Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede hond erbij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Tweede hond erbij

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een lief koppie :I:
Hopelijk is de klik er, succes vandaag :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mikey-JR schreef: Dit hondje wordt ook wel de zogenaamde 'Desi' dog genoemd, het is een kruising. Maar kan niks googlen over de 'desi' dog. Is dit dan gewoon een pariadog? Dan kan ik me er misschien nog ff meer in verdiepen.

Ach joh, de één is de ander niet. Zo te zien is het een leuk herderig mixje. Kijk gewoon of jij er wat mee hebt.
Als Micky zo leuk is met teefjes komt dat vast wel goed.

Ik heb vooraf met Charlie en Pluisje gewandeld, en daarna met Niko en Pjotr. Buiten dat ze elkaar niet naar het leven stonden heeft me dat werkelijk niets verteld over hoe het later zou gaan.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat een leuk koppie, ik hoop dat het klikt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wij gingen van 1, naar 2 (pup erbij) toen naar 3 (herplaatser, ging prima), toen weer naar 2 (overleed er 1), toen weer naar 3 (herplaatser, ging supergoed), en naar 4 (herplaatser) en toen naar 3 (1 overleden) en nu weer pup erbij, dus weer 4.

Geen probleem hoor, maar wel heel goed begeleiden in alles, en spelen op z'n tijd.
Kijk goed of ze elkaar echt leuk vinden, ga eens samen wandelen met de hond die je op het oog hebt.
:zweep:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mojuan schreef: Kijk goed of ze elkaar echt leuk vinden, ga eens samen wandelen met de hond die je op het oog hebt.
Dat heeft hier echt nooit iets gezegd over of ze elkaar leuk (gaan) vinden.
In eerste instantie niet vervelend doen of zelfs negeren vind ik al prima.
Daarom ben ik gestopt met kennismakingen en zijn Niko, Pjotr en Tibbe er gewoon zo bij gegooid. Je doet het er maar mee en gedraagt je.
Zelf heb je ook al spanning rondom de ontmoeting.
Het is dat Pjotr om de hoek woonde en ik eens wilde zien hoe ze met hem om gingen dat hij en Niko vooraf een keer hebben gewandeld.

Niko en Charlie waren heel leuk in het begin, maar liggen elkaar niet. Niet dat ze elkaar niet mogen, maar het zijn huisgenoten, geen maatjes.
Juist de honden die niet erg weg van elkaar waren, zijn nu het leukst met elkaar.

:mrgreen: Tibbe viel trouwens vreselijk uit naar me, en Pjotr heeft bij de eerste kennismaking compleet onbereikbaar tegen me staan krijsen.
Nooit gedacht dat ik zo veel voor ze zou gaan voelen (en omgekeerd) of dat ze allebei zouden blijven :mann:
Mikey-JR
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër en een Roemeense asèmmèr :P

Tweede hond erbij

Ongelezen bericht door Mikey-JR »

Hahaha Nanna nee inderdaad.. Het ziet er niet uit als een designer dog :P

@dagmar, we gaan het zien straks :) we zien aan Mikey wel of het oke is denk ik..

Hoop dat we het een klein beetje goed in kunnen schatten met hoe het zal gaan. Natuurlijk is het afwachten hoe het bij ons thuis zal zijn, we hebben nog 1,5 week vakantie voordat we weer gaan werken. Zijn er meer mensen die dagelijks werken en die meerdere honden hebben? En hoeveel tijd hebben jullie vrijgemaakt voor de nieuwe hond?

Dit zijn in ieder geval wel dingen die we meenemen in onze overweging. Dat lijkt ons namelijk wel heel verstandig ;) Niet dat je een hond op gaat halen en 2 dagen later alweer moet gaan werken..
Groetjes Miranda

Afbeelding
Every once in a while a dog enters your life and changes everything :love:
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik vind het helemaal liggen aan de hond zelf.
De ene hond went nou eenmaal sneller als de ander.
Als de 2 maatjes zijn geworden, zullen ze zich dus nooit alleen voelen.
Dat is het voordeel van meerdere honden in 1 huis.
Maar ik nam altijd wel minstens 3 weken de tijd.
Als ik dan onverhoopt echt weg moest regelde ik oppas.
En de eerste paar keer "alleen" liet ik mn buuf opletten hoe het ging.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Roxywoezel schreef:Ik huiver altijd als ik het word stichting hoor.
Ik ben namelijk behoorlijk opgelicht door zo'n zelfde stichting.
Dit is wel heel kort door de bocht, zo van ik heb rotte tomaten gekocht bij de supermarkt dus verkoopt elke supermarkt rotte tomaten..........

Mikey-JR ik hoop dat het een leuke ontmoeting is en dat jullie Honey als nieuwe huisgenoot zien zitten. Zoals beide honden beschreven worden gaat dat onderling vast wel goed komen.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wat leuk. Ben benieuwd! :ok:
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

En is er al meer bekend?? :D
Roxywoezel
Zeer actief

Achi schreef:
Roxywoezel schreef:Ik huiver altijd als ik het word stichting hoor.
Ik ben namelijk behoorlijk opgelicht door zo'n zelfde stichting.
Dit is wel heel kort door de bocht, zo van ik heb rotte tomaten gekocht bij de supermarkt dus verkoopt elke supermarkt rotte tomaten..........

Mikey-JR ik hoop dat het een leuke ontmoeting is en dat jullie Honey als nieuwe huisgenoot zien zitten. Zoals beide honden beschreven worden gaat dat onderling vast wel goed komen.

