Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.
Mijn honden zijn ook weleens aangevallen door grotere honden mooi niet dat ik die ga lopen schoppen, komt geeneens in me op.
Van de week kwam er een grote Stafford tussen mijn honden lopen, mijn honden liepen aan de lijn en Tama werd het al zat de andere twee niet want die zijn loops, ik probeerde tussen die reu en mijn meiden te blijven maar dat werkte niet Tama hing zo in zijn oor moet mijn petje afnemen voor die reu want hij deed echt helemaal niks terug. Die hond was aardig wat groter als hij pissig was geworden had het er niet goed uit gezien voor Tama.
Maar als die hond Tama had gegrepen uit boosheid dan had ik die hond echt niet gaan lopen trappen.
Ten eerste heb ik helemaal geen zin om zelf gewond te raken en ten tweede kan ik dan ook mijn eigen honden raken het was een kluwen van honden, als die reu kwaad had gewild had ik er denk ik voor moeten zorgen dat Nikkie niet mee ging doen.
Die wil vaker mee doen als een van mjn andere meiden wordt gepakt.
Van de week kwam er een grote Stafford tussen mijn honden lopen, mijn honden liepen aan de lijn en Tama werd het al zat de andere twee niet want die zijn loops, ik probeerde tussen die reu en mijn meiden te blijven maar dat werkte niet Tama hing zo in zijn oor moet mijn petje afnemen voor die reu want hij deed echt helemaal niks terug. Die hond was aardig wat groter als hij pissig was geworden had het er niet goed uit gezien voor Tama.
Maar als die hond Tama had gegrepen uit boosheid dan had ik die hond echt niet gaan lopen trappen.
Ten eerste heb ik helemaal geen zin om zelf gewond te raken en ten tweede kan ik dan ook mijn eigen honden raken het was een kluwen van honden, als die reu kwaad had gewild had ik er denk ik voor moeten zorgen dat Nikkie niet mee ging doen.
Die wil vaker mee doen als een van mjn andere meiden wordt gepakt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zou ook nooit gaan lopen roepen van geef maar een schop als t om Van Gils zou gaan
omdat hij t niet zou pikken en je inderdaad t risico loopt zelf gewond te raken.- en je maakt t alleen maar erger.
Maar goed die is niet zo stom om honden aan te gaan vallen.
Maar goed die is niet zo stom om honden aan te gaan vallen.
- Klauw1980
- Actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 1
Zamunda schreef:Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.
Het hele verhaal hangt van vaagheden aan elkaar en daar worden door jan en alleman dan weer allerlei conclusies aan verbonden, ongehinderd door enige kennis van zaken. Dingen als 'de baas zal er wel bij staan te kijken en niks doen', of 'afspuiten die handel', of dat die hond zich loslopend tussen allerlei honden begeeft. Terwijl je geen idee hebt wat zich werkelijk heeft afgespeeld
.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, maar ik zeg ook niet dat je niets moet doen. Natuurlijk doe je alles wat op zo'n moment in je macht ligt om je hond te beschermen of te ontzetten, dat zou ik net zo goed doen.laeken schreef:Ik ben inmiddels ook zo ver dat als er een grote hond op Bas duikt ik zeker zal ingrijpen en niet ga kijken wat er gebeurd. Als je eigen hond geen partij is moet je wel. Als ik met een hond als Eva liep had ik dat niet zomaar gedaan hoor. Die kon zich prima weren en als de aanvaller een soortgelijke hond was geweest had ik in kalmte gereageerd. Maar als er een rottweiler agressief op Bas duikt die dat op geen enkele wijze verdient of uitlokt dan moet ik dus wel fiks ingrijpen want mijn hondje is er in elk geval voor je het weet geweest. Dat kan en zal ik natuurlijk nooit toestaan. Dus ik moet wel direct en fors ingrijpen. Dan had ik die hond ook best een trap tegen zijn kop kunnen geven of iets in die trand. Domweg omdat het moet en niet omdat ik vind dat die hond dat verdient.Zamunda schreef:Misschien moeten we die hond gewoon stenigenMarco88 schreef:Je zou zo'n hond toch helemaal de vernieling in trappen als die jouw hond kapot wil bijten, en eigenaar neemt zn verantwoording niet.. Dat zal 'm leren en ons verlossen van onze frustraties.
Die eigenaar verdient dat misschien. Maarja, mijn hond verdient niks. Zeker geen bijterij van een oneerlijk grote hond.
