Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup braakt spoelwormen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Pup braakt spoelwormen

Ongelezen bericht door renee-uk »

weet je wel zeker dat de boef ook echt zijn vader is?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
BorisPP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder x Bouvier

Ongelezen bericht door BorisPP »

100% kan ik het niet zeker weten. Ik weet dat de enige reu daar wit op de borst had en alle puppies ook. Zowel de raszuivere als de kruisingen.

Ook hebben ze duidelijk andere vacht. Bij die van mij zijn de langere haren stijl en de ondervacht is golvend. Haar is ook stugger. Was er 1 met bijna stijl haar en 1 met nog stugger en golvender haar.
BorisPP
Vaste gebruiker

Ook heeft hij een krul in zijn staart zoals bouviers ook geregeld hebben en zijn de oren dezelfde stand als een bouf. Al zegt dat laatste nog niks op deze termijn dacht ik?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Heb je toevallig een foto van de pup? Beterschap!
renee-uk
Zeer actief

BorisPP schreef:100% kan ik het niet zeker weten. Ik weet dat de enige reu daar wit op de borst had en alle puppies ook. Zowel de raszuivere als de kruisingen.

Ook hebben ze duidelijk andere vacht. Bij die van mij zijn de langere haren stijl en de ondervacht is golvend. Haar is ook stugger. Was er 1 met bijna stijl haar en 1 met nog stugger en golvender haar.
de raszuivere en de kruisingen?
hadden ze meerdere nesten dan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

BorisPP schreef:Ik heb geen kipfilet in huis. Wel smuldier kip. Kan ik dat niet een klein beetje mengen met de rijst?

Zijn broertjes waren overigens even groot. Ze waren nog met zn 3en.
Ik ben een tut als het gaat om darmtoestanden, en ik zou daar dan er effe wat kokend water overheen gooien (en dan effe af laten koelen uiteraard) omdat dat net effe wat makkelijker verteerbaar en bacterie-vrij is . Maar gewoon rauw geven is wellicht ook prima.

Sterkte met je puppeding!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

BorisPP schreef:Ik denk inmiddels dat hij wellicht toch niet zo oud is als de fokker beweerd. Net pups gezien van 8 weken van klein en middel ras en onze zit daar zeker tussenin. Kooikerpup van 8 weken was echt groter en forser. Vanmiddag heb ik hem gewogen en schrok eigenlijk al dat hij maar 2,4 kilo is.

De vader is echt uge!! Een hele grote bouvier (raszuiver met stamboom) moeder een niet al te grote mechelaar maar ook niet opvallend klein ofzo.

Ik heb nog nooit een pup gehad zelf (we hadden vroeger thuis honden altijd van pup af aan maar hoe groot die waren kan ik echt niet meer zeggen zo) en ik voel mij toch wel flink genaaid.
Morgen maar eens zien wat de dierenarts zegt.

Wie weet eet hij daarom geen brokken. Harde snoepjes als beloning neemt hij ook niet. De kaas was zo op en uiteindelijk heeft de rijst hem goed gesmaakt en ook een klein beetje blikvoer ging erin als snoep.

Hij poept inmiddels normaal, wel nog met dode wormen erin.
2,4 kg dat woog mijn naakthond toen ik hem ging halen die was dan wel 10 weken,die weegt er nu volwassen 5,5
Mijn herder woog met 8 weken 5kg en was toen al aan de lichte kant
BorisPP
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
BorisPP schreef:100% kan ik het niet zeker weten. Ik weet dat de enige reu daar wit op de borst had en alle puppies ook. Zowel de raszuivere als de kruisingen.

Ja een gepland nest van de beide aanwezige bouviers en een oepsnest met zijn veel te oude mechelaar van 9.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben ook niet van meteen naar de da rennen. En ik vind je handelen tot nu ook begrijpelijk. Zou t denk ik net zo gedaan hebben. Qua eten geven.
Maar je gaat wel toch? Naar de da?
renee-uk
Zeer actief

BorisPP schreef:
renee-uk schreef:

Ja een gepland nest van de beide aanwezige bouviers en een oepsnest met zijn veel te oude mechelaar van 9.
oh jee, dat klinkt, samen met al die wurmen, niet heel fijn :?
als ik jou was zou ik geen risico nemen en morgen die hummel even heel goed laten controleren bij de da, ook al omdat ie zo klein is en je vermoedt dat ie jonger is dan ze zeiden.
ik hoop dat het meevalt :ok:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 16 jul 2014 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

BorisPP
Vaste gebruiker

Ja morgen ochtend staat de afspraak :)
renee-uk
Zeer actief

BorisPP schreef:Ja morgen ochtend staat de afspraak :)
succes, ik duim dat het allemaal meevalt :ok:
Afbeelding

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mooi, ben benieuwd wat je da te vertellen heeft.
Maar vooral dat het je pup goed gaat natuurlijk
BorisPP
Vaste gebruiker

100% kan ik het niet zeker weten. Ik weet dat de enige reu daar wit op de borst had en alle puppies ook. Zowel de raszuivere als de kruisingen.

