Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze nieuwe klapkaak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Onze nieuwe klapkaak

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ze is zoooooo moooooi!!! Ik ben echt blij met haar, wat een geluk dat we haar getroffen hebben.
Ik mis Julia heel erg, maar het mooie is dat ik in Tselfde heel veel herkenning zie in haar gedrag.
Ze doet veel dingen die Julia ook deed, de manier van liggen en van uitrekken etc.
Het voelt heel vertrouwd om haar in huis te hebben. Wat kan je toch verliefd zijn op een bepaald type hond zeg... ondanks de lastige aspecten van deze rassen, ik kan gewoon niet zonder, daar ben ik wel achter!
Hetzelfde geldt voor mijn man, die is ook helemaal in de wolken.

Afbeelding

Afbeelding
:zweep:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Mojuan
Zeer actief

Drazic schreef: grappige naam ook Tselfde.
Onze buurman begon te lachen en zei 'kunnen jullie nou niet een keer een normale naam geven aan die beesten!'
Hahaha, ja wij houden van aparte namen, en eigenlijk hoop ik dat er niet 1 hond in heel NL zo heet als zij. :lol1:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mojuan schreef:Wat kan je toch verliefd zijn op een bepaald type hond zeg... ondanks de lastige aspecten van deze rassen, ik kan gewoon niet zonder, daar ben ik wel achter!
Hetzelfde geldt voor mijn man, die is ook helemaal in de wolken.

:D Kan het me helemaal voorstellen, ik zou ook geen dag klapkaakloos willen zijn.
En daarbij zijn het vreselijk scheetige pupjes :I:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Gefeliciteerd met je pup!!! Niet vervelend bedoeld hoor maar wat maakt dat je zo verzot bent op dit type honden dat je de lastige aspecten er op de koop toe bij neemt?
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Veel geluk met haar. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Mojuan
Zeer actief

christina schreef:Gefeliciteerd met je pup!!! Niet vervelend bedoeld hoor maar wat maakt dat je zo verzot bent op dit type honden dat je de lastige aspecten er op de koop toe bij neemt?
De liefde die zij voor mensen hebben gaat zo diep.
Ze gaan voor hun eigenaar door het vuur, ze zijn heel baasgericht en willen werkelijk alles voor je doen.
Ze zijn super rustig in huis, en enorm actief als je met ze bezig bent.
Ze zijn liever met kinderen dan welke soort hond dan ook.
De liefde die honden van dit type uitstralen gaat bij mij echt tot diep in mijn ziel, ze geven zoveel, voor mij kan daar gewoon niets tegenop.
Knuffelen met een Stafford/Pitbull is voor mij echt ultiem genieten. Wat ik dan voel kan ik niet beschrijven, het is niet te vergelijken met knuffelen met welke hond dan ook.
En ik heb echt veel honden in mijn leven gekroeld, maar dit stijgt boven alles uit.
Ik voel altijd meteen een connectie met deze honden, zodra ik een Staf-achtige in mijn armen sluit en ermee knuffel schept het een band... ik hou van ze.

Ik weet niet... het is niet echt goed uit te leggen, het is een gevoelskwestie.
Maar het zit dus zo diep dat ik er niet onderuit kan, en we gaan van deze lieverd net zo intens genieten als we van Romeo en Julia hebben gedaan.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Wat een prachtige pup en geweldige naam weer !! :I: en wat een mooie liefdesverklaring voor dit ras.
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Mojuan schreef:
christina schreef:Gefeliciteerd met je pup!!! Niet vervelend bedoeld hoor maar wat maakt dat je zo verzot bent op dit type honden dat je de lastige aspecten er op de koop toe bij neemt?
De liefde die zij voor mensen hebben gaat zo diep.
Ze gaan voor hun eigenaar door het vuur, ze zijn heel baasgericht en willen werkelijk alles voor je doen.
Ze zijn super rustig in huis, en enorm actief als je met ze bezig bent.
Ze zijn liever met kinderen dan welke soort hond dan ook.
De liefde die honden van dit type uitstralen gaat bij mij echt tot diep in mijn ziel, ze geven zoveel, voor mij kan daar gewoon niets tegenop.
Knuffelen met een Stafford/Pitbull is voor mij echt ultiem genieten. Wat ik dan voel kan ik niet beschrijven, het is niet te vergelijken met knuffelen met welke hond dan ook.
En ik heb echt veel honden in mijn leven gekroeld, maar dit stijgt boven alles uit.
Ik voel altijd meteen een connectie met deze honden, zodra ik een Staf-achtige in mijn armen sluit en ermee knuffel schept het een band... ik hou van ze.

