Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en Kinderen pfff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Honden en Kinderen pfff

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mieke-Bo schreef:
[Sandra] schreef:
Mieke-Bo schreef:Ik leek waarschijnlijk wel op Bo met mijn gedrag. Ook niet handig.
Hond en baas gaan na verloop van tijd op elkaar lijken :engel:

Maar ik kan me wel voorstellen dat je je in het nauw gedreven voelde, die kleine met die kinderen voor je en twee andere honden nog achter je. Ik denk alleen dat in deze situatie ikzelf zou zijn overgestoken.
Bedankt dat je je het kan voorstellen. Het is zo lastig een juiste situatie schets te maken.

Oversteken wou ik doen nadat ik niet kon omdraaien, had mij een halve minuut gegeven en ik was overgestoken, maar die tijd kreeg ik helaas niet.
Als ik geen kant meer op kan laat ik de hond zitten en naar mij kijken en zelf sta ik er tussen met de rug naar de andere hond. Snoepjes of een speeltje meenemen om de aandacht te houden.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Fafo schreef:Even afgezien van het schreeuwen (daar bereik je volgens mij echt nooit wat mee in zo'n situatie) snap ik wel dat het makkelijker zou zijn geweest als het volwassen personen zijn die met een hond lopen, die zien dat soort situaties toch sneller en houden er dan misschien beter rekening mee. En in paniek snap ik dat je misschien wat feller reageert. Al lijkt het me voor het gedrag van je hond niet echt positief als jij zo staat te paniekeren...

En ik heb niet het idee dat je dit gedrag van je hond onder de noemer 'puber' kunt schuiven ;)

Zoals ik het lees is hij gewoon agressief? Heeft niets met puberen te maken. Al geloof ik überhaupt niet dat honden puberen.

Het lijkt me handiger als je er voor zorgt dat jij zelf gewoon niet in situaties terecht komt waar je niet weg kunt komen. Hoef je ook niet te paniekeren en tegen kinderen te schreeuwen ;)
Bo is absoluut niet agressief. Daarvoor steek ik mijn hand in het vuur. Wél is hij beschermend over die kleine.

Neeltje, dankjewel voor je feedback.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mieke-Bo schreef:In het kader van: Ik leer graag, zou ik graag willen weten wat jullie dan zouden doen. Aangezien dit vaker voor gaat komen vrees ik.
Situatie schets:

Links sloot, rechts verkeer, achter je 2 middelgrote honden, voor je 2 kinderen met een schoothondje die oversteken en aan je hand een puberale l*l en een puppy..
Shitzu liep voor de kinderen uit en naderde als eerste mijn honden. Langslopen als in volgen was het niet, maar omtrekken kon ik er ook niet uit opmaken.

Wát zou jij doen?
Niet samen uitlaten als de volwassen hond zo achterlijk doet. En verder? Ik vraag vriendelijke of ze ergens willen wachten, maar 9 van de 10 keer ben ik al weg als er honden achter me zouden lopen. Ik heb een rot hond, dus ik zorg dat ik altijd uitwijkmogelijkheden heb, hond achter me betekent oversteken als ik niet naar links en recht uit kan wijken.

Als die kinderen konden oversteken, had jij dat toch ook meteen kunnen doen?

En nee, ik houd er niet van als jonge kinderen de honden uitlaten. Vaak omdat ze ze óf niet kunnen houden óf vrolijk op mijn honden afkomen met hun hond en ze nog geen hondentaal kunnen lezen. Maar ik ga niet tegen ze schelden als ze oversteken en mijn hond uit haar stekker gaat. Afhankelijk van met welke hond ik loop leg ik netjes uit dat het niet zo slim is of ik maak dat ik wegkom. Voordeel van kinderen is dat ik sneller ben.

EDIT: Ik geloof niet in beschermend over die kleine, die al niet meer zo klein is. Maar zelfs als je dat zou denken, loop dan apart.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Korthouder aan de halsband, is dat een idee?
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mieke-Bo schreef: Bo is absoluut niet agressief. Daarvoor steek ik mijn hand in het vuur.
Nou, wat is het probleem dan? Dan hadden die kinderen toch gewoon even bij je kunnen buurten?

En noem het gedrag alsjeblieft niet puberaal. Je zou nog gaan denken dat het erbij hoort..

