Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Mijn honden mogen overal poepen. Dat is het probleem niet.'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Re: 'Mijn honden mogen overal poepen. Dat is het probleem ni

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier hebben ze 3 jaar terug de hondenbelasting flink verhoogt, daarover hebben we toen een brief gehad, om de overlast van de hondenpoep te gaan inperken ging de belasting omhoog en zou er een poepzuiger gaan rijden, die heeft er 6 maanden gereden daarna heeft de gemeente besloten dat de poepzuiger niet werkte en toch een opruimplicht in te stellen, maar wij betalen nog wel mooi dat hogere bedrag aan hondenbelasting. dus nee ik ruim het niet op, tenzij het echt op straat ligt
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Je hebt hier ook die grasstroken tussen de huizen. Die zijn bruin ipv groen. Het was best lastig met een pup hier lopen want dichtbij huis was er nergens een schoon veld.
Als ik de gemeente was had ik die kleine grasstroken ook beplant. Het stinkt ontzettend. Maar wat doen ze? Ze halen de hegjes eruit en zaaien gras :mrgreen:
Hier hadden ze tijdens de renovatie van de huizen verderop wilde bloemen gezaaid. Met hogere planten en distels er tussen.
Zag er helemaal niet verkeerd uit en het was kennelijk toch een stuk minder uitnodigend.
dagmar88
Zeer actief

bellabeest schreef:hier hebben ze 3 jaar terug de hondenbelasting flink verhoogt, daarover hebben we toen een brief gehad, om de overlast van de hondenpoep te gaan inperken ging de belasting omhoog en zou er een poepzuiger gaan rijden, die heeft er 6 maanden gereden daarna heeft de gemeente besloten dat de poepzuiger niet werkte en toch een opruimplicht in te stellen, maar wij betalen nog wel mooi dat hogere bedrag aan hondenbelasting. dus nee ik ruim het niet op, tenzij het echt op straat ligt

:wink: Geloof dat ik in zo'n situatie de buit van de dag ingepakt en wel voor het gemeentehuis zou leggen.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Nu hebben we het over de poep maar als een hond tegen elk paaltje aan moet plassen bijv in de winkelstraat, vind ik dit ook ergerlijk.

Onze honden mogen niet plassen in de straat. Ik zorg ervoor dat we eerst even een pad langs lopen waar ze zich helemaal leegplassen en poepen ( wat opgeruimd wordt). En dan is dat markeren niet nodig in de straat. Een ferme ruk aan de lijn en ze weten al bij de volgende poging dat dat ongewenst is....
Onze boxers (reuen) plasten nooit in de straat...

Ingrid

PS... alleen onze gemeente vertikt het om op de (honden)wandelpaden prullenbakken neer te zetten dus loop je soms een hele poos met je zakje... ook niet echt motiverend voor de hondenmensen..
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tja, ik loop ook wel eens een heel stuk met een leeg flesje of blikje. Dat er geen prullenbak staat betekent niet dat je het dan maar neer moet gooien of moet laten liggen. Wij hebben geen opruimplicht, maar wel poepbakken op elk uitlaatveldje. Ik geloof dat ik de enige ben die ze gebruikt, behalve de jeugd van november tot februari. Die bakken zijn leuk om op te blazen.

Pies is ook niet lekker nee, mijn heg is half dood nu en het stinkt. Ik sta dus elke dag maar die voorkant schoon te spuiten, in de hoop dat die stank wegblijft. 's Avonds kan ik boven geen raam open zetten op de slaapkamer met dit weer...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