Ik weet niet... het is niet echt goed uit te leggen, het is een gevoelskwestie.
Maar het zit dus zo diep dat ik er niet onderuit kan, en we gaan van deze lieverd net zo intens genieten als we van Romeo en Julia hebben gedaan.
Wat een mooi betoog, dank je! Ik denk dat ik dit ook voel voor mijn hond en ook voor mijn vorige hond, die helaas maar met weinig honden kon opschieten. Toch moet ik zeggen dat ik oh moeilijk, moeilijk, meer geniet van het samen buiten zijn met mijn huidige hond. Die is lekker ongecompliceerd en kan met alles en iedereen opschieten. Dat loopt voor mij wel wat relaxter. Maar ik begrijp je voorkeur voor een Bep. Type hond. Vooral lekker genieten samen!
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Wat een schatje :I:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

christina schreef:
Wat een mooi betoog, dank je! Ik denk dat ik dit ook voel voor mijn hond en ook voor mijn vorige hond, die helaas maar met weinig honden kon opschieten. Toch moet ik zeggen dat ik oh moeilijk, moeilijk, meer geniet van het samen buiten zijn met mijn huidige hond. Die is lekker ongecompliceerd en kan met alles en iedereen opschieten. Dat loopt voor mij wel wat relaxter. Maar ik begrijp je voorkeur voor een Bep. Type hond. Vooral lekker genieten samen!
We hebben ook nog drie makkelijke honden, Moos kruising Lab x DH, die kan werkelijk met elke hond opschieten en is probleemloos al 13 jaar oud geworden en geniet nog altijd van zijn leven.
Daarnaast nog twee kleine poedeltjes, die ook gewoon lekker los door het park rondhobbelen.
En ja, ik geniet zeker wel van het 'gemak' dat dit met zich meebrengt. Maar toch.. toch mis ik bij hen iets, iets dat ik niet goed kan benoemen, iets dat ik wel voel bij Stafford-achtige rassen.
Ook bij andere mensen thuis, als ze eender welk soort hond hebben, vind ik ze 'leuk', maar zodra er een Staf of iets soortgelijks op de bank naast me zit :I:

Nou ja... dat dus eigenlijk... het is een bepaalde connectie die ik met ze voel.
Mojuan
Zeer actief

Heb ik al gezegd hoe mooi ik haar vind?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ze is prachtig :I:
Kan me voorstellen dat je niet zonder staffordtype kan; het is een apart ras ondanks hun rugzakje.
Op mijn werk kan ik ook zo genieten van ze.

Heel veel plezier met haar.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die pup is inderdaad prachtig! Ik snap ook wat je er lief aan vind. Ik heb dat met bullen en dat zelfde heb ik dus ook met staffords en pitbulls. Ik vind dat die honden iets van een baby hebben oid. Heerlijk zacht huidje en gewoon een enorm lieve uitstraling. Geen idee wat het precies is maar ik heb dus ook een soort aantrekkingskracht naar dat soort honden. Bullteriers met zwarte ogen en een witte vacht vind ik ook om op te vreten. :ok: Jouw pup idem. Ontzettend mooi en schetig beestje om te zien. :wink:

Ik ben echter wel zover inmiddels dat ik zelf nooit zo'n hond zal aanschaffen. Ik ben persoonlijk van mening dat het nooit leuk is om een hond te hebben die liefst de hond van iemand anders wil vermoorden. En dat risico loop je gewoon al bestaat de kans dat ze sociaal zal zijn ook, zeker met teven maar je zal er vast niet op rekenen. En daarom hoeven deze honden van mij niet meer. Ik wil ze niet tegenkomen en ik wil ze niet hebben. Ik loop om met Bas als ze op straat lopen, snap dat mensen met kinderen geen zin hebben om de kinderen ergens in een kamer te hebben lopen waar pitbulls lopen en ik snap ook dat mensen je dan scheef aankijken. Ik zal Bas nooit bij zo'n hond laten al zegt de eigenaar dat hij lief is. Ik was dit weekend op een familieweekend. 2 van de 3 honden daar waren aangevallen door staffords of pitbulls. Alleen Bas niet. De berner had een stafford in zijn rug gehad waar met man en macht geprobeerd is de berner te ontzetten. De hond van mijn tante is ook toegetakeld door een stafford en als ik een stafford gehad zou hebben was ik niet meer welkom met hond hierom.

Voor mij persoonlijk zijn dit soort honden te controversieel. Je loopt met een dier waarvan iedereen denkt dat het gevaarlijk is en zo zal iedereen die dat denkt je ook behandelen. Heel veel mensen met honden hebben nare dingen met dit soort honden meegemaakt en dat is iets wat ook mijn grote angst is. Ik snap je liefde dus helemaal. Ik heb die liefde zelf ook wel op een bepaalde manier. Toch snap ik je aan de andere kant ook niet. Een pup is iets om verliefd op te worden. Een pup laat zijn ware aard nog niet zien. Maar jij ging zo over op de sociale rassen en riep op zijn hardst, nooit meer een stafford voor mij. Nu heb je een pit/staff/ambull. Een miks waar je echt niks over kan zeggen straks. Je moet echt wachten op wat dit gaat worden.