BorisPP
Vaste gebruiker

Ook heeft hij een krul in zijn staart zoals bouviers ook geregeld hebben en zijn de oren dezelfde stand als een bouf. Al zegt dat laatste nog niks op deze termijn dacht ik?
BorisPP
Vaste gebruiker

Hmm mijn oude berichten worden weer geplaatst op de een of andere manier.

Ik hoop ook dat het mee gaat vallen. Al verwacht ik dat inmiddels niet echt meer.
Ik weet niet echt meer wat ik ermee aan moet. Voel mij erg bedrogen, hoe lief het pupje ook is.

Wat is het worst case scenario wat er aan de hand zou kunnen zijn met die hoeveelheid wormen en zijn gewicht enzo?
BorisPP
Vaste gebruiker

BorisPP
Vaste gebruiker

Ik heb geen kipfilet in huis. Wel smuldier kip. Kan ik dat niet een klein beetje mengen met de rijst?

Zijn broertjes waren overigens even groot. Ze waren nog met zn 3en.
renee-uk
Zeer actief

BorisPP schreef:Hmm mijn oude berichten worden weer geplaatst op de een of andere manier.

Ik hoop ook dat het mee gaat vallen. Al verwacht ik dat inmiddels niet echt meer.
Ik weet niet echt meer wat ik ermee aan moet. Voel mij erg bedrogen, hoe lief het pupje ook is.

Wat is het worst case scenario wat er aan de hand zou kunnen zijn met die hoeveelheid wormen en zijn gewicht enzo?
als ik je berichtengeschiedenis doorkijk heb je deze pup hals over kop in huis gehaald.
je pup kan er niks aan doen dat jij je huiswerk niet gedaan hebt natuurlijk :U:

ik zou morgen eerst dat da bezoek maar eens afwachten, nu blijft het toch alleen maar speculeren.
Afbeelding

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Even kijken... op 12 juli ben je druk op zoek naar een nieuwe hond. Op 13 juli schrijf je dat je aankomende woensdag een kruising mechelaar / witte herder van 9 weken op gaat halen. Vandaag heb je sinds een dag een kruising mechelaar / bouvier van 7,5 weken maar ws jonger :Q:
Jullie hadden wel heel veel haast met de aanschaf van je nieuwe huisgenootje.
Het zal wel weer een ziekelijk broodfokhondje zijn van een of andere waardeloze fokker die niet eens weet welke teef door welke reu gedekt is.
Sneu hoor :cry:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
BorisPP
Vaste gebruiker

Dat mechelaar/witte herder pupje zit bij een broodfokker. We zijn wezen kijken en daarna ben ik nogmaals gaan googlen (wat ik op zijn marktplaats naam al gedaan had en toen kon ik niks vinden) en toen kwam ik daar dus achter. Is hier ook een topic over hun geweest zag ik in de zoekmachine hier. Over dalmatiër/mechelaar kruising.

Dus die mensen afgebeld.

Mijn moeder kwam aanzetten met deze advertentie bij haar in de buurt. Ik heb haar meegevraagd met kijken omdst ze meer verstand moest hebben van pups dan ik. Mijn vriend ging ook mee. Wat we daar zagen was een particulier die idd 2 nestjes had. Zijn uitleg erbij klonk logisch. De hokken waren goed schoon, zowel van de pups als de volwassen honden. De pups waren vrolijk en niet bang. Natte neusjes, schone oogjes en oortjes. De snelle kijkactie was op aandringen van de fokker. Er zouden de aankomende dagen meer mensen komen en hij was niet van plan pups vast te houden. Dit was daar ook het geval. Gelijk meenemen, niks vasthouden. Omdat hij er verder goed uitzag (vond mijn moeder ook, die heeft zelfs niks gezegd over de grootte) besloten om er maar voor te gaan. Ik was immers verliefd geworden op dit ventje.

Nogmaals, ik heb geen ervaring met een pup aanschaffen en heb iemand meegenomen die wel eerder pups gekocht heeft. Wat had ik op dat moment meer kunnen doen dan?

De verkoper is ook gegoogled en daar kwam niks uit.
BorisPP
Vaste gebruiker

Oh en de man heeft maar 1 reu. Dus hij weet wel welke reu de teef gedekt heeft.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja en... dan is ie weg jammer dan.... t is een hond die je koopt een levend wezen!!! Geen magnetron!