dagmar88 schreef:
Valerie schreef:Je hebt hier ook die grasstroken tussen de huizen. Die zijn bruin ipv groen. Het was best lastig met een pup hier lopen want dichtbij huis was er nergens een schoon veld.
Als ik de gemeente was had ik die kleine grasstroken ook beplant. Het stinkt ontzettend. Maar wat doen ze? Ze halen de hegjes eruit en zaaien gras :mrgreen:
Hier hadden ze tijdens de renovatie van de huizen verderop wilde bloemen gezaaid. Met hogere planten en distels er tussen.
Zag er helemaal niet verkeerd uit en het was kennelijk toch een stuk minder uitnodigend.
Ik heb daar ook wat bloemetjes gezaaid :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Leuk stukje :ok:
Ik loop veel door de hele gemeente en toch kom ik vrijwel zelden hondenpoep tegen. Hier betaal je geen hondenbelasting, er zijn losloopvelden (ook omheind) en op elke hoek staat wel een paal met poepzakjes en een prullenbak. Echt top :ok:
Zelf ruim ik alles op, ook in het hoge gras of in de struiken. Niet in de brandnetels overigens.

Wat er in je stukje staat over paardenpoep.. Hoe zie je dat voor je?
Stoffer en blik op je rug hangen?
Ik ben met je eens dat ruiters het beter kunnen opruimen af en toe, helaas is het niet altijd mogelijk. Ik heb de braafste pony en ik probeer altijd even af te stappen en het weg te schuiven. Maar een paard is vrij groot en je kunt niet overal stilstaan, ook is het maar de vraag of je paard nog in staat is stil te staan. Zelfs die van mij staat wel eens te draaien. Ze zijn dan warm en vaak pittig.
Jonge paarden ga ik gewoon echt niet af.
Laatst met onze pony (grote maat) een buitenritje gemaakt waar ze uiteraard net ging kakken op een fietspad die nu over een drukke weg ging ivm wegwerkzaamheden. Het lag wat ongelukkig dus eigenlijk wilde ik afstappen, maar het fietspad was druk, de weg was druk en Lies was erg heet. Ik besloot het te laten liggen want met afstappen had ik mensen en onszelf in gevaar gebracht (zwaaiende billen enzo). Komt er een mannetje uit zijn geparkeerde auto: "Hey-ehhh ga je toch wel effe weghalen?" Al wijzend naar de hoop die aan de zijkant van het fietspad lag.
Ik zei: "Normaal gesproken wel, maar om nu van mijn paard af te stappen wordt alleen maar gevaarlijk".
De man begon te stampvoeten en heb aangeboden: "Weet u wat? Als u mijn paard vasthoudt schuif ik het de bosjes in". Dat was goed.
Ik had Lies inmiddels stil gezet en ze begon wat op en neer te hupsen met haar voorbenen. Ik geef been om richting de man te stappen waarna ze al snuivend met hoge staart en hals op de man af stapt, ik zet haar weer stil en ze begint hevig met haar hoofd te gooien en haar kont alle kanten op te draaien. De man deinsde naar achteren en zei: "nee nee ik snap het, ga maar".
:mrgreen:
Als ik afgestapt was had ze een aantal fietsers de weg op gekegeld. Het is niet altijd mogelijk. Paardenpoep regent trouwens heel gemakkelijk weg omdat de mest niet vet is. Hondenpoep is vet en blijft veel langer liggen. Is ook niet makkelijk van je schoenen af te spoelen en stinkt vele malen erger.
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

dat hebben we hier dan weer wel. onze gemeente heeft ook een opruimplicht ingesteld voor paardenpoep, al trekken die zich er ook niks van aan. maar de boa's zijn hier vrij streng met controleren
Afbeelding
Manu

