Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met een streepje voor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Honden met een streepje voor

Ongelezen bericht door sbientje »

alle honden die langer blaffen dan een paar keer woef, vind ik irritant. Met dat gekef kan ik helemaal niets. Dat gezegd hebbende, loop ik ook liever langs een uitvallende chi dan langs een uitvallende mechelaar of rottweiler.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap prima dat mensen onderscheid maken tussen een keffend tekkeltje en een blaffende rottweiler. Ik vind het nogal vreemd dat dat vraagtekens op schijnt te roepen? Wat kan mij een keffende chi schelen? Kan mij en mijn hond niks doen. Een blaffende rottweiler daarentegen neem ik wel serieus. Wat is daar raar aan? En waarom zou ik dat anders moeten zien? De JR van de buren keft wat af. Ik loop er gewoon langs al staat ze te grommen en te borstelen. Ze doet niks en ze is klein. Zou zij een CC zijn dan durfde ik er niet langs? Wat is daar raar aan? :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

*Skye* schreef:Zie ik een heel klein ienieminivrouwtje met een bakbeest wat er niet zo vriendelijk uit ziet, ga ik ook de andere kant uit. Ik heb misschien geen vooroordelen naar honden, blijkbaar wel naar mensen :oohja:
Naar de combinatie van hond en baas :wink:
Ik noem het geen vooroordeel hoor. Het is gewoon je verstand een beetje gebruiken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Ik begrijp niet goed dat het raar gevonden wordt dat mensen eerder bang zijn voor hun intacte vel of het leven van hun hond als ze langs een uitvallende brullende vechthond lopen dan langs een kwaaie kefwawa :19:
Lijkt me toch een heel normale reactie.
En ja, van allebei de honden is dat gedrag vervelend.
Is helemaal niet gek, Als Gil dat zou doen snap ik best dat je er niet langs zou durven, alleen die doet dat niet,
terwijl die sneeuwbal in de lijn hangt ( en op haar donder krijgt en schijt irritant is).
T punt is niet zozeer, waar ben je bang ( er) voor, maar wat gebeurt er vaker, en in mijn beleving zijn t veel vaker de kleintjes, en ja er zijn ook meer kleintjes :hmmm:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Ik begrijp niet goed dat het raar gevonden wordt dat mensen eerder bang zijn voor hun intacte vel of het leven van hun hond als ze langs een uitvallende brullende vechthond lopen dan langs een kwaaie kefwawa :19:
Lijkt me toch een heel normale reactie.
En ja, van allebei de honden is dat gedrag vervelend.
Is helemaal niet gek, Als Gil dat zou doen snap ik best dat je er niet langs zou durven, alleen die doet dat niet,
terwijl die sneeuwbal in de lijn hangt ( en op haar donder krijgt en schijt irritant is).
T punt is niet zozeer, waar ben je bang ( er) voor, maar wat gebeurt er vaker, en in mijn beleving zijn t veel vaker de kleintjes, en ja er zijn ook meer kleintjes :hmmm:
Als ik merk dat keffereigenaar er iets aan doet of dat probeert dan heb ik er minder moeite mee, maar tolerantie werkt vaak maar 1 kant op en dat ergert me ook.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik liep laatst met Kiwi langs een tuin met een aantal herders die als een hysterische tekeer gingen tegen Kiwi (die nog niet op of om keek), nou dan loop ik toch liever langs een tuin met hysterische chihuahua's. Ik was echt bang dat die herders over de schutting kwamen brr.
Of een rottweiler laatst die in de riem ging hangen, nou fijn hoor, straks schiet 'ie los. Doe mij dan maar een giftig boomertje, die kan ik nog wel aan. :pffff:
S@ndr@
Zeer actief

