Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeeland?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Zeeland?

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Fafo schreef:
Hilly45 schreef:Volgende week zaterdag is er een ontzettend mooie wandeling over strand en duin. Wel 30km.
Ik logeer dat weekend in Vlissingen.

De zondag erop volgend, wil ik w.s. een wandeling in Goes ondernemen.

Zin om mee te wandelen?
Leuk zeg!

Waar logeer je?
B&B nummer 10 aan de Palingstraat. Zegt je dat wat?
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Hilly45 schreef:Volgende week zaterdag is er een ontzettend mooie wandeling over strand en duin. Wel 30km.

Zin om mee te wandelen?
In goes is dan de 13e?
Nee, zaterdag de 5e is de Bos en Strandwandeling, die begint bij de kanovijver aan de Burg. van Woelderenlaan in Vlissingen. Zondag de 6e wil ik zelf een rondje lopen bij Goes. (wandeling van Ontrack, als ik die nog kan vinden ergens op mijn pc)
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Miepmiept schreef:In Goes, wat voor afstand zou dat worden?
Ook een fiks rondje (training Nijmeegse vierdaagse) van w.s. 25 a 30 km.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Miepmiept schreef:In Goes, wat voor afstand zou dat worden?
Ik heb de wandeling gevonden, het is een rondje van 20km. Hoeft niet pittig gelopen te worden hoor. NAAR HET GOESE SAS 20 KM
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hilly45 schreef:
Fafo schreef:

Zin om mee te wandelen?
Leuk zeg!

Waar logeer je?
Nee, echt geen idee :mrgreen:
Hilly45
Zeer actief

Fafo schreef:
Hilly45 schreef:
Fafo schreef:

Zin om mee te wandelen?
Leuk zeg!

Waar logeer je?
Nee, echt geen idee :mrgreen:
Volgens mij weet je meer, vertel............
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hilly45 schreef:
dagmar88 schreef:

Zin om mee te wandelen?
In goes is dan de 13e?
Nee, zaterdag de 5e is de Bos en Strandwandeling, die begint bij de kanovijver aan de Burg. van Woelderenlaan in Vlissingen. Zondag de 6e wil ik zelf een rondje lopen bij Goes. (wandeling van Ontrack, als ik die nog kan vinden ergens op mijn pc)
Leuk! Loop je waarschijnlijk door het bos en eventueel park en strand waar ik altijd met de groepen loop :wink:
Hilly45
Zeer actief

Fafo schreef:
Hilly45 schreef:
dagmar88 schreef:

Zin om mee te wandelen?
In goes is dan de 13e?
Leuk! Loop je waarschijnlijk door het bos en eventueel park en strand waar ik altijd met de groepen loop :wink:
NAAR HET GOESE SAS 20 KM
Komt u met de auto volg dan de borden naar het station. Aan één kant van deze weg vindt u een aantal parkeerplaatsen voor zowel betaald als gratis parkeren. Als die allemaal bezet zijn, volg dan de borden 'Stationspark' naar de achterkant van het station. Daar is meestal plaats. Loop door het tunneltje bij het station naar de centrumzijde.
Op de route komt u op verschillende plaatsen informatieborden tegen waarop veel te lezen is over de totstandkoming van bepaalde gebieden.
1 U staat met uw rug naar de stationsingang aan de centrumzijde. Volg rechtsaf Wulfaertstraat, deze gaat verderop over in Van de Spiegelstraat, tot aan de tweede stoplichten. Steek naar links over en ga rechtsaf Patijnweg op. Na huisnr. 34 wandelt u linksaf Bergweg in tot de veelsprong. U volgt min of meer rechtdoor J.D. van Mellestraat langs de kerk tot de kruising. Neem rechtsaf Vogelzangsweg naar de voorrangsweg. Steek Oranjeweg over en koers rechtuit het fietspad op. Steek het fietspad over. Op de T-splitsing loopt u het pad naar links uit. Ga rechtsaf en steek de straat over. Volg het trottoir naar rechts. Loop verderop rechtdoor tot het eind van het klinkerpaadje. Wandel linksaf, Lewestraat, tot u op Geertesplein bij de kerk van Kloetinge bent.
Voor de kerk staat een interessant informatiebord.
2 Sla rechtsaf en loop, steeds links aanhoudend, om de kerk heen tot vóór de oude ommuurde drinkplaats. U gaat naar rechts Marktveld op. Buig met de weg mee naar links tot de T-splitsing. Volg rechtsaf Noordeinde tot aan de ingang van het Wesselopark (rechts). U gaat links langs het hekje het paadje op.
Dit pad, ’t Hooge Pad, is een voormalig kerkepad en wordt al genoemd in 1135!
Bij de afslag naar links houdt u rechts aan. Buig met alle bochten mee. Aan het eind van het paadje zigzagt u tussen de houten hekken door. Ga rechtsaf en sla in de bocht naar rechts Stelleweg in. Bij de ANWB paal kiest u Jokwegeling naar rechts. Loop dit pad uit. Wandel rechtsaf. Bij de splitsing volgt u Tervatenseweg naar links tot aan de zwarte boerenschuur.
3 U loopt linksaf Daniëlsweg op, dit wordt later een fietspad. Aan het eind van dit pad gaat u linksaf en slaat direct rechtsaf Potmanswegeling in. Wandel dit weggetje helemaal uit. Ga linksaf, Monnikendijk. Verderop buigt u met de bocht mee naar rechts. Volg Zuidweg tot de versprongen kruising. Neem Zandweg naar links. U komt nu in het dorpje Kattendijke.
Voor de watersnoodramp van 1953 was dit een zeer afgelegen dorpje, waar maar een enkel weggetje naar toe ging.
Koers rechtdoor tot de tweede kruising met Deltastraat. Ga rechtuit over het klinkerweggetje. U komt uit vóór de muziektent (met informatiebord) met daarachter de kerk met de bijzondere toren. Loop linksaf de straat uit. Beklim de trap, steek de dijk recht over en ga rechts het trapje op. Nu bent u op de Oosterscheldedijk die u naar links volgt tot het Goese Sas, waar een sluis is voor de scheepvaart.
Links van de dijk is een grote pierenkwekerij. Hier wordt visaas van gemaakt en verder worden de pieren gebruikt voor allerlei industriële doeleinden (o.a. medicijnen). Bij helder weer kunt u verderop in de verte de Zeelandbrug zien, die begint vlak bij Zierikzee en eindigt bij Colijnsplaat op Noord-Beveland.
4 Aan het begin of aan het eind van de sluis steekt u over via een bruggetje over de sluisdeuren. Achter het sluiswachtershuis gaat u het klinkerpad op (wordt asfalt) en loopt langs de jachthaven.
Hier vindt u de restaurantjes Het Loze Vissertje en Sas 1. Het Loze Vissertje is het oudste restaurant en stamt uit 1853. Beurtschepen werden vanaf het Sas via het jaagpad door paarden naar Goes gesleept of terug. En de schipper en de voerman wilden meestal wel even de keel smeren.
U loopt terug naar de dijk en slaat linksaf. Na het informatiepaneel wandelt u buitendijks langs de Oosterschelde. Bij het eerste hek gaat u rechtdoor en vervolgt het pad buitendijks circa 2km. Ga door het hek en koers linksaf omhoog naar de kruising bij de slagboom.
5 U slaat rechtsaf en loopt binnendijks tot het eind van het watertje (links) en het begin van de bomenrij. Sla linksaf en neem direct rechtsaf het graspad langs de sloot. Voor het brede water stapt u naar links over het dammetje. Volg het pad naar rechts langs het water tot het bruggetje bij informatiebord over de Wilhelminapolder. U laat het bruggetje rechts liggen en houdt links aan. Kies op de splitsing de rechtertak en wandel het graspad uit. Bij de akker gaat u rechts en stapt lekker door tot aan het asfalt. Koers rechtuit de doodlopende weg in. Even verder begint links een voetpad dat u uitwandelt. Loop rechtdoor tot de kruising. Ga linksaf en sla vóór de brug van Wilhelminadorp rechtsaf.
Wilhelminadorp is door het kanaal in twee delen gesplitst. In vroeger jaren moest de brugwachter op zondag altijd rekening houden met kerktijd. De predikant woonde een eindje verder in het grote huis en moest naar de kerk over de brug. Als de brug te lang open was, kwam hij te laat in de kerk.
Wandel langt het kanaal tot het eind van Wilhelminadorp.
6 Ga door het fietstunneltje en volg het kanaal nog circa 1,5km tot de stoplichten in Goes. Koers rechtuit totdat u aan de linkerkant een oude ophaalbrug ziet. Ga daar overheen en sla gelijk rechtsaf de kade op. Even verder loopt u linksaf Koningstraat in en gaat aan het eind linksaf, Opril Groote Markt. Wandel rechtdoor over de prachtige Grote Markt (hier met één o) tot aan de kerk waar u rechts omheen moet. Voor het museum loopt u linksaf en volgt dan rechtsaf Singelstraat. Houd direct rechts aan.
In deze bocht zit rechts een café, waar heerlijke - door de schoonmoeder van de eigenaar gebakken - appeltaart wordt geserveerd.
U komt op Kreupelmarkt. Loop verderop langs V&D en ga rechtsaf Dam op. Na de Rabobank steekt u naar links over en volgt naar rechts de linkerkantvan Frans den Hollanderlaan. Zo keert u terug naar het station
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”