bellabeest schreef:dat hebben we hier dan weer wel. onze gemeente heeft ook een opruimplicht ingesteld voor paardenpoep, al trekken die zich er ook niks van aan. maar de boa's zijn hier vrij streng met controleren
Ja? Heb je wel eens gezien hoe ruiters dat doen?
Zo'n zak zou opzich wel kunnen maar als je een rit doet van een paar uur kun je alsnog onderweg afstappen om die zak te legen. Het is best een gewicht wat eraan hangt. En op de kleine pony's sleept zo'n ding dan al bijna over de grond.
Gelukkig loop ik er vaker naast/achter dan ik erop zit.
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Manu schreef:
bellabeest schreef:dat hebben we hier dan weer wel. onze gemeente heeft ook een opruimplicht ingesteld voor paardenpoep, al trekken die zich er ook niks van aan. maar de boa's zijn hier vrij streng met controleren
Ja? Heb je wel eens gezien hoe ruiters dat doen?
Zo'n zak zou opzich wel kunnen maar als je een rit doet van een paar uur kun je alsnog onderweg afstappen om die zak te legen. Het is best een gewicht wat eraan hangt. En op de kleine pony's sleept zo'n ding dan al bijna over de grond.
Gelukkig loop ik er vaker naast/achter dan ik erop zit.
maakt toch niet uit hoe ze het doen. als het maar gebeurd, ze hebben het hier wel zo gedaan dat je het niet direct hoeft op te ruimen maar 4 uur de tijd heb. dus dan kan je op de fiets na je buitenrit ff stront gaan ruimen. niet meer dan normaal toch, bedoel die beesten kunnen ook vanalles verspreiden via hun ontlasting.
Afbeelding
Manu

Rustig maar. Ik ben benieuwd hoe ze dat doen omdat het wellicht voor ons (en evt gemeente) ook een oplossing zou kunnen zijn.
Want, zoals je misschien al gelezen had, vind ik het in sommige situaties lastig. En als je een klein buitenritje doet en je bént op de fiets is dat inderdaad niet zo'n probleem. Doe je een rit van 2 uur en moet je met de auto de berm over en de fietspaden op om je stront te gaan zoeken wordt het al anders hè? En dat is vaak wel het idee van een buitenrit ;)
En trouwens, in woonwijken, waar laat je het dan? Ik leg het vaak in de goot omdat er vaak geeneens bermpjes of struiken zíjn.

Het is mooi zoiets te verplichten en ik ben ook zeker wel voor als er een oplossing bedacht is/wordt. In een zakje krijg je het niet, zo'n poepzak wordt heel zwaar en is niet bij ieder paard te gebruiken. Een schepje mee gaat ook lastig. Afstappen gaat lang niet altijd en achteraf terug gaan is ook niet altijd een optie omdat je op veel plaatsen gewoonweg niet kunt komen met de auto.

Wat kunnen ze verspreiden via hun ontlasting?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Ik ben ook altijd bang dat mensen denken dat het felix' stront is, als er weer eens stront op het trottoir ligt. Dat vind ik het vervelendst aan die hele strontbende, dat je kunt worden aangekeken op het tokkiegedrag van anderen.Het opruimen van stront doe je overigens voor je omgeving, niet voor de gemeente. En als je het niet met het gemeentelijke strontbeleid eens bent prop je het maar door de gemeentelijke brievenbus, maar zadel een ander er niet mee op!
Dat is het probleem dat ik er ook mee heb.
Ik ben wel eens aangesproken door mensen vanwege poep van andere honden en daar ben ik niet blij mee :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik zou wel graag prullenbakken langs de uitlaatplekken in ons dorp zien, volgens mij is het dorp dan in no-time helemaal poepvrij. Ik laat het nu op bepaalde plekken liggen, als er geen huizen naast staan en het in van dat hoge gras ligt. Als er bakken staan, zou ik wel opruimen maar nu doe ik dat vaak niet omdat ik er dan nog een uur mee moet lopen.

Hier laten mensen hun honden tegen het net aangeplante beukenhaagje van de overburen plassen. Dat is ook zoiets, hoe kun je daar nou relaxed naast gaan staan wachten drie keer per dag? En hoe moeilijk is het nou helemaal je hond af te leren daar te plassen en mee te nemen naar het grasveldje vijftig meter verder.

