Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Twijfel

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hilde schreef:
Nanna schreef:Ja hoor eens, daar staan we niet allemaal hetzelfde in. Niet bij iedereen is de hond het stralende middelpunt waar alles om draait.
Als hij goed verzorgd achterblijft moet dat ook kunnen.
Ik kan daar gewoon niet bij. Je houdt toch van zo'n dier? Ik kan me niet voorstellen dat je 'lekker' op vakantie gaat terwijl je hond thuis dood aan het gaan is.
Ik ook niet eerlijk gezegd..
Daarnaast zou ik ook niet willen dat de 'oppas' van mijn hond dan die beslissing moet gaan maken.
:zweep:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:Wie heeft het nou over doodgaan ;-)
Jacky schreef:Als hij dan toch het loodje legt, dan liever bij ons.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou t ook niet kunnen en dud gewoon meenemen. Hier logeren ze nooit dus dat is geen optie.
Ze zijn gewend om overal mee naar toe te gaam em dan in de auto te blijven, jong en oud.
Ik ben alles behalve van de actieve vakanties deze worden nl om mijn honden geborduurd en daar is geen tijd en zin voor urenlange afwezigheid. Zou dat geen vakantie vinden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wij hebben sinds vorig jaar (ivm de leeftijd van Sterre) onze reisverzekering uitgebreid met de optie als de hond te slecht is om te reizen kunnen we annuleren. Misschien is dat nog een idee? Verzekering is van de ANWB.
Laatst gewijzigd door Sterre op 09 jun 2014 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Nanna schreef:
Hilde schreef:
Nanna schreef:Ja hoor eens, daar staan we niet allemaal hetzelfde in. Niet bij iedereen is de hond het stralende middelpunt waar alles om draait.
Als hij goed verzorgd achterblijft moet dat ook kunnen.
Ik kan daar gewoon niet bij. Je houdt toch van zo'n dier? Ik kan me niet voorstellen dat je 'lekker' op vakantie gaat terwijl je hond thuis dood aan het gaan is.
Wie heeft het nou over doodgaan ;-) En nee, ik denk niet dat Sanchis bedoelt dat ze een stervende hond achterlaat.
Nee inderdaad, kom op, TS heeft zelf al aangegeven dat een goed logeeradres ook overwogen wordt.
Ik ben gek op mijn honden en ik doe er alles aan om hun oude dag comfortabel te maken, en juist daarom zou ik kiezen voor een oppas op een bekend adres of aan huis, als je op vakantie wilt ipv meenemen en in/om het huis moeten blijven vanwege de hond. Maar ik zou nooit een ziek dier achterlaten waarbij ik de kans reëel vindt dat hem/haar in de week vakantie wat overkomt, zodat ik er niet bij kan zijn.

Het is ook afhankelijk van hoe de hond aan je 'hangt'. Mijn honden hebben er geen problemen mee wanneer hun verzorging wordt overgenomen door bijvoorbeeld mijn schoonouders die gek zijn op onze honden.
Daar kunnen andere honden misschien meer stress aan beleven.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Oke, dan heb ik je opmerking ook volledig verkeerd opgevat, ik dacht nml ook dat je een hond waarvan het einde nadert achter wilde laten.
:zweep:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mojuan schreef:Oke, dan heb ik je opmerking ook volledig verkeerd opgevat, ik dacht nml ook dat je een hond waarvan het einde nadert achter wilde laten.
Maar een hond die het einde nadert ga je toch ook niet mee op vakantie nemen?
Ik denk dat we er allemaal over eens zijn dat een hond waar het serieus slecht mee gaat, gewoon thuis blijft met de baas erbij. Jammer van de vakantie.

Maar ik vind een hond met een status "gewoon oud" geen reden om thuis te blijven. Hij kan ook spontaan overlijden als je in de supermarkt bent....
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Misschien een paar keer proberen bij je ouders / oppas te laten kijken hoe hij dat vindt en na aanleiding daarvan bedenken wat te doen
Afbeelding
roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door roebeltje »

Lekker meenemen en heerlijk de hele dag van elkaars gezelschap genieten.
Ik zou wel van te voren uitzoeken/nadenken over wat en hoe mocht hond tijdens vakantie overlijden.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je hem niet meeneemt zit je je daar op het vakantieadres weer de hele tijd over op te vreten waarschijnlijk.
Dus :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

roebeltje schreef:Ik zou wel van te voren uitzoeken/nadenken over wat en hoe mocht hond tijdens vakantie overlijden.
Ik neem een schep mee.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Hilde schreef:
renee-uk schreef:ik zou hem lekker meenemen en je vakantie aan hem aanpassen.
en als je denkt dat hij het heel vreselijk gaat vinden zou ik de vakantie annuleren.
je kunt nog jarenlang op vakantie gaan, maar de laatste tijd met je hond kun je nooit meer overdoen.
:ok: Ik zou mezelf nooit vergeven als ik vakantie aan het vieren was terwijl Beau een mindere tijd heeft. Ik ga de laatste jaren al niet meer op vakantie zonder hem omdat hij het pension stom vindt. Voor een dagje omdat ik moet werken is dan maar jammer, maar een maand omdat ik op vakantie wil... Nein.

wij gaan niks vieren, het wordt een hele relaxte vakantie verder, groot huis, van alles te doen om het huis en een enorme tuin. Verder blijft hij daar geen uur alleen hoor, zelfs 's avonds tillen we hem naar boven zodat hij niet alleen is in een vreemd huis.
We passen gewoon het schema aan, gaan geen dagjes weg, we vermaken ons daar prima die twee weken.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Mojuan schreef:Oke, dan heb ik je opmerking ook volledig verkeerd opgevat, ik dacht nml ook dat je een hond waarvan het einde nadert achter wilde laten.

Nee, echt niet hoor.

Maar hij gaat gewoon mee, we passen ons gewoon aan. Ivan is een zenuwachtige hond bij andere mensen. Ze gaat altijd mee als we weg gaan. Ik vind het bij mijn ouders laten ook geen optie. Ik heb dan de zenuwen dat er iets is met hem. Nee, dan maar liever op mijn schoot :lol1:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jacky schreef:

Nee, echt niet hoor.

Maar hij gaat gewoon mee, we passen ons gewoon aan. Ivan is een zenuwachtige hond bij andere mensen. Ze gaat altijd mee als we weg gaan. Ik vind het bij mijn ouders laten ook geen optie. Ik heb dan de zenuwen dat er iets is met hem. Nee, dan maar liever op mijn schoot :lol1:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

In 2010 hadden we onze Joy*, een Golden van 13,5 die duidelijk aan haar laatste beetje leven was begonnen.

Al die 13 jaar vond ze vakantie heerlijk, 24 uur per dag onverdeelde aandacht van de baasjes. In mei 2010 hadden we een weekje Duitsland geboekt, sterk vermoedende dat dit haar laatste vakantie zou zijn hebben wij alles uit deze vakantie gehaald. Zij heeft haar laatste beetje leven daar versnoept. Na terugkomst ging het snel achteruit en eind juli hebben we haar moeten laten gaan.

Maar wat heeft dat wijffie genoten van die vakantie, en wij ook. :ok:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”