Het lijk me dat je anders algemeen ook wel heel erg beperkt bent als 10min wandelen te zwaar is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervanging fiets
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Vervanging fiets
Vervelend dat het niet beter word, ik heb geen idee hoe oud je bent etc maar een scootmobiel anders?
Het lijk me dat je anders algemeen ook wel heel erg beperkt bent als 10min wandelen te zwaar is.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Misschien is het ook een idee om je hond af en toe mee te geven aan een buurtbewoner die hond(en) heeft waar Zara het goed mee kan vinden.
Ik heb ook regelmatig een Yorky die ik meeneem op wandeling. Dan loop ik langs het huis van een oudere dame met een hyperactieve jonge yorky en die is hartstikke blij dat het hondje zich even kan uitleven met mijn honden. En ik vind het ook leuk om af en toe een andere hond mee te nemen. De stabij van de buren loopt ook wel eens met ons mee op.
Ik heb ook regelmatig een Yorky die ik meeneem op wandeling. Dan loop ik langs het huis van een oudere dame met een hyperactieve jonge yorky en die is hartstikke blij dat het hondje zich even kan uitleven met mijn honden. En ik vind het ook leuk om af en toe een andere hond mee te nemen. De stabij van de buren loopt ook wel eens met ons mee op.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kan je niet aan een scootmobiel komen, dat gaat sowieso veel langzamer dan fietsen en dan hoef jezelf ook niet te trappen oid.. die dingen kan je op mp voor mooie prijsjes kopen, of via een winkel hebben ze ook vaak 2e handsjes... ben zelf ook chronisch gewrichten klantje maar kan gelukkig nog veel lopen maar als dat niet meer zou kunnen dan is het eerste wat ik aanschaf een scootmobiel, jong of niet vind het niet boeien ik ga mezelf niet belemmeren door mijn ziekte en mijn hond zeker niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Zou gewoon eens afwachten hoe veel last ze heeft van de warmte.
Mijn honden kunnen er prima tegen; er zijn maar een paar dagen per jaar dat het te warm is om een flink stuk te fietsen. Op die dagen lukt het naast het water meestal nog wel. Juist fijn, want in huis is het minder warm dan buiten en anders liggen ze zich binnen op te fokken.
Charlie gooi ik als het warm is met een running egg in de plomp, of we gaan in een fontein zitten en de stralen vangen.
Mijn honden kunnen er prima tegen; er zijn maar een paar dagen per jaar dat het te warm is om een flink stuk te fietsen. Op die dagen lukt het naast het water meestal nog wel. Juist fijn, want in huis is het minder warm dan buiten en anders liggen ze zich binnen op te fokken.
Charlie gooi ik als het warm is met een running egg in de plomp, of we gaan in een fontein zitten en de stralen vangen.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Ik vind het fijn te horen dat ik nog best veel dagen met haar zou kunnen fietsen. Nu ga ik ook al rond een uur of 8/9 ;s ochtends en dan is het nog niet zo warm.
Ik ben 25 bijna 26, en een scootmobiel lijkt me een erg grote moeilijke stap
Iemand in de flat had ik gevraagd om Zara uit te laten als ik revalidatie had, maar nu heeft ze zelf een oppashond en ze kan niet met 2 honden lopen.
Misschien moet ik dan toch mijn vriendin vragen of ze een half uurtje met Zara wilt lopen/gooien met bal.
Ik ben 25 bijna 26, en een scootmobiel lijkt me een erg grote moeilijke stap
Iemand in de flat had ik gevraagd om Zara uit te laten als ik revalidatie had, maar nu heeft ze zelf een oppashond en ze kan niet met 2 honden lopen.
Misschien moet ik dan toch mijn vriendin vragen of ze een half uurtje met Zara wilt lopen/gooien met bal.
- dagmar88
- Zeer actief
Niko en Pjotr zijn trouwens enorm opgeknapt van de hus.
Ze hebben daar zo veel geleerd en voelen zich lekker in een roedel van honden die ze kennen. Daarbij zijn ze ook écht moe als ze daar vandaan komen, van het spelen en alle indrukken.
Als je een hus kunt vinden die je vertrouwt zou ik het zeker proberen.
Ze hebben daar zo veel geleerd en voelen zich lekker in een roedel van honden die ze kennen. Daarbij zijn ze ook écht moe als ze daar vandaan komen, van het spelen en alle indrukken.
Als je een hus kunt vinden die je vertrouwt zou ik het zeker proberen.
- Sandra & Phoebe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )
Ik maak vanaf mijn 26ste gebruik van een scootmobiel. Ik heb het nooit zo'n probleem gevonden want ik kon weer doen en laten wat ik wil en wat ik wil is zelf mijn hond uitlaten!
Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je er altijd maar gebruik van moet maken. Je zou bijv. de kleine rondes lopend kunnen doen, belangrijk om je lijf in beweging te houden, maar de grotere rondes kan je dan met de scoot doen. Voordeel is ook dat je je dan heel makkelijk aan de snelheid van je hond kan aanpassen. Snap dat een scootmobiel een hele stap kan zijn maar werkelijk waar, zonder scoot voel ik mij pas beperkt!
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik kan me voorstellen dat het een hele stap is hoor. Ten eerste al - waar laat je zo'n ding? Niet iedereen heeft er ruimte voor. Ze zijn duur en voor sommige mensen zal het ook een gemakzuchtige luiheid uitlokken. Niet negatief bedoeld - als ik pijn had bij het lopen, had ik er ook gebruik van gemaakt. Maar het zal een valkuil kunnen zijn om daardoor minder te bewegen wat de klachten kan verslechteren.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)