Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe zit het nu met pitbulls?
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Re: hoe zit het nu met pitbulls?
Ach dan pakken ze naar verbod de rotties. naar dat verbod de dobermans en dat verbod de bull terriers enz. Er werd of word met nog wel meer rassen gevochten dan alleen pitbl achtigen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er wordt helemaal niet met meer rassen gevochten in de westerse landen. Misschien aan de andere kant van de wereld met bully kuttas ed maar niemand vecht met dobermans. Kom zeg. Her en der met Owcharka etc maar niet hier in Nl.
-
laeken
- Zeer actief
Verder ben ik het volkomen met Nanna eens. De pitbull is zijn eigen slachtoffer. Zelden neemt een echte hondenliefhebber een pitbull. Komt voor maar het gros van de pups is de klos. Dan maar geen pitbull meer. Scheelt de honden en veel andere honden een heleboel ellende.
-
Devel
Echt onzin. Er wordt nog zat gevochten waarvan wij niet weten. Door het ras te verbieden los je het niet op. Er zijn zat rassen die hond aggressief zijn. Kijk naar de hond van mijn buren. Die wil maar al te graag een hapje van Darko. Het ene ban je uit en het andere staat er weer.
Laatst gewijzigd door Devel op 22 jul 2014 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Manu
De Pitbulls en Staffords in mijn omgeving zitten toch wel echt bij de liefhebbers. En niet eens rasliefhebbers maar mensen die toch echt gek op hun hond zijn, weten wat ze aan de lijn hebben en daar ook naar handelen.laeken schreef:Verder ben ik het volkomen met Nanna eens. De pitbull is zijn eigen slachtoffer. Zelden neemt een echte hondenliefhebber een pitbull. Komt voor maar het gros van de pups is de klos. Dan maar geen pitbull meer. Scheelt de honden en veel andere honden een heleboel ellende.
Ik vind dat je met bovenstaande uitspraak wel wat over een kam scheert.
De enige valse hond die hier loopt is een Jack Russel. En er lopen hier een hoop.
Iedere hond kan zomaar bij een verkeerde eigenaar terecht komen, ik vind een Akita net zo spannend als een Pitbull.
Dat jij vindt dat een ras als de Pitbull beter uit kan sterven mag maar ik moest toch even reageren op die dikgedrukte zin. Je gooit nu alles op 1 groep terwijl er zat verantwoordelijke eigenaren rondlopen. Die, net als jij met jouw Basje, gek zijn op hun hond, elke avond kroelen en tijdens de wandeling volop genieten. Want eerlijk is eerlijk, het zijn vrijwel allemaal wel echte bank- en schoothonden. Als je dan weet dat je tijdens de wandeling alert moet blijven? Zoveel schuimbekkende Pitbulls zie ik nooit hoor, en ik kom toch wel ergens.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik ken heel veel stafford en pitbulleigenaren en het zijn allemaal net echte hondenmensen
Gek op hun hondjes en gewoon verantwoordelijke eigenaren. Er lopen ook gigantisch veel rond. Kijk maar eens hoeveel er jaarlijks bij de raad van beheer bijgeschreven worden, en dat zijn alleen nog de stamboomhondjes.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Jij komt altijd zo heerlijk naïef over.laeken schreef:Er wordt helemaal niet met meer rassen gevochten in de westerse landen. Misschien aan de andere kant van de wereld met bully kuttas ed maar niemand vecht met dobermans. Kom zeg. Her en der met Owcharka etc maar niet hier in Nl.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat er tussen de pitbull eigenaren niet heel veel meer onverantwoordelijke eigenaren rondlopen, maar dat zegt meer over hoe de gemiddelde mens omgaat met hun hond, niet heel verantwoordelijk.
Punt is alleen dat die onverantwoordelijkheid bij een pitbull, veel ernstigere gevolgen kan hebben dan bij de teckel op de hoek.
En dat is dus ook waarom ik ze toch niet graag tegenkom.