Hoe hou je de broodfok in stand?!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk, een herder/bouvier. Heb ik ook gehad. Super leuke honden maar wel heel erg pittig. Bouviers zijn angstloos en een herder is heel erg druk en reageert overal op. Mijn hond was dus angstloos en pittig. Gaaf beest maar geen hele makkelijke hond.

Afbeelding

Hier was ze al 13

Afbeelding

Ook een oepsnest bij een bouvierfokker. Bij mij was de moeder de bouvier en de vader de herder. Omdat de moeder ook door een bouvier was gedekt en dit lang geleden was zijn de pups nog gecoupeerd. Ze waren allemaal zwart en de fokker dacht dat het bouviers waren. Pas na een tijdje bleken het kruisingen te zijn en gelukkig zaten de oren er nog wel aan. Die gingen er in die tijd ook af maar omdat dat later gebeurde zagen ze al dat dit herder-kruisingen waren. Dat is tenminste het verhaal dat ik bij de hond kreeg :engel:
Afbeelding
BorisPP
Vaste gebruiker

Bij de dierenarts geweest en die vermoed dat hij idd bijna 8 weken is, maar door gebrek aan verzorging een flinke achterstand heeft. Aan het gebit te zien zei hij dat hij niet jonger kon zijn. Gezien de hoeveelheid wormen (vanmorgen nog steeds dode wormen in de ontlasting) kon ik ervan uitgaan dat hij nooit ontwormd is. Hart en longen klonken goed.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

2,4 kg :schrik: Apple mijn corgi van nu 12kg woog al 3kg toen we haar kregen met 8 weken.
Ik zou toch ernstig gaan twijfelen aan de kruising, sowieso als je de hond blijkbaar in zo'n slechte toestand mee krijgt zou ik aan heel veel dingen gaan twijfelen.
Helaas trappen er nog steeds zo veel mensen in....

Hoop dat dit hondje verder probleemloos door het leven kan.
Heb je misschien een foto?
renee-uk
Zeer actief

BorisPP schreef:Bij de dierenarts geweest en die vermoed dat hij idd bijna 8 weken is, maar door gebrek aan verzorging een flinke achterstand heeft. Aan het gebit te zien zei hij dat hij niet jonger kon zijn. Gezien de hoeveelheid wormen (vanmorgen nog steeds dode wormen in de ontlasting) kon ik ervan uitgaan dat hij nooit ontwormd is. Hart en longen klonken goed.
dan zeiden die schone hokken dus niet zoveel :(

wel fijn dat ie niet jonger is dan gezegd, maar heel naar dat pupke zoveel tekort is gekomen in die paar weken dat ie op de wereld is.
wat raadt de da je aan om hem op te krikken?
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

In mijn nesten Laekense Herders heb ik 1x een pup gehad die veel lichter was dan alle anderen op 8 weken en die woog met 8 weken 4,6 kilo. Alle andere Pups wogen minimaal 5,5 kilo tot een kilo of 7 op die leeftijd. Zelfs een pup met een groeiachterstand uit een combi van Bouvier en Belgische Herder zou geen 2,4 kilo wegen lijkt me. Ik kan me ook niet voorstellen dat de pup afkomstig is van een herder en Bouvier ouder.
Beterschap voor je pup, hopelijk knapt hij zonder verdere complicaties in de groei gewoon helemaal op.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:In mijn nesten Laekense Herders heb ik 1x een pup gehad die veel lichter was dan alle anderen op 8 weken en die woog met 8 weken 4,6 kilo. Alle andere Pups wogen minimaal 5,5 kilo tot een kilo of 7 op die leeftijd. Zelfs een pup met een groeiachterstand uit een combi van Bouvier en Belgische Herder zou geen 2,4 kilo wegen lijkt me. Ik kan me ook niet voorstellen dat de pup afkomstig is van een herder en Bouvier ouder.
Beterschap voor je pup, hopelijk knapt hij zonder verdere complicaties in de groei gewoon helemaal op.

In m'n laatste xHH nest zat een mini. Met vertrek op 7,5 week woog ze 1100 gram. Bij enten, chippen en controle zei ik de DA ook dat als er iets klinisch niet goed was dit einde verhaal zou zijn. Hij kon niks vinden.
Ze is voor niks naar een DA assistente gegaan en weegt nu met 4,5 maand pas rond de 10 kilo, maar ontwikkeld normaal, glimt als een spiegel en is volgens de artsen niks mis mee behalve klein. Maar goed, zij had geen extreme worm besmetting en de rest was niet net zo klein, maar normaal
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje, wat een extreem laag gewicht had dat ene pupje dan zeg, fijn dat het toch goedgekomen is. Ben benieuwd hoe groot en zwaar zij uiteindelijk als volwassen hond wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”