Sanner schreef:Ik liep laatst met Kiwi langs een tuin met een aantal herders die als een hysterische tekeer gingen tegen Kiwi (die nog niet op of om keek), nou dan loop ik toch liever langs een tuin met hysterische chihuahua's. Ik was echt bang dat die herders over de schutting kwamen brr.
Of een rottweiler laatst die in de riem ging hangen, nou fijn hoor, straks schiet 'ie los. Doe mij dan maar een giftig boomertje, die kan ik nog wel aan. :pffff:
doe maar gewoon helemaal niet, geen grote en geen kleintjes gewoon Niet :wink:
en ja Natuurlijk zijn groters indrukwekkender, maar t is van allebei gewoon even irritant en onaangepast en ik ga er zeker niet heel lief van lachen als t en chi is :gvd: , net zo min al zou t een Deense dog zijn of alles wat er tussen in zit
laeken
Zeer actief

Als een keffer aan de riem loopt te gillen dan denk ik alleen maar, gelukkig doet Bas dat niet. Verder maakt het me geen drol uit bij die kleintjes want ze kunnen niks. Loop ik zoals gister langs een grote keffer die vervolgens haast zijn baasje meetrekt en die dan op de achterpoten staat te grauwen naar Bas dan denk ik, tief op mens en hou je hond bij je! :devil: Het ging om een Riesenschnautzer en hij werd met gestrekte armen en lange lijn lekker tegengehouden waardoor ik aan de andere kant van de straat alsnog de berm in moest. Mevrouw deed alsof dit doodnormaal was :hmmm:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:en ja Natuurlijk zijn groters indrukwekkender, maar t is van allebei gewoon even irritant en onaangepast en ik ga er zeker niet heel lief van lachen als t en chi is :gvd: , net zo min al zou t een Deense dog zijn of alles wat er tussen in zit
Ik vind het van de kleintjes vooral geluidsoverlast en van de Deense dog een regelrechte persoonlijke bedreiging. Ik vat het dus wel per geval op en dat vind ik ook volkomen logisch zelf. :U:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou niks kunnen... hier wilde er tijdje geleden een even bij xavi op zn rug duiken (die moest naast me zitten) en die klotekeffer viel echt aan. Baas bleef rustig meer flexlijn geven dus ik heb hem afgeweert met mn voet. Dat vond ze minder al krijsend stond ze te gillen dat ik haar hond mishandelde om 01.00 uur midden in de nacht overal knipten lampjes aan... Maar dat ze niks doen is niet altijd waar natuurlijk...
De schade is kleiner maar ik wil geen gaten in mn hond ook niet van zo'n klein ding.
Laatst gewijzigd door malinois op 16 jun 2014 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Oh god riesensnauzer :80: Hier loopt een wat oudere mevrouw van achter in de 60 met een riesen. Bij elke voorbijganger duikt ze zowat de bosjes in, slaat de riem een paar keer rond een boompje en houdt zo de hond vast die inmiddels volkomen uit zijn plaat gaat. Ik ben zo bang dat die riem een keer breekt of dat ze niet op tijd een boompje kan vinden dus tegenwoordig ontloop ik haar. Ik zou graag willen dat zij een keffende uitvallende chi had.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

dagmar88 schreef:Ik ga zeker wel een blokje om voor (onbekende) staffords, ambullen etc.
Ik ook. Maar ook voor onbekende herders als de baas een vooroordeel oproept bij mij.

Ja, een klein uitvallend en bijtend swiffertje vind ik net zo vervelend als een grote monsterhond die hetzelfde doet. Alleen bij die 1e maak ik me zorgen over de reactie van mijn honden als ze gebeten worden, bij die 2e ben ik bang voor mijn honden. Bij mezelf heb ik liever een bijtend klein hondje, dan een bijtende grote hond. De schade is veel groter bij de grote hond en die is minder makkelijk weg te houden.
S@ndr@
Zeer actief

wel neen joh die kleintjes doen helemaal niets, maken hoog uit gaten, scheuren, was je groterd niet agressief dan wordt hij t vroeg of laat vanzelf wel na een aanval of wat, nergens om en verder veroorzaken ze de ene rel na de andere en de situatie loopt een keer uit de hand ,maar dat mag, want zij zijn klein en wij is groot en dat is niet eerlijk :roll:
Als ik alle dagen wordt uitgescholden en getreiterd door persoon, die kleiner is dan mij, dan kan die persoon er echt op wachten dat ik vroeg of laat mijn visite kaartje afgeef :mrgreen:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 16 jun 2014 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier ontwijk ik ook verschillende baasjes en heel toevallig lopen veel daarvan met pits en soort gelijken maar dan let ik meer op de baas.
Er loopt er 1 met 3 pits aan korte kettinkjes in 1 hand ze hangen er bijna in brrrr
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

laeken schreef:Verder maakt het me geen drol uit bij die kleintjes want ze kunnen niks.