Punt is alleen dat die onverantwoordelijkheid bij een pitbull, veel ernstigere gevolgen kan hebben dan bij de teckel op de hoek.
En dat is dus ook waarom ik ze toch niet graag tegenkom.
-
laeken
- Zeer actief
Nou, dan zal ik het wel mis hebben. Toch vreemd dat er veel meer niet pitbulls in Nederland dan andere rassen terwijl de helft van de leed topics over pitjes en co gaat ligt er ergens een uitgemergelde dode hond dan is het een pit. Laat een onverlaat zijn hond in de benchtraining verhongeren dan is het een pit. Het is altijd weer een pitbull als ergens iets dramatisch met honden gebeurd. Ben daar wel klaar mee persoonlijk.
- Valerie
- Zeer actief
Dat valt ook niet te ontkennen maar zo gaat het niet met het gros van dit type hond. Die liggen gewoon met een dekentje op de bank.laeken schreef:Nou, dan zal ik het wel mis hebben. Toch vreemd dat er veel meer niet pitbulls in Nederland dan andere rassen terwijl de helft van de leed topics over pitjes en co gaat ligt er ergens een uitgemergelde dode hond dan is het een pit. Laat een onverlaat zijn hond in de benchtraining verhongeren dan is het een pit. Het is altijd weer een pitbull als ergens iets dramatisch met honden gebeurd. Ben daar wel klaar mee persoonlijk.
-
laeken
- Zeer actief
En de mensen die zeggen dat ze dan wel andere rassen nemen moeten mij eens uitleggen waarom ze dan zelf geen ander ras nemen? Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt? Waarom neem je dan zelf geen ander ras als je zegt dat een ander dat wel doet?
Ik vind zelf niks mis met een leuke pitbull. Wel vraag ik me wel eens af waarom je er graag een zou willen? Het asiel zit vol hondagressieve pitjes en ik vraag me af wanneer er asielen komen die ze maar gaan afmaken. Ze zullen op een gegeven moment wel moeten. Of ga je als hondenmens honden meegeven aan mensen die liefst een andere hond willen mollen. Toch een dilemma als hondenliefhebber lijkt mij. Ik vind 75 % van de pitbulls gewoon zielig. Ik ben dus geen voorstander meer van het ras. Al zijn ze soms ontzettend leuk. Maar wat hebben de slecht zittende honden daar aan?
Ik vind zelf niks mis met een leuke pitbull. Wel vraag ik me wel eens af waarom je er graag een zou willen? Het asiel zit vol hondagressieve pitjes en ik vraag me af wanneer er asielen komen die ze maar gaan afmaken. Ze zullen op een gegeven moment wel moeten. Of ga je als hondenmens honden meegeven aan mensen die liefst een andere hond willen mollen. Toch een dilemma als hondenliefhebber lijkt mij. Ik vind 75 % van de pitbulls gewoon zielig. Ik ben dus geen voorstander meer van het ras. Al zijn ze soms ontzettend leuk. Maar wat hebben de slecht zittende honden daar aan?
- Valerie
- Zeer actief
Dat is dus niet waar. De enige vooroordelen waar ik tegen aanloop zijn op het forum.laeken schreef: Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt?
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind dus niks mis met pitbull en co. Als iedereen zijn verantwoordelijkheid nam mag van mij half Nederland een pitbull nemen. Zolang je hem goed behandeld en goed voert en zorgt dat ze niks kunnen doen is alles best. Jammer genoeg werkt het zo niet. En dan denk ik, schaf die hele zooi af en maak regels zodat honden genomen worden omdat iemand een hond wil. Veel mensen die een pitbull nemen willen geen hond maar een assecoire. En tja, dat zijn ze niet. Het zijn echte pittige honden.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Maar waarom zou je niet je ras meer mogen, alleen omdat andere er een puinhoop van maken daar kan jij toch niets mee 
-
laeken
- Zeer actief
Dat kan. In mijn omgeving laat niemand met kinderen zo'n hond los bij hun kinderen. Ik laat er geen binnen bij mijn honden en mijn familie kijkt me op zijn zachts gezegd vreemd aan als ik zou zeggen dat ik er een pitbull bij ga nemen. Dus ik sta er denk ik heel anders in. Waar ik woon zijn er zelfs wetten rondom het ras en kijkt iedereen je aan als je toch zo'n hond hebt. Persoonlijk vind ik niks mis met een pitbull die van mij was of iemand anders die van zijn hond houdt. Maargoed, ik ken de andere honden niet en ik zou dus wel met weerstand te maken krijgen als ik er een had. Misschien onterecht maat gebeuren zal dat zeker.Valerie schreef:Dat is dus niet waar. De enige vooroordelen waar ik tegen aanloop zijn op het forum.laeken schreef: Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt?