Het gaat mij erom dat we helemaal niet weten wat die incidenten waren. We halen er vanalles bij om het verhaal lekker op te kloppen en even lekker flink naar die hond uit te halen. Dat is waar ik tegen ageerde.
- iones
- Zeer actief
Dan kun jij niet lezen. Er worden geen conclusies neergezet. Ik stel vragen en jij ziet dat als conclusies trekken.Zamunda schreef:Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.
Het hele verhaal hangt van vaagheden aan elkaar en daar worden door jan en alleman dan weer allerlei conclusies aan verbonden, ongehinderd door enige kennis van zaken. Dingen als 'de baas zal er wel bij staan te kijken en niks doen', of 'afspuiten die handel', of dat die hond zich loslopend tussen allerlei honden begeeft. Terwijl je geen idee hebt wat zich werkelijk heeft afgespeeld
.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Precies en daar kwam ik dat bericht dus tegen. Maar ook daar heb ik dus mijn vragen gesteld. Geen reactie daarop gekregen overigens.Miezemuis schreef:Ja vanuit de kant van de eigenaars, dat is natuurlijk net zo subjectief als dat er een site door de "slachtoffers" geopend zou worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
lets have fun
Mijn honden wegen 22 en 30 kilo, maar daar ga ik ook niet bij staan kijken als die worden aangevallen hoor. Dan kan de onverlaat een rotschop krijgen en denk ik alleen maar aan mijn eigen hond.laeken schreef:Ik ben inmiddels ook zo ver dat als er een grote hond op Bas duikt ik zeker zal ingrijpen en niet ga kijken wat er gebeurd. Als je eigen hond geen partij is moet je wel. Als ik met een hond als Eva liep had ik dat niet zomaar gedaan hoor. Die kon zich prima weren en als de aanvaller een soortgelijke hond was geweest had ik in kalmte gereageerd. Maar als er een rottweiler agressief op Bas duikt die dat op geen enkele wijze verdient of uitlokt dan moet ik dus wel fiks ingrijpen want mijn hondje is er in elk geval voor je het weet geweest. Dat kan en zal ik natuurlijk nooit toestaan. Dus ik moet wel direct en fors ingrijpen. Dan had ik die hond ook best een trap tegen zijn kop kunnen geven of iets in die trand. Domweg omdat het moet en niet omdat ik vind dat die hond dat verdient.Zamunda schreef:Misschien moeten we die hond gewoon stenigenMarco88 schreef:Je zou zo'n hond toch helemaal de vernieling in trappen als die jouw hond kapot wil bijten, en eigenaar neemt zn verantwoording niet.. Dat zal 'm leren en ons verlossen van onze frustraties.
Die eigenaar verdient dat misschien. Maarja, mijn hond verdient niks. Zeker geen bijterij van een oneerlijk grote hond.
- iones
- Zeer actief
Dus ik stel alleen maar een vraag,Manu schreef: Frustrerend. Ineens liep Diesel los tussen de honden en staat baas met de handen in zijn zakken
En dan zien mensen dit al gelijk als een vaststaande conclusie?iones schreef:
Heeft hij met zijn handen in zijn zakken toe staan kijken zoals meestal gebeurd in zulke gevallen, of heeft diesel of hij echt geen schuld gehad?
Ik kan vooringenomen zijn, afgaande om mijn eigen ervaringen die toevallig sterk overeenkomen met heel veel andere mensen, ook hier op het forum, dat eigenaren van aanvallers zich vaak bijzonder passief opstellen. Maar daarbij stel ik het nog altijd niet als feit dat de eigenaar niets gedaan zou hebben. Maar ik vraag er wél naar.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
maar jij liep dus niet met je met je telefoon aan je oor gewoon door zonder dat je ook maar de hond bij je riep. Dat gebeurde hier dus wel. En dat maakte mij zo kwaad. en dan ook nog eens mijn hond doet dat niet? Blijkbaar zijn er dus zulke baasjes.S@ndr@ schreef:tja Sneeuw heeft t soms ook nog wel voor gewoonte, laats liep er een man met een witte herder netjes aangelijnd , en ik zag hem te laat, - Sneeuw in de aanvalblacky schreef:Ik ben dan wel niet de hond maar wel het baasje een keer te lijf gegaan. Ik schaam me er nog voor maar adrenaline doet rare dingen met je. dit was overigens nadat mijn honden voor de derde keer door die van haar waren aangevallen en mevrouw net deed of ze niets zag. Haar weer woord was mijn hond doet zo iets niet. (dit gebeurde in mijn eigen voortuin en ik kon de hondjes net snel genoeg in huis gooien, letterlijk)
Laat ik het zo zeggen hoe komt een aangelijnde gemuilkorfde hond tussen andere "loslopende" honden? En niet 1x maar meerdere keren.
