Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maximum aantal honden
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Maximum aantal honden
Ik ga afbouwen, zodra er een overlijdt neem ik er geen meer bij.
Heb er nu drie.
Heb er nu drie.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Voor mijn gevoel zou ik er wel drie of vier willen hebben maar uit praktische overwegingen blijven het er twee.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja dat lijkt me ook geweldigRami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.
- lunayvita
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Wij hebben er nu 6. Manlief had max 5 gezegd. We hebben een oudje van 16 jaar waarbij we zeggen dat ze het denk ik niet meer lang doet.... Dat zeggen we dus al 3 jaar..... Dus bleef er van het laatste nestje weer een plakken. Ik heb manlief al gewaarschuwd dat ik van een ander teefje volgend jaar ook iets wil aanhouden. Dan zal ik er wel even genoeg hebben!

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Door onze werkomstandigheden ,ik parttime overdag, Jan enkel nachtdiensten zijn vijf honden voor ons wel te doen en is er tijd voor hun.
Maar in de toekomst willen we toch terug naar drie honden .
Een heb ik altijd bij me als ik werk (soms meer maar Micron is er standaard altijd bij) en als we er dan nog twee hebben is dat leuker als Jan eens weggaat als ik aan het werk ben.
Maar in de toekomst willen we toch terug naar drie honden .
Een heb ik altijd bij me als ik werk (soms meer maar Micron is er standaard altijd bij) en als we er dan nog twee hebben is dat leuker als Jan eens weggaat als ik aan het werk ben.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Mojuan
- Zeer actief
Voor mij ligt het heel erg aan het soort hond, karakter, leeftijd etc.
Momenteel hebben wij vier honden, en dat is prima te doen met de karakters die ze hebben.
Moos is 13 jaar, ligt en slaapt bijna hele dagen, en in het park is hij bezig met rondsnuffelen en hobbelt wat achter ons aan.
Eigenlijk is hij er alleen maar, ik hoef verder niets met hem te doen, en hij vraagt totaal geen energie van me.
Hij komt op z'n tijd even een kroel bij me halen en verder heb ik vrijwel geen omkijken naar hem.
De poedeltjes zijn vrij rustig, in het park kunnen ze enorm hard rennen wanneer ze daar behoefte aan hebben, maar dat is ook lang niet elke dag zo. Ze zijn best makkelijk in de omgang, niet heel erg aanwezig, en gedragen zich over het algemeen prima en heel makkelijk.
Zij kosten ook vrijwel geen energie, en draaien heel goed mee in ons dagelijks leven.
Pupje Tselfde behoeft natuurlijk iets meer aandacht, omdat ze nog opgevoed moet worden. Maar wat sta ik te kijken van haar ontwikkeling. Als zij straks wat groter is zal zij het meeste van mijn tijd opeisen, aangezien ze een flinke hond wordt met veel energie. Dus lekker fietsen ed.
Vier honden is in dit geval dus voor mij echt niet teveel. Dat zou het wel zijn als het vier Staffies of Pitjes waren. Daar moet ik niet aan denken! In de toekomst wil ik misschien wel een tweede Pitje of Staffie erbij. Maar pas zodra de poedeltjes er niet meer zijn (Moos is dan natuurlijk ook niet meer, aangezien hij al 13 jaar oud is).
Momenteel hebben wij vier honden, en dat is prima te doen met de karakters die ze hebben.
Moos is 13 jaar, ligt en slaapt bijna hele dagen, en in het park is hij bezig met rondsnuffelen en hobbelt wat achter ons aan.
Eigenlijk is hij er alleen maar, ik hoef verder niets met hem te doen, en hij vraagt totaal geen energie van me.
Hij komt op z'n tijd even een kroel bij me halen en verder heb ik vrijwel geen omkijken naar hem.
De poedeltjes zijn vrij rustig, in het park kunnen ze enorm hard rennen wanneer ze daar behoefte aan hebben, maar dat is ook lang niet elke dag zo. Ze zijn best makkelijk in de omgang, niet heel erg aanwezig, en gedragen zich over het algemeen prima en heel makkelijk.
Zij kosten ook vrijwel geen energie, en draaien heel goed mee in ons dagelijks leven.
Pupje Tselfde behoeft natuurlijk iets meer aandacht, omdat ze nog opgevoed moet worden. Maar wat sta ik te kijken van haar ontwikkeling. Als zij straks wat groter is zal zij het meeste van mijn tijd opeisen, aangezien ze een flinke hond wordt met veel energie. Dus lekker fietsen ed.
Vier honden is in dit geval dus voor mij echt niet teveel. Dat zou het wel zijn als het vier Staffies of Pitjes waren. Daar moet ik niet aan denken! In de toekomst wil ik misschien wel een tweede Pitje of Staffie erbij. Maar pas zodra de poedeltjes er niet meer zijn (Moos is dan natuurlijk ook niet meer, aangezien hij al 13 jaar oud is).