Verder beschermen honden elkaar alleen als er sprake is van een serieuze dreiging. En ik gok maar zo dat Bo de kleine Shi tzu niet zo heeft ingeschat.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Je moet één ding goed onthouden: jij bent degene die de overlast veroorzaakt. Jij hebt de klierende hond en het is dus aan jou om daar een oplossing voor te vinden. Dat doe je niet door te verlangen dat anderen doen wat jij zegt en voor jou omlopen, maar door op het gedrag te trainen (en dat doe je al, heel goed dus!) en door te anticiperen. Als ik buiten loop kijk ik om me heen, bij smalle bochtige paadjes weet ik precies waar de doorkijkjes zijn, ik werk een blik achterom - kortom, ik zorg dat ik andere honden ruimschoots op tijd in de gaten heb. En als ik denk dat het niet goed zal gaan neem ik zelf maatregelen: een stukje omlopen, oversteken, aan de zijkant gaan staan, teruglopen..net wat ik denk dat het verstandigst is. Ik zal zeker niet zomaar aan een ander vragen om voor mij om te lopen of te wachten, want het is mijn probleem en niet dat van hen. Loop je op een smal paadje, dan wordt dat anticiperen extra belangrijk, want er is immers weinig ruimte om te manoeuvreren. Je had dus eerder moeten weten dat er honden achter je liepen en dat dat kindje eraan kwam en daar op tijd op moeten reageren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik snap dat puberale nog steeds niet. Wat doet hij dan?
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Mieke-Bo schreef:
Fafo schreef:Even afgezien van het schreeuwen (daar bereik je volgens mij echt nooit wat mee in zo'n situatie) snap ik wel dat het makkelijker zou zijn geweest als het volwassen personen zijn die met een hond lopen, die zien dat soort situaties toch sneller en houden er dan misschien beter rekening mee. En in paniek snap ik dat je misschien wat feller reageert. Al lijkt het me voor het gedrag van je hond niet echt positief als jij zo staat te paniekeren...

En ik heb niet het idee dat je dit gedrag van je hond onder de noemer 'puber' kunt schuiven ;)

Zoals ik het lees is hij gewoon agressief? Heeft niets met puberen te maken. Al geloof ik überhaupt niet dat honden puberen.

Het lijkt me handiger als je er voor zorgt dat jij zelf gewoon niet in situaties terecht komt waar je niet weg kunt komen. Hoef je ook niet te paniekeren en tegen kinderen te schreeuwen ;)
Bo is absoluut niet agressief. Daarvoor steek ik mijn hand in het vuur. Wél is hij beschermend over die kleine.

Neeltje, dankjewel voor je feedback.
Wat is het probleem dan? Wat denk je dat hij doet dan? Als zo'n hondje komt snuffelen? Wat 'volledig uit zijn plaat gaan' is voor mij een duidelijk beeld met een duidelijk gevolg hoor in deze situatie zoals jij 'm beschrijft.
Mieke-Bo

DaniBanani schreef:Je moet één ding goed onthouden: jij bent degene die de overlast veroorzaakt. Jij hebt de klierende hond en het is dus aan jou om daar een oplossing voor te vinden. Dat doe je niet door te verlangen dat anderen doen wat jij zegt en voor jou omlopen, maar door op het gedrag te trainen (en dat doe je al, heel goed dus!) en door te anticiperen. Als ik buiten loop kijk ik om me heen, bij smalle bochtige paadjes weet ik precies waar de doorkijkjes zijn, ik werk een blik achterom - kortom, ik zorg dat ik andere honden ruimschoots op tijd in de gaten heb. En als ik denk dat het niet goed zal gaan neem ik zelf maatregelen: een stukje omlopen, oversteken, aan de zijkant gaan staan, teruglopen..net wat ik denk dat het verstandigst is. Ik zal zeker niet zomaar aan een ander vragen om voor mij om te lopen of te wachten, want het is mijn probleem en niet dat van hen. Loop je op een smal paadje, dan wordt dat anticiperen extra belangrijk, want er is immers weinig ruimte om te manoeuvreren. Je had dus eerder moeten weten dat er honden achter je liepen en dat dat kindje eraan kwam en daar op tijd op moeten reageren.
Dit neem ik heel graag mee, dankjewel! Ik zekere zin was ik hier natuurlijk al mee bezig als Bo aan de lijn liep maar blijkbaar niet goed genoeg.

