Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Lin-C »

Pepie schreef:Ik geloof er niks van..jij zit gewoon te stangen :schrik:
Laten we dat maar hopen dan.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Laten we dat maar hopen dan.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar ik vind dit niet iets om over te stangen.

Ik dacht dat je voldoende ervaring had opgedaan om niet meer aan zo'n hond te beginnen. Je kunt het uiterlijk wel leuk vinden, en dat begrijp ik helemaal, maar dan krab je jezelf toch nog een keer achter je oren en begint er niet aan. Ik vind dit ook het ergste voor je andere hond Anders, want die is de pineut. Wat als straks Julia er niet meer is? Je wilt je huisdieren een veilig thuis geven, en dat betekent dat je niet door je huisgenoten wordt aangevallen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Neeltje schreef:

Ik dacht dat je voldoende ervaring had opgedaan om niet meer aan zo'n hond te beginnen. Je kunt het uiterlijk wel leuk vinden, en dat begrijp ik helemaal, maar dan krab je jezelf toch nog een keer achter je oren en begint er niet aan. Ik vind dit ook het ergste voor je andere hond Anders, want die is de pineut. Wat als straks Julia er niet meer is? Je wilt je huisdieren een veilig thuis geven, en dat betekent dat je niet door je huisgenoten wordt aangevallen.
Julia is er al niet meer (zie memorium).

Klinkt als een behoorlijk pittige pup, Bunker was een reller maar zelfs die was niet zo erg als ik dit lees :tongue:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Brigitte schreef:
Neeltje schreef:

Julia is er al niet meer (zie memorium).

Klinkt als een behoorlijk pittige pup, Bunker was een reller maar zelfs die was niet zo erg als ik dit lees :tongue:
Sorry dat wist ik niet, ik lees niet altijd alles.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Dacht dat je hier toch wel lang genoeg op het forum was :wink: Zou als ik jou was lekker de "vorderingen" betreffende Tselfde lekker voor jezelf houden :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

klinkt niet zo heel fijn?
Ik heb bij het bijnemen van een tweede hond altijd als maatstaf gehad dat het (hoe zielig de betreffende hond ook was, uit wat voor trieste achtergrond ze ook kwam) het NIET ten koste van mijn hond die er al was mocht gaan. Dat heeft dus een keer moeten resulteren in het terugbrengen van een geweldig leuke hond voor mij als baas, maar een nachtmerrie voor Yuki mijn reu destijds.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hou best van een pittige pup, maar kan hier weinig leuks in zien.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Hier 3 Staffords en ook zeker geen doetjes, maar die hebben dit gedrag never nooit niet laten zien. Ook niet als pup. Dus veel succes dan maar :ugh:
Groetjes,
Wendy
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

En TS kijkt lachend toe :D

Afbeelding

Afbeelding
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

O jee Paula en je was net zo blij dat ze zo makkelijk was. Hoop dat het goed komt met haar.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb behoorlijk pittige honden gehad als pup zeker t laatste exemplaar en dat zoek ik ook maar.... wel handelbaar. Dit vind ik niet pittig maar extreem.
En ben best wat gewend inmiddels. Normaal kan ik dit ook niet echt noemen.
Gebruik ook best veel van cm maar op de rug leggen is toch echt een van de zwaarste straffen hier en die krijgt een pup ook niet dus. Daar hoeft dat ook zeker niet voor nodig te zijn want dan is er al veel gemist ben ik bang. CM gebruikt dit ook niet bij pups.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Weet echt niet wat ik hier nu van moet denken, bewust aan het stangen?

Anyway, geloof niet dat een hond ook maar iets leert van geforceerd op de rug draaien, en uiteindelijk gaat je dat ook niet meer lukken.
Charlie doet het wel eens, maar dat is in een wip en geestelijk; de andere hond geeft zich uit zichzelf over. Om serieus mot te voorkomen.
Als je het van fysieke overheersing moet hebben, ben je nergens.
Daarbij ga je er baknijd echt niet mee aanpakken. Je bevestigt alleen maar dat je inderdaad een klier bent met haar eten.

Ik zou zelf een volgende staff/pit pup alleen in de roedel laten spelen, niet met andere honden.
Als je dat al doet met volwassen, rustige honden, niet met pups.
Maar ik zou liever hebben dat vreemde honden compleet genegeerd worden.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 17 jun 2014 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Een oudere hond proberen op stang te krijgen, doen de meeste pups. De meesten met onschuldig jennen, waarna ze bij een correctie van de oudere hond op hun rug gaan liggen spartelen en trappelen. Een pitbull doet t op zn pitbulls. Ik hoop dat t bijtrekt.
Dat grommen bij het eten zou ik niet zo bang voor zijn. Maar ik zou het niet oplossen met allerlei dominantie spelletjes, maar voorkomen dat de pup zich aangevallen voelt tijdens de maaltijd, door een rustig plekje te geven om te eten.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik krijg ook sterk het gevoel dat het puur is om te stangen, het komt zo anders ander als het eerste topic.