- Valerie
- Zeer actief
Tja hier worden nog net niet kinderwagens naar haar toe gereden zodat zij ze kan zegenenlaeken schreef:Dat kan. In mijn omgeving laat niemand met kinderen zo'n hond los bij hun kinderen. Ik laat er geen binnen bij mijn honden en mijn familie kijkt me op zijn zachts gezegd vreemd aan als ik zou zeggen dat ik er een pitbull bij ga nemen. Dus ik sta er denk ik heel anders in. Waar ik woon zijn er zelfs wetten rondom het ras en kijkt iedereen je aan als je toch zo'n hond hebt. Persoonlijk vind ik niks mis met een pitbull die van mij was of iemand anders die van zijn hond houdt. Maargoed, ik ken de andere honden niet en ik zou dus wel met weerstand te maken krijgen als ik er een had. Misschien onterecht maat gebeuren zal dat zeker.Valerie schreef:Dat is dus niet waar. De enige vooroordelen waar ik tegen aanloop zijn op het forum.laeken schreef: Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt?
Overigens was een gedeelte van mijn familie bij mijn eerste hond ook wat terughoudend. Daar komen ze echt wel op terug zodra ze de honden leren kennen.
Akita's kennen mensen verder niet. Kiyoshi wordt als een grote knuffelbeer beschouwd.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Je was me voor. Met een kleine kanttekening dat er natuurlijk ook buiten het forum mensen zijn die zo denken, alleen verre, verre, verre van "half Nederland".Valerie schreef:Dat is dus niet waar. De enige vooroordelen waar ik tegen aanloop zijn op het forum.laeken schreef: Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Dinos
Ach accessoire ,spaniël dalmatiër herder chihuahua ik kan nog wel even doorgaan allemaal doorgefoktlaeken schreef:Ik vind dus niks mis met pitbull en co. Als iedereen zijn verantwoordelijkheid nam mag van mij half Nederland een pitbull nemen. Zolang je hem goed behandeld en goed voert en zorgt dat ze niks kunnen doen is alles best. Jammer genoeg werkt het zo niet. En dan denk ik, schaf die hele zooi af en maak regels zodat honden genomen worden omdat iemand een hond wil. Veel mensen die een pitbull nemen willen geen hond maar een assecoire. En tja, dat zijn ze niet. Het zijn echte pittige honden.
En hype van dat moment met alle gevolgen van dien.
Onzin kinder killer lees nog meer de Telegraaf
Een staff of Pitt is niets feller als een chi alleen gevolg is groter als het misgaat.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben absoluut tegen opruimen maar wel voor de fok aan banden leggen.irwi schreef:Lekker op een hondenforum horen dat een ras opgeruimd moet worden.
En iedereen die er lekker in mee gaat.
Zodat er veel minder en selectiever gefokt waardoor er hopelijk ook wat zorgvuldiger gekeken gaat worden waar en hoe de honden terecht komen.
Want eerlijk is eerlijk een groot gedeelte van dit soort honden komt wel slecht terecht.
Een nee niet die van die zorgvuldige fokker maar wel al die mpnestjes waar het totaal niet gaat over zorgvuldige fok en selectieve plaatsing maar over vermeerdering en je zakken vullen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Mijn vraag is iig. beantwoord.