@dagmar en Fafo, Bo begint te springen en te blaffen. (zonder grom)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

En mocht je in een situatie komen waarin je graag wilt dat andere mensen al dan niet kind een andere kant opgaan probeer dat dan gewoon vriendelijk te vragen.
Grotere kans dat ze dan ook nog eens aan je verzoek willen voldoen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ήυs
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:
Ok. En waarom kan een hond niet komen buurten dan?
Laatst gewijzigd door Ήυs op 24 jun 2014 06:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is natuurlijk net als met autorijden, he.
Je kunt prima rijden en opletten maar ja, er zijn meer mensen op de weg.
Dat geldt ook voor kinderen met honden: ze kunnen die hond prima aankunnen maar wat als ze er een tegenkomen die een lastpak is en mot zoekt?

Dus ik moet bekennen dat ik kinderen en honden ook geen goed idee vind. :19:

edit: Overigens gedragen mijn honden zich soms ook niet en de enige die dan een grote bek krijgt zijn mijn honden. Dat lijkt me vrij logisch.
Als ik me al erger omdat anderen het gedoe verkeerd inschatten zeg ik dat niet tegen die anderen. Niet hun schuld dat ik soms opgewonden lastpakken heb.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 22 jun 2014 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niks aan de hand dan toch?
Zou vlot stoppen met het op puberen en beschermen af te schuiven en er stevig mee aan de slag gaan.
Als het even kan alleen, anders zit je straks met twee honden die hetzelfde doen.
Springen en blaffen heeft toch niets met gierende hormonen, meer durven of grenzen aftasten van doen?
Dat ligt gewoon aan de opvoeding.
Hij is inmiddels volwassen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:Ik snap dat puberale nog steeds niet. Wat doet hij dan?
Hij zuipt , doet coke en komt laat thuis en geeft iedereen een grote muil.
En zijn mama kaffert kleine kindjes uit die daar de schuld van zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kibo is heel onzeker en uit dat bij vreemde honden met uit zijn dak gaan.
Honden die hij al meerdere keren gezien heeft reageert hij niet op.

Als ik met hem en djenna uit ben en ik kom een hond tegen die ik niet ken en ik kan zelf niet weglopen dan moet hij naast me zitten en pak ik hem bij zijn halsband.
Zodra hij een reactie wil geven kan ik hem gelijk stoppen.
Ik weet dat mijn hond zo is en daar kunnen andere mensen niks aan doen. Het is aan mij om hem daarin te sturen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Voor zulk soort dingen draag ik een muilkorf mee je kunt het de kids niet kwalijk nemen. al werkt hier een tikje in zijn flank ook (cm) om zijn aandacht terug te krijgen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het moet niet gekker worden. Ondanks dat jonge kinderen en een hond misschien niet het handigst is om de straat op te sturen, was het in dit geval niets van doen met de kinderen.

Ik heb hier een hond die volledig gaat hyperen. Ik kan andere meestal niet goed passeren en heb ruimte nodig. Dat andere een honden hebben die geen problemen hebben, maakt mijn hond nog niet hun probleem. Het is mijn probleem. Gelukkig werkt de bal hier magisch en kan ik in nood hoogtens vragen of iemand even wil wachten zodat ik kon ontwijken.

Je zult nog vaak tegenvallers hebben. Dat is niet de schuld van een ander. Die moet je soms incasseren en weer gewoon verder gaan. Ja is vervelend, soms ga je twee passen vooruit en dan weer drie achteruit. That's life.

Bij Noor noem ik het overigens ook geen puber gedrag(ze is inmiddels 3 jaar). Wijt ik het ook niet aan de herplaatsing(ze is hier nu 1,5 jaar). We hebben het er mee te doen. Wijt het ook niet aan Kay (waar ze geobsedeerd door is en overprikkeld door raakt). Het is gedrag en ik heb er mee te doen.