Maar nogmaals, ik snap je hoor. Dus voel je zeker niet aangevallen.
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Wat kan je dat mooi omschrijven waarvoor je voor dit type valt. Mijn ex buurvrouw die 40 jaar Staffords en pitbulls heeft opgevangen voelt dat ook zo.
Veel plezier met de kleine pup!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

laeken schreef:Je loopt met een dier waarvan iedereen denkt dat het gevaarlijk is en zo zal iedereen die dat denkt je ook behandelen.
In welke wereld? Niet in mijn wereld. Veelal vinden mensen het vreselijk lieve honden en al die vooroordelen hartstikke onzin.
Ik heb echt geen last van dat soort racisme :19:

Veel geluk met het kleine dametje :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik riep bij Charlie al nooooit meer een puber hond te willen. 4 stuks later zeg ik maar geen nooit meer :mrgreen:
Ze weet precies waar ze aan begint :U:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Valerie schreef:
laeken schreef:Je loopt met een dier waarvan iedereen denkt dat het gevaarlijk is en zo zal iedereen die dat denkt je ook behandelen.
In welke wereld? Niet in mijn wereld. Veelal vinden mensen het vreselijk lieve honden en al die vooroordelen hartstikke onzin.

In mijn wereld wel. Niemand zal het accepteren als ik met een pitbull op bezoek kom bij vrienden met kinderen. Ik hoef niet te proberen een pitbull mee te nemen naar een familieweekend omdat dan alle honden vrij rondlopen. En in mijn buurt zal iedereen mij een aso vinden ben ik bang. Mensen zijn hier doodsbang voor vechtpartijen met dit soort honden en hun eigen hond. Ik ben dat zelf helaas inmiddels ook omdat Bas totaal weerloos is en als een lappenpop vermoord zal worden als ooit een pitbull het op haar gemunt zal hebben :ugh:

Ik vind de vooroordelen overigens totaal geen onzin. Ik kan met Bas zo ergens komen waar 10 honden lopen. Ik denk niet dat je daar een pitreutje bij moet zetten. Ik kan met Bas bij iedereen op bezoek die honden heeft die haar niks doen. Ik vraag me af of je dat met een pitbull ook kan. En ik kan met haar camperen want ze is overal welkom. Ik denk niet dat ik welkom ben op een familiecamping met een grote blauwe pitbull.

Na Dapper, een scheet van een hond maar een draak om mee te lopen ben ik ook wel echt afgeknapt op dat gedrag. Er ging een wereld voor me open toen ik alleen nog honden had waarmee ik niet bang was op straat als er andere honden waren. Ik persoonlijk vond dat echte agressieve gedoe een enorme ballast in mijn leven. Nooit kon ik echt ontspannen en genieten en als er andere honden kwamen raakte ik enorm gestressed omdat hij er domweg een kon vastgrijpen als ze voor zijn bek kwamen. :(:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

laeken schreef:
Valerie schreef:

In mijn wereld wel. Niemand zal het accepteren als ik met een pitbull op bezoek kom bij vrienden met kinderen. Ik hoef niet te proberen een pitbull mee te nemen naar een familieweekend omdat dan alle honden vrij rondlopen. En in mijn buurt zal iedereen mij een aso vinden ben ik bang. Mensen zijn hier doodsbang voor vechtpartijen met dit soort honden en hun eigen hond. Ik ben dat zelf helaas inmiddels ook omdat Bas totaal weerloos is en als een lappenpop vermoord zal worden als ooit een pitbull het op haar gemunt zal hebben :ugh:

Ik vind de vooroordelen overigens totaal geen onzin. Ik kan met Bas zo ergens komen waar 10 honden lopen. Ik denk niet dat je daar een pitreutje bij moet zetten. Ik kan met Bas bij iedereen op bezoek die honden heeft die haar niks doen. Ik vraag me af of je dat met een pitbull ook kan. En ik kan met haar camperen want ze is overal welkom. Ik denk niet dat ik welkom ben op een familiecamping met een grote blauwe pitbull.

