust stoute dingen. Prima, maar vervolgens moet er gewoon naar een verbale correctie geluisterd worden. Dan trekken ze even een poep, ikmagooknooitwat hoofd en gaan even vrolijk verder met dingen die wel mogen.
ik haal wel een niet luisterende hond op (in dit geval had ik niet eens geroepen maar was hem meteen al gaan halen) maar daar komt geen nekvel gedoe aan te pas.
er zijn andere, betere, manieren om je wil op te leggen aan honden en ze duidelijk te maken dat ze naar je te luisteren hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef:
Ik ook.
Maar als ik die vinger krijg kan ik wel eens heul streng zijn :engel: "Schietttop!" Dan wordt er heel langzaam opgestaan, en dan met de kop laag terwijl hij mij kwaad aankijkt zuchtend en steunend dat lichaam binnen leggen :lol1: Als hij wel gelijk luistert is hij overigens heel vrolijk want dan is baasje blij :cheer:
streng zijn houdt bij mij geen nekvelgedoe in.
waar staat dat ik niet streng ben dan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Rustig maar. Ik zeg toch nergens dat jij niet streng bent?
Ik zeg dat ik je mening deel, ik heb het liefst een hond die vrolijk naar me toe komt. Waarna ik zeg dat als ik echt op mijn strepen moet staan hij niet altijd zo vrolijk is. En daar ging de vraag van TS om. Het moment ná die vinger.
Ik zet er nog emoticons bij zodat je kunt zien dat ik het wel grappig vind en dus luchtig opneem.
Nergens zie ik staan dat ik vind dat jij niet streng zou zijn?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ah, op die fiets. Ze hebben hier op Charlie na halsbanden om.
Misschien dat jij bij het nekvel pakken ziet als iets om de hond zeer te doen?
Heb het bij Niko zonder halsband wel eens gedaan, om hem te sturen.
Niet om hem lichamelijk te straffen.
renee-uk
Zeer actief

ik reageer heel duidelijk op dat nekvelgedoe, zeg niet zomaar iets in het wilde weg en die indruk wordt wel gewekt als je alleen dat zinnetje aanhaalt.

had ook al een hele tijd hiervoor aangegeven dat ik in dit geval -als ik van te voren al weet dat de hond niet luistert- niet roep maar meteen ophaal: het heeft bijzonder weinig zin te gaan roepen als je toch al weet dat je hond niet komt.
en dat was mijn antwoord op de vraag van ts, de rest was een reactie op wat er gezegd werd.
Afbeelding

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hmm ze komen altijd, omdat ze binnen altijd lekkers krijgen. Liefde van de hond gaat nog altijd door de maag :mrgreen: Of ik hem altijd van die oppertunisten gehad die mij zouden verlaten voor grotere voerbak elders :mrgreen:
Nekvel doe ik niet aan, Idefix is daar te gevoelig voor en Socrates ook. Het zou ze bang voor mij maken en daar zit ik echt niet op de wachten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nekvel heb ik ook nooit hoeven doen... als ik roep is t meestal erg leuk (voer/bal) dus ze komen eigenlijk ook altijd als ze buiten liggen en ik roep ze
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ah, op die fiets. Ze hebben hier op Charlie na halsbanden om.
Misschien dat jij bij het nekvel pakken ziet als iets om de hond zeer te doen?
Heb het bij Niko zonder halsband wel eens gedaan, om hem te sturen.
Niet om hem lichamelijk te straffen.
riet heeft ook standaard een halsband om die ik gebruik(te) om haar bij de deur weg te halen.
inmiddels heb ik het door training en beloning zover dat ze 9 van de 10 keer bij me komt als ik haar bij die deur wegroep, de 10e keer moet ik haar nog ophalen.
en ja dat nekvelgedoe zoals het beschreven stond en waar ik op reageerde, zie ik als een hond je wil opleggen door hem zeer te doen en dat vind ik -vooral als het om hierkomen gaat- de slechtste manier om niet luisteren aan te pakken.
zoals ik al zei, er zijn andere, betere manieren om je hond dat te leren.
Afbeelding