Je noemt het bescherming en dat gaat zonder agressie? Jij denk dat hij niks doet als de ander bij jullie jonge hondje komt? Waarom overdreven reactie?
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Is hier misschien sprake van een Friese Stampij?
De Stabij's die ik tot nog toe ben tegengekomen zijn helemaal niet zo.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

korthaar schreef:Is hier misschien sprake van een Friese Stampij?
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

als je hond niet agresief is, waarom zou je gaan ontwijken? jij bent de baas.
ALs bo ''puberaal'' gedrag laat zien wat je echt niet bevalt, schop onder z'n kont kan die krijgen.
Is het onzekerheid, moet je het anders aanpakken, kan jij als baas het beste inschatten.

zo te horen moet je de touwjes wat strakker trekken en hem niet meer weg laten komen met ongewenst gedrag, en beloon hem als hij het goed doet.
Sommige honden doen het gewoon beter onder een wat strakkere leiding.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als ik in zo situatie zou zijn en de kinderen lopen keurig met hun hondje en mijn hond zou zich zo misdragen dan zorg ik dat ik weg ga ik zou het niet in mijn hoofd halen om van andere met een keurig hondje, of het nu kinderen of volwassene zijn te verbieden over te steken.
Kijk je kan vragen van joh laat hem niet bij mijn hond in de buurt komen die houd er niet van
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik begrijp wel dat je heftiger reageert als je je in het nauw gedreven voelt. Maar ja het is toch echt jouw probleem.

Wat ik zou doen als het mij zou gebeuren?
Nou, toevallig heb ik op het moment ook een stuiterhond die het leuk vindt om naar andere honden te gaan. Ik wil dat niet. Taran is overigens niet agressief en blaft niet maar wil best patsen als het hem zo uitkomt en ik wil dat dus niet.

In jouw geval had ik de hond op zijn kont geparkeerd, riem kort gehouden, zeggen dat ie normaal moet doen en vasthouden terwijl de mensen met honden langs liepen. Desnoods afleiden met een koekje maar als hij die niet aan wil nemen dan gewoon kort en klaar.
Verder zal je moeten werken aan de aandacht voor jou. Ook als er andere honden lopen. Dat valt niet mee, wederom, ik weet het. Maar het moet wel.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:Ik begrijp wel dat je heftiger reageert als je je in het nauw gedreven voelt. Maar ja het is toch echt jouw probleem.
Wat ik zou doen als het mij zou gebeuren?
Nou, toevallig heb ik op het moment ook een stuiterhond die het leuk vindt om naar andere honden te gaan. Ik wil dat niet. Taran is overigens niet agressief en blaft niet maar wil best patsen als het hem zo uitkomt en ik wil dat dus niet.

In jouw geval had ik de hond op zijn kont geparkeerd, riem kort gehouden, zeggen dat ie normaal moet doen en vasthouden terwijl de mensen met honden langs liepen. Desnoods afleiden met een koekje maar als hij die niet aan wil nemen dan gewoon kort en klaar.
Verder zal je moeten werken aan de aandacht voor jou. Ook als er andere honden lopen. Dat valt niet mee, wederom, ik weet het. Maar het moet wel.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik heb een geel bandje om de riem bij mijn riemnijd hond.
Dus als mensen hun hondje willen laten kennis maken zeg ik liever niet.
Lopen ze los, heb ik mijn hond zo onder controle of in de houdgreep dat er niks KAN gebeuren.
Want hij is mijn verantwoording, dus als er wat gebeurd is het mijn schuld.
Daar kunnen al die andere mensen niks aan doen!

Mijn dochter van 10 loopt ook met de twee ukkies en dat gaat prima, zij weet donders goed wat wel en wat niet kan. Bij twijfel dus ook gewoon niet.

Hoe moeilijk kan het zijn.....
En red je het niet, regel je hulp in de opvoeding.....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ik in t nauw gedreven zou zijn, dan heb je dus gewoon geen keuze meer, dan zeg je mee lopen en je kop houden is t devies :pffff: en anders krijgt gij de correctie van je leven. punt ikkes is baas, :cool2:
maar ik zal er aan toevoegen dat ik honden die uitgelaten worden door kinderen ook niet opzoek :wink:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mieke-Bo schreef:@dagmar en Fafo, Bo begint te springen en te blaffen. (zonder grom)
Waarom blaf hij? Wil hij kennis maken, wil hij afschrikken, of wil hij meer afstand?
Wat doet zijn staart? Hoe is zijn houding? Borstelt hij?

