Nanna schreef:Hilde schreef:Nanna schreef:Ja hoor eens, daar staan we niet allemaal hetzelfde in. Niet bij iedereen is de hond het stralende middelpunt waar alles om draait.
Als hij goed verzorgd achterblijft moet dat ook kunnen.
Ik kan daar gewoon niet bij. Je houdt toch van zo'n dier? Ik kan me niet voorstellen dat je 'lekker' op vakantie gaat terwijl je hond thuis dood aan het gaan is.
Wie heeft het nou over doodgaan

En nee, ik denk niet dat Sanchis bedoelt dat ze een stervende hond achterlaat.
Nee inderdaad, kom op, TS heeft zelf al aangegeven dat een goed logeeradres ook overwogen wordt.
Ik ben gek op mijn honden en ik doe er alles aan om hun oude dag comfortabel te maken, en juist daarom zou ik kiezen voor een oppas op een bekend adres of aan huis, als je op vakantie wilt ipv meenemen en in/om het huis moeten blijven vanwege de hond. Maar ik zou nooit een ziek dier achterlaten waarbij ik de kans reëel vindt dat hem/haar in de week vakantie wat overkomt, zodat ik er niet bij kan zijn.
Het is ook afhankelijk van hoe de hond aan je 'hangt'. Mijn honden hebben er geen problemen mee wanneer hun verzorging wordt overgenomen door bijvoorbeeld mijn schoonouders die gek zijn op onze honden.
Daar kunnen andere honden misschien meer stress aan beleven.