Manu

renee-uk schreef:ik reageer heel duidelijk op dat nekvelgedoe, zeg niet zomaar iets in het wilde weg en die indruk wordt wel gewekt als je alleen dat zinnetje aanhaalt.

had ook al een hele tijd hiervoor aangegeven dat ik in dit geval -als ik van te voren al weet dat de hond niet luistert- niet roep maar meteen ophaal: het heeft bijzonder weinig zin te gaan roepen als je toch al weet dat je hond niet komt.
en dat was mijn antwoord op de vraag van ts, de rest was een reactie op wat er gezegd werd.
En ik gaf een aanvulling op die reactie omdat mijn hond nog wel eens half-kruipend wil komen na zo'n sissend bevel en niet vrolijk.
Maarre sorry hoor :ok:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Hier kan Finn ook in de tuin blijven. Schuurdeur staat open, als hij wil gaat hij daar liggen.
Maar mocht hij moeten komen heeft hij weinig keus. En ook verbaal zijn we heel overtuigend ;)
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Gewoon ophalen.
Zeker niet alleen in de tuin laten.
Zal niet de eerste keer zijn dat er iemand iets de tuin ingooit
wat niet goed voor honden is :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Met even 5 minuten boodschap mag Kira met of zonder bot in de tuin blijven. Duurt het langer dan gaat ze binnen en is het bot voor mij. Ik roep dan nooit omdat ik weet dat ze lak aan me zal hebben. Haal haar op en we gaan leuk naar binnen. Binnen krijgt ze een bal met gaatjes en daar kan ze haar gang mee gaan.
Groetjes, Terry
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Fann mag van mij buiten blijven liggen, deuren staan altijd open, of ik thuis ben of niet.
Maar als ik haar binnen wil hebben is ze binnen, botje afpakken, naar binnen bonjouren en een koekje.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou niet gaan roepen als ik wist dat de hond niet zou komen.
Gewoon halen en dan op tijd, zodat ik met niet hoef te haasten :8):
Buiten blijven als ik weg ben is hier geen optie.

Gelukkig heb ik het probleem niet.
Ita komt gewoon als ik roep :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik roep niet eens, van mij mogen ze buiten blijven.
Als ik een dikke vinger krijg (eens in de drie maanden of zo Zeg ik Yo!! :hmmm:
En dan komen ze :oeps: naar binnen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Op een bot wordt sowieso niet geknaagd zonder toezicht, dus die ga ik eerst lekker ruilen. Vervolgens mogen ze gelijk vrolijk meehuppelen naar binnen en krijgen ze daar vast nog wat lekkers om de pijn van het ruilen te verzachten.

Als ze knaagspul hebben ga ik ze niet roepen, ik geef ze groot gelijk dat ze lekker zouden blijven liggen knagen. Ik weet niet of ze zouden luisteren of niet hoor, maar dat ga ik niet uitproberen. Dus de berg gaat naar Mozes :F: .
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:
Miranda schreef:
dagmar88 schreef: :F: Oerekapoet?!
Die werkt vast ook :E:
spreek ik chinees of zo :hmmm: :klaar: ?
Ik zeg ook wel eens "VOOR het donker is, graag!" :F:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik laat mijn honden niet buiten als we niet thuis zijn. Mika komt eigenlijk altijd als ik haar uit de tuin roep, ik kan me niet voorstellen dat ze niet komt. Gol zou wel kunnen blijven liggen, ik zou dan het botje pakken en naar binnen lopen richting snoeptrommel. Dan zitten er twee hondjes uiterst braaf te wezen :mrgreen:
Ik doe niet aan nekvellen pakken. Hoogstens een paar klopjes op de kont, hop hop en dan gaat ze sneller :LOL:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ze mogen hier lekker in de tuin blijven, maar dan zonder bot, dat word geruild dus.
Als ik een dikke vinger zou krijgen is Ey-orenstoek? genoeg om ze meteen in beweging te krijgen, gelukkig gebeurt dat zelden, niet luisteren naar hier is geen optie en dat weten ze :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ze zal echt naar binnen moeten....er lopen vaak katten door de tuin en ik vertrouw haar niet met katten ... en sowieso heeft ze niks te zoeken buiten als ik weg ben... maar gelukkig zijn alle supers hier tot 21.00 uur open :tongue: en als ze echt lekker ligt dan kies ik ervoor om maar niet naar de winkel te gaan.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke is heel braaf als ik haar ergens heen wil hebben met haar bot. Ze weet namelijk dat ze het risico loopt dat haar bot mijn bot wordt ;) Dus als ik roep dat ze naar binnen moet gaan, dan pakt ze gauw haar bot en gaat een plekje zoeken waar ze met rust gelaten wordt. En dat is dus overduidelijk binnen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Meneer Toots zou ik op kunnen pakken en naar binnen bonjouren. Maar na die dikke vinger komt hij maar mooi zelf naar binnen.
In zon geval klik ik met mijn vingers en weet meneer dat het serieus is. Wij hebben dan geen tuin. Maar in alle situaties bij die dikke vinger heeft meneer Toots toch echt pech. Mijn vinger is Dikker :pffff:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ze hebben niet zoveel keuze. Naar binnen is naar binnen, klaar.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hier is het meestal: halloo, schiet is op!
En dan komen ze wel, Kiwi en Teun vrij snel en Jamie in slow motion. Durf ze niet in de tuin te laten als ik er niet ben. Iedereen kan hier zo de tuin in.
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