Er zijn dus nog steeds pitbulls.
Heb ik dus gejokt tijdens de discussie van wel of geen pitbulls.
Er zijn dus nog steeds pitbulls.
Heb ik dus gejokt tijdens de discussie van wel of geen pitbulls.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het lijkt wel of de groep liefhebbers steeds groter word . Is er eigenlijk een relatie tussen tattoo's ,piercings en staffies ,pitjes en aanverwant.?
Want zie steeds meer lookalike bendeleden uit de achterbuurt met zo'n beest lopen.
Want zie steeds meer lookalike bendeleden uit de achterbuurt met zo'n beest lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Brigitte
- Zeer actief
Precies, lezen is soms ook een vak. Het mag van mij ook aan banden gelegd worden. Ik vind het zelf een onwijs mooi ras maar zou er geen nemen, ik heb Elektra ook alleen maar genomen omdat ze anders met 8 weken ingeslapen zou worden en ik dat niet over mijn hart kon krijgen, ja mss had ze dan naar Belgie kunnen doorgesluisd waar er al 1000den in de asiels zaten te wachten op hun onbekende lot, nou dan had ik nog liever gehad dat ze ingeslapen zou worden als ik haar niet had genomen. Van mij hoeft het ras niet te verdwijnen maar wel flink aan banden gelegd worden.Tineke schreef:Ik ben absoluut tegen opruimen maar wel voor de fok aan banden leggen.irwi schreef:Lekker op een hondenforum horen dat een ras opgeruimd moet worden.
Zodat er veel minder en selectiever gefokt waardoor er hopelijk ook wat zorgvuldiger gekeken gaat worden waar en hoe de honden terecht komen.
Want eerlijk is eerlijk een groot gedeelte van dit soort honden komt wel slecht terecht.
Een nee niet die van die zorgvuldige fokker maar wel al die mpnestjes waar het totaal niet gaat over zorgvuldige fok en selectieve plaatsing maar over vermeerdering en je zakken vullen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom wil iemand een pup van 8 weken in laten slapen.?Brigitte schreef:Precies, lezen is soms ook een vak. Het mag van mij ook aan banden gelegd worden. Ik vind het zelf een onwijs mooi ras maar zou er geen nemen, ik heb Elektra ook alleen maar genomen omdat ze anders met 8 weken ingeslapen zou worden en ik dat niet over mijn hart kon krijgen, ja mss had ze dan naar Belgie kunnen doorgesluisd waar er al 1000den in de asiels zaten te wachten op hun onbekende lot, nou dan had ik nog liever gehad dat ze ingeslapen zou worden als ik haar niet had genomen. Van mij hoeft het ras niet te verdwijnen maar wel flink aan banden gelegd worden.Tineke schreef:Ik ben absoluut tegen opruimen maar wel voor de fok aan banden leggen.irwi schreef:Lekker op een hondenforum horen dat een ras opgeruimd moet worden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
Omdat ze toen nog onder de rad vielbouvierpoedel schreef:Waarom wil iemand een pup van 8 weken in laten slapen.?Brigitte schreef:Precies, lezen is soms ook een vak. Het mag van mij ook aan banden gelegd worden. Ik vind het zelf een onwijs mooi ras maar zou er geen nemen, ik heb Elektra ook alleen maar genomen omdat ze anders met 8 weken ingeslapen zou worden en ik dat niet over mijn hart kon krijgen, ja mss had ze dan naar Belgie kunnen doorgesluisd waar er al 1000den in de asiels zaten te wachten op hun onbekende lot, nou dan had ik nog liever gehad dat ze ingeslapen zou worden als ik haar niet had genomen. Van mij hoeft het ras niet te verdwijnen maar wel flink aan banden gelegd worden.Tineke schreef:Ik ben absoluut tegen opruimen maar wel voor de fok aan banden leggen.irwi schreef:Lekker op een hondenforum horen dat een ras opgeruimd moet worden.

- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad gewoon aan banden zodat de serieuze fokker overblijft.Brigitte schreef: Precies, lezen is soms ook een vak. Het mag van mij ook aan banden gelegd worden. Ik vind het zelf een onwijs mooi ras maar zou er geen nemen, ik heb Elektra ook alleen maar genomen omdat ze anders met 8 weken ingeslapen zou worden en ik dat niet over mijn hart kon krijgen, ja mss had ze dan naar Belgie kunnen doorgesluisd waar er al 1000den in de asiels zaten te wachten op hun onbekende lot, nou dan had ik nog liever gehad dat ze ingeslapen zou worden als ik haar niet had genomen. Van mij hoeft het ras niet te verdwijnen maar wel flink aan banden gelegd worden.
Want itt tot wat ik hier lees in dit topic hebben Alma en ik wel degelijk het idee dat ze vaak slecht terecht komen en dat het verdomd moeilijk is om er goede en betrokken baasjes voor te vinden.
Misschien ook omdat wat wij ter herplaatsing aangeboden krijgen juist vaak van dat soort mpfukkers afkomt en niet van de wat meer betrokken fokker die zelf ingrijpt als het mis dreig te gaan.

-
Brigitte
- Zeer actief
Dit idd, en omdat ze een jaar moest zou om officieel geschouwd te mogen worden. Dus dat zou betekenen dat ze tot een jaar oud was in het asiel zou moeten zitten om vervolgens dan alsnog te horen mogen krijgen dat ze vanwege haar uiterlijk ingeslapen zou moeten worden.Tineke schreef:Omdat ze toen nog onder de rad vielbouvierpoedel schreef: Waarom wil iemand een pup van 8 weken in laten slapen.?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
laeken
- Zeer actief
Ik snap ook niet helemaal wat er erg is aan het laten uitsterven van een ras? Als je nu een pitbull hebt krijgt die een chip en mag je niet fokken. Dan kan je nog 12 jaar genieten van je hond maar dan mag je er niet meer 5 nesten mee fokken door er de ene keer een XXL op te zetten en er daarna een Bully Ambull op te zetten. Al die pups op MP plempen kan dan ook niet meer. En als je na je pitbull een nieuwe hond wil kan je alleen een hond nemen uit gecontroleerde fok uit geteste ouders. Wat geeft dat nou?
Tijdens de RAD kon je toch ook gewoon een Amstaff kopen met stamboom uit ouders die een MAG test hadden gehad?
Of wat ik al zo vaak heb gezegd, de Duitse regels. Geen pitbull als je geen 100% zuiver verleden hebt. Geen pitbull als je al eerder een pitbull hebt gehad die incidenten heeft veroorzaakt. Geen pitbull als je geen geld hebt want de belastingen zijn hoger. Gewoon een ontmoedigingsbeleid. Wil je het dan kan het maar dan moet je wel bewezen hebben dat jij het kan. Ook kan je zorgen dat je hond gewoon los kan en overal mag komen door met je hond bepaalde overheids-testen te doen. Hier kan een pitbull nl "vrij" getest worden en gewoon als lieve brave borst leven als hij dat is. Als je als baasje een verklaring van goed gedrag krijgt, je hond een verklaring krijgt van goed gedrag en je dus samen hebt bewezen dat je een normale hondeneigenaar bent met een hond die te mannen is. Prima, lekker los mee naar het bos en geen muilkorf en geen verplichte lijn.
Hier zie ik dus nooit jongeren met pitbulls want die moeten 500 euro hondenbelasting betalen, krijgen nergens een huurhuis omdat de meeste huurcontracten verbieden dat je een kampfhund hebt. Wat ik hier zie is veel jongeren die echt graag een hond hebben en die een kleine bastaardhond hebben. Gewoon straatschoffies met straatschoffies. Dat vind ik veel leuker. Ook de zwervers hier hebben straatschoffies. Kruisingen en leuke gevlekte grappige krakershonden ed. Geen pitbulls zoals je in NL veel ziet. Je ziet deze honden wel maar wel aangelijnd en met muilkorf vaak omdat veel honden toch echt die MAG test niet kunnen halen vwbt gedrag naar andere honden. Wil je dat niet dan neem je een ander ras of je werkt met de hond tot je een muilkorf-bevrijding hebt gehaald.