Als het bij blaffen blijft, zou ik blij zijn met iedere afleiding van andere honden die je maar kunt vinden. Het geeft je namelijk de mogelijkheid om te oefenen en het gedrag om te buigen en het gedrag te belonen dat je wel wilt zien. Of, om te beginnen, om te onderzoeken waarom hij blaft, want zo te lezen weet je dat nog niet.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Mieke-Bo schreef:In het kader van: Ik leer graag, zou ik graag willen weten wat jullie dan zouden doen. Aangezien dit vaker voor gaat komen vrees ik.
Situatie schets:

Links sloot, rechts verkeer, achter je 2 middelgrote honden, voor je 2 kinderen met een schoothondje die oversteken en aan je hand een puberale l*l en een puppy..
Shitzu liep voor de kinderen uit en naderde als eerste mijn honden. Langslopen als in volgen was het niet, maar omtrekken kon ik er ook niet uit opmaken.

Wát zou jij doen?
Heel simpel, degene die mallotig gaat doen en uitvallen en ik moet er vlak langs gaat gewoon met de voorpoten de lucht in en loopt op zijn achterpoten maar mee. Mijn hond, mijn probleem.

Ik vind jonge kinderen met een hond ook geen fijne combi om tegen te komen terwijl ik vroeger ook als 7 jarige met onze hond agressieve Mechelse herder ging wandelen.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik niet voor en niet achteruit wens te gaan, om wat voor reden dan ook. En niet kan uitwijken, dan stap ik opzij. Parkeer ik Figo met een zit en laat dan de mensen passeren.
Ήυs
Zeer actief

Fafo schreef:
Mieke-Bo schreef:
Ok. En waarom kan een hond niet komen buurten dan?
(Nog steeds geen antwoord op gehad. Maar ben nu toch wel nieuwsgierig naar je antwoord. Je reageert wel ik andere topics dus wellicht kun je de vraag nog even beantwoorden :ok: )
Mieke-Bo

Excuses, ik had even tijd nodig.

Waarom blaf hij? Wil hij kennis maken, wil hij afschrikken, of wil hij meer afstand?
Wat doet zijn staart? Hoe is zijn houding? Borstelt hij?

Hij doet zijn kop omhoog, staart omhoog, kleine kwispel, en als hij dit laat zien dan zet ik er al een stokje voor, bij deze keer was ik hiermee te laat, vanmorgen was ik op tijd, zag de situatie aankomen en heb hem kort gehouden, afleiding, laten zitten, mensen laten passeren en ben zelf weer doorgelopen. Ging prima! Hij borsteld niet, ik vind zijn houding dominant, niet agressief dominant maar meer in de trant van "kijk mij, joehoehh, dames, dit ben ik" beetje patser achtig.

Hij zal een hond ook niet grijpen, hij wil erover domineren en dat is nou net wat ik niet wil, ik ben namelijk de baas, maar wel een baas die nog een hoop moet leren. Hij doet dit ook enkel naar reuen. En helemaal erg naar leeftijdsgenoten die nog intact zijn.

En waarom kan een hond niet komen buurten dan?
Bo moet leren dat aan de riem, vast, gewoon normaal volgen is. We lopen ook 1x daags in het park en hier zijn beide hondjes los en dat gaat prima. In dat losloop rondje mogen ze buurten, snuffelen, ouwehoeren en gewoon lekker hond zijn dus.
Aan de riem betekend gewoon geen gezeik, volg, ook geen druppel om de 2 meter, je kunt een paar keer plassen en verder gewoon volg.
Lijkt mij redelijk.

Edit:
Achteraf gezien, had mijn reactie dus niet zo hoeven te zijn, maar weet je wat het is, ik kan die kinderen niet inschatten, ik kon dat kleine hondje niet inschatten en na mijn vriendelijke vraag of ze even wouden wachten staken ze over. Vervolgens laat Bo bovenstaand gedrag zien, wil ik weg, kinderen bleven staan en de flexi lieten hun vieren, het was gewoon een ruk situatie. Ik heb er goed van geleerd dat ik echt betere antennes moet opzetten op het moment dat ik aan de riem loop op zulke stukken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”