Was dat maar waar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

laeken schreef:Ik snap prima dat mensen onderscheid maken tussen een keffend tekkeltje en een blaffende rottweiler. Ik vind het nogal vreemd dat dat vraagtekens op schijnt te roepen? Wat kan mij een keffende chi schelen? Kan mij en mijn hond niks doen. Een blaffende rottweiler daarentegen neem ik wel serieus. Wat is daar raar aan? En waarom zou ik dat anders moeten zien? De JR van de buren keft wat af. Ik loop er gewoon langs al staat ze te grommen en te borstelen. Ze doet niks en ze is klein. Zou zij een CC zijn dan durfde ik er niet langs? Wat is daar raar aan? :19:
Wat er raar aan is ,is dat een chi dus in broek /kuit mag bijten ,en er daar beetje dom om gelachen wordt met een soort gelijke opmerking van zo wat een fel klein hondje haha.
Terwijl als Dinos alleen maar kijkt, de hondjes als jojo,s de lucht invliegen aan hun tuigje of heel snel aangelijnd worden. Onze chi wordt ook aangelijnd maar om de reden dat hij nog niet te vertrouwen is met mens en honden buiten de roedel.De eerste beste chi, J.R, poedel , etc die mij in mijn kuiten bijt krijgt een rotschop en doe ik zeker aangifte . Er gelden naar mijn mening geen verschillen in groot klein herder klapkaak. Net als ik aangifte zal doen als ik beroofd wordt, het boeit mij dan weinig of dit door Nederlander Turk Amerikaan Chinees Duitser gebeurd.
Ja ik snap dat een beet van C.C wat erger is dan van Chi maar het gedrag is het zelfde en zal ook hetzelfde beoordeeld moeten worden.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dinos schreef:
laeken schreef:Ik snap prima dat mensen onderscheid maken tussen een keffend tekkeltje en een blaffende rottweiler. Ik vind het nogal vreemd dat dat vraagtekens op schijnt te roepen? Wat kan mij een keffende chi schelen? Kan mij en mijn hond niks doen. Een blaffende rottweiler daarentegen neem ik wel serieus. Wat is daar raar aan? En waarom zou ik dat anders moeten zien? De JR van de buren keft wat af. Ik loop er gewoon langs al staat ze te grommen en te borstelen. Ze doet niks en ze is klein. Zou zij een CC zijn dan durfde ik er niet langs? Wat is daar raar aan? :19:
Wat er raar aan is ,is dat een chi dus in broek /kuit mag bijten ,en er daar beetje dom om gelachen wordt met een soort gelijke opmerking van zo wat een fel klein hondje haha.
Terwijl als Dinos alleen maar kijkt, de hondjes als jojo,s de lucht invliegen aan hun tuigje of heel snel aangelijnd worden. Onze chi wordt ook aangelijnd maar om de reden dat hij nog niet te vertrouwen is met mens en honden buiten de roedel.De eerste beste chi, J.R, poedel , etc die mij in mijn kuiten bijt krijgt een rotschop en doe ik zeker aangifte . Er gelden naar mijn mening geen verschillen in groot klein herder klapkaak. Net als ik aangifte zal doen als ik beroofd wordt, het boeit mij dan weinig of dit door Nederlander Turk Amerikaan Chinees Duitser gebeurd.
Ja ik snap dat een beet van C.C wat erger is dan van Chi maar het gedrag is het zelfde en zal ook hetzelfde beoordeeld moeten worden.
Je vecht tegen windmolens. En wat kan het je in vredesnaam allemaal schelen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dinos

Ach struisvogel politiek ligt mij niet zo.
En zeker hier op dit forum zou je verwachten dat mensen,geen onderscheid zouden maken in verschillende rassen, maar naar gedrag zouden kijken .Blijkbaar is niets minder waar.
laeken
Zeer actief

marian* schreef:
laeken schreef:Verder maakt het me geen drol uit bij die kleintjes want ze kunnen niks.