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Drie is absoluut max. En eigenlijk wil ik weer naar twee. Maar gezien onze wens om te sporten verwacht ik dat we nog wel even op drie blijven. En max. Twee honden die echt moeten sporten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
2 is nu echt even genoeg.
In de verre toekomst wil ik er nog wel een engelse staff erbij maar dan spreek ik over 5 jaar vanaf nu.
Heb nu een baby van 5 maand en een peuter van 2,5 jaar die vragen ook de nodige aandacht.
In de verre toekomst wil ik er nog wel een engelse staff erbij maar dan spreek ik over 5 jaar vanaf nu.
Heb nu een baby van 5 maand en een peuter van 2,5 jaar die vragen ook de nodige aandacht.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Oh?Rami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.
Ik vind 1 momenteel wel prima, druk bestaan en des te fijner is het dat Apple makkelijk mee kan op bezoek etc.
Is toch lastiger met twee honden.
Apple is ook steeds meer een mensen hond aan het worden ipv hondenhond heb ik het idee.
Ze wil liever niet delen met de meeste honden.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik laat mijn honden meestal gewoon thuis. Bij sommige mensen neem ik ze gewoon alle vier meeApple schreef:Oh?Rami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.vertel!
Ik vind 1 momenteel wel prima, druk bestaan en des te fijner is het dat Apple makkelijk mee kan op bezoek etc.
Apple is ook steeds meer een mensen hond aan het worden ipv hondenhond heb ik het idee.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nu zeg ik nooit meer dan 1. lang 2 honden gehad maar dat waren 2 heel pittige honden waardoor ze veel restricties hadden. wie weet als we een ander soort honden hebben dat ik er anders over denk, maar nu zo met 1 bejaarde idioot vind ik het wel heel relaxed!

- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
Ik had tot vorig jaar 3 honden , mijn jongste hond is vorig jaar overleden.
De hondjes die ik nu heb zijn 13 en 12 jaar dus daar komt niks meer bij hoe verleidelijk ik het af en toe ook vind om er weer 1 bij te nemen.
2 honden neem je veel eerder mee en ook met vakanties is het makkelijker dus ik wil er niet meer dan 2 . Plus dat ik het leeftijdverschil nu veel te groot vind om er weer 1 bij te nemen aangezien ik dan toch weer voor een pup ga.
De hondjes die ik nu heb zijn 13 en 12 jaar dus daar komt niks meer bij hoe verleidelijk ik het af en toe ook vind om er weer 1 bij te nemen.
2 honden neem je veel eerder mee en ook met vakanties is het makkelijker dus ik wil er niet meer dan 2 . Plus dat ik het leeftijdverschil nu veel te groot vind om er weer 1 bij te nemen aangezien ik dan toch weer voor een pup ga.
Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik dacht altijd twee, maar nu ik een poos maar 1 hond heb bevalt dat eigenlijk prima. Ze blaft minder en is minder scherp. Aan de andere kant, wandelen met twee is wel gezelliger.
Uiteindelijk toch maar een, maar wel op voorwaarde dat er ook katten zijn.
Uiteindelijk toch maar een, maar wel op voorwaarde dat er ook katten zijn.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar dat vind ik dus zielig, ze zit al met veel regelmaat alleen ivm mijn werk en studie.Mojuan schreef:Ik laat mijn honden meestal gewoon thuis. Bij sommige mensen neem ik ze gewoon alle vier meeApple schreef:Oh?Rami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.vertel!
Dus als ik dan daarnaast ook altijd weg ga, en haar thuis laat, is het niet leuk meer.
Twee kleintjes zou nog best kunnen, maar denk niet dat ik er Apple een groot plezier mee doe.
Alleen als ik karakter goed kan matchen misschien.
- Rami
- Zeer actief
Haha, ik heb weer verkering en hij bracht een heel leuk hondje mee!Apple schreef:Oh?Rami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.vertel!
Wat je zegt over meer honden meenemen als je ergens heen gaat, dat herken ik nu ook wel. Drie honden (al zijn ze nog zo braaf) schrikt toch wel veel mensen af.
- Rami
- Zeer actief
Wie weet, ooit!Gollum schreef:Ja dat lijkt me ook geweldigRami schreef:We hebben er nu met z'n tweeën drie (twee kleintjes en 1 wat grotere) en dat vind ik wel genoeg. Mocht ik ooit weer ergens wonen met een flink stuk land dan wil ik er wel meer. Een aantal ouwetjes bijvoorbeeld, die stik tevreden zijn met een leuke roedel, warme mand en een lekker groot grasveld.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
max 3, maar vind nu sinds ik er 2 heb toch wel makkelijker.
2 is er makkelijker meenemen dan 3. ook als je naar een camping of zo gaat.
2 is er makkelijker meenemen dan 3. ook als je naar een camping of zo gaat.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik heb er 2 en dat is de max en als er 1 weg valt komt er geen bij tot ik er geen meer heb.
Aangezien ik alleen maar slechter wordt en nu heel veel van mijn vangnet gebruik maak.
En hoe graag ze het ook doen ik voel me er niet oke bij
Aangezien ik alleen maar slechter wordt en nu heel veel van mijn vangnet gebruik maak.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Eentje is voor ons genoeg.
Suske is gekomen omdat Cas al wat ouder was en we dachten met een jaar of twee drie dan Suske alleen te hebben.
Dat werd een half jaar
Jaartje later kwam Belle hier voorgoed wonen.
Het is best te doen maar het had niet gehoeven
Suske is gekomen omdat Cas al wat ouder was en we dachten met een jaar of twee drie dan Suske alleen te hebben.
Dat werd een half jaar
Jaartje later kwam Belle hier voorgoed wonen.
Het is best te doen maar het had niet gehoeven
- Rami
- Zeer actief
Wat ontzettend rot Twinkel!twinkeltje schreef:Ik heb er 2 en dat is de max en als er 1 weg valt komt er geen bij tot ik er geen meer heb.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Ik zou er heel graag tzt een leuk teefje bij hebben. Charlie is gek op andere honden. Aan de andere kant weet ik nu wat ik heb, een hele fijne, enthousiaste, makkelijke hond, als er eentje bij komt kan het zomaar een heel ander verhaal worden. Misschien tzt een opvangertje proberen.