Want waarom zou het slecht zijn om mensen die een hond nemen gefokt om andere honden te bevechten te vragen om die hond zo op te voeden dat hij sociaal gedrag kan tonen? Naast de mensen die graag een ras kiezen dat hondagressief zal worden vaak zijn er heel veel mensen die een ander ras nemen. Een beagle of een shitzu bv. Honden die totaal weerloos en ongevaarlijk zijn normaal gesproken. Dat combineert gewoon niet altijd even goed.
Nogmaals, van mij mag iedereen een pitbull hebben in theorie. Van mijn part hadden de buren er 20. Zolang die maar geen problemen geven en de baasjes hun verantwoordelijkheid nemen vind ik het best. Helaas is de praktijk gewoon anders. En op de dag dat je zelf een hond hebt gezien die in hysterische paniek vast zit in de kaken van een doorgedraaide pitbull piep je wel anders. Of erger, je eigen hond hebt gezien in die toestand. Tenminste, als je echt van honden houdt.
En de mensen die dan zeggen, elke hond kan een andere hond grijpen en bijten. Ja, dat klopt. Maar als je hond door een herder gepakt wordt is dat MEESTAL een heel ander iets dan wanneer er een pitbull op duikt. Helaas.
En voor de mensen die zeggen dat het net zo vaak en net zo goed andere rassen zijn, open youtube en voer in "beagle attacks other dog" Shitzu killing other dog" en doe dat daarna dan even met pitbull. Wedden dat je hele andere dingen te zien krijgt en ook hele andere aantallen in hits. En ga dan niet beweren dat mensen een shitzu niet zouden filmen bij het doodbijten van een andere hond want dat is larie. Het gebeurd gewoon bijna nooit itt. Helaas wederom.
Tijdens de RAD kon je toch ook gewoon een Amstaff kopen met stamboom uit ouders die een MAG test hadden gehad?
Of wat ik al zo vaak heb gezegd, de Duitse regels. Geen pitbull als je geen 100% zuiver verleden hebt. Geen pitbull als je al eerder een pitbull hebt gehad die incidenten heeft veroorzaakt. Geen pitbull als je geen geld hebt want de belastingen zijn hoger. Gewoon een ontmoedigingsbeleid. Wil je het dan kan het maar dan moet je wel bewezen hebben dat jij het kan. Ook kan je zorgen dat je hond gewoon los kan en overal mag komen door met je hond bepaalde overheids-testen te doen. Hier kan een pitbull nl "vrij" getest worden en gewoon als lieve brave borst leven als hij dat is. Als je als baasje een verklaring van goed gedrag krijgt, je hond een verklaring krijgt van goed gedrag en je dus samen hebt bewezen dat je een normale hondeneigenaar bent met een hond die te mannen is. Prima, lekker los mee naar het bos en geen muilkorf en geen verplichte lijn.
Hier zie ik dus nooit jongeren met pitbulls want die moeten 500 euro hondenbelasting betalen, krijgen nergens een huurhuis omdat de meeste huurcontracten verbieden dat je een kampfhund hebt. Wat ik hier zie is veel jongeren die echt graag een hond hebben en die een kleine bastaardhond hebben. Gewoon straatschoffies met straatschoffies. Dat vind ik veel leuker. Ook de zwervers hier hebben straatschoffies. Kruisingen en leuke gevlekte grappige krakershonden ed. Geen pitbulls zoals je in NL veel ziet. Je ziet deze honden wel maar wel aangelijnd en met muilkorf vaak omdat veel honden toch echt die MAG test niet kunnen halen vwbt gedrag naar andere honden. Wil je dat niet dan neem je een ander ras of je werkt met de hond tot je een muilkorf-bevrijding hebt gehaald.