* het gaat niet om het baasje in het openingsbericht maar om net zo'n blinde als deze persoon>Bitch. heb er gelijk achter aan geroepen van SNEEUW, HIER GVD, ik kom er aan hoor meneer, maar geef haar maar een schop hoor
als ze wil bijten . Man was ook niet boos of zo, ik wel op de hond, en JA shit happens, af en toe
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:als je al te schijterig bent om de eigenaar er op aan te spreken zie ik jou wel een boze rottweiler in elkaar trappenMarco88 schreef:Jammer van de hond maar ik begreep dat meneer aanlijn en korf plicht had. Dat negeerde en mede rede was waarom hond niet terug mag naar de eigenaar.
Daarbij is het gewoon dom. Je jut een grote vechtende hond met schoppen en slaan alleen maar op
- iones
- Zeer actief
`Mijn hond doet niets hoor`.
Dat is eigenlijk een regel die je nooit uit zou moeten spreken. Hier wordt zelden iets op uit gedaan en wekt eigenlijk alleen maar irritatie op bij de ander. Ook al zeg je de waarheid.
Dit wordt namelijk te vaak gezegd terwijl het niet klopt. Te veel mensen kennen hun eigen hond niet, kunnen hun eigen hond niet lezen, de signalen niet zien aankomen. En dan gaat de hond vervolgens iets doen, wat hij nooit eerder deed. Gewoon. Omdat de mogelijkheid zich voordeed en hij daarvoor ook al zijn gang kon gaan. Dus misschien nu ook....
Dat is eigenlijk een regel die je nooit uit zou moeten spreken. Hier wordt zelden iets op uit gedaan en wekt eigenlijk alleen maar irritatie op bij de ander. Ook al zeg je de waarheid.
Dit wordt namelijk te vaak gezegd terwijl het niet klopt. Te veel mensen kennen hun eigen hond niet, kunnen hun eigen hond niet lezen, de signalen niet zien aankomen. En dan gaat de hond vervolgens iets doen, wat hij nooit eerder deed. Gewoon. Omdat de mogelijkheid zich voordeed en hij daarvoor ook al zijn gang kon gaan. Dus misschien nu ook....
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee, ik liep niet met de foon aan mijn oor, en toch gebeurde t wel, en ik ben toch redelijk ervaren als honden eigenaar, en t gebeurt mij dus ook ( met sneeuw)blacky schreef:maar jij liep dus niet met je met je telefoon aan je oor gewoon door zonder dat je ook maar de hond bij je riep. Dat gebeurde hier dus wel. En dat maakte mij zo kwaad. en dan ook nog eens mijn hond doet dat niet? Blijkbaar zijn er dus zulke baasjes.S@ndr@ schreef:tja Sneeuw heeft t soms ook nog wel voor gewoonte, laats liep er een man met een witte herder netjes aangelijnd , en ik zag hem te laat, - Sneeuw in de aanvalblacky schreef:Ik ben dan wel niet de hond maar wel het baasje een keer te lijf gegaan. Ik schaam me er nog voor maar adrenaline doet rare dingen met je. dit was overigens nadat mijn honden voor de derde keer door die van haar waren aangevallen en mevrouw net deed of ze niets zag. Haar weer woord was mijn hond doet zo iets niet. (dit gebeurde in mijn eigen voortuin en ik kon de hondjes net snel genoeg in huis gooien, letterlijk)
Laat ik het zo zeggen hoe komt een aangelijnde gemuilkorfde hond tussen andere "loslopende" honden? En niet 1x maar meerdere keren.
* het gaat niet om het baasje in het openingsbericht maar om net zo'n blinde als deze persoon>Bitch. heb er gelijk achter aan geroepen van SNEEUW, HIER GVD, ik kom er aan hoor meneer, maar geef haar maar een schop hoor
als ze wil bijten . Man was ook niet boos of zo, ik wel op de hond, en JA shit happens, af en toe
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:`Mijn hond doet niets hoor`.
Doet niets zeg ik niet, wel dat ze vriendelijk zijn en dat mensen om mij niet aan hoeven te lijnen in losloopgebied als ik met de grote jongens op pad ben.