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
2 tot 3 in de situatie zoals we nu leven. We werken beide fulltime en beide honden train ik mee. Freek is nog jong en moet in z'n algeheel nog verder opgevoed worden. Vriendlief wandelt ook met ze of fietst. De hond van m'n oma komt hier als het bij haar niet meer gaat en dat moment zal waarschijnlijk binnen nu en een jaar zijn. Met hem heb ik drie gehoorzaamheidscursussen doorlopen, maar na 5 jaar oma liefde trekt hij zijn eigen goddelijke plan, dus met loslopen enzo zit er nog wel wat werk in haha.
Binnen nu en 5 jaar hopen we ook op menselijke gezinsuitbreiding, daar is met de aanschaf van de tweede hond rekening meegehouden. We wilden geen echte werkhond.
Binnen nu en 5 jaar hopen we ook op menselijke gezinsuitbreiding, daar is met de aanschaf van de tweede hond rekening meegehouden. We wilden geen echte werkhond.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Ik heb er nu drie en zeer binnenkort vier.
Eingenlijk is drie echt mijn max.... Maar waarschijnlijk zijn het er binnen een jaar weer drie.
Ik heb het dan wel over vier grote honden met allemaal hun behoeftes. Dat ze mee gaan naar mijn werk scheelt natuurlijk heel veel, maar toch.
Ook financieel(vooral onverwachte DA kosten) is drie wel de max.
Eingenlijk is drie echt mijn max.... Maar waarschijnlijk zijn het er binnen een jaar weer drie.
Ik heb het dan wel over vier grote honden met allemaal hun behoeftes. Dat ze mee gaan naar mijn werk scheelt natuurlijk heel veel, maar toch.
Ook financieel(vooral onverwachte DA kosten) is drie wel de max.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
4 is mijn max, maar liever 3. En dan ook echt max 3 weimen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Minimum twee, maximum drie.
Ik kwijl bij het zien van een harlekijn koningspoedel maar dat doen we maar niet.
Mijn conditie kan nóg een actieve hond erbij niet aan
Ik kwijl bij het zien van een harlekijn koningspoedel maar dat doen we maar niet.
Mijn conditie kan nóg een actieve hond erbij niet aan
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Op dit moment blijft het bij 1. Al mag ik beide honden meenemen naar mijn werk, vaak zie je toch dat 2 honden samen spannen en daar heb ik helemaal geen zin in. Daarbij moet ik een reu bij Noah zetten en dan zit ik weer met een intacte reu op mijn werk, wat niet altijd even praktisch is.
Maar de belangrijkste reden vind ik nog wel dat ik nog ontzettend veel lol beleef aan Noah. We trainen nog steeds en gaan heerlijk aan de wandel. Ze is nu 6 jaar, wie weet over 2 jaar dat ik dan wel een Riesenpup neem. Maar voor nu zeg ik dat 1 genoeg is.
Maar de belangrijkste reden vind ik nog wel dat ik nog ontzettend veel lol beleef aan Noah. We trainen nog steeds en gaan heerlijk aan de wandel. Ze is nu 6 jaar, wie weet over 2 jaar dat ik dan wel een Riesenpup neem. Maar voor nu zeg ik dat 1 genoeg is.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik wil er ooit wel één bij. Wel een hond die echt wat toevoegt voor Ayleen, lijkt mij leuker als ze echt plezier aan elkaar beleven. Maar voorlopig lukt dat nog niet.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hier nu 4 kleintjes en meer komt er niet bij.
Vroeger hadden we 6/7 soms 8 doggen in huis, en fokte we bijna elk jaar
een nest.
En van elk nest bleef er wel een bij ons, want een nest fokken en
zelf niets aanhouden vond ik niet echt leuk
Tja, dan zit je huis snel vol met al die groters, maar wat was het onwijs gezellig .
Vroeger hadden we 6/7 soms 8 doggen in huis, en fokte we bijna elk jaar
een nest.
En van elk nest bleef er wel een bij ons, want een nest fokken en
zelf niets aanhouden vond ik niet echt leuk
Tja, dan zit je huis snel vol met al die groters, maar wat was het onwijs gezellig .

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.