Was dat maar waar.
Tja, heel eerlijk gezegd heb ik echt geen angst dat een chihuahua mij of Bas wat aandoet. Nooit aan de hand gehad ook. Ik versta een mini-bullterrier ed overigens niet onder schoothondjes. Maltezers die keffen lig ik ook niet wakker van. Hollewipper en weg zijn ze. Spijt me, ik ga niet mee in de gevaren van de keffertjes. Mijn buren hebben 3 keffers waarvan er 1 behoorlijk agressief. Die bijt in je broekspijp of hiel en dan heb je 4 kleine rode deukjes. Dat is een chi. Die komen niet eens door een spijkerbroek met die tandjes. Ook Bas is volkomen ongevaarlijk en als ze al zou uitvallen hoeft er echt niemand bang te zijn voor gaatjes.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja en ik ga die keffende wawa ook uit de weg, als ik t alleen maar om die eigenaar te irriteren :wink: , die snappen er meestal geen reet van, tja) die verhaaltjes van wel lief doen hoor, want dat is toch een lief hondje kennen we nu ook wel, die werken niet :neenee:
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:Ach struisvogel politiek ligt mij niet zo.
En zeker hier op dit forum zou je verwachten dat mensen,geen onderscheid zouden maken in verschillende rassen, maar naar gedrag zouden kijken .Blijkbaar is niets minder waar.
Je stelt je vreselijk aan. Je gedraagt je als een kind dat zijn gelijk wil halen en vergelijkt appels met peren. Jij kiest voor een CC en dan zit je op de blaren vwbt vooroordelen. Maar mij is het om het even of het om een CC of een Riezenschnautzer gaat hoor. Maak je geen zorgen. Je hebt rassen die bijtkracht, vechtlust, waakdrift of andere zaken bezitten en als je daar voor kiest dan loop je daar mee rond.

Ga nu niet zo kinderachtig lopen doen dat een maltezerleeuwtje in principe hetzelfde is als een CC omdat het een hond is. Dat is niet zo, zo zien mensen dat ook niet en dat gaat ook niet veranderen.

Ga mij ook niet hypocriet noemen en begin helemaal niet over alle rassen zijn gelijk. De politie werkt niet met shitzu's en een herder kan niet met oma de straat op en in de avond op schoot. Zo is het nu eenmaal. :19:
Afbeelding
Dinos

[quote="Dinos"]Ik wist het al , maar nu na ervaring weet ik het echt 100%zeker.

Net zo zeker als hier op forum geen gelijke monniken gelijke kappen gelden.
Eigenlijk beetje triest voor een forum wat voor hondenliefhebbers is.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

laeken schreef:Ga nu niet zo kinderachtig lopen doen dat een maltezerleeuwtje in principe hetzelfde is als een CC omdat het een hond is. Dat is niet zo, zo zien mensen dat ook niet en dat gaat ook niet veranderen.

Ga mij ook niet hypocriet noemen en begin helemaal niet over alle rassen zijn gelijk. De politie werkt niet met shitzu's en een herder kan niet met oma de straat op en in de avond op schoot. Zo is het nu eenmaal. :19:
Het gedrag is wel het zelfde, namelijk blaffen, uitvallen, bijten. Of opspringen, rijden, bedelen enzovoorts. Dat zou bij elke hond dezelfde consequentie moeten hebben. Alleen ik doe het zelf ook niet, maar ik ga ook niet lachen om bij een uitvallend klein hondje. Het is voor mij niet zo dat de eigenaren van de kleine honden het goed moeten vinden als de grote honden uitvallen, maar juist dat de kleine honden het ook niet mogen. Zoals hier op het forum ook gezegd wordt, voedt een kleine hond alsof het een bakbeest is.
S@ndr@
Zeer actief