- Zamunda
- Zeer actief
Waar zie jij dat staan? Je leest mijn post niet goed en trekt de verkeerde conclusie.iones schreef:Dan kun jij niet lezen. Er worden geen conclusies neergezet. Ik stel vragen en jij ziet dat als conclusies trekken.Zamunda schreef:Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.
.
Er worden hier, in dit topic, door meerdere posters helaas veel meer conclusies getrokken dan vragen gesteld. Daar reageer ik op. Als ik daarmee specifiek op jou had gedoeld, dan had ik je bericht wel gequote
Overigens kan ik nog steeds jouw stelling dat het om 3 bijtincidenten gaat niet vinden. De link die je daartoe postte rept daar in elk geval niet over.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Zes bijtincidenten, zegt de burgemeester, in een jaar. Wat zij overigens ontkennen.
DEN BOSCH – De inbeslagname van de hond Diesel in Breugel is gebaseerd op 6 incidenten in een jaar tijd, volgens de burgemeester van Son en Breugel.
De eigenaren ontkennen dat en ze krijgen daarbij steun van hondenkenner Martin Gaus, die hun lezing deels bevestigt.
Dat bleek dinsdagmorgen bij de rechtbank in Den Bosch. Daar maakte het echtpaar Marianne en Frans Meijer bezwaar tegen de inbeslagname vorig jaar september. Zij betwisten de lezing van de 'slachtoffers' van alle incidenten.
MuilkorfCruciaal is of de rottweiler bij twee incidenten in september een goede muilkorf droeg. Volgens een gemeentewoordvoerder was die te open en voldeed het exemplaar niet aan de regels. Volgens advocaat mr. Peter van de Laar klopt dat niet.
Martin Gaus zei dat het type muilband die Diesel droeg in zijn hondenschool al 30 jaar in gebruik is. Hij constateerde ook dat de band van buitenaf kapot gebeten moet zijn.
'Diesel moest wel reageren'
Daarmee bevestigde hij de lezing die Frans Meijer gaf van een van de incidenten. Toen zou Diesel een collie gebeten hebben. Maar volgens de Meijers was het die andere hond die de muilband van Diesel kapotbeet zodat de rottweiler wel moest reageren.
Eerder steunde Gaus ook al de eis van de Meijers dat hun huisdier uit de 'opslag' vrij zou komen. En zeker niet afgemaakt mag worden. Die eis werd maandag nog afgewezen op formele gronden.
Uitspraak zo snel mogelijk, maar zeker over 6 weken.
Bron: ED
DEN BOSCH – De inbeslagname van de hond Diesel in Breugel is gebaseerd op 6 incidenten in een jaar tijd, volgens de burgemeester van Son en Breugel.
De eigenaren ontkennen dat en ze krijgen daarbij steun van hondenkenner Martin Gaus, die hun lezing deels bevestigt.
Dat bleek dinsdagmorgen bij de rechtbank in Den Bosch. Daar maakte het echtpaar Marianne en Frans Meijer bezwaar tegen de inbeslagname vorig jaar september. Zij betwisten de lezing van de 'slachtoffers' van alle incidenten.
MuilkorfCruciaal is of de rottweiler bij twee incidenten in september een goede muilkorf droeg. Volgens een gemeentewoordvoerder was die te open en voldeed het exemplaar niet aan de regels. Volgens advocaat mr. Peter van de Laar klopt dat niet.
Martin Gaus zei dat het type muilband die Diesel droeg in zijn hondenschool al 30 jaar in gebruik is. Hij constateerde ook dat de band van buitenaf kapot gebeten moet zijn.
Daarmee bevestigde hij de lezing die Frans Meijer gaf van een van de incidenten. Toen zou Diesel een collie gebeten hebben. Maar volgens de Meijers was het die andere hond die de muilband van Diesel kapotbeet zodat de rottweiler wel moest reageren.
Eerder steunde Gaus ook al de eis van de Meijers dat hun huisdier uit de 'opslag' vrij zou komen. En zeker niet afgemaakt mag worden. Die eis werd maandag nog afgewezen op formele gronden.
- Zamunda
- Zeer actief
Zes incidenten of zelfs zes (bijt)incidenten (wat ik in een artikel las) is iets anders als zes bijtincidenten. Je kunt lezen wat er staat, of het opkloppen
.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ja wat zijn die incidenten dan? Dat ie een brommer gestolen heeft of een steen door de ruiten gegooid?Zamunda schreef:Zes incidenten of zelfs zes (bijt)incidenten (wat ik in een artikel las) is iets anders als zes bijtincidenten. Je kunt lezen wat er staat, of het opkloppen.