Want waarom zou het slecht zijn om mensen die een hond nemen gefokt om andere honden te bevechten te vragen om die hond zo op te voeden dat hij sociaal gedrag kan tonen? Naast de mensen die graag een ras kiezen dat hondagressief zal worden vaak zijn er heel veel mensen die een ander ras nemen. Een beagle of een shitzu bv. Honden die totaal weerloos en ongevaarlijk zijn normaal gesproken. Dat combineert gewoon niet altijd even goed.
Nogmaals, van mij mag iedereen een pitbull hebben in theorie. Van mijn part hadden de buren er 20. Zolang die maar geen problemen geven en de baasjes hun verantwoordelijkheid nemen vind ik het best. Helaas is de praktijk gewoon anders. En op de dag dat je zelf een hond hebt gezien die in hysterische paniek vast zit in de kaken van een doorgedraaide pitbull piep je wel anders. Of erger, je eigen hond hebt gezien in die toestand. Tenminste, als je echt van honden houdt.
En de mensen die dan zeggen, elke hond kan een andere hond grijpen en bijten. Ja, dat klopt. Maar als je hond door een herder gepakt wordt is dat MEESTAL een heel ander iets dan wanneer er een pitbull op duikt. Helaas.
En voor de mensen die zeggen dat het net zo vaak en net zo goed andere rassen zijn, open youtube en voer in "beagle attacks other dog" Shitzu killing other dog" en doe dat daarna dan even met pitbull. Wedden dat je hele andere dingen te zien krijgt en ook hele andere aantallen in hits. En ga dan niet beweren dat mensen een shitzu niet zouden filmen bij het doodbijten van een andere hond want dat is larie. Het gebeurd gewoon bijna nooit itt. Helaas wederom.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en een shitzu maakt natuurlijk ook minder schade dan een pit.
vergeet bij de regels bij jullie ook niet dat je niet mag importeren. alleen honden daar geboren mag je hebben. daarom hebben wij jaren terug er vanaf gezien te verhuizen.
vergeet bij de regels bij jullie ook niet dat je niet mag importeren. alleen honden daar geboren mag je hebben. daarom hebben wij jaren terug er vanaf gezien te verhuizen.

-
laeken
- Zeer actief
Precies, dat is wat mij betreft ook een goede regel. Ik snap dat jullie niet wilden verhuizen hoewel ik achteraf denk dat dat wel mee zou zijn gevallen. Mits je geen klachten krijgt van de buren ed. Ik heb overigens in hetzelfde schuitje gezeten met Dapper. Toen die nog leefde konden wij ook niet naar Duitsland verhuizen. Toen was er in NL ook nog eens de RAD en Dapper was ook nog eens heel erg hond-agressief helaas. Dus in Duitsland wonen was uitgesloten. Toen Dapper dood was heb ik en ik denk dat ik ook voor Martijn mag spreken, besloten om nooit maar dan ook nooit meer zo'n hond te nemen die mijn leven zo kon bepalen. Ik hield van hem, ik had hem nooit willen missen maar ik zal ook nooit meer aan een pitbull of een kruising daarmee beginnen om die ellende te voorkomen. Ik wil wandelen met andere mensen. Ik wil zonder stress zwemmen met de hond. Ik wil naar het bos. Ik wil mijn hond meenemen op vakantie en ik wil niet in paniek raken als er een loslopende hond aan komt buurten. Er zijn zoveel leuke andere rassen dat ik mezelf dat echt niet meer aan ga doen.M@scha schreef:en een shitzu maakt natuurlijk ook minder schade dan een pit.
In Amsterdam is er ooit een incident geweest met een loslopende hond van de buren en Dapper. Die buurhond schoot los en schoot de portiek van ons huis in om Dapper voor onze deur op onze trap aan te vallen. Die liet dat geen twee keer zeggen en greep natuurlijk de buurhond en schoot ook nog uit de riem bij het van de trap vallen al vechtend. Liet niet meer los zoals een echte RAD hond betaamd
Nooit meer.