renee-uk schreef:ik hou niet van kruipende honden, heb liever dat ze vrolijk naar me toe komen :roll:
De kans om vrolijk naar mij toe te komen hebben ze de eerste keer als ik ze roep :pffff:. Geven ze mij de dikke vinger dan kom ik ze halen. Desnoods aan die nekvel.

Trouwens mijn honden gaan daar niet van kruipen want ik heb geen kruiperige types.

De grap alleen is dat het nooit voorkomt want ze luisteren meestal meer dan prima. Maar het ging om die hypothetische dikke vinger.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike gaat sowieso naar binnen.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem buiten te laten als ik er niet ben.
Ook al is het maar eventjes.

Naar binnen is bij mij ook naar binnen, en Beike doet dat ook wel als ik dat van hem vraag.
Hetzij niet altijd meteen, maar hij doet het wel.

Hier binnen heeft Beike nooit een hard bot/bullepees etc. als ik weg ben.
Hij krijgt dan een koekje of een Dentastick ( iets wat zacht is) als ik weg ga.
Ben sowieso geen fan van harde botten.
Bullenpees krijgt hij wel maar alleen onder toezicht.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vind het ook niet fijn als ze in de tuin zitten en ik ben van huis. Ik gaf hem ook geen ongelijk hoor, hij lag heerlijk van zijn kluifje te genieten in de schaduw.

Dus heb ik een nieuw commando verzonnen, want loop ik naar hem toe om hem bij zijn halsband te pakken, ontaardt dat in een spelletje pakmedanalsjekan. Maar ik heb hele lekkere snoepjes van gedroogd vlees, waar hij gek op is. Die heb ik die als lokkertje in de strijd gegooid. Ik heb hem nog nooit zo gretig zien meelopen :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat ik zou doen? Hond lekker laten kluiven buiten, deur openlaten en naar de winkel gaan.
Als ze hier wat willen jatten doen ze dat maar. Wij laten regelmatig de keukendeur open staan, zodat honden naar buiten kunnen. Als kind heb ik ook 3x een brand meegemaakt, dus ik vind het een lekker idee als de honden weg kunnen vluchten.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Ze krijgen hier niks zonder toezicht. Ik heb dan ook 2 honden die elkaar zouden afmaken om een kruimel :piew:
Als de buuf op ze let dan zouden ze best in de tuin kunnen blijven. Zij zegt dat ze niet mogen blaffen meer hoeft ze niet te doen. Ik heb ze alleen liever binnen, vind ik een fijner idee.
Alleen als ik zeg dat ze moeten komen en ze komen niet, gebeurt gewoon niet klaar. Gelukkig is het voldoende om alleen boos naar de tuindeur te lopen. Ik hoef ze dus niet te grijpen of te tillen :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”