- dagmar88
- Zeer actief
Muilband.Nanna schreef:Wat was dat voor een bordkartonnen muilkorf danMiezemuis schreef: Martin Gaus zei dat het type muilband die Diesel droeg in zijn hondenschool al 30 jaar in gebruik is. Hij constateerde ook dat de band van buitenaf kapot gebeten moet zijn.![]()
Ik wil de Collie nog wel tegenkomen die dit kapotbijt.
Snuitje neem ik dan dus aan.
- Zamunda
- Zeer actief
Hèhè, eindelijk vragen stellen in plaats van domweg opkloppen en lekker overhaast conclusies trekken. Als het 6 bijtincidenten waren, dan stónd er wel 6 bijtincidenten. Niet (bijt)incidenten.Miezemuis schreef:Ja wat zijn die incidenten dan? Dat ie een brommer gestolen heeft of een steen door de ruiten gegooid?Zamunda schreef:Zes incidenten of zelfs zes (bijt)incidenten (wat ik in een artikel las) is iets anders als zes bijtincidenten. Je kunt lezen wat er staat, of het opkloppen.
- dagmar88
- Zeer actief
Bij een baas die te stom/onverantwoordelijk is om dat zelf te bedenken is het wat mij betreft al klaar.Nanna schreef:Nou, dan wordt dat snuitje vervangen door bovenstaande muilkorf en er komt een 100% aanlijngebod.dagmar88 schreef: Muilband.
Snuitje neem ik dan dus aan.
Niet aangelijnd of zonder muilkorf buiten betekent inbeslagname en afspuiten.
Klaar.
- Miezemuis
- Zeer actief
Miezemuis schreef:Zes bijtincidenten, zegt de burgemeester, in een jaar. Wat zij overigens ontkennen.
Tsja.......
- dagmar88
- Zeer actief
Raar verhaal hoor. Moest de baas dan niet eens reageren?
-
Devel
Wat een gezeur. De collie heeft zijn korf van de kop gevreten en de hond heeft uit reactie gegrepen. Denkt dan niemand dat de collie niet onder apel stond? En alles maar weer naar de rott schuiven... zucht.
- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef:Wat een gezeur. De collie heeft zijn korf van de kop gevreten en de hond heeft uit reactie gegrepen. Denkt dan niemand dat de collie niet onder apel stond? En alles maar weer naar de rott schuiven... zucht.
Een beetje fatsoenlijke baas laat zijn (hond agressieve) hond niet net zo lang belagen tot die niet anders kan dan bijten.
Zie je het al voor je dat een goede muilkorf van je hond z'n kop wordt gerukt wanneer die kort aangelijnd naast je loopt?
Snuitje is niet afdoende en zeer onprettig voor de hond die hem om heeft.
-
laeken
- Zeer actief
Dat hangt er denk ik ernstig vanaf. Ik ga niet kijken hoe een vechthond Bas oppakt en doodschudt. (dat gebeurt niet en ik weet dat dat puur theorie isdagmar88 schreef:renee-uk schreef:als je al te schijterig bent om de eigenaar er op aan te spreken zie ik jou wel een boze rottweiler in elkaar trappenMarco88 schreef:Jammer van de hond maar ik begreep dat meneer aanlijn en korf plicht had. Dat negeerde en mede rede was waarom hond niet terug mag naar de eigenaar.De held.
Daarbij is het gewoon dom. Je jut een grote vechtende hond met schoppen en slaan alleen maar op
Dus denk niet dat ik hier op zit te wachten of dat ik dit verwacht. Wel weet ik 100% zeker dat ik zeer extreem ga reageren als een hond Bas echt gaat pakken. En als je echt boos wordt wordt je ook heel erg sterk. Dan is het man vs hond en dan wed ik op man. Dat reageren moet ik dan wel omdat zij niks kan, niks doet en nooit iets uitlokt omdat zij niet eens kan bijten lijkt het wel.
- dagmar88
- Zeer actief
Dan is het nog geen vechtende hond. Ik betwijfel het overigens ten zeerste en zou het bij een rottweiler niet gek vinden als hij zich dan op jou richt.laeken schreef:Maar een goede trap tegen de kop met veel bombarie als de hond op je hondje af stormt kan best afdoende zijn denk ik. En de optie daarna is grijpen en vasthouden zodat hij niet kan schudden. Mocht het ooit zover komen dan zal ik de pitbull oppakken en zijn kop en nek fixeren. Dan kan hij alleen knijpen en dan hoop ik bij machte te zijn om zijn bek open te wrikken of iemand mij daarbij te laten assisteren.