Als je verder leest.....
Zeg ik dat het niet bij elke stichting zo hoeft te zijn.....
Ik deel alleen mijn ervaring.
Mikey-JR
Actief

Iedereen bedankt voor de reacties en succesjes!

@Mireille, we hebben jouw reactie ook goed meegenomen vandaag over de prothese. Dat is iets waar je inderdaad ook erg goed bij stil moet staan..

M'n man en ik hebben samen een heel goed gesprek gehad op de terugweg in de auto. Alles heel rustig maar goed afgewogen. Daar is uitgekomen dat we het toch nog even niet doen... Heel jammer, maar we denken dat we de ruime week die we nu nog vakantie hebben voor deze hond niet genoeg zal zijn. Dit doet verder niets af aan hoe lief ze is. We gaan in de toekomst nog eens rustig kijken, maar dan richting oktober die kant op. Dan zou ik eventueel weer 2 weken vakantie kunnen nemen. En dat voelt toch ff prettiger.

Hieronder zal ik een gedeelte van mijn mailtje plakken die ik heb gestuurd naar de contact persoon (de kennismaking verliep trouwens verder goed) :) :

Mijn man en ik hebben van te voren goed afgesproken dat als er ook maar enige twijfel was bij 1 van ons 2, we het niet zouden doen.

Op de terug weg in de auto hebben we er een heel goed gesprek over gehad en alles afgewogen. Als je diep in mijn hart kijkt en puur op mijn gevoel, had ik haar vandaag al meegenomen. Ze is inderdaad heel erg lief en leuk! Maar toch zijn we na het lange gesprek in de auto tot de conclusie gekomen dat we het toch nog (even) niet moeten doen. Ik moest zelfs even slikken... Maar mijn man heeft eigenlijk de meeste twijfel, ondanks dat hij haar echt heel lief vindt. We denken dat we op dit moment nog nèt niet genoeg tijd voor haar hebben (nu op dit moment). En dat idee hebben we eigenlijk allebei. We vinden 1 week toch net wat te kort ook voor haar om alles goed te laten wennen en een ritme op te bouwen en haar alvast een beetje goed te kunnen begeleiden. We hebben ook nog geen ervaring met een 2e hond in huis, dus wellicht zou een ietsjes socialere hond beter zijn (voor ons gevoel, maar dan bedoel ik puur alleen het uitvallen) en een iets rustigere voor Mikey. En als we aan een 2e hond beginnen willen we het wel goed doen en goed aan kunnen pakken. Het prothese verhaal was ook nog iets te onduidelijk voor ons en wat het eventueel later nog met zich mee zou kunnen brengen en/of er nog verdere aanpassingen aan de prothese nodig zijn en wat dat allemaal inhoudt. En wat dat eventueel nog voor bijkomende kosten heeft. We merkten ook op dat Honey wel héél erg veel plast buiten, nog meer dan Mikey terwijl dat een reu is. Misschien betekent dat niks hoor, maar we vroegen ons af of dat misschien door het ongeluk gekomen zou zijn of dat het nog wat (oud?) gedrag is omdat ze op straat heeft geleefd? Alleen op die dingen kregen we nog niet echt een heel duidelijk antwoord. Daarnaast, Mikey kon het aardig goed met haar vinden, maar we denken dat een wat oudere hond toch net wat beter bij Mikey past. Evengoed vinden we het wel heel jammer, maar we willen hierin gewoon geen overhaaste beslissingen nemen. Als we voor een hond erbij kiezen, is het wel voor zijn/haar leven. Dat verdient zo'n hond natuurlijk gewoon! En zoals elk (huis)dier natuurlijk..

Ik heb een leuk mailtje terug gekregen en ze zei ook dat het goed is dat we beter nu een goed besluit nemen, dan dat we haar misschien weer terug moeten brengen. En dat we in de toekomst zeker weer kunnen reageren op een hondje die ons aanspreekt!

En tja, misschien begrijpt de 1 ons beter dan de ander of had een ander het wel zo gedaan. Maar ik vind zelf dat we echt een goed besluit hebben genomen :) En het is belangrijk dat je allebei achter de keuze staat.

In de toekomst, als we er even meer tijd voor uit kunnen trekken gaan we tegen die tijd opnieuw kijken :)

Pff, wat een dagje! Maar wel goeie ervaring gehad met stichting AAI. Je wordt er echt prettig geholpen :D

Nogmaals allemaal bedankt, ik heb echt wat gehad aan de reacties hier! :flower:
Groetjes Miranda

Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

Super toch! Weer een ervaring rijker en heel wat kennis rijker.
Het klinkt alsof je nu nog beter weet wat je zoekt.
Dat is alleen maar goed toch!
Mikey-JR
Actief

Ja precies, zo denken wij ook! De ervaring met deze stichting is in ieder geval heel goed!

Mikey vond haar op zich wel leuk, maar we zagen ook dat hij het redelijk snel zat was (vooral in de tuin). Ze legde ook vaak een poot op z'n rug en probeerde een beetje boven hem te komen. Daar was Mikey echt niet van gediend. En toch gaf zij niet gauw op haha ;)

Dat hoeft heus niet veel te zeggen natuurlijk over hoe het hier eventueel zou gaan en hoe het later zal gaan.. maar blijf het zeggen, we moeten een 200% goed gevoel hebben over alles en geen twijfels.. Blij dat we deze ervaring rijker zijn!
Groetjes Miranda

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”