Ik hoop echt dat dit een grapje is, heel leuk klinkt het allemaal niet in ieder geval.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nou mijn zin om ooit een pitbull pupje in huis te halen is weer helemaal over :mrgreen:

Ik vind het ook niet zo gezellig klinken, voernijd op die manier aanpakken...
Pittig ding in ieder geval :schrik:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Als dit een grap is, vind ik het in elk geval een hele slechte grap. Ik hoop dat je met al je opgedane kennis in staat bent dit pupje op een goede wijze naar volwassenheid te leiden zonder dat je andere hond(en) de dupe ervan worden.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik blijf terug komen in dit topic met de kleine hoop dat het gewoon een hele slechte grap is
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Winston schreef:En TS kijkt lachend toe :D

Afbeelding

Afbeelding
het is wel opvallend stil. ik kan me niet voorstellen dat je zon bericht sropt en vervolgens niet neer kijkt of reageert dus ergens hoop ik voor de andere honden dat het een grap is. dan ben ik er wel hekemaal klaar mee, overigens.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Heavy schreef:Wat ik niet snap is dat de pup een hele week heel veel ambull gedrag vertoonde volgens ts en nu na een week ( pup is gewend en het is niet meer zo bloedheet) is het ineens een pup met veel pitbull in zich :denken:
Suusje is ook best veel veranderd in haar gedrag sinds de eerste dagen/week. De eerste tijd was het echt een modelpupje. Toen zei ik al tegen Rob, 'wacht maar, die moet nog loskomen'. En inderdaad, ze is nog steeds een liefje, maar wel een stuk ondernemender en brutaler tegen de groten dan in het begin.
Ook denk ik dat een opvoeding waarbij zo nadruk ligt op het afdwingen van respect en dat ook nog met fysieke middelen een hond niet gezelliger maakt.

Ook al is dit een grap (wat ik overigens niet echt grappig zou vinden), dan nog zou dit niet mijn manier van opvoeden zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Nanna schreef:Een rare grap dan.
Dit. Ook al is het een grap (wat ik van harte hoop voor TS en de honden), dan zie ik nog de humor niet zo?
Kan hier ook wel een topic starten dat mijn jongens elkaar de tent uit vechten en dan "HAHA, 17 juni!!!!"???
Leuk! :hmmm:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

alm@ schreef:Als dit een grap is, vind ik het in elk geval een hele slechte grap.
Ik ook, maar ik vrees dat het geen grap is.
Ik hoop dat je met al je opgedane kennis
Je bent niet de eerste die dit schrijft, en ik vind het verbijsterend. Opgedane kennis? Wélke opgedane kennis?
TS klinkt als een idioot met géén kennis. Ik ben maar wát blij dat ze niet bij mij in de buurt woont.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Hopelijk een grap idd.. anders zou het nog wel eens een zware domper kunnen worden?
Ik hield mn adem al wat in toen je een pitbull ging vergelijken met een amstaff (bijvoorbeeld qua baasgerichtheid wat je aangaf). Mijne is dan voornamelijk amerikaanse pitbull en dat is toch wel even wat anders dan en staffie. Althans sowieso dan de staffies die ik ken. Ze zijn stronteigenwijs en denk maar niet dat je alles zo even kan veranderen. Mijn ervaring dan :wink:

Ik hou er van hoor, maar Xavi is wel een echte einzelgänger en doet waar hij zin in heeft op het moment dat hij daar zin in heeft en denk maar niet dat je daar gemakkelijk verandering in brengt. :pffff: Gelukkig geen uitvallen of naar gedrag hier, maar dat zul je er maar bij hebben ja.. :blauwoog:
Afbeelding
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Miranda schreef:
alm@ schreef:
Je bent niet de eerste die dit schrijft, en ik vind het verbijsterend. Opgedane kennis? Wélke opgedane kennis?
TS klinkt als een idioot met géén kennis. Ik ben maar wát blij dat ze niet bij mij in de buurt woont.
Ik refereer aan haar eigen uitspraken :wink: en verder denk ik er ook het mijne van.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hutsje schreef: het is wel opvallend stil. ik kan me niet voorstellen dat je zon bericht sropt en vervolgens niet neer kijkt of reageert dus ergens hoop ik voor de andere honden dat het een grap is. dan ben ik er wel hekemaal klaar mee, overigens.
Dit al kan ik me ook wel voorstellen dat de reacties nou niet uitnodigend zijn :wink:
Maargoed met een dergelijke post kun je niet verwachten dat mensen gaan zeggen oeh en aahh.
Maar ik kan me ergens ook voorstellen dat ts zich er gewoon heel erg in vergist heeft...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

alm@ schreef:
Miranda schreef:
alm@ schreef:
Ik refereer aan haar eigen uitspraken :wink: en verder denk ik er ook het mijne van.
Oh, nou dát getuigt dan alvast van véél gevoel voor zelfkennis. NOT :kotz:

Dit soort topics maakt me razend. Want wie gaan er lijden onder die rozebrillige stupiditeit en onkunde?
Juist. De honden.
Ik geef het hooguit twee jaar (en dan houd ik het heel ruim aan). En dan volgt er een janktopic dat het haar hart breekt maar dat ze helaas, helaas een van de honden naar het asiel moet doen omdat ze maar blijven vechten. En oooooo, wat heeft TS het daar dan moeilijk mee. Mark. My. Words.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:O, maar dat kan ik ook. Het is natuurlijk helemaal niet raar om vol goede moed en zonnige verwachtingen ergens aan te beginnen en er dan achter te komen dat het helemaal niet zo uitpakt zoals je gehoopt had.
Was dat maar waar.
Kóm nou toch. Ze is van tevoren uitgebreid gewaarschuwd, maar ze wist het allemaal veel beter dan anderen. Want ze had zooooooo veel kennis!
And few will ever climb
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wauw wat is dit een voorspelbaar forum, niemand die me vraagt naar de toedracht van het gevecht tussen Anders en Tselfde.
Iedereen neemt maar aan dat Anders de dupe is van Tselfde, terwijl het geheel omgekeerd is.
Tselfde werd aangevlogen door Anders, schrok zich de klere, en reageerde zeer fel terug. Logisch.
Beide dames wilden niet stoppen.

Ik pakte Anders er toen tussen uit, en het was meteen over, Tselfde liep weg met lage houding.
Als ik niet had ingegrepen, was het niet gestopt, het ging er erg fel aan toe.
De toedracht? Iemand daar nog in geïnteresseerd? Of blijven jullie liever aannames maken? Mag hoor, veel plezier, ik heb iig een vermaakt moment. :LOL:

En ja, ze is in een korte tijd, van rustig knuffelpupje, naar draak gegaan.
Maar daar was ik best op voorbereid, ik weet dat ik een halve Pitbull heb gekocht. (ik zie ineens een half hondje voor me :mrgreen: )
En ze is absoluut niet continu dominant aan het doen, dat gevoel heb ik met mijn topictekst gecreëerd, omdat ik het wel humor vond om alleen even alle negatieve puntjes van de afgelopen paar dagen uit te vergroten, want ja, ik smul tegenwoordig van alle stress die bepaalde personen meteen voelen.

Ik herinner me nog wel hoe bepaalde personen al voor zich zagen dat Anders wel vermoord kon worden door Romeo en Julia. Volgens mij herinner ik me ook dat dat toen allemaal erg goed is gegaan. Ja, er ging wel eens iets fout, maar ik heb dat goed gecorrigeerd en begeleid, en ze waren later dikke maatjes.
Dit lukt me dus vast ook wel, en over drie jaar kruipen alle tere zieltjes die nu al voor zich zien hoe hier alles gescheiden moet leven weer terug onder hun steen, omdat dan blijkt dat ik het prima heb gedaan, en de honden allemaal goed samen leven.

En nu tijd voor iets liefs. :boos:
Vers van de pers, zojuist gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding
:zweep:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Mojuan schreef:De toedracht? Iemand daar nog in geïnteresseerd? Of blijven jullie liever aannames maken? Mag hoor, veel plezier, ik heb iig een vermaakt moment. :LOL:
Volgens mij zijn er weinig aannames gemaakt behalve wat jij hebt geschreven. Er staat nergens dat Anders niet kan beginnen met een confrontatie, maar wel dat ze uiteindelijk aan het kortste eind trekt als Tselfde een volwassen pitbull is en dat dat sneu is.
Als er met 9 weken al een confrontatie is waarbij jij echt moet ingrijpen, ongeacht de toedracht, vind ik dat persoonlijk wel zorgwekkend.
Maar ben blij dat je je vermaakt hebt! :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Nanna schreef:
Mojuan schreef: Tselfde werd aangevlogen door Anders, schrok zich de klere, en reageerde zeer fel terug. Logisch.
Beide dames wilden niet stoppen.
Tsja, en ik vind het raar dat een pup van een paar weken oud geen correctie van een oudere hond accepteert maar meteen serieus terugknokt.
Hoe moet dat in de toekomst?
ja dat was het eerste wat ik ook dacht en dan heb ik niet eens gekeken naar ras, voor een pup is terugknokken op die manier niet normaal
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”