M'n vriend heeft de stafford die Tibbe wilde grijpen in z'n nek gepakt en vastgehouden, dat lijkt me verstandiger dan trappen.
Of je moet denken dat je hem daar in één keer mee uitschakelt.
Strot dichtknijpen is overigens sneller/handiger als je graag vingers hebt en je hebt er geen assistentie bij nodig.
Maar of ik dat zou durven met een ras dat ik minder goed kan lezen of minder betrouwbaar naar vreemden is? Denk het niet.
-
Devel
Ik heb Darko ook kort en toch vloog er gisteren naast het huis een hond boven op hem die los liep... (lang leve de buren). Beest kwam al grommend en klimmend op hem af. Ik weet niet wat voor korf hij heeft om gehad.dagmar88 schreef:Devel schreef:Wat een gezeur. De collie heeft zijn korf van de kop gevreten en de hond heeft uit reactie gegrepen. Denkt dan niemand dat de collie niet onder apel stond? En alles maar weer naar de rott schuiven... zucht.Daar heeft die collie dan dus uitgebreid de kans voor gekregen en daar hebben er twee schuld aan. Beide bazen.
Een beetje fatsoenlijke baas laat zijn (hond agressieve) hond niet net zo lang belagen tot die niet anders kan dan bijten.
Zie je het al voor je dat een goede muilkorf van je hond z'n kop wordt gerukt wanneer die kort aangelijnd naast je loopt?![]()
Snuitje is niet afdoende en zeer onprettig voor de hond die hem om heeft.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat heeft dat er mee te maken?Devel schreef: Ik heb Darko ook kort en toch vloog er gisteren naast het huis een hond boven op hem die los liep... (lang leve de buren). Beest kwam al grommend en klimmend op hem af. Ik weet niet wat voor korf hij heeft om gehad.
Ook al duikt er een andere hond op dan laat je die er toch niet lang genoeg bij om een snuitje te slopen? Muilband staat er overigens.
Als je niet wilt dat je hond agressieve hond bijt, zal die op jou moeten vertrouwen om hem/haar te beschermen.
Sowieso een heel raar verhaal, waarom zou een hond juist dat stuk bijten? En het was ook niet de eerste keer dat het met die muilband tot een bijtincident kwam.
Een fatsoenlijke muilkorf is niet zomaar af en maakt een andere hond ook niet even stuk.
Het gaat om 20 euro om jouw hond thuis en die van andere veilig te houden.
-
Devel
dagmar88 schreef:Wat heeft dat er mee te maken?Devel schreef: Ik heb Darko ook kort en toch vloog er gisteren naast het huis een hond boven op hem die los liep... (lang leve de buren). Beest kwam al grommend en klimmend op hem af. Ik weet niet wat voor korf hij heeft om gehad.
Ook al duikt er een andere hond op dan laat je die er toch niet lang genoeg bij om een snuitje te slopen? Muilband staat er overigens.
Als je niet wilt dat je hond agressieve hond bijt, zal die op jou moeten vertrouwen om hem/haar te beschermen.
Sowieso een heel raar verhaal, waarom zou een hond juist dat stuk bijten? En het was ook niet de eerste keer dat het met die muilband tot een bijtincident kwam.
Een fatsoenlijke muilkorf is niet zomaar af en maakt een andere hond ook niet even stuk.
Het gaat om 20 euro om jouw hond thuis en die van andere veilig te houden.
Heel veel. Als Darko een muilkorf om had gehad en de andere hond had zijn tanden erachter gezet dan had hij ook los gekomen. Als je een hond hebt die niet terug deinst omdat je hem weg stuurt dan houd het opgegeven moment ook een keer op met beschermen. Je weet niet hoe lang die collie op die rott heeft gezeten.
- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef: Heel veel. Als Darko een muilkorf om had gehad en de andere hond had zijn tanden erachter gezet dan had hij ook los gekomen. Als je een hond hebt die niet terug deinst omdat je hem weg stuurt dan houd het opgegeven moment ook een keer op met beschermen. Je weet niet hoe lang die collie op die rott heeft gezeten.
Ik ben op al die jaren maar één hond tegen gekomen die ik niet weg kon sturen.
Zou wel "apart" zijn als dat keer op keer gebeurt.