De paardenpoepdiscussie vind ik een lastige. Opruimen zou heel fijn zijn, maar het lijkt me voor de ruiter zelf een behoorlijk gedoe. Maar als het midden op straat ligt, kun je als ruiter na je rit misschien best even teruggaan en het weghalen. Maar dan moet je wel een auto hebben of binnen fietsafstand zijn en ik kan me voorstellen dat dat ook niet altijd het geval is.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Excuus van onze gemeente is 'door het maaien wordt het verspreid'. :schrik:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Manu schreef:
Honden kunnen er wel heel ziek van worden. Nou heb je vaak je hond in de bebouwde kom aan de lijn, dat snap ik. :mrgreen:
Maar hier in het bos gaan ruiters de hondenroute rijden, en Ayleen is een keer hartstikke ziek geweest omdat er wat in die poep zat. Vast ontwormmiddel. Jammer weer. :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Lizanne schreef: Hier laten mensen hun honden tegen het net aangeplante beukenhaagje van de overburen plassen. Dat is ook zoiets, hoe kun je daar nou relaxed naast gaan staan wachten drie keer per dag? En hoe moeilijk is het nou helemaal je hond af te leren daar te plassen en mee te nemen naar het grasveldje vijftig meter verder.

:mrgreen: Met dit weer zou ik me daar prima vermaken met de tuinslang.
Manu

_Leonie schreef:
Manu schreef:
Honden kunnen er wel heel ziek van worden. Nou heb je vaak je hond in de bebouwde kom aan de lijn, dat snap ik. :mrgreen:
Maar hier in het bos gaan ruiters de hondenroute rijden, en Ayleen is een keer hartstikke ziek geweest omdat er wat in die poep zat. Vast ontwormmiddel. Jammer weer. :ugh:
Klopt, ontwormingsmiddel kan schadelijk zijn voor honden.
Je hond moet ook geen kak eten, bah :piew: :F: Nee hoor, dat klopt. Rijden ruiters de hondenroute? Ook irritant.
Hier lopen juist "de hondenmensen" op de ruiterpaden. Zo gevaarlijk.
TessaThomas
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lizanne schreef: Hier laten mensen hun honden tegen het net aangeplante beukenhaagje van de overburen plassen. Dat is ook zoiets, hoe kun je daar nou relaxed naast gaan staan wachten drie keer per dag? En hoe moeilijk is het nou helemaal je hond af te leren daar te plassen en mee te nemen naar het grasveldje vijftig meter verder.

Mijn tuinslang redt de voortuin niet :jank: Want het klinkt alsof Lizanne hier tegenover woont.
dagmar88
Zeer actief

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:

Mijn tuinslang redt de voortuin niet :jank: Want het klinkt alsof Lizanne hier tegenover woont.
Koppelstukje + extra slang. Meer plezier heb je niet voor twee tientjes :mann:
Supersoaker werkt natuurlijk ook.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:

Haha, ja ik haal dat ook niet vanaf de keaan achter ons huis. Moet ik langs ons huis, onze Eigen voortuin, doorgaande drukke weg, stoep en dan de beukenhaag. Hè jammer ;)
TessaThomas
Zeer actief

Wel een goede! Die ga ik onthouden.

Kennisje maakt het helemaal bont. Die vraagt of ze het nog opruimen en als ze dat niet doen, doet zij het in een poepzakje, loopt achter die mensen aan en legt het voor hun deur neer. :LOL:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

TessaThomas schreef:Wel een goede! Die ga ik onthouden.

Kennisje maakt het helemaal bont. Die vraagt of ze het nog opruimen en als ze dat niet doen, doet zij het in een poepzakje, loopt achter die mensen aan en legt het voor hun deur neer. :LOL:
wel effectief.
heb ik ook gedaan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

Als ik middenin een woonwijk zou wonen dan zou ik het ook opruimen, maar woon in een gehucht dus loop heel snel buiten het dorp en daar ruim ik het niet op ;)
Achter ons huis is een stuk braakliggend terrein waar ooit woningen komen, daar ruim ik het ook niet op... daar komt ook verder niemand. Loop ik langs huizen e.d. dan ruim ik het wel op :D
straks maakt een kind een sliding erin ofzo, daar hoef ik zelf ook niet aan te denken brrrr
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”