Jion schreef:
S@ndr@ schreef:tja en ik ga die keffende wawa ook uit de weg, als ik t alleen maar om die eigenaar te irriteren :wink:
Dat zal ze leren! :mrgreen:
:pffff: je zult mijn geweldige roedel niet passeren vandaag, :LOL: toch zie je mensen dan vaak wel verstoord kijken van is er wat :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jion schreef:
S@ndr@ schreef:
Jion schreef:
S@ndr@ schreef:tja en ik ga die keffende wawa ook uit de weg, als ik t alleen maar om die eigenaar te irriteren :wink:
Dat zal ze leren! :mrgreen:
:pffff: je zult mijn geweldige roedel niet passeren vandaag, :LOL: toch zie je mensen dan vaak wel verstoord kijken van is er wat :wink:
Ik heb eens een vrouw met twee CC's (of in ieder geval Cane Corso achtige gevallen) rechtsomkeert laten maken toen ik met de honden (die niet keffen, dit even voor de duidelijkheid :hmmm: :neenee: ) aan kwam lopen. Toen er een vraagteken boven mijn hoofd verscheen riep ze: "Ze hebben een hekel aan Jack Russels!". :LOL:
En? Was jij daarom geirriteerd? Want daar doet Sandra het om, zegt ze. Anderen irriteren :19:
Dinos

laeken schreef:
Dinos schreef:Ach struisvogel politiek ligt mij niet zo.
Je stelt je vreselijk aan. Je gedraagt je als een kind dat zijn gelijk wil halen en vergelijkt appels met peren. Jij kiest voor een CC en dan zit je op de blaren vwbt vooroordelen. Maar mij is het om het even of het om een CC of een Riezenschnautzer gaat hoor. Maak je geen zorgen. Je hebt rassen die bijtkracht, vechtlust, waakdrift of andere zaken bezitten en als je daar voor kiest dan loop je daar mee rond.

Ga nu niet zo kinderachtig lopen doen dat een maltezerleeuwtje in principe hetzelfde is als een CC omdat het een hond is. Dat is niet zo, zo zien mensen dat ook niet en dat gaat ook niet veranderen.

Nee ik schaar je gewoon zoals in openingsbericht bij die 70%
S@ndr@
Zeer actief

ja dat kan, Gil heeft zo zijn bedenkingen bij Goldens, dus als ik een roedeltje aan zie komen dan kies ik ook eieren voor mijn geld.
Maar mensen krijgen dan inderdaad een vraagteken boven hun hoofd van huh :denken:
laeken
Zeer actief

Dinos, de ene mens is de andere niet en dat geldt ook voor honden. Ik ga ook geen ex crimineel aannemen die moorden heeft gepleegd, heeft hij een keer iets gestolen dan is het misschien een ander verhaal. Ja, het zijn allemaal ex criminelen maar ik maak toch onderscheid. :wink: En dat onderscheid is helemaal niet negatief. Als jij een lieve CC hebt dan laat ik mijn schoothondje daar gewoon bij als ik je ken en vertrouw. Maak je geen zorgen. Alleen op basis van hij doet niks kan jij met je CC de tering krijgen en laat ik mijn schoothondje gewoon los bij een ander schoothondje. Ik weet eigenlijk zeker dat jij dat stiekem heel erg goed snapt maar een beetje principieel loopt te doen :engel:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:ja dat kan, Gil heeft zo zijn bedenkingen bij Goldens, dus als ik een roedeltje aan zie komen dan kies ik ook eieren voor mijn geld.
Maar mensen krijgen dan inderdaad een vraagteken boven hun hoofd van huh :denken:
Als ik al een vraagteken boven mijn hoofd krijg waarom jij omdraait (wat niet snel zal gebeuren, want ik neem gewoon aan dat iedereen die dat soort akties doet daar een reden voor heeft), dan nog is er geen celletje in mijn lijf geirriteerd hoor. Waarom zou ik?
S@ndr@
Zeer actief

sommige mensen nemen ook alles letterlijk he :wink:
je hebt t je wel afgevraagd, nadenken is goed :wink: .
als ik iemand je stelsel matig ontloopt dan wordt t anders denk ik, zeker als de reden voor jou een beetje vreemd is
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”