Na Dapper, een scheet van een hond maar een draak om mee te lopen ben ik ook wel echt afgeknapt op dat gedrag. Er ging een wereld voor me open toen ik alleen nog honden had waarmee ik niet bang was op straat als er andere honden waren. Ik persoonlijk vond dat echte agressieve gedoe een enorme ballast in mijn leven. Nooit kon ik echt ontspannen en genieten en als er andere honden kwamen raakte ik enorm gestressed omdat hij er domweg een kon vastgrijpen als ze voor zijn bek kwamen. :(:
Dus eigenlijk ben je gewoon zelf racistisch en projecteer je dat op anderen :wink: Ik ben nooit ergens geweigerd vanwege mijn honden. En nee ik zet haar niet tussen de andere vreemde honden. Ze heeft al 2,5 jaar geen contact gehad met een andere hond dan Kiyoshi.
Ieder zo zijn keuze. Mocht ik een sociale hond erbij willen zou ik niet voor een Bas gaan. Dan had ik liever een weerbare hond.
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:

Hier in de buurt waar ik woon zijn die vooroordelen al lang teniet gedaan door Julia.
De mensen kennen mij, ze weten dat ik altijd met meerdere honden loop, en ze waren allemaal idolaat van Julia.
Iedereen vond haar geweldig lief, en nu vindt iedereen mijn kleintje ook weer lief.
Sommigen reageren wel op de rasnaam Pitbull, maar als ik dan vertel dat het net zoiets is als Julia, dan is dat vooroordeel ook meteen weg.
Ik krijg alleen maar leuke reacties tot nu toe.
Daarnaast, hier lopen meer mensen met Staffies en Pitjes rond, en al die honden zitten bij goede mensen die er perfect mee om weten te gaan.
Daardoor is dit type hond in onze omgeving zeer geaccepteerd. Dat zit dus helemaal goed.
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:

Maar jouw leven is mijn leven niet :wink:
Wij gaan nooit op vakantie, wij gaan niet met de honden zomaar bij iedereen op visite, wij hebben die vooroordelen niet in onze vriendenkring en in onze familie, wij hebben die vooroordelen in onze wijk niet, wij gaan niet naar familieweekenden.

We weten zeer goed waar we aan begonnen zijn.
En als ik alles tegen elkaar afweeg, is onze persoonlijke situatie nu zo veranderd ten opzichte van vroeger, dat het nu geen probleem voor me is.
We hebben een muilkorf liggen voor het geval dat. En het maakt me niets uit als ik die zou moeten gebruiken.
Ik heb een auto tegenwoordig, dus ik rij met alle liefde van de wereld speciaal voor mijn pitbull ergens afgelegen om haar aan haar beweging te helpen.
Ook ga ik met alle liefde van de wereld extra vroeg mijn bed uit om dan met haar een stuk te fietsen.

Dit keer ben ik voorbereid, dit keer weet ik heel bewust wat me te wachten staat.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 09 jun 2014 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Heel veel plezier met het mooie meisje!
Mojuan
Zeer actief

En wij genieten van haar, met volle teugen.
We houden nu al enorm veel van dit kleine monstertje.

Het zal me wat hoe mensen van dit forum over haar denken, ze is tenslotte ónze hond, en ónze keuze, en ónze liefde.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Goesso, ik vind dit soort discussies ook niet thuis horen in een leuk puppy topic :wink:
t is een dotje
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat een poepie.
Mojuan
Zeer actief

Ach, ik was er al op voorbereid.
In elk topic waar een Pitbull te zien is kunnen deze discussies tevoorschijn getoverd worden. :P
Het is niet erg, want het verandert toch niets aan ons geluk.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Nee geweldige pup en veel plezier er mee.

Zelfs in Frankrijk met Dinos op camping lag zelfs los want blijft op zijn plek, na 2 dagen waren alle kinderen gek op hem en vroegen of ze met hem een rondje zouden mogen doen.
Op vele hondjes gepast van mensen die dagje weg gingen, en alle tekeningen die voor hem gemaakt zijn hangen in zijn hondenhok (schuurtje).
Natuurlijk is er een vooroordeel maar ervaring is dat je die snel weg kan nemen.
En kan je dit niet ook geen probleem ,het is jullie hond en het enige wat telt is dat hond en jullie van elkaar genieten.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mojuan schreef:Heb ik al gezegd hoe mooi ik haar vind?
Nee, vandaag nog niet :F: . Ze is prachtig en klinkt ontzettend lief :I: .
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Veel geluk met je nieuwe meisje :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

laeken schreef:Ik ben echter wel zover inmiddels dat ik zelf nooit zo'n hond zal aanschaffen.
knip
Maar nogmaals, ik snap je hoor. Dus voel je zeker niet aangevallen.

Ik hoef ook geen dalmatiër, shih tzu, chihuahua of rottweiler maar dat hoef je toch niet te zeggen als iemand gewoon zn pup komt showen op het forum ;)

Ik vind het een prachtig pupke! En leuk dat ze het zo goed doet. Die moeder vind ik echt om op te vreten. Die rednose pittbulls hebben zo'n mooie uitstraling!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”